Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2017, 19:48   #16281
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja,maar dan wel in de zin dat het niet zo is dat omdat iemand qua kennis een autoriteit is in een bepaald domein, dat we alles moeten aanvaarden wat de persoon poneert over zijn specialiteit. Omgekeerd moeten we ook niet automatisch alles verwerpen omdat hij een man van kennis is op een bepaald vlak
Hij valt gewoon net als iedereen onder dezelfde normen voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek. Niet meer, niet min.
Ik wacht met belangstelling op de referenties naar publicaties in wetenschappelijke tijdschriften, peer-reviewed.
Kan toch geen probleem zijn voor iemand die volgens jou dan toch een autoriteit is in dat domein ?
Citaat:
Een wetenschapper die jarenlang de Saturnusringen heeft bestudeerd en die beetje bij beetje tot het besluit is gekomen dat we kennen, kan niet zo maar weggezet worden met het non-argument dat zijn besluit een 'bevinding is van een fantast'. Men zou hem minstens het voordeel moeten geven van de twijfel.
Sorry, maar die bewering is echt van de pot gerukt.
Op deze manier wil ik met jou een stevige discussie aangaan hierover in café Den Engel, met een bolleke Koninck in de hand. Maar serieus is het niet...

Citaat:
Maar laten we de man zelf aan het woord. Dan kan iedereen zijn conclusie voor zijn eigsen trekken. De man is al op jaren in dit filmpje (er bestaan nog andere filmpjes) maar hij is nog zeer lucied.

https://m.youtube.com/watch?v=2WwKR1O5nCc
Nobody cares... Die man mag vertellen wat hij wil, hij leeft in een vrije wereld.
Citaat:
En hiermee sluit ik deze vraag af want het voornaamste is gezegd voor wat dit aspect betreft.
Kost dat nu écht zo veel moeite om toe te geven dat je gewoon wat aan het zeveren was ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:48   #16282
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of de aarde hol is, weet ik niet. En of het verslag van admiraal Byrd authentiek is, weet ik evenmin. Maar daar wil ik ooit wel eens nader onderzoek naar doen. Zoals het een vrij onderzoeker past. En vervolgens kunnen we misschien uitmaken of het een kwakkelverhaal is of niet. Want u weet het: we mogen niets uitsluiten.
....en ?
Hoe denkt ge dat te gaan doen ?
Een serie putten graven diep genoeg opdat ge zeker zijt dat het een kwakkel is ?
Succes ... op die tijd lukt het wel om nogmaals een sonde richting ringen Saturnus te brengen om die stofdeeltjes op die foto's waar die weirdo van gek geworden is nader te onderzoeken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 20:09   #16283
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
....en ?
Hoe denkt ge dat te gaan doen ?
Een serie putten graven diep genoeg opdat ge zeker zijt dat het een kwakkel is ?
Succes ... op die tijd lukt het wel om nogmaals een sonde richting ringen Saturnus te brengen om die stofdeeltjes op die foto's waar die weirdo van gek geworden is nader te onderzoeken.

Door te zoeken naar inconsistentie in de verhalen.

Bijvoorbeeld: zo beweert dat soort literatuur dat toen admiraal

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2017 om 20:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 20:24   #16284
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
....en ?
Hoe denkt ge dat te gaan doen ?
Een serie putten graven diep genoeg opdat ge zeker zijt dat het een kwakkel is ?
Succes ... op die tijd lukt het wel om nogmaals een sonde richting ringen Saturnus te brengen om die stofdeeltjes op die foto's waar die weirdo van gek geworden is nader te onderzoeken.

Door te zoeken naar inconsistentie in de verhalen.

