Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2021, 14:14   #81
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Veel Amerikanen hebben een te hoog BMI, vooral zwarten, door inname hoge proporties junkfood, veel suikers etc. Trump had er beter aan gedaan om die graven van die dikkerds open te graven en de lijken publiekelijk te verbranden. Door dit tuig woon ik al een jaar in een opluchtgevangenis.

Als mensen echt van corona af willen komen: dan moeten 'ze' 1 x per dag eten, weinig zout, geen suiker, 10 x dagelijkse dosis vitamine d3 nemen, idem vit C, 2 x Max dosis zink nemen, idem voldoende omega 3 — en 2 a 3 uur op een dag bewegen. Geen warme douche meer nemen, gewoon koud baden — mocht bovengenoemde niet voldoende zijn.

Simpel dus.

Wie dat niet doet moet ook niet lopen janken dat ze doodgaan. Mensen moeten gdv gezond gaan leren leven. Ik ben ook dik geweest en heb medicatie tegen van alles en nog wat geslikt. Dikke zever is het. Medisch zwakkeren. Meer dan 80 procent van de mensen heeft geen medicatie nodig. Het is een mind issue. Meer niet.

Nou goed Liederik?

Economie kan je niet (altijd) herstellen. Kijk maar om je heen in Latijns Amerika. Goed draaiende landen die door verkeerd beleid naar de kloten zijn geholpen. En tsja als ongezonde mensen en grijsaard mogen blijven leven maar als daarentegen een generatie kinderen opgroeit, vooral groep 6~8 jaar, die tot de analfabete generatie gaan behoren dan is dat reden te meer om vooral corona per wet af te schaffen.

Amen.
Vitamines en koude douches namen en meer bewegen is geen coronapreventie. Dus nee, niet goed. Een virus waartegen geen immuniteit is zal je alleen ontlopen door uitsluiten contact.

En je draait het om. Als iedereen zijn verstand gebruikt en contact beperkt, isoleert wanneer nodig en de maskers draagt was de lockdown escalatie niet nodig. En waren de economische gevolgen veel beperker geweest. Kijk naar de landen waar de mensen dat wel deden en nog doen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 14:21   #82
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Zelfs geen 10 seconden twijfel daarover. Zelfs 10 miljoen doden is een beter alternatief (in de USA).

Omdat de meerderheid gepest werd en fundamentele vrijheden afgenomen. Een meerderheid moet nooit gepest worden voor het welzijn van een piepkleine minderheid he. Als die minderheid problemen heeft, kan die meerderheid eventueel wat hulp bieden, maar nooit zijn eigen fundamentele vrijheid opofferen hiervoor.

Dat mensen dood gaan is geen enkel probleem. Het is normaal dat mensen dood gaan, het zijn geen goden he. Iedereen sterft. Dat mensen hun vrijheid kwijt zijn is stukken erger.

Maar ik begrijp zelfs niet dat men in een landje waar men veel gemaatregeld heeft, en wereldkampioen doden heeft, men durft zeggen dat Trump zijn beleid op dat vlak een ramp was. Hij deed het veel beter dan Belgie
Hoe wordt de meerderheid gepest als de maatregelen algemeen voor de gehele bevolking gelden?

Fundamentele vrijheden: jouw rechten eindigen waar de mijne beginnen. Mijn recht op leven en gezondheid staat hoger in rang dan jouw recht op bewegingsvrijheid. De overheid dwingt dit af.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 14:21   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
En je draait het om. Als iedereen zijn verstand gebruikt en contact beperkt, isoleert wanneer nodig en de maskers draagt was de lockdown escalatie niet nodig. En waren de economische gevolgen veel beperker geweest. Kijk naar de landen waar de mensen dat wel deden en nog doen.
Er zijn vele mensen voor wie corona vrij ongevaarlijk is. Die onder de 30 riskeren echt niet veel. Waarom zouden die enige moeite doen ? Die hebben niet veel te winnen bij de beperkingen die ze zich zouden opleggen en anderen ook niet. Eens die besmet zijn, zijn die "gevaccineerd". Besmettingen onder jongeren zijn een massa vaccinatie campagne. Waarom zouden we die met alle inspanningen willen tegenhouden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 14:24   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Hoe wordt de meerderheid gepest als de maatregelen algemeen voor de gehele bevolking gelden?
Omdat die maatregelen voor een meerderheid geen nut hebben. De meeste mensen gaan niet zwaar ziek worden laat staan sterven van corona. Corona willen vermijden is voor hen puur verlies en geen winst.

