Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2018, 06:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard Aanpak mensensmokkel blijkt geen prioriteit.

Aanpak mensensmokkel blijkt geen prioriteit.

Citaat:
Het gerecht opende vorig jaar 467 dossiers wegens mensensmokkel, terwijl meer dan 45.000 illegale migranten het bevel kregen om België te verlaten.
Iedereen is daar al wel van op de hoogte dat men daar weinig of niets aan doet.

Citaat:
Opnieuw zijn de cijfers veelzeggend, meent ze. 38% van de mensensmokkeldossiers wordt geseponeerd omdat het gerecht andere prioriteiten heeft. Bij hulp aan illegale immigratie is dat zelfs 82%.
Dat zijn harde 'cijfers'

Ene zekere Carina Van Cauter heeft gelijk dat ons land het probleem niet alleen kan oplossen en er op dat vlak een internationale/Europese samenwerking moet zijn om het migratieprobleem zien op te lossen.

Diezelfde CVC ziet het VN migratiepact als één van de oplossingen voor het probleem dat niet alleen ons land aangaat maar daar durf ik aan te twijfelen dat het VN migratiepact dat allemaal maar eventjes in goede banen zou kunnen gaan leiden.

Het begint eerder een alsmaar onoverzichtelijk probleem te worden die volks toelopen een héle lijdensweg zeg maar.

De smokkelaars hebben vrij spel ook dat is algemeen geweten.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 november 2018 om 06:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 07:06   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

De duidelijke bewijslevering dan men aan de toestroom asielzoekers niets wil doen, integendeel ...

“Vreemdelingenzaken kan wél meer dan 60 asielaanvragen per dag aan”

Er zou gewoon geen rij meer mogen staan.

Men zal ze misschien, niet allemaal goedkeuren de asielaanvragen maar als je dat op jaarbasis gaat uitrekenen die 60 per dag dan klinkt het eerder als: land overspoelen en inpalmen.


U zal denken, hé die Universalia zijn kort bochtenwerk is weer top.

De enige verklaring daarvoor is dat ik altijd denk: "Stel dat wij uiteindelijk zelfs eens moeten gaan lopen uit ons land of we dan in andere landen ook zo vriendelijk zullen ontvangen worden en alles op een blaadje krijgen?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 november 2018 om 07:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 13:31   #3
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
"Stel dat wij uiteindelijk zelfs eens moeten gaan lopen uit ons land ...
Jij twijfelt daar blijkbaar nog aan? Wij moeten nu al gaan lopen uit wijken waar het voor ons autochtonen niet meer leefbaar is.

En wedden dat er hier nu weer iemand gaat komen vertellen dat je niet verplicht ben om te gaan lopen Sociale druk van vreemde culturen wordt niet beschouwd als mensen 'verplichten' om op te hoepelen
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2018, 10:26   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Jij twijfelt daar blijkbaar nog aan? Wij moeten nu al gaan lopen uit wijken waar het voor ons autochtonen niet meer leefbaar is.

En wedden dat er hier nu weer iemand gaat komen vertellen dat je niet verplicht ben om te gaan lopen Sociale druk van vreemde culturen wordt niet beschouwd als mensen 'verplichten' om op te hoepelen
Dat klopt wat u daar schreef want ik ken al verschillende wijken in het Antwerpse waar dat al aan de gang is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2018, 10:37   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aanpak mensensmokkel blijkt geen prioriteit.



Iedereen is daar al wel van op de hoogte dat men daar weinig of niets aan doet.



Dat zijn harde 'cijfers'

Ene zekere Carina Van Cauter heeft gelijk dat ons land het probleem niet alleen kan oplossen en er op dat vlak een internationale/Europese samenwerking moet zijn om het migratieprobleem zien op te lossen.

Diezelfde CVC ziet het VN migratiepact als één van de oplossingen voor het probleem dat niet alleen ons land aangaat maar daar durf ik aan te twijfelen dat het VN migratiepact dat allemaal maar eventjes in goede banen zou kunnen gaan leiden.

Het begint eerder een alsmaar onoverzichtelijk probleem te worden die volks toelopen een héle lijdensweg zeg maar.

De smokkelaars hebben vrij spel ook dat is algemeen geweten.

Natuurlijk is de aanpak van mensensmokkelaars geen prioriteit.
Men heeft de handen al vol aan de diefstallen die worden gepleegd.
Aan de geweldplegingen die plaats vinden.
Aan de drugsmokkel die niet meer te stoppen is.


En het migratiepact is voor ons een vergiftigt pact. Het zal door linkse advocaten misbruikt worden om rechten af te dwingen die in dat past worden voorgesteld, maar anders kunnen worden opgevat dan bedoelt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2018, 22:13   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Natuurlijk is de aanpak van mensensmokkelaars geen prioriteit.
Men heeft de handen al vol aan de diefstallen die worden gepleegd.
Aan de geweldplegingen die plaats vinden.
Aan de drugsmokkel die niet meer te stoppen is.


En het migratiepact is voor ons een vergiftigt pact. Het zal door linkse advocaten misbruikt worden om rechten af te dwingen die in dat past worden voorgesteld, maar anders kunnen worden opgevat dan bedoelt.
Mocht men dat vaststellen dat er advocaten misbruik van maken dan zou men deze advocaten moeten bedanken met ze uit de balie van advocaten te schrappen.

Zou dat géén misbruik van de advocatuur zijn mochten bepaalde advocaten zich daar aan gelegen laten naast de afspraken die daar over gemaakt zijn?

