Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2008, 18:31   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Nu nog de Vlaams Reactionairen. Een partij die niet zomaar conservatief is (zijnde het bestaande willen behouden of zaken uit een nabij verleden terughalen), maar een partij die durft goede zaken uit een (ver) verleden terughalen. Zo bevatten de Romeinse Tijd, de Middeleeuwen en de gouden Jaren 1930 heel zeker goede zaken die vandaag van toepassing kunnen zijn. Een partij die het lef heeft om echt reactionair conservatief programma aan te bieden zou mijn stem onmiddelijk krijgen. Want reactionair is zeker in de huidige tijdsgeest eerder revolutionair.
Hoeveel stemmen hebt U? Waarschijnlijk de max...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:32   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
SPIRIT of Vlaams Progressieven, het maakt niet uit: die partij is een kadaver.
Citaat:
Spirit heet voortaan VlaamsProgressieven. Dat heeft de partij zaterdag op een congres in Mortsel bekendgemaakt. Voorzitster Bettina Geysen verklaarde dat ze bij de regionale verkiezingen van 2009 meer dan 5 procent wil halen.


Afvoeren dat bendetje opportunisten dat enkel nog leeft op de naieve huisvrouw die nog kickt op de tranen en de bibberlip van Bert Anciaux. Zelfs de SP.a liet recent nog weten dat Spirit ofte de Vlaams Progressieven op weinig krediet meer moesten rekenen qua verkiesbare plaatsen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 april 2008 om 18:33.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:32   #23
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Ik heb heel dat concept van naamsveranderingen nooit echt goed gesnapt.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:45   #24
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat was het voordien ook al. Ludo Abicht pleitte in 1997 in "De herinnering is een vorm van hoop, Vlaanderen in de postmoderniteit" er al voor die term niet langer te gebruiken. Vooral omdat het al te vaak als synoniem voor links gebruikt wordt.

Maar ook om deze twee redenen:

1. Praktisch: links is duidelijk genoeg
2. Inhoudelijk: Progressief slaat op het 19de eeuwse geloof in de rechtlijnige en positief ingeschatte vooruitgang van wetenschap en techniek.

(blz 16 van dat boekje)
Dat is een mogelijke interpretatie van het woord "progressief", al koester ik ergens nog de hoop dat een alternatieve interpretatie ooit gemeengoed wordt: waarin het trio reactionair-conservatief-progressief gekoppeld wordt aan een houding in de klassenverhoudingen. Progressief als de politiek die de bredere, arbeidende klasse aan de macht dient te helpen; conservatief als de politiek die de bestaande leidende klasse aan de macht wil houden en reactionair als de dromers die dwepen van een machtsrestauratie van de klasse die door de huidige leidende klasse van de macht verdreven is (en hun waarden).

Maar ik vrees dat ik niet op kan tornen tegen het gewone taalgebruik, in hetwelke "progressief" weinig meer betekent dan "voor keuzevrijheid inzake abortus, euthanasie,... zijn".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:50   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat is een mogelijke interpretatie van het woord "progressief", al koester ik ergens nog de hoop dat een alternatieve interpretatie ooit gemeengoed wordt: waarin het trio reactionair-conservatief-progressief gekoppeld wordt aan een houding in de klassenverhoudingen. Progressief als de politiek die de bredere, arbeidende klasse aan de macht dient te helpen; conservatief als de politiek die de bestaande leidende klasse aan de macht wil houden en reactionair als de dromers die dwepen van een machtsrestauratie van de klasse die door de huidige leidende klasse van de macht verdreven is (en hun waarden).

Maar ik vrees dat ik niet op kan tornen tegen het gewone taalgebruik, in hetwelke "progressief" weinig meer betekent dan "voor keuzevrijheid inzake abortus, euthanasie,... zijn".
Net daarom: niet meer gebruiken die term. Reactionair-Links-Rechts is dan toch pakken duidelijker?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:51   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Ik heb heel dat concept van naamsveranderingen nooit echt goed gesnapt.
Als je als VLD al je verkiezingsbeloften omgekeerd hebt uitgevoerd, dan kan je beter Open-VLD gaan heten want Jefke in de straat is dan het noorden kwijt.

Als je het als CVP compleet hebt verknoeid, dan kan je beter CD&V gaan heten, want Leterme onder CVP vlag (wat het in werkelijkheid is) zou geen zoete broodjes hebben moeten bakken na decennia van "het eind van de tunnel" a la Martens en Dehaene.

Als je als de SP vooral gelinkt bent aan Agusta, dan kan je maar beter SP.a gaan heten met het keurmerk anders (intussen is er een SP.a blauw en een SP.a rood... we willen alles binnenrijven).

Vlaams Blok moest veranderen van vzw's en partijnaam omdat het CGKR naar hun eigen woorden eindelijk een rechter hadden gevonden (ne franskiljon van de lion's club en vers gewogen uit de Loge ook) die hen wel wilde veroordelen na dat andere rechters dat niet wilden doen. Hen geef ik het voordeel van de twijfel.

