Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2007, 10:29   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Waarom Verhofstadt

Geachte heer Marinower,

Zou u in een paar zinnen kunnen uitleggen waarom u denkt dat wij op de VLD zouden moeten stemmen en een derde mandaat geven aan Guy Verhofstadt?

Met dank,

Antoon.
__________________
Antoon is offline  
Oud 23 januari 2007, 09:10   #2
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Geachte,

Guy Verhofstadt heeft 3 burgermanifesten geschreven.

Eigenlijk heeft Guy V. en dus de VLD een contract met zijn kiezer afgesloten.


Als je na 8 jaar merkt dat van deze manifesten niets gerealiseerd werd en je snel snel een nieuw manifest schrijft om de niet gerealiseerde doelen te verdoezelen, kunt u mij dan eens zeggen waarom ik en anderen nog VLD zouden stemmen ?

Ieder weldenkend burger beseft dat je in coalitie niet alles kunt realiseren, maar zo goed als niets realiseren van wat je hebt geschreven en een totaal andere richting uitgaan ????

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 januari 2007 om 09:12.
boerenverstand is offline  
Oud 24 januari 2007, 10:58   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Geachte,

Guy Verhofstadt heeft 3 burgermanifesten geschreven.

Eigenlijk heeft Guy V. en dus de VLD een contract met zijn kiezer afgesloten.


Als je na 8 jaar merkt dat van deze manifesten niets gerealiseerd werd en je snel snel een nieuw manifest schrijft om de niet gerealiseerde doelen te verdoezelen, kunt u mij dan eens zeggen waarom ik en anderen nog VLD zouden stemmen ?

Ieder weldenkend burger beseft dat je in coalitie niet alles kunt realiseren, maar zo goed als niets realiseren van wat je hebt geschreven en een totaal andere richting uitgaan ????
Mij interesseert in dit geval de mening van Marinower. Jouw mening kun je kwijt in 'Politiek Binnenland' .
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 januari 2007, 09:52   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Dit was een van de eerste vragen. Graag een antwoord aub.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 januari 2007, 18:03   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

*bump*
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 januari 2007, 18:39   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
*bump*
yep.

Mijn vraag is nochtans gemeend. Een paar zinnetjes zijn genoeg. Ik wil weten hoe Marinower de Eerste Minister verdedigt en waar we rekening mee moeten houden.

That's all.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 januari 2007, 19:42   #7
Claude Marinower
 
 
Claude Marinower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 33
Standaard

Liberalen hebben vertrouwen in de mensen. Ze vinden dat elke mens vrij moet zijn, bv. om zijn of haar mening te vormen. Om zelf te beslissen hoe hij of zij wil leven, maar wel op voorwaarde dat daarbij de vrijheid van anderen niet wordt geschaad. Liberalen stellen dat elke mens verantwoordelijk is voor zichzelf, maar ook medeverantwoordelijk voor zijn omgeving.
Iedereen heeft dus gelijke rechten en plichten.

Guy Verhofstadt denkt aan de toekomst (globalisering, horizontale economie, vergrijzing, immigratie). In de toekomst is er nood aan meer liberalisme, en de partij concentreert zich volop op het inhoudelijke debat.

Het Palmares van de VLD mag dan ook gezien worden:

-De Vlaamse Begroting is o.l.v. Dirk Van Mechelen kerngezond gemaakt. Volgend jaar zal Vlaanderen gewoon geen schulden meer hebben. Maar ook de federale begroting zit niet langer meer in het rood. Zes jaar op rij levert de federale regering een begroting in evenwicht af.

-De gezonde overheidsfinanciën zorgden mee voor een hoge economische groei.

-Het aantal nieuwe bedrijven bereikten in 2006 een recordhoogte: 64.000 nieuwe bedrijven

-Deze mooie resultaten komen niet vanzelf. Ze zijn het resultaat van de gevoerde politiek van lastenverlagingen, via de notionele intrestaftrek en lastenverlagingen voor ploegen-en nachtarbeid.

-Ons land werd grondig hervormd. Op ethisch vlak bijvoorbeeld, met euthanasie, het homo-huwelijk en homo-adoptie.

