Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2008, 12:51   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor, maar is DNA bewijs niet voldoende voor u ? Pieke heeft hier meer als genoeg posts gezet waarin duidelijk staat dat er links zijn via het DNA.

De blueprints of life....
Ook dit is nu eenmaal een geïsoleerd element dat men in het geheel van de theorie plaats. Een bewijs is het evenwel niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:52   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jan, ik herhaal het opnieuw en vraag je dus opnieuw waarom jij dan niet leeft als een mormoon?

Want alles wat je in je huidige leven gebruikt is enkel vortgekomen uit wetenschap die gebaseerd is op empirisme en materialisme.
Mormoon???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:53   #323
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iets bestaat pas als we het kunnen waarnemen, direct of indirect. Direct bedoel ik dus gewoon mee dat we God zien of horen. Indirect is dat we zijn sporen overal waarnemen. Sporen die enkel veroorzaakt kunnen zijn door God.

Wel, beiden zijn er niet. Het enigste bewijs voor God zit tussen de oren.
Kan jij je eigen bewustzijn waarnemen, of je eigen gedachten? Nochtans bestaan ze en hebben ze een definitieve realiteit.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:53   #324
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik vind inderdaad ook dat Jan moet stoppen om met zijn auto te rijden, en om met het vliegtuig te reizen. Als we die dingen maken, gebruiken we ook veel aannames. En door tientallen jaren miljoenen van deze dingen te gebruiken zonder problemen, kunnen we er ook van uitgaan dat die aannames JUIST zijn.

If something walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck, it is probably a duck.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:54   #325
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Kan jij je eigen bewustzijn waarnemen, of je eigen gedachten? Nochtans bestaan ze en hebben ze een definitieve realiteit.
Ik ben een chemische fabriek. Een erg complexe chemische fabriek, maar nog steeds een chemische fabriek. En ik ben daar content mee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:55   #326
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dit is nu eenmaal een geïsoleerd element dat men in het geheel van de theorie plaats. Een bewijs is het evenwel niet.
Wat is een bewijs volgens u ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:56   #327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is een bewijs volgens u ?
Een element dat dezelfde criteria doorstaat als in de andere takken van de wetenschap: o.m. het empirisch bewijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:57   #328
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De evolutionisten hebben nooit harde bewijzen kunnen voorleggen: wel allerlei elementen die ze selecteerden (denk maar aan het onthullende boek "Forbidden archaeology") en in hun vooropgesteld denkschema plaatsen. Evolutionisten redeneren en handelen dus in de omgekeerde richting van de wetenschap: niet van feit naar besluit, maar wel van theorie naar de zoektocht om het geheel te ondersteunen.
Wetenschap hoeft ook helemaal niet te vertrekken vanuit feiten.
Feiten dienen enkel om een theorie te ondersteunen en om van de theorie een vaststaande bewezen zaak te maken.
En de feiten voor de evolutietheorie zijn voorgelegd en bewezen en hebben deze dus omgevormd tot de evolutieleer, wat van geen enkele goddienst kan gezegd worden, maar waar men enkel zuiver op geloof en onvoorwaardelijke aanvaarding moet verder gaan, zonder ook maar iets te mogen onderzoeken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:57   #329
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind inderdaad ook dat Jan moet stoppen om met zijn auto te rijden, en om met het vliegtuig te reizen. Als we die dingen maken, gebruiken we ook veel aannames. En door tientallen jaren miljoenen van deze dingen te gebruiken zonder problemen, kunnen we er ook van uitgaan dat die aannames JUIST zijn.
Al deze zaken ontstonden door proeven, experimenten... empirisch onderzoek en toetsing. Zaken die totaal ontbreken in de wereld van de evolutionisten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 12:59   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wetenschap hoeft ook helemaal niet te vertrekken vanuit feiten.
Feiten dienen enkel om een theorie te ondersteunen en om van de theorie een vaststaande bewezen zaak te maken.
En de feiten voor de evolutietheorie zijn voorgelegd en bewezen en hebben deze dus omgevormd tot de evolutieleer, wat van geen enkele goddienst kan gezegd worden, maar waar men enkel zuiver op geloof en onvoorwaardelijke aanvaarding moet verder gaan, zonder ook maar iets te mogen onderzoeken.
Er zijn, jammer genoeg voor de evolutionisten, geen feitelijke bewijzen: men probeert slechts krampachtig elementen te isoleren uit een groter geheel om die vervolgens in een theorie te duwen. Meer niet. Evolutie is bijgevolg een soort godsdienst geworden, een die zichzelf toemeet controleerbaar te zijn maar het in feite helemaal niet is. Daarenboven is het zelfs een ontolerante vorm van een godsdienst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:00   #331
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al deze zaken ontstonden door proeven, experimenten... empirisch onderzoek en toetsing. Zaken die totaal ontbreken in de wereld van de evolutionisten.
Die zijn er ook, en dat is waarom ik vroeg achter wat u als bewijs ziet.

U WILT het gewoon niet zien.

Als er 1 nm afstand is tussen twee stukken bewijslast, WILT u gewoonweg niet de link leggen er tussen. Ook al is de kans dat het iets anders is oneindig klein.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:02   #332
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mormoon???
Ja, ééntje die zuiver leeft van wat god geschapen heeft en alles wat door menselijk vernuf is ontwikkeld afzweerd. Want de trein en auto, zelfs het kunstlicht zijn des duivels en dienen enkel op de mens te doen twijfelen aan zijn geloof in God en om de mens in het verderf te storten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:03   #333
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En leg mij dan eens uit wat het verschil is tussen geloof en waanbeelden ?
Even terug onder de aandacht brengen, want ik wil hier graag een antwoord op. Wat is het verschil ? Geloof is een collectief waanbeeld ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:03   #334
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?