Spirit op zich is al een naamsverandering. Het was ID21, de grap die Bert Anciaux heeft uitgehaald met de Volksunie om van die partij een anti-Vlaamse partij te maken. Het enige wat nog gold was zijn postje en zijn website waar hij de raarste dingen uitkraamt. De tegenreactie binnen de VU heeft lang op zich laten wachten, maar toen ze er kwam, kwam ze met een knal... de meerderheid van de VU koos voor de onbekende stijve hark Geert Bourgeois die daarna de N-VA zou oprichten op het karkas van de VU terwijl de ID21-ers naar alle partijen uitweken en later Bart De Wever zou lanceren als voorzitter (good move).

Agalev moest veranderen van naam omdat de stichter van Agalev absoluut tegen het discours van Agalev was. Wat begon als een ecologische partij met strikte regels om machtsgeilheid te vermijden, verwerd tot een bastion zoals de SP.a waar de kopstukken zich levenslang wilden laten betalen als politicus (en niet de 2 termijnen maximaal die oorspronkelijk in het partijprogramma stonden maar weggestemd werden door Vogels, Gijsels, e.d. en hun aanhang). Dat de stichter van AGALEV zich vaak in negatieve bewoordingen (niet bepaald 's mans specialiteit... integendeel) uitliet over zijn creatie, zorgde voor de nood aan een nieuwe naam. Groen! zou het worden en alle links met pater Versteylen waren doorgeknipt.

Ik kan nog wat partijen afgaan, maar bij klein-links weet ik zelf niet meer wat er allemaal gebeurt. Het subforum links op dit forum is actiever dan zijn rechtse tegenhanger, maar ik zie daar vooral mensen over het straat rollen en vechten. De ene dag zijn ze CAP, de andere de infiltrators van LSP, of de trollen van PVDA of MAS of SAM, of weet ik wat ze nog gaan vinden...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:53   #27
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Net daarom: niet meer gebruiken die term. Reactionair-Links-Rechts is dan toch pakken duidelijker?
Ja, maar "reactionair-conservatief-progressief" is consistenter.

Maar voor alle duidelijkheid: als puntje bij paaltje komt gebruik ik ook enkel het woord "links".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:53   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Net daarom: niet meer gebruiken die term. Reactionair-Links-Rechts is dan toch pakken duidelijker?
Hehe... dit sluit dus erg aan bij de laatste regels uit mijn vorige post in deze draad. Klein-links ligt meer wakker over terminologie en onderlinge rivaliteit dan wat anders.

Off-topic: ik mis je avatar met dat gezellige boertje erop.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:55   #29
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
de andere de infiltrators van LSP,
LSP?... Och ja, Militant Links bedoel je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:55   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik kan nog wat partijen afgaan, maar bij klein-links weet ik zelf niet meer wat er allemaal gebeurt. Het subforum links op dit forum is actiever dan zijn rechtse tegenhanger, maar ik zie daar vooral mensen over het straat rollen en vechten. De ene dag zijn ze CAP, de andere de infiltrators van LSP, of de trollen van PVDA of MAS of SAM, of weet ik wat ze nog gaan vinden...
Dat vechten en rollen valt nogal mee hoor. Het is kwestie van tijd en duidelijkheid.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:57   #31
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Vlaams?
progressief? eventueel, maar links moeten ze het niet noemen!
enfin, goed dat sommigen inzien dat er een gat is in een vlaams-linkse stroming die naar arbeiders/loontrekkenden vist. Maar dat moet dan ook echt vlaams en links zijn, niet het trendy-progressieve afkookskeltje dat zowat vanalles maar toch ook weer niks is (cfr hun vorige benamingen linksliberaal)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:57   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
LSP?... Och ja, Militant Links bedoel je?
Ik zei al dat ik het niet meer kan volgen. Het rechts forumonderdeel is heel kalm en bijna doods, maar het linkse lijkt een battlefront
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:58   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Vlaams?
Ik onthou vooral dit. Spirit is zo Vlaamsgezind als Herman Decroo.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:03   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Off-topic: ik mis je avatar met dat gezellige boertje erop.
Zo beter? Enne, het is in feite geen boertje, wel de Baskische "kerstman": Olentzeroooooooo
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:05   #35
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Vlaams Blok moest veranderen van vzw's en partijnaam omdat het CGKR naar hun eigen woorden eindelijk een rechter hadden gevonden (ne franskiljon van de lion's club en vers gewogen uit de Loge ook) die hen wel wilde veroordelen na dat andere rechters dat niet wilden doen. Hen geef ik het voordeel van de twijfel.
De drie VZW's die het VB steunden kregen een geldboete van 75.000 euro, er is geen sprake van een verbod, of verplichting tot naamsverandering, de veroordeling werd aangegrepen om aanvaardbaarder te worden voor centrum-rechtse kiezers. (met de veroordeling ga ik niet akkoord maar dat terzijde)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Agalev moest veranderen van naam omdat de stichter van Agalev absoluut tegen het discours van Agalev was. Wat begon als een ecologische partij met strikte regels om machtsgeilheid te vermijden, verwerd tot een bastion zoals de SP.a waar de kopstukken zich levenslang wilden laten betalen als politicus (en niet de 2 termijnen maximaal die oorspronkelijk in het partijprogramma stonden maar weggestemd werden door Vogels, Gijsels, e.d. en hun aanhang). Dat de stichter van AGALEV zich vaak in negatieve bewoordingen (niet bepaald 's mans specialiteit... integendeel) uitliet over zijn creatie, zorgde voor de nood aan een nieuwe naam. Groen! zou het worden en alle links met pater Versteylen waren doorgeknipt.
Nochtans ik heb op de boekenbeurs Versteylen expliciet zijn steun zien uitspreken voor Vogels (ze gaven toe dat er, eufimisme, nogal strubbelingen zijn geweest)
AGALEV was niet alleen een ecologische partij maar een groene (klein betekenis verschil)
(die twee mandaten regel zou trouwens heringevoerd moeten worden vind ik)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:06   #36
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
De drie VZW's die het VB steunden kregen een geldboete van 75.000 euro, er is geen sprake van een verbod, of verplichting tot naamsverandering, de veroordeling werd aangegrepen om aanvaardbaarder te worden voor centrum-rechtse kiezers. (met de veroordeling ga ik niet akkoord maar dat terzijde)
En om nog zich nog eens extra in de slachtofferrol te kunnen wentelen, wat altijd wel goed scoort.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:07   #37
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zei al dat ik het niet meer kan volgen. Het rechts forumonderdeel is heel kalm en bijna doods, maar het linkse lijkt een battlefront
M.a.w., links heeft meer inhoud en dus meer te discuteren
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:13   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Daar moet je nog iets heel belangrijks aan toevoegen he: al die sociaal-flaminganten die daar mee vechten en rollen! Dat is daar minder evident, denk ik zo.

