Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

 
 
Discussietools
Oud 17 februari 2007, 13:02   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Antwerpen is een grootstad, voor zover gans Vlaanderen niet als een stadsagglomeratie dient aanzien te worden. En daarvoor dien je Brussel dus niet uit te breiden.

Kan iemand me ten anderen eens de echte voordelen van de uitbreiding uitleggen???????
Brussel 19 is een absurde constructie, omdat het geenszins overeenkomt met de stadsagglomeratie Brussel. Als je zo graag de vergelijking met Antwerpen wil maken: stel u eens voor dat er een Antwerps Gewest wordt opgericht, waarvan de grenzen liggen aan de leien. Dus zonder Berchem, zonder Wilrijk, Deurne, Hoboken, 't Kiel, kortom het grote Antwerpen... dat allemaal onder de voogdij van een andere regering komt te liggen.
Wel, zo absurd is het gewest Brussel. Het gewest is véél te klein. Het dient vergroot te worden, en wel in die zin dat het komt samen te liggen met het gewest Vlaanderen.
Pelgrim is offline  
Oud 17 februari 2007, 13:30   #42
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dan moet je je toch eens dringend informeren. Net zomin als de vlaamse beweging antiwaals is is de waalse beweging 'antivlaams'. Ze zijn beiden wel tegen de dominantie van de ene over de andere. Terecht ook. Ze zijn eigenlijk zelfs elkaars objectieve bondgenoten, en het komt enkel en alleen door de rechtervleugel van de vlaamse beweging dat er geen nauwe contacten bestaan.
Ja, kan u me de namen geven van die mensen of bewegingen?
Zelfs als eisen ze Brussel niet op, ik kan me voorstellen dat zij bijvoorbeeld Voeren terugwillen. Als je van mekaar wil scheiden vecht je meestal om een aantal bezittingen


Citaat:

waarom dan wel uitbreiding van het gewest naar het noorden? Waarom wéér Vlaams grondgebied afstaan?
Je zegt zelf in de post hierna dat het Brussels gewest niet groot genoeg is. FDF zegt dat ook maar gaat niet tot West Vlaanderen en dergelijke. In feite zijn ze consequenter dan u want zij eisen een stukje van Wallonie zelfs op : Waterloo. (hoewel ik mij echt afvraag of zij zo graag Waterloo , nu eentalig zonder zelfs faciliteiten voor Vlamingen op dit moment, een tweetalige gemeente willen maken)


Citaat:
Jij ziet het verschil niet tussen republiek Vlaanderen en koninkrijk Belgique? Tja, sorry eh maar daar kan ik dan niks aan doen. Sla de gazetten eens open.
Ik zie niet echt een verschil. Ja, in de kranten lees ik over schandalen van de PS en ruzie tussen Vlamingen en Franstaligen, het vaakst in de Rand met Brussel (waar het dus Franstalige Brusselaars betreft).
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 17 februari 2007, 14:03   #43
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht

Beste Tempelier,

Het is niet omdat je op een onderwerp van mening verschilt dat daarom alle vertrouwen dadelijk weg is. Duidelijk genoeg?
Waarvan nota genomen. Wanneer het om een kartelcollega betreft sluit u gewoonweg de rangen en doet verder alsof er zich geen vuiltje aan de lucht bevindt. U weet net zo goed als ik dat de heer Smet in zijn volhardheid nog voor meer van dergelijke incidenten zal zorgen in de nabije toekomst. U bent zeker duidelijk genoeg geweest. Dat de Vlaamse gemeenschap herhaaldelijk geschoffeerd werd en de Vlaamse bewoners in de Vlaamse rand rond Brussel in het biezonder is iets waar u niet van wakker ligt. Hopelijk zullen de kiezers in de stembus daar rekening mee houden.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 18 februari 2007, 00:37   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja, kan u me de namen geven van die mensen of bewegingen?
Zelfs als eisen ze Brussel niet op, ik kan me voorstellen dat zij bijvoorbeeld Voeren terugwillen. Als je van mekaar wil scheiden vecht je meestal om een aantal bezittingen
probeer eens bij toudi.

Citaat:
Je zegt zelf in de post hierna dat het Brussels gewest niet groot genoeg is. FDF zegt dat ook maar gaat niet tot West Vlaanderen en dergelijke. In feite zijn ze consequenter dan u want zij eisen een stukje van Wallonie zelfs op : Waterloo. (hoewel ik mij echt afvraag of zij zo graag Waterloo , nu eentalig zonder zelfs faciliteiten voor Vlamingen op dit moment, een tweetalige gemeente willen maken)
ja, ik wil een uitbreiding van Brussel, of beter: ik wil dat het brussels gewest wordt afgeschaft en dat Brussel gewoon de hoofdstad wordt van Vlaanderen, dat het brussels en het vlaams gewest dus één worden. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?


