Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2009, 19:20   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard VB : Bart Debie lid van een assissenjury ?

Niet tegenstaande ik vorig jaar veroordeeld werd tot vier jaar gevangenisstraf, waarvan 1 jaar effectief en ik voor een periode van vijf jaar ontzet ben uit mijn burger- en politieke rechten, ben ik blijkbaar nog wel geschikt om te gaan zetelen in een jury voor het Hof van Assisen.

Niet tegenstaande ik vorig jaar veroordeeld werd tot vier jaar gevangenisstraf, waarvan 1 jaar effectief en ik voor een periode van vijf jaar ontzet ben uit mijn burger- en politieke rechten, ben ik blijkbaar nog wel geschikt om te gaan zetelen in een jury voor het Hof van Assisen.



Zo kreeg ik vorige week een brief van burgemeester Philippe Moureaux (PS) van mijn woonplaats Sint Jans Molenbeek (Brussel) waarin letterlijk vermeld staat dat ik bij loting gekozen ben om te gaan zetelen in een jury van het Hof van Assisen. Ik moet mij vier jaar lang ter beschikking houden voor een oproeping.



In theorie zou ik dus mee kunnen oordelen over het lot van bijvoorbeeld een racistische moordenaar, terwijl ik zelf veroordeeld ben voor…..racisme.



Ik ben dan ook verbolgen over deze gang van zaken. Nadat de Belgische staat mij heeft uitgespuwd en aan de schandpaal genageld heeft, zou ik nu moeten opdraven om uitgerekend die Belgische staat te helpen met haar eigen rechtspraak ! Ik begrijp dan ook niet waarom men bij de loting van kandidaten niet eerst het centrale strafregister nakijkt. Ofwel is dit een bewijs dat het centrale strafregister een hopeloze achterstand vertoont.



Indien u journalistieke interesse heeft in dit verhaal en/of de bewuste brief, dan sta ik graag ter uwer beschikking.



Mvg,



Bart Debie

(Voormalig politiecommissaris)



Medewerker Perskamer

Vlaams Belang

[email protected]

Madouplein 8 bus 9

1000 Brussel



Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be