Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Greet Van Gool (sp.a) - 14 mei tot 20 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Greet Van Gool (sp.a) - 14 mei tot 20 mei (°4/08/1962) raakte in 2003 voor het eerst verkozen in het federale parlement. Zet zich in voor vrijwilligers, gepensioneerden, mensen met een handicap.

 
 
Discussietools
Oud 3 juni 2007, 10:56   #1
Palladium
Burger
 
Palladium's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2007
Berichten: 132
Standaard Wie verdient invaliditeitsuitkering ?

Beste,
U bent iemand die zich inzet voor de mindervaliden en gepensioneerden.
Dit is een belangrijke en niet te onderschatten opgave en het is mijn opinie dat hiervoor veel tijd en geld moet vrijgemaakt worden.
Iedereen die een handicap heeft moet voldoende steun krijgen zodanig dat deze mensen evenveel kansen krijgen in het leven als hun niet mindervalide medemens.
Ik heb er aldus ook geen probleem mee dat een deel van ons belastingsgeld dient voor de sociale zekerheid.
Dit is niet meer dan normaal.
Er is echter wel een ander probleem die zich de laatste jaren de kop opsteekt en waar veel mensen zich vragen beginnen over te stellen.
Meer en meer 'niet-invalide' mensen worden nu ook via diverse bronnen officiëel erkend als mindervalide of invalide.
Zij krijgen dus ook dezelfde uitkering van zij die het daadwerkelijk verdienen.
Het betreft hier uiteraard de groep drugsverslaafden en anderen die onder dezelfde categorie vallen.
Dit is 1 van de druppels die de emmer doet overlopen en waar men zich van afvraagt waar het zal eindigen.
Want, voor deze groep betaal ik dus niet graag belastingen...
Hierbij graag het standpunt van u als iemand die zich inzet voor deze zaak.
Palladium is offline  
Oud 3 juni 2007, 11:04   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik ga binnen een paar minuutjes als vrijwilliger aan de slag bij "mijn autisten"
ik heb dus recht van spreken dacht ik. Wat U voorstelt is een onderscheid maken naargelang de "oorzaak" van de handicap, iets dat in dezelfde lijn zou liggen als bv; longaandoeningen bij verstokte rokers niet terugbetalen (of amputaites..) het is de filosofie van "eigen schuld dikke bult". Of om nog een stapje verder te gaan mensen die een kind hebben met bv. het syndroom van Down dat men tijdig vaststelde zodat er een mogelijkheid tot abortus was
eveneens alle steun ontzeggen.

Zelfs bij autisten is het ook zo dat er velen geboren zijn met een duidelijke erfelijke belasting - de oudes waren ook autist. dus zou ik beter thuisblijven en van mijn vrije dag genieten ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 3 juni 2007, 17:45   #3
Palladium
Burger
 
Palladium's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2007
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik ga binnen een paar minuutjes als vrijwilliger aan de slag bij "mijn autisten"
ik heb dus recht van spreken dacht ik. Wat U voorstelt is een onderscheid maken naargelang de "oorzaak" van de handicap, iets dat in dezelfde lijn zou liggen als bv; longaandoeningen bij verstokte rokers niet terugbetalen (of amputaites..) het is de filosofie van "eigen schuld dikke bult". Of om nog een stapje verder te gaan mensen die een kind hebben met bv. het syndroom van Down dat men tijdig vaststelde zodat er een mogelijkheid tot abortus was
eveneens alle steun ontzeggen.

Zelfs bij autisten is het ook zo dat er velen geboren zijn met een duidelijke erfelijke belasting - de oudes waren ook autist. dus zou ik beter thuisblijven en van mijn vrije dag genieten ?
Autisten helpen ?
Prachtig.
Ik vind dit een zeer goed initatief.
Heeft echter niets te maken met mijn vraag.

Laatst gewijzigd door Palladium : 3 juni 2007 om 17:46.
Palladium is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be