Citaat:
Ik zie niet echt een verschil. Ja, in de kranten lees ik over schandalen van de PS en ruzie tussen Vlamingen en Franstaligen, het vaakst in de Rand met Brussel (waar het dus Franstalige Brusselaars betreft).
als jij niet echt een verschil ziet tussen een republiek vlaanderen en een koninkrijk belgië vraag ik me af waarom jij er mee over zit te discussiëren, het maakt dan toch geen bal uit of vlaanderen onafhankelijk wordt of niet.
Pelgrim is offline  
Oud 18 februari 2007, 01:08   #45
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
probeer eens bij toudi.
Hun site is voor een stukje in het Nederlands.



Citaat:
ja, ik wil een uitbreiding van Brussel, of beter: ik wil dat het brussels gewest wordt afgeschaft en dat Brussel gewoon de hoofdstad wordt van Vlaanderen, dat het brussels en het vlaams gewest dus één worden. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Dat je dat wil had ik lang door.
Maar hoe je je claim verantwoordt, dat niet! Heeft Nijvel dan volgens jou veel minder met Brussel te maken dan Oostende en Hasselt?




Citaat:
als jij niet echt een verschil ziet tussen een republiek vlaanderen en een koninkrijk belgië vraag ik me af waarom jij er mee over zit te discussiëren, het maakt dan toch geen bal uit of vlaanderen onafhankelijk wordt of niet.
Je moet niet boos worden. Je kan altijd gewoon je gedacht zeggen. Ja ik zie wel het verschil tussen een republiek en een koninkrijk. Maar wat ik bedoel is : geldstromen? bestaat ook richting Brussel. eeuwige onderhandelingen met andere taalgroep? zal ook met Franstalige Brusselaars moeten, botsing van in feite twee democratieën? zal ook met de Franstalige Brusselaars zijn , vertrappeling van Nederlandse taal? is vooral het werk van Franstalige Brusselaars.
Dus neen, ik snap niet echt wat het verschil is. Je krijgt een soort "Belgium Light".
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 18 februari 2007, 09:20   #46
VLAAMSENACV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2005
Berichten: 52
Standaard Brussel verkleinen

Als Brussel voortdurend vaststelt dat er geld te weinig is, en dat ze hun zaakjes niet op orde krijgen, begrijp ik niet waarom de belgen willen dat Brussel zou uitbreiden.

Het logisch antwoord voor mij is dat je het goed bestuurde gebied (in dit geval Vlaanderen) uitbreidt en het minder goed bestuurde gebied in omvang vermindert. Wat denk Geert Lambert hierover?
VLAAMSENACV is offline  
Oud 18 februari 2007, 12:23   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hun site is voor een stukje in het Nederlands.
echte kameraden se

Citaat:
Dat je dat wil had ik lang door.
Maar hoe je je claim verantwoordt, dat niet! Heeft Nijvel dan volgens jou veel minder met Brussel te maken dan Oostende en Hasselt?
het is sociologisch vast te stellen dat brussel verweven is met de 'vlaamse ruit', zijnde over gent antwerpen en leuven. Zowat de kernmotor van de Vlaamse economie kan je zeggen. Met wallonië en waals brabant heeft brussel veel minder vandoen. Een efficiënt bestuur kan pas als er één bestuur is voor heel die ruit. En als we dan heel die ruit nemen, kunnen we evengoed gemakshalve ook de rest van vlaanderen erbijnemen, dat sociaal-economisch gezien ook wel tot het geheel hoort.

Vlaanderen is beter af met brussel, wallonië is beter af zonder brussel en brussel is beter af met vlaanderen.
Jep, het blijkt zo verdomd simpel te zijn.

