Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2002, 11:00   #1
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

ik denk dat de titel duidelijk genoeg is...
ik vraag mij al lang af waarom mensen rechts of zelfs extreem-rechts zijn. wat is de motivatie, wat denk je ermee te bereiken? denk je dat de wereld beter is als hij conservatiever is? ...
(ik hoop gewoon iets bij te leren, wat meer van rechts te begrijpen door jullie reacties)
rosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 16:26   #2
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Ik noem me zelf helemaal niet extreem rechts. Ik ben ook niet conservatief. Op sommige punten dan weer wel. Op sommige punten helemaal niet. Het etiket extreem rechts dat krijg je gewoon.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 18:59   #3
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Rosy, je kan misschien beter de vraag stellen waarom iemand direct in een kastje geduwd wordt waarop rechts of extreem rechts staat.
Wat men verstaat onder rechts of extreem rechts, daar begint het!
men noemt mij inderdaad ook zo, maar wat bedoelen ze er juist mee...
dat vraag ik me soms ook af....
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 22:30   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Waarom wordt "extreem" rechts tussen haakjes gezet?
Is rechts al ongeveer automatisch ook "extreem"?

In dit land zijn we al zo gehersenspoeld dat het woordje " Vlaams" maar hoeft te worden uitgesproken en we weten al op voorhand dat we in de "extreem" rechtse hoek zullen worden gekieperd.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 11:33   #5
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

jok goed, extreem stond tussen haakjes omdat ik al content ben met antwoorden van mensen die zich gewoon rechts noemen.
extreem heeft voor mij trouwens helemaal geen slechte bijklank. mensen die voor iets staan en er geen compromissen over willen sluiten, maar het helemaal en radicaal willen bereiken, worden vaak extreem genoemd. dit is zowel aan de linkse als de rechtse kant van het politieke spectrum het geval.
extreem wordt vaak geassociëerd met terrorisme en geweld, maar dit geld slechts voor een klein deel van de mensen met een 'extreme' politieke overtuiging.
rosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 19:12   #6
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

rosy, om te antwoorden op je vraag; als ik mijn politieke standpunten bekijk ( overtuigd vlaams-nationalist, tegen toestroom vreemdelingen,
tegen drugs en abortus, voor een evenwicht tussen economie, welvaart en milieu, voor een onafhankelijk vlaanderen,....), dan kan ik me maar in één partij terugvinden. Als men die meningen extreem rechts noemt, dan zal ik daarbij horen, noemt men dit anders, dan zal ik daarbij horen...
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 08:54   #7
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Compromissen ok. Maar de belgische compromissen......
AGALEV kan de wapenleveringen niet blokkeren. Och dan geven we ze het homo huwelijk maar. Een compromis met belgische confectie.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 17:10   #8
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Compromissen ok. Maar de belgische compromissen......
AGALEV kan de wapenleveringen niet blokkeren. Och dan geven we ze het homo huwelijk maar. Een compromis met belgische confectie.

Zo zijn ze hé! Agalev is nog atlijd belgisch nationalistisch idem voor sp.a en spirit nu ook :o

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 19:55   #9
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas H.
Zo zijn ze hé! Agalev is nog atlijd belgisch nationalistisch idem voor sp.a en spirit nu ook

Thomas
Zielig eigenlijk. Die verstokte begicisten. Zien ze dan niet dat het fout gaat? Waar is hun eergevoel? Ze blijven klappen krijgen (vooral de groenen dan), maar toch blijven ze in de regering. Heeeel eigenaardig.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 20:10   #10
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

machtsgeil noem ik dat, hun programma uitvoeren is niet belangrijk meer, gewoon ervoor zorgen dat de regering blijft zodat ze hun postjes kunnen handhaven, en tegen de volgende verkiezingen hopen op een meevaller zoals vorige keer zekers......
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 11:00   #11
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas H.
Zo zijn ze hé! Agalev is nog atlijd belgisch nationalistisch idem voor sp.a en spirit nu ook

Thomas
Zielig eigenlijk. Die verstokte begicisten. Zien ze dan niet dat het fout gaat? Waar is hun eergevoel? Ze blijven klappen krijgen (vooral de groenen dan), maar toch blijven ze in de regering. Heeeel eigenaardig.
En dan wetende dat spirit uit de VU-ID komt en nu een belgische partij is geworden! Zoals de sp.a en agalev! Bwaja, allemaal een kartel en pak het ACW er ook nog maar bij :o