-Tenslotte heeft de regering Verhofstadt moedige beslissingen genomen. Het mooiste voorbeeld is het Generatiepact.

Indien u het wenst, kan u hierover meer details bekomen.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Claude Marinower is offline  
Oud 26 januari 2007, 20:17   #8
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Liberalen hebben vertrouwen in de mensen. Ze vinden dat elke mens vrij moet zijn, bv. om zijn of haar mening te vormen. Om zelf te beslissen hoe hij of zij wil leven, maar wel op voorwaarde dat daarbij de vrijheid van anderen niet wordt geschaad. Liberalen stellen dat elke mens verantwoordelijk is voor zichzelf, maar ook medeverantwoordelijk voor zijn omgeving.
Iedereen heeft dus gelijke rechten en plichten.

Guy Verhofstadt denkt aan de toekomst (globalisering, horizontale economie, vergrijzing, immigratie). In de toekomst is er nood aan meer liberalisme, en de partij concentreert zich volop op het inhoudelijke debat.

Het Palmares van de VLD mag dan ook gezien worden:

-De Vlaamse Begroting is o.l.v. Dirk Van Mechelen kerngezond gemaakt. Volgend jaar zal Vlaanderen gewoon geen schulden meer hebben. Maar ook de federale begroting zit niet langer meer in het rood. Zes jaar op rij levert de federale regering een begroting in evenwicht af.

-De gezonde overheidsfinanciën zorgden mee voor een hoge economische groei.

-Het aantal nieuwe bedrijven bereikten in 2006 een recordhoogte: 64.000 nieuwe bedrijven

-Deze mooie resultaten komen niet vanzelf. Ze zijn het resultaat van de gevoerde politiek van lastenverlagingen, via de notionele intrestaftrek en lastenverlagingen voor ploegen-en nachtarbeid.

-Ons land werd grondig hervormd. Op ethisch vlak bijvoorbeeld, met euthanasie, het homo-huwelijk en homo-adoptie.

-Tenslotte heeft de regering Verhofstadt moedige beslissingen genomen. Het mooiste voorbeeld is het Generatiepact.

Indien u het wenst, kan u hierover meer details bekomen.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
verhofstadt en paars. Verkoop van openbare gebouwen om zijn begroting te doen kloppen. Moedige beslissingen, mensen veroordelen om tot hun 65, 67, of zoals één van die jongere van uw partij in de zevende dag komt te vertellen tot hun 70ste. Is een geweldig moedige beslissing door hen die nu of nooit arbeid aan de lijve hebben ondervonden en dat ook nooit zullen doen. Het enige dat ze van die arbeid hebben ondervonden en willen ondervinden is hetgeen het hun opbrengt. Ons land werd grondig hervormd, paar fraaie voorbeelden waar u hier mee komt aandraven en zoals paars het graag hoort en noemt "geweldig progressief". Euthanasie (euthanasie komt uw partij mischien mooi uit als middel om de vergrijzing tegen te gaan) homo-huwelijk en homo-adoptie voor de rest nog een "echte nuttige" hervorming doorgevoerd?

Wat betreft de vergrijzing, mischien kunt u, mister arrogantie verhofstadt en de rest van die salon partij eens beginnen met het "goede" voorbeeld te geven en inplaats van wat woorden maar "geen" daden overgaan tot daden en de bevolking eens tonen hoe het moet. Werken tot 65, 67,70 aan de band, in de bouw en noem zo maar op. Dus vrij simpel laat eens zien wat en wie u bent inplaats van hetgeen u en de rest van politici doen , onrealistische praat vertellen, voor de verkiezingen allerlei mooie verhalen komen ophangen in de hoop dat iemand er nog zou intrappen en na de verkiezingen zich verheven voelen boven jan en alleman. Dit zowat in het kort een beschrijving van die partij en z'n inhoud. Hopelijk wordt deze partij bij de volgende verkiezingen afgevoerd voor eeuwig en altijd. Zou kunnen zeggen R.I.P maar waarom zouden we ze in vrede laten rusten, rust is iets dat ze een ander ook niet gunnen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 26 januari 2007 om 20:21.
ERLICH is offline  
Oud 26 januari 2007, 20:20   #9
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Dat geeft ons wel een (blijvende) interesse om te stemmen op het VLD maar daarom nog niet op Guy Verhofstadt vrees ik...
largo_w is offline  
Oud 27 januari 2007, 13:37   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Liberalen hebben vertrouwen in de mensen. Ze vinden dat elke mens vrij moet zijn, bv. om zijn of haar mening te vormen. Om zelf te beslissen hoe hij of zij wil leven, maar wel op voorwaarde dat daarbij de vrijheid van anderen niet wordt geschaad. Liberalen stellen dat elke mens verantwoordelijk is voor zichzelf, maar ook medeverantwoordelijk voor zijn omgeving.
Iedereen heeft dus gelijke rechten en plichten.

