Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2020, 14:58   #2521
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Allemaal juist, maar ik gebruik geen cannabis zoals zoveel anderen.
Was cannabis legaal geweest zou ik dat waarschijnlijk ook gebruikt hebben in mijn jonge jaren.
Toch alvast een verslaving waar ik niet moest van ontwennen.
En altijd maar weer afkomen met dat eeuwige riedeltje: "bij cannabis hoort per definitie verslaving".

De overgrote meerderheid van cannabisgebruikers raakt nooit verslaafd aan cannabis.
Maar de overgrote meerderheid van tegenstander van cannabisgebruik gaat er steevast van uit dat dat wel zo is.

Is dit onwetendheid of gewoon kwade wil?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 15:01   #2522
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zal dan misschien wel voor U gelden maar blijkbaar niet voor de grote meerderheid

In landen waar cannabis niet legaal is en geen gedoogbeleid kent gebruiken jongeren zelfs meer dan in het tolerante Nederland.


Belgische jongeren bij koplopers cannabisgebruik


De Belgische 15- en 16-jarigen behoren eveneens tot de kopgroep van Europa. Net als in Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Frankrijk signaleert het jaarrapport in ons land een frequentiegraad van 32 procent of meer. Ter vergelijking: in het permissieve Nederland bedraagt dezelfde parameter ’slechts’ 28 procent
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf24112005_062



Dus voor de zoveelste maal wordt uw theorie van legaal= meer gebruiken wederom ontkracht.
Iets wat bij mensen in de kop vastgeroest zit is er blijkbaar niet makkelijk uit te krijgen eh?
Zoals gezegd: ik twijfel tussen onwetendheid en kwade wil.

Maar omdat er hier al zo vaak bronnen van gegeven zijn vrees ik eerder dat het kwade wil gaat zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 15:04   #2523
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad het gaat niet helemaal op.
Maar roken in de wagen is ook verboden dacht ik.
Aan zulke posts kan ik werkelijk kop noch staart krijgen zie...

Je geeft toe dat je vergelijking niet op gaat maar om één of andere duistere reden gooi je er nog een vaststelling bij die werkelijk nergens op slaat.

Roken in de wagen is niet verboden.
Dat is het wel als er kinderen bij zitten maar daar gaf je al aan dat je vergelijking niet op gaat.

Dus wat is de bedoeling van dat laatste zinnetje in deze post?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 16:01   #2524
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En altijd maar weer afkomen met dat eeuwige riedeltje: "bij cannabis hoort per definitie verslaving".

De overgrote meerderheid van cannabisgebruikers raakt nooit verslaafd aan cannabis.
Maar de overgrote meerderheid van tegenstander van cannabisgebruik gaat er steevast van uit dat dat wel zo is.

Is dit onwetendheid of gewoon kwade wil?
Alle twee, het ene sluit het andere zeker niet uit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 16:08   #2525
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En altijd maar weer afkomen met dat eeuwige riedeltje: "bij cannabis hoort per definitie verslaving".

De overgrote meerderheid van cannabisgebruikers raakt nooit verslaafd aan cannabis.
Maar de overgrote meerderheid van tegenstander van cannabisgebruik gaat er steevast van uit dat dat wel zo is.

Is dit onwetendheid of gewoon kwade wil?
Goed om weten.
Mij is niet duidelijk waarom cannabis minder verslavend zou zijn dan gewoon tabak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 16:13   #2526
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Aan zulke posts kan ik werkelijk kop noch staart krijgen zie...

Je geeft toe dat je vergelijking niet op gaat maar om één of andere duistere reden gooi je er nog een vaststelling bij die werkelijk nergens op slaat.

Roken in de wagen is niet verboden.
Dat is het wel als er kinderen bij zitten maar daar gaf je al aan dat je vergelijking niet op gaat.

Dus wat is de bedoeling van dat laatste zinnetje in deze post?
Precies wat er staat, ik denk dat roken in de wagen ondertussen ook verboden is.
Fred spreekt dat alvast niet tegen aangezien hij dat aan verkeersveiligheid linkt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 17:59   #2527
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies wat er staat, ik denk dat roken in de wagen ondertussen ook verboden is.
Nee, toch niet.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 18:17   #2528
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En altijd maar weer afkomen met dat eeuwige riedeltje: "bij cannabis hoort per definitie verslaving".