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 14:56   #12
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Eén groot kartel dat één grote duikvlucht zal nemen! Hèhè. Heeel spijtige zaak.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 19:39   #13
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

hebben jullie dan iets tegen solidariteit met de walen? je hoeft toch niet minder vlaming te zijn omdat je toevallig met de walen in één land woont?
moest je nu door die walen uitgebuit worden...dat zou iets anders zijn. maar die tijd is gelukkig voorbij. dat hebben we te danken aan de vlaamse strijd die jarenlang gevoerd is, en die we gewonnen hebben! een paar details moeten nog wat bijgeveild worden, maar kom, de overwinning is toch al binnen.
over die solidariteit terug. het is voor mij en u duidelijk dat de walen het economisch niet zo goed stellen als wij. dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat zij een verouderde industrie bezitten, dat de steenkoolmijnen (die in wallonië een belangrijker economische sector waren als in vlaanderen) niet rendabel meer zijn, ...
ik denk dat we het er toch over eens kunnen zijn dat de walen (die voor een groot deel geëmigreerde vlamingen zijn, bekijk maar eens een telefoonboek van Henegouwen) niet de schuld zijn van hun economische toestand, maar dat dit eerder te maken heeft met factoren waar mensen geen vat op hebben, met evoluties die niet te voorspellen waren,...
feit is dat de walen relatief meer overheidsgeld gebruiken dan de vlamingen. dit heeft verscheidene redenen. ten eerste zitten we natuurlijk met de economische situatie. wallonië telt een hogere werkloosheidsgraad en moet dus meer werkloosheidstoelagen uitkeren. wie betaalt voor wie? de rijke belg voor de arme. is dat geen solidariteit. het feit dat de twee toevallig in een verschillend landsgedeelte wonen, maakt hierin toch niet uit? of vinden jullie ook dat het belastingsgeld van de antwerpenaren naar andere antwerpenaren moet gaan, enz.?
een tweede reden van de relatief hogere uitgave van overheidsgeld is het feit dat wallonië een stuk minder dicht bevolkt is dan vlaanderen. dit wil zeggen dat als je dezelfde openbare voorzieningen wil per km², je per persoon meer uitgeeft.
ik heb niet het gevoel dat de walen mij in mijn vlaming-zijn beperken. jullie wel dan?
rosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 19:52   #14
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
hebben jullie dan iets tegen solidariteit met de walen? je hoeft toch niet minder vlaming te zijn omdat je toevallig met de walen in één land woont?
moest je nu door die walen uitgebuit worden...dat zou iets anders zijn. maar die tijd is gelukkig voorbij. dat hebben we te danken aan de vlaamse strijd die jarenlang gevoerd is, en die we gewonnen hebben! een paar details moeten nog wat bijgeveild worden, maar kom, de overwinning is toch al binnen.
over die solidariteit terug. het is voor mij en u duidelijk dat de walen het economisch niet zo goed stellen als wij. dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat zij een verouderde industrie bezitten, dat de steenkoolmijnen (die in wallonië een belangrijker economische sector waren als in vlaanderen) niet rendabel meer zijn, ...
ik denk dat we het er toch over eens kunnen zijn dat de walen (die voor een groot deel geëmigreerde vlamingen zijn, bekijk maar eens een telefoonboek van Henegouwen) niet de schuld zijn van hun economische toestand, maar dat dit eerder te maken heeft met factoren waar mensen geen vat op hebben, met evoluties die niet te voorspellen waren,...
feit is dat de walen relatief meer overheidsgeld gebruiken dan de vlamingen. dit heeft verscheidene redenen. ten eerste zitten we natuurlijk met de economische situatie. wallonië telt een hogere werkloosheidsgraad en moet dus meer werkloosheidstoelagen uitkeren. wie betaalt voor wie? de rijke belg voor de arme. is dat geen solidariteit. het feit dat de twee toevallig in een verschillend landsgedeelte wonen, maakt hierin toch niet uit? of vinden jullie ook dat het belastingsgeld van de antwerpenaren naar andere antwerpenaren moet gaan, enz.?
een tweede reden van de relatief hogere uitgave van overheidsgeld is het feit dat wallonië een stuk minder dicht bevolkt is dan vlaanderen. dit wil zeggen dat als je dezelfde openbare voorzieningen wil per km², je per persoon meer uitgeeft.
ik heb niet het gevoel dat de walen mij in mijn vlaming-zijn beperken. jullie wel dan?

Voor mij heeft solidariteit wel zijn grenzen hoor ! Wanneer we in vlaanderen met een deel van de bevolking onder de armoedegrens leven vind ik het niet meer dan normaal dan dat we deze mensen helpen ipv ons belastingsgeld naar wallonie over te schepen!
en of de walen mij in mijn vlaming zijn gevoel beperken ? zeker en vast, ze doen er alles voor om de vlamingen de loef af te steken, kijk maar naar de regeringskwesties waarbij ' onze' vertegenwoordigers altijd het onderspit delven tov hun waalse collega's, de situatie in brussel en de randgemeentes, voeren,.....
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2002, 22:07   #15
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Solidariteit ok. Maar verplichtte solidariteit neen bedankt.
Ik wil ook eens met andere solidair zijn.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:24   #16
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