Het is een piepkleine minderheid van de bevolking die zwaar ziek zal worden en/of sterven, en enkel voor die piepkleine minderheid wordt een enorme meerderheid die niet zwaar ziek zal worden of sterven, gepest.

Citaat:
Fundamentele vrijheden: jouw rechten eindigen waar de mijne beginnen. Mijn recht op leven en gezondheid staat hoger in rang dan jouw recht op bewegingsvrijheid. De overheid dwingt dit af.
Nee, uw recht op leven en gezondheid wil enkel zeggen dat men U niet kan dwingen om te sterven, of kan dwingen om ziek te worden. Ttz, men mag U niet dwarsbomen in uw poging om gezond te blijven en men mag U niet met alle mogelijke middelen straffen omdat U in leven probeerde te blijven. Men mag niet bij wet verklaren dat het een misdaad is om willen in leven te blijven, of om willen gezond te blijven. Dat is uw "liberty right" op leven en gezondheid. Men mag het U niet verbieden.

Uiteraard is uw gezondheid minder waard dan mijn bewegingsvrijheid. Ik begrijp zelfs niet dat je dat maar 10 seconden kon denken.

Dat ik U niet moedwillig mag dwingen om ziek te worden, ja. Dat gij voor uzelf moet zorgen dat ge niet ziek wordt, ook ja.

Ik zie niet wat mijn bewegingsvrijheid met uw gezondheid te maken heeft. Als jij door mij niet besmet wil worden, mag je uit mijn buurt blijven en U isoleren van mij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 14:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 23:39   #85
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vitamines en koude douches namen en meer bewegen is geen coronapreventie. Dus nee, niet goed. Een virus waartegen geen immuniteit is zal je alleen ontlopen door uitsluiten contact.

En je draait het om. Als iedereen zijn verstand gebruikt en contact beperkt, isoleert wanneer nodig en de maskers draagt was de lockdown escalatie niet nodig. En waren de economische gevolgen veel beperker geweest. Kijk naar de landen waar de mensen dat wel deden en nog doen.
Waren de economische gevolgen veel beperkter geweest. Van wie heeft u die wijsheid? Laat mij raden TV virologen?

Mijn antwoord hierop is hierop extreem simpel: er zal een 1 procent mensen extra sterven in een jaar, coronadoden, als je alles openhoudt. De economie kan dan gewoon 2 procent groeien ipv 20 procent dalen.. Er zullen naast die 1 procent doden natuurlijk ook mensen in het ziekenhuis terechtkomen. Betekent dus dat er genoeg ic bedden enzuurstofflessen en allerlei HDC en Ivermectine pilletjes gereed moeten zijn. Zo niet dan is de overheid misdadig bezig. De dikke ongezonde mensen moeten anders en vooral gezonder gaan leven; idem vitamine preparaten gebruiken zal hen meer kans geven om te overleven.


..


Nu en ik een jaar van mijn leven kwijt. Ik ben praktisch failliet en zie dat de klasgenoten van mijn 2 kinderen zware leerachterstand hebben opgelopen. Maar dit allemaal moeten wij blijkbaar over hebben om mensen die het vertikken om af te vallen te laten leven. Idem bejaarden toch nog de kans te geven om 83 jaar oud te worden ipv 80 jaar.

Schandalige mentaliteit gewoon. Corona beleid.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 januari 2021 om 23:44.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:21   #86
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn vele mensen voor wie corona vrij ongevaarlijk is. Die onder de 30 riskeren echt niet veel. Waarom zouden die enige moeite doen ? Die hebben niet veel te winnen bij de beperkingen die ze zich zouden opleggen en anderen ook niet. Eens die besmet zijn, zijn die "gevaccineerd". Besmettingen onder jongeren zijn een massa vaccinatie campagne. Waarom zouden we die met alle inspanningen willen tegenhouden ?
Besmette jongeren zijn niet gevaccineerd. Die kunnen na verlopp van tijd wel tijdelijk immuun worden, maar die zijn gedurende lange tijd vooral heel erg besmettelijk voor de rest van hun omgeving.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:26   #87
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat die maatregelen voor een meerderheid geen nut hebben. De meeste mensen gaan niet zwaar ziek worden laat staan sterven van corona. Corona willen vermijden is voor hen puur verlies en geen winst.