De overgrote meerderheid van cannabisgebruikers raakt nooit verslaafd aan cannabis.
Maar de overgrote meerderheid van tegenstander van cannabisgebruik gaat er steevast van uit dat dat wel zo is.

Is dit onwetendheid of gewoon kwade wil?
Ik heb in mijn hippie jaren ontelbare mensen weten joints roken....de ene al ene meer dan de andere. Sommigen vonden het lekker maar sommigen kregen er in feite alleen maar wat hoofdpijn van en een enkele viel gewoon in slaap Overdosis was ons onbekend
Eigenlijk in alle eerlijkheid heb ik geen enkele weten verslaafd worden aan pure cannabis. Wel aan de tabak in de joint.
Voor de meeste was het gewoon een verzetje een moment van gezelligheid en samenzijn met wat leuke muziek.Er werd al eens wat wietthee gedronken of een spacecake klaargemaakt gewoon voor de lol.
Voor zowat iedereen uit die jaren zijn die momenten leuke herinneringen waar we met veel nostalgie aan terugdenken.
Niemand gebruikt bij mijn weten nog regelmatig.....wie de gelegenheid krijgt zal nog wel eens sporadisch iets opsteken en of wat meeroken maar dan moet het wel zonder tabak zijn....want in tegenstelling tot cannabis zijn we allemaal vooral bang geworden van tabak en sigaretten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2020 om 18:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 18:24   #2529
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Goed om weten.
Mij is niet duidelijk waarom cannabis minder verslavend zou zijn dan gewoon tabak.
Spijtig voor U maar als het voor jou niet duidelijk is dan is het dat volgens de meeste wetenschappelijke onderzoeken wel.

https://www.eoswetenschap.eu/gezondh...-hersenen-doen

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...rslavingskans/

https://www.alletop10lijstjes.nl/top...sverslavingen/

Als jij ergens een bewijs vindt dat (pure) cannabis even verslavend is dan tabak lees ik het graag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2020 om 18:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 19:29   #2530
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Nee, toch niet.
Dan vergis ik mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 19:52   #2531
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan vergis ik mij.
Roken in de auto wordt niet meer aangemoedigd en eerder sterk afgeraden. De meeste automerken voorzien in hun modellen dan ook nog alleen een asbak en aansteker in optie en niet meer standaard zoals dat decennia lang het geval was.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 19:58   #2532
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Roken in de auto wordt niet meer aangemoedigd en eerder sterk afgeraden. De meeste automerken voorzien in hun modellen dan ook nog alleen een asbak en aansteker in optie en niet meer standaard zoals dat decennia lang het geval was.
Wellicht verwar ik met bedrijfswagens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2020, 20:34   #2533
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Roken in de auto wordt niet meer aangemoedigd en eerder sterk afgeraden. De meeste automerken voorzien in hun modellen dan ook nog alleen een asbak en aansteker in optie en niet meer standaard zoals dat decennia lang het geval was.
De meeste modellen hebben geen reservewiel meer, dat hoort nu bij de opties. het platrijden wordt dus sterk afgeraden...

Of wacht, neen hoor, het gaat gewoon over zoveel mogelijk geld uit de klanten hun zakken te slaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 10:17   #2534
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meeste modellen hebben geen reservewiel meer, dat hoort nu bij de opties. het platrijden wordt dus sterk afgeraden...

Of wacht, neen hoor, het gaat gewoon over zoveel mogelijk geld uit de klanten hun zakken te slaan.
Speelt misschien wel een rol maar roken in de auto lijkt me toch niet meer zozeer hip te zijn.Weinigen doen het nog denk ik. Zelfs de meest verstokte rokers minder en minder.
Maar vergis je niet.....ik heb ook nog in auto's gezeten waar iedereen zijnde 4 of 5 mensen allen een sigaretje rookten.Wel met de ramen open
Een tweedehands auto was toen steevast meer waard als je er kon bij vermelden...nooit in gerookt.
Ik heb de indruk dat een uitpuilende asbak in de auto nu eerder uitzondering is dan regel.

