Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2008, 12:57   #1
LiseG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 2
Standaard oproep voor rechtse tot extreem-rechtse respondenten

In het kader van een onderzoek naar de invloed van het internet op de politiek actieve burger ben ik op zoek naar rechtse, bij voorkeur 'extreem-rechtse', forumgangers die bereid zijn zich een kort interview af te laten nemen over hun activiteiten op het internet. Dit interview wordt gebruikt voor mijn onderzoek dat ik momenteel voer voor mijn bachelorproef aan de Vrije Universiteit Brussel. Het interview zal door mezelf worden afgenomen waarbij ik u kan verzekeren dat uw annonimiteit zeker gewaarborgd zal blijven in het onderzoeksverslag. Indien u zich aangesproken voelt, aarzel dan niet mij een e-mail te sturen voor eventuele extra informatie op volgend adres: [email protected]

Mvg,
Lise
LiseG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:00   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Hoe bepaalt U het verschil tussen "rechts" en "extreem rechts"?

Ik heb de indruk dat alles wat niet extreem links is in dit landje automatisch extreem rechts is.

Misschien een paar duidelijke criteria?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:01   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Niet wat laat?

Voor de rest: succes, collega.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:02   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe bepaalt U het verschil tussen "rechts" en "extreem rechts"?

Ik heb de indruk dat alles wat niet extreem links is in dit landje automatisch extreem rechts is.

Misschien een paar duidelijke criteria?
Misschien het voor de hand liggende criterium: mensen die zichzelf als (extreem-)rechts bestempelen?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:05   #5
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Succes, collega.
²nd.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:58   #6
LiseG
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik wil inderdaad vooral de mensen aanspreken die zichzelf als (extreem-)rechtse denkers zien en die dit liefst ook vertalen in hun stemgedrag. Hoewel ik me ervan bewust ben dat dit niet helemaal correct is wil ik me daarom voor dit onderzoek vooral richten tot de 'Vlaams belang'-kiezers.
LiseG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 14:34   #7
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

ik ben voor extreme vlaamse zelfstandigheid
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 14:35   #8
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

maar DE vraag is : hoeveel pinten heb je er voor over liefje
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 15:13   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiseG Bekijk bericht
Ik wil inderdaad vooral de mensen aanspreken die zichzelf als (extreem-)rechtse denkers zien en die dit liefst ook vertalen in hun stemgedrag. Hoewel ik me ervan bewust ben dat dit niet helemaal correct is wil ik me daarom voor dit onderzoek vooral richten tot de 'Vlaams belang'-kiezers.

hewel, en waaruit besluit U dat Vlaams Belang kiezers extreem rechts zouden zijn? Toch niet door de duiding van de PRAVDA staatszender?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 15:29   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hewel, en waaruit besluit U dat Vlaams Belang kiezers extreem rechts zouden zijn?
Hangt ervan af wat je als referentie gebruikt. Als het gaat om de houding tegenover allochtonen is VB inderdaad extreemrechts. Een referentie die in de media actueel wordt gehanteerd.

Op basis van Vlaamsnationalisme wordt het onderscheid binnen het politiek scala iets vager.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 15:50   #11
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Het probleem is ook wat is extreem rechts. Ik ben bv iemand die het zeker niet op alle punten met het VB eens is. Normaal ben ik nogal rechts, zelfs extreem op bepaalde punten, maar toch ga ik regelrecht in de clinch met vele andere rechtsen hier en met links.

De vraag is dus: wat is extreem rechts? Ik heb zo de indruk dat je daar ook strekkingen en gradaties in hebt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 15:52   #12
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het probleem is ook wat is extreem rechts. Ik ben bv iemand die het zeker niet op alle punten met het VB eens is. Normaal ben ik nogal rechts, zelfs extreem op bepaalde punten, maar toch ga ik regelrecht in de clinch met vele andere rechtsen hier
O ja? Waar?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 15:58   #13
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
O ja? Waar?
Heu, met inquisiteurs �* la Max van Dietsland wil ik nu ook niet bepaald vergeleken worden. Met hem ben ik het op veel punten niet eens.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:02   #14
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Maar waar ga je ermee in de clinch?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:10   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hangt ervan af wat je als referentie gebruikt. Als het gaat om de houding tegenover allochtonen is VB inderdaad extreemrechts. Een referentie die in de media actueel wordt gehanteerd.

Op basis van Vlaamsnationalisme wordt het onderscheid binnen het politiek scala iets vager.
In mijn ogen is extreem-rechts het deporteren, het vergassen, het uitroeien etc... kortom een ideologie die genocide verantwoordt.