Citaat:
Je moet niet boos worden. Je kan altijd gewoon je gedacht zeggen. Ja ik zie wel het verschil tussen een republiek en een koninkrijk. Maar wat ik bedoel is : geldstromen? bestaat ook richting Brussel. eeuwige onderhandelingen met andere taalgroep? zal ook met Franstalige Brusselaars moeten, botsing van in feite twee democratieën? zal ook met de Franstalige Brusselaars zijn , vertrappeling van Nederlandse taal? is vooral het werk van Franstalige Brusselaars.
Onderhandeling met een andere taalgroep, ik zie eerlijk gezegd niet waarom dat zo'n accuut probleem moet zijn. We richten een Franstalige Gemeenschap Brussel in met culturele autonomie en alle rechten van een minderheid, hell waarom niet zelfs méér rechten. Vlaanderen is een sterke natie die dat aankan.
En zo hebben wij onze eigen excuusminderheid waarmee we bij de hele wereld kunnen uitpakken: zie eens hoe verdraagzaam en democratisch wij vlamingen zijn
het verschil zit hem in de nummers. Een miljoen franstaligen tegenover vier miljoen.
Pelgrim is offline  
Oud 18 februari 2007, 16:59   #48
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de ruzie tussen walen en vlamingen is een constante in de 177 jaar dat deze belze staat nu bestaat. Er is geen gelijkwaardige ruzie tussen pakweg limburgers en west-vlamingen, of luxemburgers en henegouwers. Is uw frank nog niet stilaan gevallen? De staat belgique is de oorzaak, niet de oplossing van problemen en ruzie.
Er is wel enige ruzie tussen Vlamingen die wensen Belg te blijven en Vlamingen die enkel Vlamingen willen zijn. Die ruzie is zelfs zo erg dat de enen de anderen achter een lintje geplaatst hebben.
Bovendien schijnt u nog steeds niet te begrijpen dat Brussel de hoofdstad is van de Belgische staat en niet van een Vlaamse staat. U hebt me trouwens nog steeds niet gezegd of Brusselaars in een Vlaamse staat de faciliteiten ( namelijk het Frans ) mogen behouden of dat ze gedwongen zullen worden een andere taal te spreken en aldus hun rechten zullen verliezen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 18 februari 2007, 17:01   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Brussel 19 is een absurde constructie, omdat het geenszins overeenkomt met de stadsagglomeratie Brussel. Als je zo graag de vergelijking met Antwerpen wil maken: stel u eens voor dat er een Antwerps Gewest wordt opgericht, waarvan de grenzen liggen aan de leien. Dus zonder Berchem, zonder Wilrijk, Deurne, Hoboken, 't Kiel, kortom het grote Antwerpen... dat allemaal onder de voogdij van een andere regering komt te liggen.
Wel, zo absurd is het gewest Brussel. Het gewest is véél te klein. Het dient vergroot te worden, en wel in die zin dat het komt samen te liggen met het gewest Vlaanderen.
En welke taal spreekt men in dat groter gewest ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 18 februari 2007, 17:03   #50
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht


het is sociologisch vast te stellen dat brussel verweven is met de 'vlaamse ruit', zijnde over gent antwerpen en leuven. Zowat de kernmotor van de Vlaamse economie kan je zeggen. Met wallonië en waals brabant heeft brussel veel minder vandoen. Een efficiënt bestuur kan pas als er één bestuur is voor heel die ruit. En als we dan heel die ruit nemen, kunnen we evengoed gemakshalve ook de rest van vlaanderen erbijnemen, dat sociaal-economisch gezien ook wel tot het geheel hoort.
Als jij die redenering zo vlot maakt, kan ik even vlot het gewest uitbreiden tot heel belgie!





Citaat:
Onderhandeling met een andere taalgroep, ik zie eerlijk gezegd niet waarom dat zo'n accuut probleem moet zijn. We richten een Franstalige Gemeenschap Brussel in met culturele autonomie en alle rechten van een minderheid, hell waarom niet zelfs méér rechten. Vlaanderen is een sterke natie die dat aankan.
En zo hebben wij onze eigen excuusminderheid waarmee we bij de hele wereld kunnen uitpakken: zie eens hoe verdraagzaam en democratisch wij vlamingen zijn
het verschil zit hem in de nummers. Een miljoen franstaligen tegenover vier miljoen.
Zolang Vlamingen overal in Wallonie en Brussel vlotjes alles in het Frans doen en de Franstaligen overal roepen van de daken dat iets hen niet aanstaat, zullen de Franstaligen altijd de calimero zijn. Nu en in de toekomst, niemand zal naar ons opkijken.
Trouwens wat stel jij dan voor? Geen autonomie voor het Vlaams Gewest en Brussel binnen je nieuwe land? Een nationale kieskring (BHV extra large dus?)
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 18 februari 2007, 23:22   #51
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Beste Vlaamsenacv,

eigenlijk akkoord, maar als we het debat over de grenzen openen, zijn we - denk ik - niet goed bezig, tenzij we een veel groter akkoord maken dat allesomvattend is en waar Vlaanderen een pak zaken kan uit halen natuurlijk.

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 19 februari 2007, 11:35   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U hebt me trouwens nog steeds niet gezegd of Brusselaars in een Vlaamse staat de faciliteiten ( namelijk het Frans ) mogen behouden of dat ze gedwongen zullen worden een andere taal te spreken en aldus hun rechten zullen verliezen.
wat versta je niet in het begrip 'franstalige Gemeenschap in een Vlaams gewest'?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 19 februari 2007, 11:37   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Als jij die redenering zo vlot maakt, kan ik even vlot het gewest uitbreiden tot heel belgie!
herlees mijn posts dan toch maar eens.