Bijvoorbeeld: zo beweert dat soort literatuur dat toen admiraal Byrd zijn vroege vliegtuigreis maakte over de Zuidpool, hij plots groen land ontdekte met dieren die verdacht veel leken op mammoeten en nog andere wonderbaarlijke verhalen Dat staat allemaal in zijn zogezegd logboek (dit zogenaamd 'logboek' staat overigens integraal op internet). Waarschijnlijk bestond er een logboek (dat overigens vrij summier is) van deze poolreis, maar vraag is wel of het logboek dat in de boeken wordt weergegeven het authentiek logboek is van admiraal Byrd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2017 om 20:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 20:36   #16285
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Door te zoeken naar inconsistentie in de verhalen.

Bijvoorbeeld: zo beweert dat soort literatuur dat toen admiraal Byrd zijn vroege vliegtuigreis maakte over de Zuidpool, hij plots groen land ontdekte met dieren die verdacht veel leken op mammoeten en nog andere wonderbaarlijke verhalen Dat staat allemaal in zijn zogezegd logboek. Waarschijnlijk bestond er een logboek (dat overigens vrij summier is) van deze poolreis, maar vraag is wel of het logboek dat in de boeken wordt weergegeven het authentiek logboek is van admiraal Byrd.
...volgens mij moet ge niet al te ver gaan zoeken...

Maar daar gaat het niet echt over.
Daar gij de mens zijt die steeds zegt (al) de zaken open te laten.

Goed laat ze dan open ... iets kan inconsistent zijn voor compleet andere redenen en toch een grond van waarheid bezitten.

Of beter ge onderzoekt dat en het verhaal blijkt volledig consistent te zijn.
Wat dan ?
Wordt het dan plots ook waarheid of was het gewoon het werk van een sluwe fantast ?

Neen hoor... Als ge perse wilt dat we voor alles moeten open staan ( zoals gij toch steeds komt te vertellen ) dan zou men dus de meest absurde zaken of zaken waarvan zowat iedereen al van weet waar het precies rammelt fysiek moeten gaan onderzoeken.
Wat een geluk dat men in de echte wereld zijn tijd daar niet aan verprutst
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 20:44   #16286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...volgens mij moet ge niet al te ver gaan zoeken...

Maar daar gaat het niet echt over.
Daar gij de mens zijt die steeds zegt (al) de zaken open te laten.

Goed laat ze dan open ... iets kan inconsistent zijn voor compleet andere redenen en toch een grond van waarheid bezitten.

Of beter ge onderzoekt dat en het verhaal blijkt volledig consistent te zijn.
Wat dan ?
Wordt het dan plots ook waarheid of was het gewoon het werk van een sluwe fantast ?

Neen hoor... Als ge perse wilt dat we voor alles moeten open staan ( zoals gij toch steeds komt te vertellen ) dan zou men dus de meest absurde zaken of zaken waarvan zowat iedereen al van weet waar het precies rammelt fysiek moeten gaan onderzoeken.
Wat een geluk dat men in de echte wereld zijn tijd daar niet aan verprutst
Dan antwoord ik u met eenzelfde redenering: wat voor de ene absoluut absurd is, hoeft dit daarom nog niet te zijn voor een andere.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 21:03   #16287
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan antwoord ik u met eenzelfde redenering: wat voor de ene absoluut absurd is, hoeft dit daarom nog niet te zijn voor een andere.
klopt... laten we het houden op : wat per consensus absurd is.
Of gaan we echt tijd investeren in iemand die beweert een reïncarnatie van Napoleon te zijn.

Kijk, in dit verhaal net als dat van de holle aarde ed heb je tonnen materiaal waaruit het al ongeloofwaardig blijkt.
Daarbovenop nog eens het feit dat er niks is wat het geloofwaardig maakt of maar op een eerste greintje aantoonbaar maakt.
En uiteraard delen ze allemaal hetzelfde : niet ( of bijna ) niet falsifieerbaar door een ver doorgedreven zelfbedruipend verhaaltje/hypothese

Een mooi uitgangspunt _ maar uiteraard dient ge dat voor uzelf uit te maken _ om zelf ietwat serieuzer genomen te worden is misschien het vermijden van spectaculaire verhaaltjes die de ronde doen op flutsites gelijk niburu, etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 21:03   #16288
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij valt gewoon net als iedereen onder dezelfde normen voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek. Niet meer, niet min.
Ik wacht met belangstelling op de referenties naar publicaties in wetenschappelijke tijdschriften, peer-reviewed.
Kan toch geen probleem zijn voor iemand die volgens jou dan toch een autoriteit is in dat domein ?


