Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart (°1980) Hij stond wel al diverse keren als kandidaat op verkiezingslijsten maar steeds op onverkiesbare plaatsen. Als jongere was zijn inzet voor "de partij" vooral op de Vlaams Belang Jongeren toegespitst.

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2007, 20:03   #1
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard groot-nederland

Geachte heer Verreyt

Hoe staat u persoonlijk tegen over ene groot-nederland.
Piet Hein is offline  
Oud 20 maart 2007, 13:08   #2
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam: ze spreken dezelfde taal, ze bezitten voor een groot deel dezelfde geschiedenis, ze hebben dezelfde cultuurbedding, ze voeren een vergelijkbare economische politiek. Het ligt dan ook voor de hand dat wij in een tijdperk van Europese eenwording en mondialisering de handen in elkaar slaan om onze gezamenlijke belangen te verdedigen. Eens de Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd, is het wenselijk dat wij komen tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het Vlaams Belang is van mening dat een samenwerkingsverband zal zorgen voor nog meer welvaart en welzijn voor beide partners. Vlaanderen moet de politieke volwassenheid aan de dag leggen om nuchter te overleggen wat het samen met Nederland zou willen doen. Al denk ik dat de verschillen momenteel te groot zijn om te komen tot een heel-Nederland.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 20 maart 2007, 13:10   #3
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Maar u ziet een hereniging van de Nederlanden wel als het uiteindelijke doel?
Of toch niet?
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline  
Oud 20 maart 2007, 13:19   #4
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Maar u ziet een hereniging van de Nederlanden wel als het uiteindelijke doel?
Of toch niet?
't Is al nen echte politieker. Een beetje rond de pot draaien. Alle geluk dat we hem graag hebben hé!
__________________
Lao Tzu is offline  
Oud 20 maart 2007, 14:02   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam: ze spreken dezelfde taal, ze bezitten voor een groot deel dezelfde geschiedenis, ze hebben dezelfde cultuurbedding, ze voeren een vergelijkbare economische politiek. Het ligt dan ook voor de hand dat wij in een tijdperk van Europese eenwording en mondialisering de handen in elkaar slaan om onze gezamenlijke belangen te verdedigen. Eens de Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd, is het wenselijk dat wij komen tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het Vlaams Belang is van mening dat een samenwerkingsverband zal zorgen voor nog meer welvaart en welzijn voor beide partners. Vlaanderen moet de politieke volwassenheid aan de dag leggen om nuchter te overleggen wat het samen met Nederland zou willen doen. Al denk ik dat de verschillen momenteel te groot zijn om te komen tot een heel-Nederland.
Kan het zijn dat er binnen VB mensen zijn die eigenlijk als ultieme doel de aanhechting wel zouden wensen, maar die besloten hebben daar voorlopig niet voor uit te komen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 20 maart 2007, 14:13   #6
Hans Verreyt
 
 
Hans Verreyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Locatie: Boom
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Hans Verreyt
Standaard

Een onafhankelijk Vlaanderen vind ik een veel belangrijkere prioriteit, nadat dit gerealiseerd is, kunnen we beginnen werken aan een doorgedreven samenwerking met Nederland, misschien ooit in confederaal model. In deze discussie mag men de twee zaken niet door elkaar halen. Je hebt eerst een onafhankelijke Vlaamse staat nodig voordat je nog maar kan denken aan een hereniging met Nederland.
__________________
Hans Verreyt
Voorzitter Vlaams Belang Jongeren
www.hansverreyt.org - [email protected]
Bekijk ook de nieuwe site van de Vlaams Belang Jongeren
Hans Verreyt is offline  
Oud 20 maart 2007, 15:49   #7
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen vind ik een veel belangrijkere prioriteit, nadat dit gerealiseerd is, kunnen we beginnen werken aan een doorgedreven samenwerking met Nederland, misschien ooit in confederaal model. In deze discussie mag men de twee zaken niet door elkaar halen. Je hebt eerst een onafhankelijke Vlaamse staat nodig voordat je nog maar kan denken aan een hereniging met Nederland.
En zou je dat zien zitten, zo een hereniging met Nederland?Want dat was en blijft de vraag.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 20 maart 2007, 16:03   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Maar u ziet een hereniging van de Nederlanden wel als het uiteindelijke doel?
Of toch niet?
Establishmentpartij die ze verworden is, zal het VB dat niet in het openbaar zeggen
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 20 maart 2007, 17:33   #9
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht
Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam: ze spreken dezelfde taal, ze bezitten voor een groot deel dezelfde geschiedenis, ze hebben dezelfde cultuurbedding, ze voeren een vergelijkbare economische politiek. Het ligt dan ook voor de hand dat wij in een tijdperk van Europese eenwording en mondialisering de handen in elkaar slaan om onze gezamenlijke belangen te verdedigen. Eens de Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd, is het wenselijk dat wij komen tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het Vlaams Belang is van mening dat een samenwerkingsverband zal zorgen voor nog meer welvaart en welzijn voor beide partners. Vlaanderen moet de politieke volwassenheid aan de dag leggen om nuchter te overleggen wat het samen met Nederland zou willen doen. Al denk ik dat de verschillen momenteel te groot zijn om te komen tot een heel-Nederland.
Mooi citaat uit het programma.... Alleen de laatste zin is toegevoegd.