Citaat:
Zolang Vlamingen overal in Wallonie en Brussel vlotjes alles in het Frans doen en de Franstaligen overal roepen van de daken dat iets hen niet aanstaat, zullen de Franstaligen altijd de calimero zijn. Nu en in de toekomst, niemand zal naar ons opkijken.
Trouwens wat stel jij dan voor? Geen autonomie voor het Vlaams Gewest en Brussel binnen je nieuwe land? Een nationale kieskring (BHV extra large dus
ik stel een onafhankelijke Vlaamse republiek met tweetalig Brussel als hoofdstad voor. Ik dacht dat dat ondertussen al wel duidelijk was.
Pelgrim is offline  
Oud 19 februari 2007, 11:59   #54
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
herlees mijn posts dan toch maar eens.
Hmm, ontwijk je nu niet een beetje!?



quote]Ik stel een onafhankelijke Vlaamse republiek met tweetalig Brussel als hoofdstad voor. Ik dacht dat dat ondertussen al wel duidelijk was.[/quote]
Ook hier ontwijk je een beetje. Ga je niet weer de BHV toestanden hebben?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 19 februari 2007, 12:13   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hmm, ontwijk je nu niet een beetje!?
neen, alles is al uitgelegd.

Citaat:
Ook hier ontwijk je een beetje. Ga je niet weer de BHV toestanden hebben
neen, helemaal niet. Tenzij je racist bent en niet wilt dat Franstaligen politieke rechten hebben?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 20 februari 2007, 00:02   #56
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Antwerpen is een grootstad, voor zover gans Vlaanderen niet als een stadsagglomeratie dient aanzien te worden. En daarvoor dien je Brussel dus niet uit te breiden.
Misschien een kleine nuance :

"Antwerpen is een grote stad"
"Luik is een grote stad"
"Gent is een grote stad"
"Charleroi is een grote stad"

terwijl
"Brussel is een wereldstad"
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 21 februari 2007, 22:41   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wat versta je niet in het begrip 'franstalige Gemeenschap in een Vlaams gewest'?
Goed, ik heb begrepen dat de Franstaligen hun faciliteiten mogen behouden als ze maar hun Waalse verbondenheid afzweren en als Europese hoofdstad een onafhankelijk Vlaanderen willen dienen. Dat zal nooit lukken........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 21 februari 2007, 22:45   #58
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
neen, alles is al uitgelegd.
En ik ben niet akkoord dan, u breidt Brussel eerst uit naar de Vlaamse Ruit en vervolgens dan maar tot heel Vlaanderen, maar de uitbreiding stopt netjes bij de grens met Waals Brabant.


Citaat:
neen, helemaal niet. Tenzij je racist bent en niet wilt dat Franstaligen politieke rechten hebben?
Maar neen, ik ben geen racist. Alleen vraag ik me af of jij wil aanvaarden dat Franstalige belangrijke politici dan stemmen ronselen tot in Oostende en Antwerpen. Terwijl veel Vlaams nationalisten dat niet kunnen aanvaarden, zelfs niet in Halle.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 21 februari 2007, 22:47   #59
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VLAAMSENACV Bekijk bericht
Als Brussel voortdurend vaststelt dat er geld te weinig is, en dat ze hun zaakjes niet op orde krijgen, begrijp ik niet waarom de belgen willen dat Brussel zou uitbreiden.

Het logisch antwoord voor mij is dat je het goed bestuurde gebied (in dit geval Vlaanderen) uitbreidt en het minder goed bestuurde gebied in omvang vermindert. ?
Waarom liet het welvarende Vlaanderen destijds Brussel vallen ? Gewoon omdat ze daar Frans spraken..... wel het is nu bewezen dat dat eigenlijk niet zo verstandig was.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 21 februari 2007, 22:51   #60
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar neen, ik ben geen racist. Alleen vraag ik me af of jij wil aanvaarden dat Franstalige belangrijke politici dan stemmen ronselen tot in Oostende en Antwerpen. Terwijl veel Vlaams nationalisten dat niet kunnen aanvaarden, zelfs niet in Halle.
Waarom niet ? De taal is niet belangrijk maar wel de inhoud van de boodschap.
Waarschijnlijk zijn die Vlaams-nationalisten wat begrensd (bornés, ils sont nés avec des bornes �* la place du coeur ....... )
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 februari 2007 om 22:51.
labyrinth is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be