Het is een piepkleine minderheid van de bevolking die zwaar ziek zal worden en/of sterven, en enkel voor die piepkleine minderheid wordt een enorme meerderheid die niet zwaar ziek zal worden of sterven, gepest.



Nee, uw recht op leven en gezondheid wil enkel zeggen dat men U niet kan dwingen om te sterven, of kan dwingen om ziek te worden. Ttz, men mag U niet dwarsbomen in uw poging om gezond te blijven en men mag U niet met alle mogelijke middelen straffen omdat U in leven probeerde te blijven. Men mag niet bij wet verklaren dat het een misdaad is om willen in leven te blijven, of om willen gezond te blijven. Dat is uw "liberty right" op leven en gezondheid. Men mag het U niet verbieden.

Uiteraard is uw gezondheid minder waard dan mijn bewegingsvrijheid. Ik begrijp zelfs niet dat je dat maar 10 seconden kon denken.

Dat ik U niet moedwillig mag dwingen om ziek te worden, ja. Dat gij voor uzelf moet zorgen dat ge niet ziek wordt, ook ja.

Ik zie niet wat mijn bewegingsvrijheid met uw gezondheid te maken heeft. Als jij door mij niet besmet wil worden, mag je uit mijn buurt blijven en U isoleren van mij.

Je lijkt het economische aspect van een staat belangrijker te vinden dan de het sociale. Of zelfs het sociale te ontkennen. Vind je niet-productieve mensen overbodig?

En nee, de overheid moet de gezondheid van de bevolking vrijwaren. Middels mondmaskers, maar ook samenscholingsverbod en quarantaines. Dus jouw privéleven wordt ondergeschikt aan het vrijwaren van mijn gezondheid.

Tenzij je denkt dat de overheid dan illegaal bezig is, wat niet zo is
Enkel in het geval van avondklok is er misschien nog een discussie te voeren, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:29   #88
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Waren de economische gevolgen veel beperkter geweest. Van wie heeft u die wijsheid? Laat mij raden TV virologen?

Mijn antwoord hierop is hierop extreem simpel: er zal een 1 procent mensen extra sterven in een jaar, coronadoden, als je alles openhoudt. De economie kan dan gewoon 2 procent groeien ipv 20 procent dalen.. Er zullen naast die 1 procent doden natuurlijk ook mensen in het ziekenhuis terechtkomen. Betekent dus dat er genoeg ic bedden enzuurstofflessen en allerlei HDC en Ivermectine pilletjes gereed moeten zijn. Zo niet dan is de overheid misdadig bezig. De dikke ongezonde mensen moeten anders en vooral gezonder gaan leven; idem vitamine preparaten gebruiken zal hen meer kans geven om te overleven.


..


Nu en ik een jaar van mijn leven kwijt. Ik ben praktisch failliet en zie dat de klasgenoten van mijn 2 kinderen zware leerachterstand hebben opgelopen. Maar dit allemaal moeten wij blijkbaar over hebben om mensen die het vertikken om af te vallen te laten leven. Idem bejaarden toch nog de kans te geven om 83 jaar oud te worden ipv 80 jaar.

Schandalige mentaliteit gewoon. Corona beleid.
Nieuw-Zeeland. Korea. Australië deels. Deze zijn al lang vrolijk verder aan het doen.


Ik ben benieuwd waar je de informatie haalt dat corona gerelateerd is aan obesitas of gebrek aan beweging. Het zullen allezins geen virologen zijn.
Of tover je eerst alle mogelijke diverse risicogroepen om naar 'dikke ongezonde mensen' en leg je vervolgens aan de hand van dat etiket dan gemakshalve de schuld van hun toestand bij henzelf?