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=12
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 21 maart 2007, 16:11   #10
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Het lijkt mij een uitstekende gedachte om pas vanuit een zelfstandigheidspositie verdere ontwikkelingen te plannen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 21 maart 2007, 17:57   #11
Frozen Flame
Vreemdeling
 
Frozen Flame's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 14
Standaard

Ik zou er toch op willen wijzen dat naar mijn overtuiging, een groot deel van uw kiezerspubliek zich niet zo weet te vinden in een eventuele aanhechting bij Nederland. Waarom zouden we eens we die zuurverdiende onafhankelijkheid eindelijk bemachtigd hebben, ons terug laten opslokken door een andere natie, die het achteraf misschien wel niet zo goed met ons blijkt te menen? Hebben we in 1830 geen soortgelijke fout gemaakt? To the point: ik denk, en hoogst waarschijnlijk veel van uw kiezers met mij, dat wanneer Vlaanderen na een geschiedenis van afhankelijkheid en onderdrukking eindelijk zijn autonomie bemachtigd heeft, die niet zomaar meteen terug afgestaan moet worden. Een nauwe samenwerking met Nederland lijkt mij natuurlijk vanzelfsprekend.

mvg FF
__________________
"Cogito, ergo sum." René Descartes (1596-1650)
Frozen Flame is offline  
Oud 21 maart 2007, 18:02   #12
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frozen Flame Bekijk bericht
Ik zou er toch op willen wijzen dat naar mijn overtuiging, een groot deel van uw kiezerspubliek zich niet zo weet te vinden in een eventuele aanhechting bij Nederland. Waarom zouden we eens we die zuurverdiende onafhankelijkheid eindelijk bemachtigd hebben, ons terug laten opslokken door een andere natie, die het achteraf misschien wel niet zo goed met ons blijkt te menen? Hebben we in 1830 geen soortgelijke fout gemaakt? To the point: ik denk, en hoogst waarschijnlijk veel van uw kiezers met mij, dat wanneer Vlaanderen na een geschiedenis van afhankelijkheid en onderdrukking eindelijk zijn autonomie bemachtigd heeft, die niet zomaar meteen terug afgestaan moet worden. Een nauwe samenwerking met Nederland lijkt mij natuurlijk vanzelfsprekend.

mvg FF
Ik denk dat een meerderheid van zowel Belgen als Nederlanders dat ook ongeveer zo bekijkt en bovendien denk ik dat Vlaanderen als zelfstandig EU-lid beter af zijn zal dan als opgeslokte.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 21 maart 2007, 18:44   #13
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Establishmentpartij
Het zal daarom zijn dat ze weeral voor een establishmentsrechtbank staan...
ilfalco is offline  
Oud 21 maart 2007, 18:59   #14
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het zal daarom zijn dat ze weeral voor een establishmentsrechtbank staan...
Alle publiciteit werkt als promotie.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 26 maart 2007, 20:58   #15
Flame
Burger
 
Flame's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 152
Standaard

Ik vind dat we na onze Vlaamse onafhankelijkheid toch even mogen zwaaien met onze eigen Vlaamse Leeuw, voor we ons terug bij een ander land gaan voegen. De tijden van grote landen zijn voorbij: de Europese landen blijven in vrede. Onze Vlaamse cultuur behouden, dat is een nieuwe, belangrijke strijd.
__________________
Flame is offline  
Oud 24 juni 2007, 00:07   #16
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Persoonlijk ben ik ook voor een hereniging met Nederland, maar ik vrees dat de meerderheid van de Vlamingen daar niet voor te vinden is. Door 176 jaar anti-Nederlandse propaganda zit de afkeer tegenover Nederland er diep ingebakken, zelfs bij sommige Vlaams-nationalisten. Ik denk maar aan het Vlaams-nationaal zangfeest waarbij er een auto met Nederlandse nummerplaat tegen een paaltje reed, en er iemand de opmerking maakte "Het is weer nen Hollander" nog geen 10 minuten nadat we het Wilhelmus gezongen hadden. Ook lijkt de uitvoering van zo'n hereniging me moeilijk. Ik vermoed dat de meeste nationalisten een republiek verkiezen, maar de Nederlanders zijn wèl gehecht aan hun koningshuis. Dan kunnen we toch moeilijk hun koningin wandelen sturen? Ik vermoed dat we beter een nauwe samenwerking kunnen opbouwen, zonder een echte staat te worden.
Jeronimo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be