Goed werk dus.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:30   #39
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard Verwarde Prutsers, Volks Patronaat, VP: de slinks-liberalen

"VlaamsProgressieven, het is wat wij zijn en wat velen met ons zijn. Als VlaamsProgressieven zijn we de meest vooruitstrevende politieke speler in Vlaanderen en complexloos Vlaams, solidair en links-liberaal", verwoordde Geysen het.

Voor een trien die niets beseft is de uitroep dat ze progressief én liberaal zijn natuurlijk evident.
Dan is de stap om zich de meeste linkse partij te noemen ook maar een klein wipje.

Het is in feite schandalig, zo'n uitspraak. Ik hoop dat de verschillende linkse partijen, die overigens allemaal linkser zijn dan het VP-tje, dit eens goed inpeperen en Bed Ina een cursus politieke vorming cadeau doen.

Om de verwarring op te lossen gaan ze deze nog wat meer in de verf zetten.

De rode pijltjes in hun nieuwe slogan, van FFWD op een video recorder zullen we dus maar lezen als:"vlug doorspoelen". (VD)

Allez: misschien halen ze nog wat stemmen bij de verkiezingen als ze alleen op (moeten) komen: ouderlingen die VP en VB door mekaar haspelen.


Over de partijstructuur, de werking ervan vind je niets terug op hun site.
Die is natuurlijk eigenlijk overbodig, vermits het woord democratisch nergens nog opduikt.

De (minuscule) beginselverklaring is onbeduidend en duidelijk liberaal:

Citaat:
Deze links-liberale visie veronderstelt een democratische overheid die rechtvaardigheid waarborgt door het bewust creëren van gelijke kansen op persoonlijke ontwikkeling en participatie voor iedereen.
Dat is dus exact het burgermanifest achterna: niet langer engageert deze partij om de staat op te leggen RECHTEN te geven aan haar burgers. Ze streeft naar "gelijke kansen". Een liberaal concept dat je zelf als libertariër en donkere blauwe rechts-liberaal graag onderschrijft.

Hoe men dit samenrijmt met progressief moet men dan maar bij Orwell gaan zoeken. Die noemde dit soort gezever "newspeak" en schreef er een boekje over.

VP is een soort van Volks Patronaat voor niet politiek geschoolde kiekens.

Dit soort van "instant-partijen" heeft een hoog wereldvreemdheidsgehalte.
Duidelijkheid blijft vooralsnog onmogelijk, allicht bij gebrek aan enig draagvlak gekoppeld aan het ontbreken van elke politieke sholing.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 april 2008 om 19:47.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:31   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
M.a.w., links heeft meer inhoud en dus meer te discuteren
Of rechts komt goed overeen en heeft geen half woord nodig om elkaar te verstaan
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be