En houdt het recht op leven op aan je 80e? Da's ook nieuw.

Over je eigen toestand: wat als de leerkrachten van die klassen dood waren gegaan? Of hun familieleden omdat ze de besmetting opliepen in de klas en doorgaven? Had je daar een moer om gegeven? Of eerder ook gemopperd over leerachterstand wegens tijdelijk geen leerkracht.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 00:05   #89
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jack Ma is in ongenade gevallen. Hij is al een tijdje ‘ondergedoken’.
Nog steeds?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 00:42   #90
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Nieuw-Zeeland. Korea. Australië deels. Deze zijn al lang vrolijk verder aan het doen.


Ik ben benieuwd waar je de informatie haalt dat corona gerelateerd is aan obesitas of gebrek aan beweging. Het zullen allezins geen virologen zijn.
Of tover je eerst alle mogelijke diverse risicogroepen om naar 'dikke ongezonde mensen' en leg je vervolgens aan de hand van dat etiket dan gemakshalve de schuld van hun toestand bij henzelf?
Het is ondertussen genoegzaam bekend dat corona en obesitas niet al te beste maatjes zijn:

Verreweg de meeste coronapatiënten in ziekenhuizen en op de intensive care hebben te maken met overgewicht of obesitas, schrijven de wetenschappers. Dit zou tot een ernstiger verloop van de ziekte leiden. Daarnaast werkt een vaccin in het algemeen ook minder goed bij mensen met obesitas. Ruim de helft van de volwassenen in Nederland heeft overgewicht, waarvan 15 procent obesitas.

Volgens de briefschrijvers hebben veel coronapatiënten al aandoeningen als diabetes, hart- en longziekten of trombose en hebben ze hierdoor een slechtere weerstand. Daardoor heeft het virus meer kans om toe te slaan, bevestigt ook Peeters.


https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...nde-leefstijl/

Kortom, veel van die IC-patienten hebben die - voor de meesten onder hen vermijdbare - toestand aan zichzelf te danken, niet aan het virus.
Citaat:
En houdt het recht op leven op aan je 80e? Da's ook nieuw.

Over je eigen toestand: wat als de leerkrachten van die klassen dood waren gegaan? Of hun familieleden omdat ze de besmetting opliepen in de klas en doorgaven? Had je daar een moer om gegeven? Of eerder ook gemopperd over leerachterstand wegens tijdelijk geen leerkracht.
Wat als…
De realiteit is minder dramatisch dan je geprojecteerde angst.
Hoeveel leerkrachten zijn er ondertussen gestorven ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 januari 2021 om 00:43.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 05:30   #91
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nog steeds?
Ja.

Geen idee of we hem ooit nog gaan terug zien.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 06:41   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nog steeds?
Hij is terug opgedoken : https://www.theguardian.com/business...ance-in-months
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 20:58   #93
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het is ondertussen genoegzaam bekend dat corona en obesitas niet al te beste maatjes zijn:

Verreweg de meeste coronapatiënten in ziekenhuizen en op de intensive care hebben te maken met overgewicht of obesitas, schrijven de wetenschappers. Dit zou tot een ernstiger verloop van de ziekte leiden. Daarnaast werkt een vaccin in het algemeen ook minder goed bij mensen met obesitas. Ruim de helft van de volwassenen in Nederland heeft overgewicht, waarvan 15 procent obesitas.

Volgens de briefschrijvers hebben veel coronapatiënten al aandoeningen als diabetes, hart- en longziekten of trombose en hebben ze hierdoor een slechtere weerstand. Daardoor heeft het virus meer kans om toe te slaan, bevestigt ook Peeters.


https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...nde-leefstijl/

Kortom, veel van die IC-patienten hebben die - voor de meesten onder hen vermijdbare - toestand aan zichzelf te danken, niet aan het virus.

Wat als…
De realiteit is minder dramatisch dan je geprojecteerde angst.
Hoeveel leerkrachten zijn er ondertussen gestorven ?

Frankenstein redeneert te simplistisch: heb je obesitas, krijg je corona, en is dat je eigen schuld. Ben je niet dik, dan ben je risico-vrij! Hoera.
Niet alle IC-patienten zijn 'ongezonde dikkerdjes'. En dan laat je alle patienten, het grootste deel, die geen langdurig verblijf in het ziekenhuis behoeven, buiten beschouwing.