Sorry, maar die bewering is echt van de pot gerukt.
Op deze manier wil ik met jou een stevige discussie aangaan hierover in café Den Engel, met een bolleke Koninck in de hand. Maar serieus is het niet...



Nobody cares... Die man mag vertellen wat hij wil, hij leeft in een vrije wereld.


Kost dat nu écht zo veel moeite om toe te geven dat je gewoon wat aan het zeveren was ?
Ik zeg niets. U moet goed lezen.

Ik haal gewoon bevindingen aan van een degelijke wetenschapper die tot nu toe niet ontzenuwd werden door andere wetenschappers. En de collega-wetenschappers zouden niet aarzelen om hun hooggewaardeerde collega van zijn sokkel te halen moest het gaan om een wetenschappelijke onwaarheid. Wees daar maar zeker van!

En bijgevolg, u bent de zeveraar hier. Van een tamelijk hoog gehalte. Bovendien praat u naast de kwestie. Edoch, troost u, er zijn ergere dingen in dit leven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2017 om 21:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 21:12   #16289
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
klopt... laten we het houden op : wat per consensus absurd is.
Of gaan we echt tijd investeren in iemand die beweert een reïncarnatie van Napoleon te zijn.

Kijk, in dit verhaal net als dat van de holle aarde ed heb je tonnen materiaal waaruit het al ongeloofwaardig blijkt.
Daarbovenop nog eens het feit dat er niks is wat het geloofwaardig maakt of maar op een eerste greintje aantoonbaar maakt.
En uiteraard delen ze allemaal hetzelfde : niet ( of bijna ) niet falsifieerbaar door een ver doorgedreven zelfbedruipend verhaaltje/hypothese

Een mooi uitgangspunt _ maar uiteraard dient ge dat voor uzelf uit te maken _ om zelf ietwat serieuzer genomen te worden is misschien het vermijden van spectaculaire verhaaltjes die de ronde doen op flutsites gelijk niburu, etc
Dit verhaal komt wel niet van Niburu. Blijkbaar is deze site bij u erg gegeerd. Het bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 augustus 2017 om 21:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 22:00   #16290
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dit verhaal komt wel niet van Niburu. Blijkbaar is deze site bij u erg gegeerd. Het bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan.
Niburu is een containerbegrip verworden van al dat soort pulp sites.
Blijkbaar kruipt het bloed waar het niet gaan kan daar je je fixeert op dat enkele lijntje.

Probeer eens in te gaan op de essentie van wat ik ( en anderen ) zei:

Die man heeft niks, nada, nougabaollen
Die man is blijkbaar niet in staat een wetenschappelijk publicatie te leveren ( wat al wel zeer vreemd is aangezien hij toch niet zomaar jan-met-de-pet is, en er jarenlang op gewroet heeft -> jouw woorden )
Het verhaal is zo ongeloofwaardig als het groot is omwille van tal van redenen.
Bovendien is er het feit dat hij nooit wat zinnigs kan maken uit zulke foto's

Kortom... ge hebt U weeral voor de zoveelste keer in de lurven laten leggen.
( wat ook niet zo moeilijk is daar gij een totale leek zijt op wetenschappelijk vlak )

Laatst gewijzigd door praha : 10 augustus 2017 om 22:01.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 08:22   #16291
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niburu is een containerbegrip verworden van al dat soort pulp sites.
Blijkbaar kruipt het bloed waar het niet gaan kan daar je je fixeert op dat enkele lijntje.