Guy Verhofstadt denkt aan de toekomst (globalisering, horizontale economie, vergrijzing, immigratie). In de toekomst is er nood aan meer liberalisme, en de partij concentreert zich volop op het inhoudelijke debat.

Het Palmares van de VLD mag dan ook gezien worden:

-De Vlaamse Begroting is o.l.v. Dirk Van Mechelen kerngezond gemaakt. Volgend jaar zal Vlaanderen gewoon geen schulden meer hebben. Maar ook de federale begroting zit niet langer meer in het rood. Zes jaar op rij levert de federale regering een begroting in evenwicht af.

-De gezonde overheidsfinanciën zorgden mee voor een hoge economische groei.

-Het aantal nieuwe bedrijven bereikten in 2006 een recordhoogte: 64.000 nieuwe bedrijven

-Deze mooie resultaten komen niet vanzelf. Ze zijn het resultaat van de gevoerde politiek van lastenverlagingen, via de notionele intrestaftrek en lastenverlagingen voor ploegen-en nachtarbeid.

-Ons land werd grondig hervormd. Op ethisch vlak bijvoorbeeld, met euthanasie, het homo-huwelijk en homo-adoptie.

-Tenslotte heeft de regering Verhofstadt moedige beslissingen genomen. Het mooiste voorbeeld is het Generatiepact.

Indien u het wenst, kan u hierover meer details bekomen.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Daar zit wel wat in.
__________________
Antoon is offline  
Oud 27 januari 2007, 14:33   #11
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Daar zit wel wat in.
Het kan natuurlijk liggen aan mijn schizofrene geest, maar dit is echt te sterk om waar te zijn!

Antoon (VB'er) die het eens is met de Liberalen?
Iets nieuws onder de zon, me dunkt!

Om je even te helpen herinneren, hoe je dacht over de VLD en anderen, VOOR de komst van Mr. Marinower, heb ik even volgende uitspraken van je op een rijtje gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
9-Jan-07: Het is verkiezingstijd, en dan durft Verhofstadt wel eens wat vertellen wat hij na de verkiezingen weer inslikt.
23-okt-06: Wat de ministeries van Begroting en van Financiën nodig hebben is geen crisismanager, maar bekwame ministers om ze te leiden.
21-okt-06: De VLD'ers zelf denken in ieder geval dat ze nu weer goed bezig zijn...
Maar ook de ethisch-progressieve koers van de VLD, is ineens gelijk geen probleem meer ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Sex mag, maar liefst post-huwelijk, hoewel ook dit voor mijn part een richtlijn moet zijn, geen plicht.
U ziet, best vriend,
enig opportunisme is u niet geheel onbekend!
Ciccio is offline  
Oud 27 januari 2007, 15:14   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
U ziet, best vriend,
enig opportunisme is u niet geheel onbekend!
Tuurlijk niet, dat is wat alle neo-liberalen, neo-conservatieven, zionisten, ... typeert binnen het Vlaams Blok. Jammer genoeg heeft de partij dit nog niet door...
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 28 januari 2007, 00:57   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het kan natuurlijk liggen aan mijn schizofrene geest, maar dit is echt te sterk om waar te zijn!

Antoon (VB'er) die het eens is met de Liberalen?
Iets nieuws onder de zon, me dunkt!