En leerkrachten, want die zijn volgens jou dus immuun van nauture uit.

Verder dan, als de gevolgen erger zijn door onderliggende aandoeningen, wat dan? Moet je maar niet behandelen? Of aleen de obesen laten sterven wat het is hun eigen schuld? Zelfde voor HIV-patienten, rokers met kanker, gecrashte chauffeurs in fout en geblesseerde sporters?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2021, 21:25   #94
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Frankenstein redeneert te simplistisch: heb je obesitas, wat dan? Moet je maar niet behandelen? Of aleen de obesen laten sterven wat het is hun eigen schuld? Zelfde voor HIV-patienten, rokers met kanker, gecrashte chauffeurs in fout en geblesseerde sporters?
Roken en daardoor kanker oplopen is iemands eigen verantwoording en eigen schuld. Idem HIV. Als iemand zo nodig in sex sauna's vertoeft of prostituees bezoekt zonder condoom dan mag dat nooit een reden zijn om mij met een mondkap op te verplichten en 1.5 m afstand te houden. Ook als degene geen sex freak is maar door een onveilig sexueel 'ongelukje' HIV heeft opgelopen. Zijn of haar probleem is niet mijn probleem..

Laat staan mijn kinderen opgroeien in een omgeving met meer leerachterstand dan de norm, omdat scholen dicht moeten. Rijst met melkpoeder op tafel moet komen omdat er 0 cent binnenkomt van mijn kant binnenkomt door Corona crisis. PS. liever eet ik nog boomschors dan mijn hand ophouden bij familie of schulden maken. Ik kan doorgaan. Inperken bewegingsvrijheid. Zij, de asocialen, die blijkbaar weigeren of te slap zijn een gezonde Body Mass Index aan te nemen mogen niet mijn leven verzieken, noch van mijn kinderen. Nooit!

..

Als iemand obesitas heeft dan eet hij of zij maar 1 x in de 24 a 32 uur. Anders eet geen koolhydraten meer. In ieder geval 0 zout en suikers innemen. Neem elke dag een ijsbad. Obesitas is een mind issue. Punt.

Amen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 januari 2021 om 21:51.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:01   #95
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Frankenstein redeneert te simplistisch: heb je obesitas, krijg je corona, en is dat je eigen schuld. Ben je niet dik, dan ben je risico-vrij! Hoera.
Kijk, onbeheerste eet- annex vraatzucht van dikmakende produkten, gecombineerd met te weinig lichaamsbeweging, veroorzaakt dit:

Percentage van de volwassen bevolking met overgewicht (BMI ? 25): 49,3%
Percentage van de volwassen bevolking dat obees is (BMI ? 30): 15,9%

https://www.sciensano.be/nl/gezondhe...itas-in-belgi-

Recept voor rampen.
Ook voor corona de kop opstak, was/is overgewicht/obesitas ook al een risicoverhogende factor op allerlei aandoeningen, wat maakt dat het immuunsysteem van die mensen sowieso al wat kaduk is.

Als ze tussen een pizza, een portie friet en een ijsje door ook nog eens allerlei medicatie slikken, om deze – voor de meesten onder hen vermijdbare – aandoening en de lichaamsvernietigende gevolgen ervan leefbaar te houden, dan is een nijdige griep die eens langskomt de spreekwoordelijke druppel, eh.
Zelfs met een gewone griep zou zo’n dichtgeslibte veel kans maken om op IC te belanden.