Bij mijn weten vraagt het VB toch enkel dat immigranten zich aanpassen aan de hier geldenden normen, waarden, taal en levenswijze? Liefst leven zoals de vlaming onder de vlamingen. Sinds wanneer is dat "extreem rechts"?
En wat is dan "extreem links" in feite?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:15   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Als je knap en holebi bent wil ik mezelf wel eens extreem-rechts voelen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:15   #17
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Maar waar ga je ermee in de clinch?
Laat ik het zo stellen: ik probeer altijd zo correct mogelijk met iedereen te discussiëren, maar bepaalde mensen zitten hier volgens mij niet om hun mening te verkondigen, maar om de karikatuur uit te hangen.

Jammer, maar het is zo. En deze zijn niet partij gebonden. De trollen zijn hier zowel links als rechts.

Vroeger kon ik me daar mateloos in ergeren, nu laat ik discussies wel eens opzij liggen, als ik het gevoel heb dat het toch een zinloze moddergooi partij wordt.

Laat ik het zo stellen: mensen als Max van Dietsland zijn ideologen waar ik het niet mee eens ben, maar die hun mening nog redelijk kunnen verkondigen. Zijn mening deel ik op veel fronten echter totaal niet, al kleuren we misschien hetzelfde bolletje.
Mensen als ericferemans ... doen mijn tenen soms krullen. Niet door hun mening, maar door de manier waarop ze deze verkondigen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:26   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als je knap en holebi bent wil ik mezelf wel eens extreem-rechts voelen.
rommel...rommel... waar liggen mijn enquetevragen ...rommel...rommel
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:32   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiseG Bekijk bericht
In het kader van een onderzoek naar de invloed van het internet op de politiek actieve burger ben ik op zoek naar rechtse, bij voorkeur 'extreem-rechtse', forumgangers die bereid zijn zich een kort interview af te laten nemen over hun activiteiten op het internet. Dit interview wordt gebruikt voor mijn onderzoek dat ik momenteel voer voor mijn bachelorproef aan de Vrije Universiteit Brussel. Het interview zal door mezelf worden afgenomen waarbij ik u kan verzekeren dat uw annonimiteit zeker gewaarborgd zal blijven in het onderzoeksverslag. Indien u zich aangesproken voelt, aarzel dan niet mij een e-mail te sturen voor eventuele extra informatie op volgend adres: [email protected]

Mvg,
Lise
-niet gedefinieerde 'extreem rechtse'
-onderzoek naar internetgedrag

het zou me geen ene moer verbazen mocht je willen uitkomen op "extreem rechts domineert het internet MAAAR het zijn er slechts enkelen"

ttz ik vermoed dat al in je hoofd hebt welk resultaat je graag zou bereiken ... ik hoop natuurlijk dat ik er steenhard naast zit

ik ben extreem republikein
extreem voor zelfbeschikkingsrecht der volkeren en dus extreem tegen belgie
strategisch gezien vind ik dat ik dan niet anders kan dan VB stemmen
economisch geloof ik sterk in de vrije markt en persoonlijke vrijheden staan bij mij hoog aangeschreven ...
maakt d�*t me nu extreem of rechts voor u ?
dan stuur je me maar een pb
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 17:37   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Vraagje: is volgend artikeltje nu "rechts"? of "extreem-rechts"?


-------------------------------------------------------------------------------------


Witte gezichten en blanke mannen bij dokwerkers, leraren en magistratuur ergeren Vlaamse regering : etnische verrijking of vervuiling ?

“Er is nog een pak werk, ik zie nog altijd te veel witte gezichten bij de magistratuur, bij de leraars, in de universiteiten.”, laat Vlaams minister van Inburgering Marino Keulen (VLD) in De Morgen van 12 april 2008 optekenen. In het VRT-avondjournaal van donderdag 10 april noteerden we een soortgelijke uitspraak van minister van Onderwijs, Frank Vandenbroucke (sp.a) die zei dat hij betreurde “dat bij de Antwerpse dokwerkers alleen maar blanke mannen werken”. Met dergelijke uitspraken geven Vandenbroucke en Keulen duidelijk aan dat het allang niet meer gaat over inburgering maar wel over het realiseren van de zogenaamde culturele en etnische “diversiteit”. De beleidsdoelstelling van Keulen, Vandenbroucke en anderen is het creëren van een cultureel en etnisch zo divers mogelijke samenleving. Homogene “blanke” of “witte” arbeids- of andere gemeenschappen zijn uiteraard des duivels. Van de opgedrongen multicultuur evolueren we nu in snel tempo in de richting van de verplichte multiraciale maatschappij. Hoe lang nog vooraleer koppels uit raciaal gemengde huwelijken extra kindergeld, voorrang bij het verkrijgen van een sociale woning en een multiraciale huwelijkspremie toegestopt krijgen? Hoe lang nog vooraleer er quota op basis van huidskleur worden opgelegd aan het lerarenkorps, de bouwvakkers- of de dokwerkergemeenschap?