dus geld voor derdewereldlanden is ook teveel gevraagd?
grenzen ok, maar zijn grenzen aan onrecht dan niet belangrijker dan grenzen rond taalgebieden?
moet ik dan trots zijn op het feit dat ik een vlaming ben en dus iemand die niet kan delen met z'n buren. ik hoop van niet en ik zal het ook nooit zijn!
het is de verantwoordelijkheid van elke vlaming om de vlaamse eigenheid te verdedigen tegen elke vorm van onderdrukking, maar dit hoeft niet in te houden dat onze blik breder kan zijn. één van de eigenheden waar we als vlaming trots op mogen zijn is de beheersing van onze talen waarmee we vele conflicten op kunnen lossen.
rechten van minderheden zijn echter iets waar we zeker rekening mee moeten houden. besef dat vlamingen in europa een minderheid zijn, zoals de walen dat hier in belgië zijn. het is maar logisch en eerlijk dat er een systeem in de besluitvorming wordt ingebouwd dat ervoor zorgt dat de meerderheid de minderheden kan verdrukken (wat voor allochtonen nog niet het geval is, die mensen hebben zelfs geen stemrecht!).
met welke andere wil je dan solidair zijn, joshua?
rosy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:08   #17
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Extreem-rechts - 't is zo'n stomme naam, maar ja - ziet gewoon in dat alle rassen verschillend zijn. Je kan hier de woorden inferieur en superieur voor gebruiken, maar dat moet niet. Je moet geen Vlaming zijn om dat in te zien. Alle rassen zijn gewoon verschillend en moeten anders behandeld worden om op de best mogelijke wijze een leven te leiden. Bepaalde rassen kunnen nu eenmaal gewoon niet werken onder een democratie, is dat nu zo erg, als je dat zegt ben je dan extreem-rechts?
Als dat zo is, dan is dat zo; maar het is wel de waarheid.
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 17:34   #18
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Ik ben solidair met de derde wereld landen. Maar ontwikkelingshulp moet zinvol zijn. Melkpoeder gaan afzetten midden in de woestijn......
Iedereen weet dat er melkoverschotten zijn. Als je geeft uit je overvloed heb je in weze NIKS gegeven.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 20:31   #19
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

rosy, ontwikkelingshulp is voor mij geen probleem, maar 't is inderdaad de manier op dewelke dit besteed wordt. Men kan voedsel blijven droppen tot in de eeuwigheid, maar zo leren ze ginder nooit op hun eigen benen staan; een goede opleiding, middelen, begeleiding onder een
'democratisch' regime zou al een begin zijn niet ?
en daarbij kunnen we ze zeker helpen, en als we dan op korte termijn ook aan voedselbedeling moeten doen zal ik daar niets op tegen hebben.
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2002, 16:30   #20
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
hebben jullie dan iets tegen solidariteit met de walen? je hoeft toch niet minder vlaming te zijn omdat je toevallig met de walen in één land woont?
moest je nu door die walen uitgebuit worden...dat zou iets anders zijn. maar die tijd is gelukkig voorbij. dat hebben we te danken aan de vlaamse strijd die jarenlang gevoerd is, en die we gewonnen hebben! een paar details moeten nog wat bijgeveild worden, maar kom, de overwinning is toch al binnen.
over die solidariteit terug. het is voor mij en u duidelijk dat de walen het economisch niet zo goed stellen als wij. dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat zij een verouderde industrie bezitten, dat de steenkoolmijnen (die in wallonië een belangrijker economische sector waren als in vlaanderen) niet rendabel meer zijn, ...
ik denk dat we het er toch over eens kunnen zijn dat de walen (die voor een groot deel geëmigreerde vlamingen zijn, bekijk maar eens een telefoonboek van Henegouwen) niet de schuld zijn van hun economische toestand, maar dat dit eerder te maken heeft met factoren waar mensen geen vat op hebben, met evoluties die niet te voorspellen waren,...
feit is dat de walen relatief meer overheidsgeld gebruiken dan de vlamingen. dit heeft verscheidene redenen. ten eerste zitten we natuurlijk met de economische situatie. wallonië telt een hogere werkloosheidsgraad en moet dus meer werkloosheidstoelagen uitkeren. wie betaalt voor wie? de rijke belg voor de arme. is dat geen solidariteit. het feit dat de twee toevallig in een verschillend landsgedeelte wonen, maakt hierin toch niet uit? of vinden jullie ook dat het belastingsgeld van de antwerpenaren naar andere antwerpenaren moet gaan, enz.?
een tweede reden van de relatief hogere uitgave van overheidsgeld is het feit dat wallonië een stuk minder dicht bevolkt is dan vlaanderen. dit wil zeggen dat als je dezelfde openbare voorzieningen wil per km², je per persoon meer uitgeeft.
ik heb niet het gevoel dat de walen mij in mijn vlaming-zijn beperken. jullie wel dan?
Of ik dat gevoel heb? Soms wel ja!

Nu, solidariteit, moeten wij ook geen solidariteit hebben met congo, het oost-blok, derde wereld??? Of zijn die minder belangerijk dan de Walen?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be