Veranderingen binnen eenzelfde levensvorm gebeuren. Dat is nu eenmaal een feit, een dat zelfs empirisch kan aangetoond worden.

Maar de echte "evolutie", nl. de overgang van de ene soort naar de andere, is een geloof: een blind aannemen zonder enig empirisch bewijs.

Fout. Er is een overvloed aan bewijzen die jij niet wenst te zien.

Dat het niet 'empirisch' bewezen kan worden is een andere zaak.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:03   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die zijn er ook, en dat is waarom ik vroeg achter wat u als bewijs ziet.

U WILT het gewoon niet zien.

Als er 1 nm afstand is tussen twee stukken bewijslast, WILT u gewoonweg niet de link leggen er tussen. Ook al is de kans dat het iets anders is oneindig klein.
Die zijn er niet. D�*t is nu juist het tragische van de evolutionisten: zij menen immers dat er een bewijs is, maar baden volledig in religieus vaarwater daar men plotseling niet meer de criteria van de bewijslast zoals in de takken van de wetenschap wil toepassen. Alles is gebaseerd op veronderstellingen en het ordenen van elementen in een vooropgesteld schema. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:04   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Fout. Er is een overvloed aan bewijzen die jij niet wenst te zien.

Dat het niet 'empirisch' bewezen kan worden is een andere zaak.
Fijn, u erkent dus alvast dat evolutie niet empirisch bewezen is. Dat is al een goede zaak. Nu nog erkennen dat er geen bewijzen zijn die de toetsing van de wetenschap kunnen doorstaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:06   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, ééntje die zuiver leeft van wat god geschapen heeft en alles wat door menselijk vernuf is ontwikkeld afzweerd. Want de trein en auto, zelfs het kunstlicht zijn des duivels en dienen enkel op de mens te doen twijfelen aan zijn geloof in God en om de mens in het verderf te storten.
Ik zou niet weten waarom ik dergelijke opvattingen zou moeten delen. Nergens verwerp ik immers de wetenschap, maar wel de evolutietheorie daar juist die niet trouw is aan de principes die de wetenschap in alle andere gevallen vooropstelt.

Trouwens, Mormonen verwerpen helemaal niet de technische vooruitgang. Ik zal u even helpen: dat zijn slechts de "Old Order Amish".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:07   #338
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die zijn er niet. D�*t is nu juist het tragische van de evolutionisten: zij menen immers dat er een bewijs is, maar baden volledig in religieus vaarwater daar men plotseling niet meer de criteria van de bewijslast zoals in de takken van de wetenschap wil toepassen. Alles is gebaseerd op veronderstellingen en het ordenen van elementen in een vooropgesteld schema. Meer niet.
En, uw kennis van de wetenschap en de wiskunde gebruikende, wat is de kans dat alles er zo netjes inpast ?

Kom, we hebben miljoenen stukjes bewijslast die perfect passen in evolutietheorie. Er is er geen enkele die het tegendeel bewijst. Wat is nu de kans dat de evolutietheorie ongeldig zou zijn ?

Kom, ik wil getallen zien. 1 op 1E18 ? 1 op 1E67 ? Ik gok maar hoor....u kunt het mij waarschijnlijk beter vertellen.

Ik, als wetenschapper, rond zulke kansen af tot 0.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:09   #339
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En, uw kennis van de wetenschap en de wiskunde gebruikende, wat is de kans dat alles er zo netjes inpast ?

Kom, we hebben miljoenen stukjes bewijslast die perfect passen in evolutietheorie. Er is er geen enkele die het tegendeel bewijst. Wat is nu de kans dat de evolutietheorie ongeldig zou zijn ?

Kom, ik wil getallen zien. 1 op 1E18 ? 1 op 1E67 ? Ik gok maar hoor....u kunt het mij waarschijnlijk beter vertellen.

Ik, als wetenschapper, rond zulke kansen af tot 0.
Er is geen enkel stukje dat een echt bewijs vormt. Nul komma nul.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 13:11   #340
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een element dat dezelfde criteria doorstaat als in de andere takken van de wetenschap: o.m. het empirisch bewijs.
dringend je visie op hoe wetenschap werkt opkrikken beste Jan:

Citaat:
1. Define the question
2. Gather information and resources (observe)
3. Form hypothesis
4. Perform experiment and collect data
5. Analyze data
6. Interpret data and draw conclusions that serve as a starting point for new hypothesis
7. Publish results
8. Retest (frequently done by other scientists)
Een essentieel onderdeel van een theorie is predictability. And guess what, Jan:

Citaat:
The theory of evolution did provide such predictions. Two examples are:

* Genetic information must be transmitted in a molecular way that will be almost exact but permit slight changes. Indeed, since this prediction was made, biologists have discovered the existence of DNA, which has a mutation rate of roughly 10-9 per nucleotide per cell division; this provides just such a mechanism.[24]

* Some DNA sequences are shared by very different organisms. It has been predicted by the theory of evolution that the differences in such DNA sequences between two organisms should roughly resemble both the biological difference between them according to their anatomy and the time that had passed since these two organisms have separated in the course of evolution, as seen in fossil evidence. The rate of accumulating such changes should be low for some sequences, which code for critical RNA or proteins, and high for others - that code for less critical RNA or proteins; but for every specific sequence, the rate of change should be roughly constant through evolution. These results have indeed been found experimentally. Two examples are DNA sequences coding for rRNA which is highly conserved, and DNA sequences coding for fibrinopeptides (amino acid chains which are discarded during the formation of fibrin), which are highly non-conserved.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be