Zou vrouwe Justitia haar blinddoek afgezet hebben?

Ik heb daar geen idee van hoor om reden van dat ik geen advocaat ben dus laat ik dat aan die mensen over die er wel kennis van zaken over hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 december 2018 om 22:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 07:02   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Bij onze Noorderburen weten ze hun poten zelfs niet thuis te houden de asielzoekers.

Asielzoekers vallen jonge schoolmeisjes lastig in Nederland.

Biiiiiiiig problem.

Ophef na nieuwe verkrachting in asielcentrum Rotterdam.

Citaat:
Migranten afkomstig uit veilige landen horen hier niet thuis en moeten dus sneller teruggestuurd worden, klinkt het daar in de politiek.
Maar de deur blijft nog steeds wagenwijd open staan en men blijf schaffen.

Binnenkort moet men nog militairen aan de scholen gaan zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 december 2018 om 07:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 10:26   #8
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aanpak mensensmokkel blijkt geen prioriteit.



Iedereen is daar al wel van op de hoogte dat men daar weinig of niets aan doet.



Dat zijn harde 'cijfers'

Ene zekere Carina Van Cauter heeft gelijk dat ons land het probleem niet alleen kan oplossen en er op dat vlak een internationale/Europese samenwerking moet zijn om het migratieprobleem zien op te lossen.

Diezelfde CVC ziet het VN migratiepact als één van de oplossingen voor het probleem dat niet alleen ons land aangaat maar daar durf ik aan te twijfelen dat het VN migratiepact dat allemaal maar eventjes in goede banen zou kunnen gaan leiden.

Het begint eerder een alsmaar onoverzichtelijk probleem te worden die volks toelopen een héle lijdensweg zeg maar.

De smokkelaars hebben vrij spel ook dat is algemeen geweten.

Maar wie zijn de schuldigen van die komedie? Ons politiek systeem of ons gerechtelijke en politioneel systeem dat het gros van die vreemde rimram laat rondlopen, ook al worden ze zeven keren opgepakt en "buitengegooid"?
En doe er al de multiculgatlikkers bij die zorgen voor de verdere opvang, voedselbedeling en noem maar op. Eten gaan uitdelen in het Noordstation, zal dat helpen om de "transmigraten" te doen ophoepelen?
En nu de komedie met dat Marrakechgedoe: het ligt er weer zo dik op!
Het is niet bindend, het kan niet opgelegd worden, het speelt geen rol, iedereen doet ermee wat hij/zij wil enz …: de regering loopt het risico te vallen als het niet ondertekend wordt??? Hoezo, "van geen belang? Kan men de bevolking nog meer voor de aap houden?
Waarop wacht men?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 10:54   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

[url="http://www.standaard.be/cnt/dmf20181127_03990667"]
De smokkelaars hebben vrij spel ook dat is algemeen geweten.
...
Inderdaad, en ze moeten ten alle prijze vrij spel blijven krijgen! Wanneer Jambon gsm's wil laten afluisteren of op een of andere manier volgen om mensensmokkelaars op het spoor te komen weten sommige multicullovers weer niet wat voor wetten of beweringen uit hun mouw te schudden om het onmogelijk te maken! Het probleem is niet "racisme" en de NVA maar dat soort landverraders voor wie het hier niet rap genoeg naar de bliksem kan gaan...
Welke verborgen agenda hebben dat soort lieden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 11:00   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De duidelijke bewijslevering dan men aan de toestroom asielzoekers niets wil doen, integendeel ...

“Vreemdelingenzaken kan wél meer dan 60 asielaanvragen per dag aan”

Er zou gewoon geen rij meer mogen staan.

Men zal ze misschien, niet allemaal goedkeuren de asielaanvragen maar als je dat op jaarbasis gaat uitrekenen die 60 per dag dan klinkt het eerder als: land overspoelen en inpalmen.


U zal denken, hé die Universalia zijn kort bochtenwerk is weer top.

De enige verklaring daarvoor is dat ik altijd denk: "Stel dat wij uiteindelijk zelfs eens moeten gaan lopen uit ons land of we dan in andere landen ook zo vriendelijk zullen ontvangen worden en alles op een blaadje krijgen?"
Natuurlijk kan men meer dan 60 asielzoekers aan! Stel dat men zegt dat men er 500 aankan, dan komen ze met bussen aan om de rij op te vullen!
Als er zijn die vinden dat ze te lang moeten wachten moeten ze het maar eens in een ander land gaan proberen!
Misschien nu en dan eens doen zoals bepaalden onder hen het nu en dan doen: een bom tussen de hoop laten ontploffen! Een sfeertje waarin sommigen zich meer "thuis" zullen voelen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 16:55   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Natuurlijk kan men meer dan 60 asielzoekers aan! Stel dat men zegt dat men er 500 aankan, dan komen ze met bussen aan om de rij op te vullen!
Als er zijn die vinden dat ze te lang moeten wachten moeten ze het maar eens in een ander land gaan proberen!
Misschien nu en dan eens doen zoals bepaalden onder hen het nu en dan doen: een bom tussen de hoop laten ontploffen! Een sfeertje waarin sommigen zich meer "thuis" zullen voelen.
Ik geloof dat T. Francken het aantal van 60 naar 50 heeft willen verschuiven.

Pijnlijk detail is dat het er nog steeds véél teveel zijn als je een kleine berekening maakt.

Het cijfer moet gewoon naar 0 gaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 december 2018 om 16:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be