Vooraleer over te gaan tot multiraciale positieve discriminatie moet het terrein voorbereid worden. Het hanteren van huidskleur als criterium voor diversiteit en dus voor een geslaagde, harmonieuze en vredevolle samenleving is slechts een eerste stap in de richting van de etnische meltingpotmaatschappij. Steeds meer zijn het de voorstanders van de multicultuur die met gretigheid cultuur, identiteit, huidskleur en etniciteit over één en dezelfde kam scheren in de hoop daarmee een gelijkheidsteken tussen multicultuur en multiracialiteit te kunnen plaatsen. Minister Keulen en co moeten maar eens uitleggen wat hun doelstelling is: een inburgeringsbeleid voeren zodat hier verblijvende allochtonen verplicht worden om zich aan te passen aan onze manier van leven, zodanig dat er één leidcultuur is voor eenieder, of is het verwezenlijken van een multiculturele en multi-etnische samenleving, waarbij de diverse culturen naast en tegenover elkaar staan, een doelstelling op zichzelf geworden?

Op 8 februari 2008 stelde minister Keulen in het Vlaams Parlement: “De Vlaamse regering acht het van belang dat allochtone Vlamingen hun culturele identiteit niet opgeven, maar deze juist als een meerwaarde integreren in de samenleving”. Minderheden mogen blijkbaar zelfs niet meer integreren, maar moeten volgens de visie van minister Keulen trouw blijven aan hun afkomst en zich vooral niet aanpassen. Diversiteit wordt tegenwoordig van overheidswege gestimuleerd met allerlei maatregelen en vooral veel subsidies, waarbij niet-aanpassing zelfs wordt beloond in plaats van gesanctioneerd. Etnisch-culturele verenigingen worden ruim gefinancierd, bedrijven krijgen subsidies indien zij hun bedrijf etnisch-cultureel divers maken, enz. Het wordt tijd dat iedereen goed beseft dat diversiteit en inburgering in de praktijk diametraal tegenover mekaar staan.

De voorstanders van de multicultuur laten steeds meer hun ware gelaat zien. Niet de inburgering is het doel van hun streven wel de smeltkroes van culturen, etnische minderheden en beschavingen in een zo divers mogelijke samenleving.



De gewezen grote baas van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, pater Leman, schreef hierover recent in een vrije tribune in De Morgen: “ Het ziet er sterk naar uit dat de notie ‘integratie’ in de komende jaren zal vervangen worden door de notie ‘diversiteit’.” (De Morgen 28-01-2008). In plaats van inburgering te beschouwen als een middel om cultureel zo homogeen mogelijke samenlevingen na te streven, wordt de inburgering nu misbruikt als een hefboom om de samenleving niet alleen multicultureel maar ook gedwongen multi-etnisch en ‘divers’ te maken.

Stel u eens voor dat de tegenstanders van de multicultuur huidskleur of raciale afkomst ostentatief als criterium zouden vermelden voor het verkrijgen van een werkloosheidsvergoeding, een sociale woning of enig ander sociaal voordeel. De multiculturele kerk zou samen met de politiek correcte media ongetwijfeld moord en brand schreeuwen. De daders van zo’n onnoemelijk misdrijf zouden onmiddellijk aangeklaagd en via een spoedprocedure op basis van de wet op het racisme veroordeeld worden. Wanneer de voorstanders van de multicultuur zich nu ostentatief op televisie en in de kranten beklagen over het teveel aan blanke dokwerkers, witte leraren, professoren en magistraten dan kraait daar geen haan naar. Ik durf het bijna niet te schrijven maar stel u voor dat iemand zou durven beweren dat er niet te veel maar te weinig witte arbeiders meer overbleven in ons land … Stel u voor dat iemand zou durven opperen dat onze steden niet etnisch verrijkt maar etnisch vervuild worden door alsmaar meer “niet witten” en “niet blanken” … Stel u voor dat een onverlaat zou durven beweren dat er geen etnische correctie nodig is in de richting van steeds meer diversiteit maar wel in de richting van meer etnische homogeniteit … Nee, ik durf er niet aan denken wat er dan zou gebeuren.

Filip Dewinter
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be