Kortom, een betere les voor een gezondere eetstijl is er niet.
Citaat:
Niet alle IC-patienten zijn 'ongezonde dikkerdjes'. En dan laat je alle patienten, het grootste deel, die geen langdurig verblijf in het ziekenhuis behoeven, buiten beschouwing.
De meesten die tot nu toe in een ziekenhuis zijn opgenomen, kunnen evengoed thuis uitzieken, want:

Zuurstof mee, thuis verder uitzieken na Covid

“AMSTERDAM – Coronapatiënten, goed op weg in hun herstel op gewone verpleegafdelingen van ziekenhuizen in de regio Amsterdam, kunnen voortaan enkele dagen eerder naar huis dan tot nu toe gemiddeld mogelijk was. Dat kan doordat huisartsen een deel van hun zorg thuis gaan coördineren.


https://www.meerovermedisch.nl/artic...eken-na-covid/

Medicatie? Check! Zuurstof? Check! Mooi zo! Hop, en nu naar huis.
En zo kunnen de ziekenhuizen en het zorgpersoneel ontlast worden.
Citaat:
En leerkrachten, want die zijn volgens jou dus immuun van nauture uit.
Uiteraard niet, maar het gaat er niet over hoeveel leraars ondertussen besmet zijn geraakt (en genezen), maar hoeveel er ondertussen gestorven zijn, dáár gaat het om.
Voor zover ik weet ligt het onderwijs en de leerontwikkeling niet op apegapen, omdat er 20% ofzo van het lerarenkorps gestorven zou zijn, maar wel omwille van de idiote en wetenschappelijk totaal niet onderbouwde scholensluiting.
Citaat:
Verder dan, als de gevolgen erger zijn door onderliggende aandoeningen, wat dan? Moet je maar niet behandelen? Of aleen de obesen laten sterven wat het is hun eigen schuld? Zelfde voor HIV-patienten, rokers met kanker, gecrashte chauffeurs in fout en geblesseerde sporters?
Als er plaats is dan is er plaats en vol is vol.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 januari 2021 om 00:02.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:21   #96
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ja.

Geen idee of we hem ooit nog gaan terug zien.
Jack Ma gaf een speech in het openbaar en paar dagen terug. Maar ik dacht al dat het gros van de MSM volgers daarvan niet op de hoogte zouden zijn. Dat is nieuws Waarnaar je dient te zoeken.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 januari 2021 om 00:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:23   #97
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gegoogled of wist u het reeds?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 01:59   #98
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
. Zijn of haar probleem is niet mijn probleem..
In ontwikkelde landen is dat dus wel uw probleem.

Belangrijkste reden voor het corona beleid is het voorkomen van overvolle IC's en het daardoor wegvallen van andere zorg.
Citaat:
Laat staan mijn kinderen opgroeien in een omgeving met meer leerachterstand dan de norm, omdat scholen dicht moeten. Rijst met melkpoeder op tafel moet komen omdat er 0 cent binnenkomt van mijn kant binnenkomt door Corona crisis. PS. liever eet ik nog boomschors dan mijn hand ophouden bij familie of schulden maken. Ik kan doorgaan. Inperken bewegingsvrijheid. Zij, de asocialen, die blijkbaar weigeren of te slap zijn een gezonde Body Mass Index aan te nemen mogen niet mijn leven verzieken, noch van mijn kinderen. Nooit!

.. Als iemand obesitas heeft dan eet hij of zij maar 1 x in de 24 a 32 uur. Anders eet geen koolhydraten meer. In ieder geval 0 zout en suikers innemen. Neem elke dag een ijsbad. Obesitas is een mind issue. Punt.

Amen
Wat een heerlijke kortzichtigheid ! Ik begrijp dat de maatregelen u kwaad maken , maar u schiet nogal door .
U kruipt volledig in de slachtofferrol.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 02:35   #99
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Jack Ma gaf een speech in het openbaar en paar dagen terug. Maar ik dacht al dat het gros van de MSM volgers daarvan niet op de hoogte zouden zijn. Dat is nieuws Waarnaar je dient te zoeken.
Niks "moeten naar zoeken". Gewoon lezen wat op je scherm oplicht.
Algemene Tip:
Stoppen met denken dat je een averechts denkende, naast zijn/haar schoenen lopende intellectueel moet zijn.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 januari 2021 om 02:37.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 06:02   #100
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Jack Ma gaf een speech in het openbaar en paar dagen terug. Maar ik dacht al dat het gros van de MSM volgers daarvan niet op de hoogte zouden zijn. Dat is nieuws Waarnaar je dient te zoeken.
Ondertussen heb ik het gelezen.

Hij loopt terug braafjes onderdanig in de pas, waar een beetje martelen niet allemaal goed voor is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be