Probeer eens in te gaan op de essentie van wat ik ( en anderen ) zei:

Die man heeft niks, nada, nougabaollen
Die man is blijkbaar niet in staat een wetenschappelijk publicatie te leveren ( wat al wel zeer vreemd is aangezien hij toch niet zomaar jan-met-de-pet is, en er jarenlang op gewroet heeft -> jouw woorden )
Het verhaal is zo ongeloofwaardig als het groot is omwille van tal van redenen.
Bovendien is er het feit dat hij nooit wat zinnigs kan maken uit zulke foto's

Kortom... ge hebt U weeral voor de zoveelste keer in de lurven laten leggen.
( wat ook niet zo moeilijk is daar gij een totale leek zijt op wetenschappelijk vlak )

Niks in de lurven leggen. Ik stel gewoon een vraag. Mag het?

Of ik een totale leek ben op wetenschappelijk gebied, zal ik maar in het midden laten. Want dat weet u niet. En of de man zo maar uit zijn nek kletst, weet u maar evenmin. Eigenlijk weet u niet zo veel, zo te zien. Kortom u kletst zo maar wat uit uw nek.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 08:51   #16292
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niks in de lurven leggen. Ik stel gewoon een vraag. Mag het?

Of ik een totale leek ben op wetenschappelijk gebied, zal ik maar in het midden laten. Want dat weet u niet. En of de man zo maar uit zijn nek kletst, weet u maar evenmin. Eigenlijk weet u niet zo veel, zo te zien. Kortom u kletst zo maar wat uit uw nek.
Je stelt jezelf helemaal geen vragen, je slikt dit soort verhalen als zoete koek.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:05   #16293
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je stelt jezelf helemaal geen vragen, je slikt dit soort verhalen als zoete koek.
Het zal nog niet zijn. Uw begrijpend lezen gaat er zienderwijs op achteruit.

Want als u goed gelezen had dan zou u opgemerkt hebben dat ik nooit gezegd heb dat de man gelijk heeft. Ik heb louter vastgesteld dat de man na jarenlange observatie als degelijk wetenschapper willens nillens gedreven werd tot deze conclusie.

En dat zijn conclusies nooit wetenschappelijk van tafel werd geveegd door andere wetenschappers. D�*t heb ik gesteld en niet datgene wat u ervan maakt.

Zo oppert Bergrun tevens dat de Saturnusringringen uit een soort plasma zouden kunnen bestaan. Het moet toch niet zo moeilijk zijn dit te bevestigen of te ontkennen. Welnu, tot nu toe is het nog altijd niet ontkend of ontzenuwd. Dit lijkt me anders wel een makkie voor zijn collega-wetenschappers.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2017 om 09:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:08   #16294
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet zijn. Uw begrijpend lezen gaat er zienderwijs op achteruit.

Want als u goed gelezen had dan zou u opgemerkt hebben dat ik nooit gezegd heb dat de man gelijk heeft. Ik heb louter vastgesteld dat de man na jarenlange observatie als degelijk wetenschapper willens nillens gedreven werd tot deze conclusie.