Om je even te helpen herinneren, hoe je dacht over de VLD en anderen, VOOR de komst van Mr. Marinower, heb ik even volgende uitspraken van je op een rijtje gezet.



Maar ook de ethisch-progressieve koers van de VLD, is ineens gelijk geen probleem meer ...



U ziet, best vriend,
enig opportunisme is u niet geheel onbekend!
Mijn beste: waar haalt u het toch vandaan dat ik een Vlaams Belanger zou zijn? Heb ik dit ooit beweerd? Waarschijnlijk niet, want het is niet zo.

Ik heb wel dikwijls de VLD en haar beleid sinds ze de Eerste Minister levert, en ik blijf bij mijn kritiek. Maar ik heb ook altijd al laten weten dat ik bijna altijd op de VLD heb gestemd. Op een paar uitzonderingen na, uit ongenoegen, en dan was het op CD&V, maar anders ben ik gewoon al van de tijd van de PVV een blauwe geweest. Alleen wat donkerder blauw dan wat paars laat zien.

En ik heb het altijd al spijtig gevonden dat de rechtse vleugel van de VLD niets beters te bieden had dan Dedecker.
__________________
Antoon is offline  
Oud 28 januari 2007, 00:58   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Tuurlijk niet, dat is wat alle neo-liberalen, neo-conservatieven, zionisten, ... typeert binnen het Vlaams Blok. Jammer genoeg heeft de partij dit nog niet door...
Wat het VB betreft, ik denk dat die partij de dag van vandaag extremisten als jij liever kwijt dan rijk is. Maar ja, jullie draaien al zo lang mee dat ze je niet zomaar kunt afschudden.
__________________
Antoon is offline  
Oud 28 januari 2007, 03:13   #15
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Liberalen hebben vertrouwen in de mensen. Ze vinden dat elke mens vrij moet zijn, bv. om zijn of haar mening te vormen. Om zelf te beslissen hoe hij of zij wil leven, maar wel op voorwaarde dat daarbij de vrijheid van anderen niet wordt geschaad. Liberalen stellen dat elke mens verantwoordelijk is voor zichzelf, maar ook medeverantwoordelijk voor zijn omgeving.
Iedereen heeft dus gelijke rechten en plichten.
Hoe verenigt u bovenstaande met de feitelijkheid dat er steeds minder vrijheid is in dit landje en dat dit vooral onder Paars nog in een stroomversnelling gekomen is?

Je mag in dit land niet meer zeggen wat je denkt, niet meer aannemen wie je wenst...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
-De Vlaamse Begroting is o.l.v. Dirk Van Mechelen kerngezond gemaakt. Volgend jaar zal Vlaanderen gewoon geen schulden meer hebben. Maar ook de federale begroting zit niet langer meer in het rood. Zes jaar op rij levert de federale regering een begroting in evenwicht af.
1. Gezien de gewesten ruimschoots overgefinancierd worden zou het er nog aan mankeren dat er daar ook nog eens schulden gemaakt worden.
2. Een begroting is niet meer dan een budget. De actuals van de federale regering zaten elk jaar flink in het rood. (en dan nog ondanks alle lapmiddelen).

Waarom liegen politici toch altijd over de werkelijkheid? Een bedrijf dat jaar op jaar verlies maakt, maar wel ronkende persverklaringen uitstuurt dat ze steevast budgetteren in evenwicht te zijn daar wordt mee gelachen en de CEO kan zijn valiezen pakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
-Het aantal nieuwe bedrijven bereikten in 2006 een recordhoogte: 64.000 nieuwe bedrijven
En hoeveel bedrijven gingen er in dezelfde periode over kop? Daar werden ook records gevestigd is het niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
-Tenslotte heeft de regering Verhofstadt moedige beslissingen genomen. Het mooiste voorbeeld is het Generatiepact.
Waarvan de impact op de activeringsgraad van 50+ ers absoluut minimaal is. Het 'generatiepact' is niet meer dan een symbooloperatie. Op 8 jaar tijd zou je toch iets meer mogen verwachten.
Rr00ttt is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be