En platrijden mag nog. Veel Auto's hebben nog een noodreservewiel.....bespaart kosten plaats en gewicht.
De meeste nieuwe auto's alleen nog een reparatiekit.......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 13:39   #2535
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

de VN houdt haar 63ste sessievan de commissie controled narcotics in Wenen van 02-06 maart. Ter stemming staat op de agenda de declassificatie van cannabis van de controlled substances lijst. Dit naar aanleiding van de aanbeveling van de WHO om cannabis van de lijst te schrappen.
Meestal worden de WHO aanbevelingen gevolgd.

De mogelijke gevolgen kunnen groot zijn. Eens van de lijst geschrapt zal het makkelijker zijn voor individuele landen om het voorbeeld van Canada te volgen. Of een variant daarvan.

We gaan zien als het gezond verstand de wetenschappelijke aanbevelingen van de wereldgezondheidsorganisatie gaan volgen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 13:59   #2536
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de VN houdt haar 63ste sessievan de commissie controled narcotics in Wenen van 02-06 maart. Ter stemming staat op de agenda de declassificatie van cannabis van de controlled substances lijst. Dit naar aanleiding van de aanbeveling van de WHO om cannabis van de lijst te schrappen.
Meestal worden de WHO aanbevelingen gevolgd.

De mogelijke gevolgen kunnen groot zijn. Eens van de lijst geschrapt zal het makkelijker zijn voor individuele landen om het voorbeeld van Canada te volgen. Of een variant daarvan.

We gaan zien als het gezond verstand de wetenschappelijke aanbevelingen van de wereldgezondheidsorganisatie gaan volgen
Stel je voor zeg.
Niet meer op jacht kunnen naar wiet De drugshondjes op den dop
Straks gaan ze zich bij het VB politie en gerecht nog vervelen.Personeelstekort is direct opgelost
Goede zaak kan men zich eindelijk eens gaan bezighouden met de echte criminaliteit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2020 om 14:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 14:09   #2537
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de VN houdt haar 63ste sessievan de commissie controled narcotics in Wenen van 02-06 maart. Ter stemming staat op de agenda de declassificatie van cannabis van de controlled substances lijst. Dit naar aanleiding van de aanbeveling van de WHO om cannabis van de lijst te schrappen.
Meestal worden de WHO aanbevelingen gevolgd.

De mogelijke gevolgen kunnen groot zijn. Eens van de lijst geschrapt zal het makkelijker zijn voor individuele landen om het voorbeeld van Canada te volgen. Of een variant daarvan.

We gaan zien als het gezond verstand de wetenschappelijke aanbevelingen van de wereldgezondheidsorganisatie gaan volgen
Ik kan u al voorspellen hoe gefrustreerd Belgie gaat reageren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 14:12   #2538
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stel je voor zeg.
Niet meer op jacht kunnen naar wiet De drugshondjes op den dop
Straks gaan ze zich bij het VB politie en gerecht nog vervelen.Personeelstekort is direct opgelost
Goede zaak kan men zich eindelijk eens gaan bezighouden met de echte criminaliteit.
In de rest van de wereld, misschien.

Niet in Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 14:42   #2539
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de rest van de wereld, misschien.

Niet in Belgie.
Ook niet in Vlaanderen: https://www.vlaamsbelang.org/drugs-en-politiek/

https://www.n-va.be/standpunten/drugs


Stem de volgende keer Belgisch groen als ge als drugsgebruiker iets wilt bereiken want van de vlaamsche partijen moet je niks verwachten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2020, 15:13   #2540
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ook niet in Vlaanderen: https://www.vlaamsbelang.org/drugs-en-politiek/

https://www.n-va.be/standpunten/drugs


Stem de volgende keer Belgisch groen als ge als drugsgebruiker iets wilt bereiken want van de vlaamsche partijen moet je niks verwachten.
Het is geen geheim dat het net de Vlaams Belang zatlappen zijn die het luidst staan te brullen hoezeer zij tegen drugs zijn. Alleen hun drug is onschendbaar.
Het is nogal wiedes dat een partij zijn fans niet tegen de haren in gaat strijken.
En NVA die hangen in het wiel van VB.

Maar buiten groen is in Vlaanderen ook SPA PVDA en jong VLD voor legalisering dacht ik.
Van Rossem ook ....maar die is niet meer

Maar dit gezegd zijnde zou ik mijn stemgedrag daar niet van laten afhangen....er zijn belangrijkere zaken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2020 om 15:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be