Zo oppert Bergrun tevens dat de Saturnusringringen uit een soort plasma zouden kunnen bestaan. Het moet toch niet zo moeilijk zijn dit te bevestigen of te ontkennen.
Welnu, tot nu toe is het nog altijd niet ontkend. Dat lijkt me anders wel een makkie voor zijn collega-wetenschappers.
Misschien steken ze hun tijd niet in makkies...
Ik bedoel maar, je gaat toch ook niet een kindertekening verbeteren die je van je kleinkinderen krijgt?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2017 om 09:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:13   #16295
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien steken ze hun tijd niet in makkies...
Ik denk eerder dat ze het zelf niet weten. Want als ze echt wisten dat Bergrun goed fout zat, dan hadden ze hun eminente collega-vriend reeds lang, al dan niet hoffelijk, wetenschappelijk met de grond gelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2017 om 09:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:16   #16296
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk eerder dat ze het zelf niet weten. Want als ze echt wisten dat Bergrun het goed fout zat, dan hadden ze hun eminente collega-vriend reeds lang, al dan niet hoffelijk, wetenschappelijk met de grond gelijk gemaakt.
Dat lijkt me een meer integere houding dan zomaar wat loze beweringen in het rond te strooien.
Iets niet weten is geen schande.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2017 om 09:17.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:32   #16297
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk eerder dat ze het zelf niet weten. Want als ze echt wisten dat Bergrun goed fout zat, dan hadden ze hun eminente collega-vriend reeds lang, al dan niet hoffelijk, wetenschappelijk met de grond gelijk gemaakt.
Dat boek is geschreven begin jaren 80. Ondertussen heeft Cassini Saturnus al een poos mogen bestuderen, zo tot op een 8000km. Dan zouden we die megaschepen toch al moeten hebben gezien.
Verder denk ik dat men zich meer bezig houdt met de data te analyseren en op te lijsten, ipv 30-jaar oude wenkbrauwfronsende theorieën te debunken.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:35   #16298
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk eerder dat ze het zelf niet weten. Want als ze echt wisten dat Bergrun goed fout zat, dan hadden ze hun eminente collega-vriend reeds lang, al dan niet hoffelijk, wetenschappelijk met de grond gelijk gemaakt.
Vreemd dat het maar niet tot je doordringt : Bergrun Is helemaal niet eminent, hij is een lapzwans.

Hij wordt zelfs niet bewust genegeerd want zijn fantasietjes bereiken nooit de fora van discussie van de echte wetenschappers. Hij is gewoon onbekend en onbetekenend.

Je kan je evengoed afvragen waarom de mensen van de Rotary Club niet in discussie gaan over financieel recht met de dronken bedelaar die aan het hek van hun Club zit en geld vraagt.
Maar die dronken bedelaar heeft jou wijsgemaakt dat hij een magische formule heeft om miljardair te worden op een maand tijd en jij vraagt je af waarom die eminente man wordt uitgesloten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:38   #16299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat lijkt me een meer integere houding dan zomaar wat loze beweringen in het rond te strooien.
Iets niet weten is geen schande.
Integer? Wat heeft dit nu te maken met 'integer zijn'. En indien het woord 'integer' ooit van toepassing is, dan is het zeker op de persoon van Bergrun.

Immers, een onderzoeker (Bergrun) komt na jarenlang onderzoek tot de vaststelling dat er abnomalieën zijn m.b.t. Saturnus. Hij is niet te beroerd om dit neer te schrijven, goed wetende dat een man in zijn positie, het voorwerp zal uitmaken in de wetenschappelijke wereld van heel wat scepsis. Maar hij poneert: dat is wat ik geobserveerd heb en zo schrijf ik het dan ook neer. D�*t is wat ik 'integer' noem.

Heeft hij gelijk? Dat zullen we nog zien. Het onderzoek naar Saturnus staat nog in zijn prille kinderschoenen.


Toemaatje.

Saturn’s Rings: Soaking Up Plasma.
by Paul Gilster on February 7, 2008

Saturn’s rings turn out to be more dynamic than expected, and it’s clear that what Cassini has to tell us about them — and about the rest of the Saturnian system — is only beginning. Throw Enceladus into the picture and things get even more complicated, and interesting. Geysers on the moon have already been found to supply content to the so-called E-ring, while material flowing from it in the form of the gas of electrically charged particles called plasma is now known to influence Saturn’s magnetosphere. The latest discovery is that this plasma is, in turn, being drawn into Saturn’s A-ring, where it is being absorbed.



Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2017 om 09:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 09:39   #16300
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik kan me echter wel voorstellen dat een boek dat stelt dat de ringen van saturnus uit stof en puin bestaan niet echt een bestseller wordt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be