Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 21 juni 2015, 02:58   #1
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard De Islamitische Staat zal blijven

Gegroet iedereen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog hier gepost heb!
Allereerst: Ik ben sinds Kerstmis veilig en wel in België, aangezien ik vond dat ik mijn deel had gedaan en dat ze mij niet meer nodig hadden daar. Ik heb sindsdien geprobeerd mijn leven terug op te pikken zoals het was maar het loopt niet zo soepel aangezien er nog steeds beelden van daar door men hoofd spoken. Kinderen wiens moeder door IS meegenomen is als Seksslaaf, tieren en huilen voor hun moeder. Mannen die je ziet schreeuwen: "Ze hebben mijn eer afgenomen! Hoe kan ik mezelf nog een man noemen?!"
Ze blijven me achtervolgen samen met vele andere zaken.
Van Augustus tot begin november was de situatie op onze front en op alle andere plaatsen van de Koerdische linies bijzonder slecht door dat de Koerden (in Irak) al bijna 24 jaar geen echte oorlog meer hadden meegemaakt. Jonge knullen waren kanonnenvlees voor deze monsters die hun ervaring hadden opgedaan in de oorlog tegen de Amerikanen. Daarom dat je op het front bijna oudere Koerdische strijders ziet, die veel ervaring hebben opgedaan in het verleden. Na november werd de situatie iets beter omdat er meer wapens werden geleverd, genoeg om de linies te kunnen behouden maar niet genoeg om een offensief te beginnen. Het Westen verkiest liever wapens te geven aan een leger die sneller kan weglopen dan Usain Bolt.

Maar goed, waar ik het vandaag zou over willen hebben is over dat IS zal blijven of niet. Als je het aan mij vraagt, ja, IS zal blijven!
Al meer dan tien maanden wordt IS kapot gebombardeerd door het Westen maar buiten de Koerden en Sjiietische milities is er bijna geen enkele groep ingeslaagd IS terug te dringen. Integendeel:
Irak

Het Iraakse leger verliest steeds meer grond en hun plaats wordt meer en meer opgevuld door Sjiietische milities gesteund door Iran, die al meermaals bloedbaden hebben aangericht in sunni gebieden. Sjiietische milties in sunni gebieden zorgt voor een explosieve situatie, aangezien sunni's IS zouden verkiezen mochten ze de keuze krijgen tussen de twee. Een klein voorbeeld: Sjiietische milities hebben de operatie om Anbar provincie, de grootste sunni provincie van Irak, terug in te nemen "Labayk ya Hussein" 'We zijn u ten dienste, O Hussein' (Hussein is een belangrijke figuur in het sjiisme) genoemd De enige strijdkracht die IS effectief kan vernietigen in Irak zijn noch "boots on the ground" noch sjiietische milities gesteund door Iran maar door Sunni stammen zelf. Buiten de sunni stammen moet de regering in Baghdad autonomie geven aan de sunni provincies en inclusiever zijn.


Syrië
In Syrië wordt Assad steeds meer terugdrongen door een nijpend tekort aan mankracht die opnieuw wordt gevuld door Iraanse milities als Hezbollah. Door het feit dat Assad enkel de verbinding Damascus-Homs-Hama-Kust moet zien te houden zie ik in de toekomst nog veel meer gebied in handen van IS, Al Nusra of Islamitische rebellen/FSA vallen. Hierbij denk ik aan Deir Ez zor stad (IS), Daraa + Quneitra, Suwayda (FSA), Aleppo (FSA), Hasaka stad & Qamislo stad (Koerden). Oplossing voor Syrië is op dit moment quasi onmogelijk, aangezien een wapenstilstand nooit zou standhouden door het feit dat er zoveel groeperingen zijn die actief zijn en ze zullen zich er nooit allemaal aan houden.

Zolang de sunni's zich gemarginaliseerd voelen in Irak en de chaos blijft aanhouden in het Midden Oosten kan ik maar één ding besluiten: De Islamitische Staat zal blijven
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 21 juni 2015, 06:52   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Bij alle berichtgeving over de strijd tegen IS valt mij vooral op dat behalve wat punctuele successen door sjia milities (= iran) dat het eigenlijk alleen de Koerden zijn die echt terrein weten te bevrijden.
Maar wat ik mis, of niet begrijp, is dat er blijkbaar bij innames van dorpen of steden eerder sprake is van het prijsgeven van terrein en terugtrekken. Maar nooit om echt militaire omsingelingen om dan na de inname de hele stad te zuiveren van die IS terroristen. Van straat tot straat, huis tot huis, en al de verscholen IS strijders termineren.

Tot wat dient het als bij de inname van een dorp, er 1000 IS terroristen weg raken zodat die een maand later een ander dorp kunnen innemen en de bevolking decimeren ? Enkel fysieke eliminatie geeft een oplossing, en dat is nu net wat lijkt te mankeren in het hele opzet.

Of zie ik dit verkeerd ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 juni 2015, 06:54   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Laat de ontgoocheling U geen parten spelen.

Good Luck Bro!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 21 juni 2015, 06:55   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij alle berichtgeving over de strijd tegen IS valt mij vooral op dat behalve wat punctuele successen door sjia milities (= iran) dat het eigenlijk alleen de Koerden zijn die echt terrein weten te bevrijden.
Maar wat ik mis, of niet begrijp, is dat er blijkbaar bij innames van dorpen of steden eerder sprake is van het prijsgeven van terrein en terugtrekken. Maar nooit om echt militaire omsingelingen om dan na de inname de hele stad te zuiveren van die IS terroristen. Van straat tot straat, huis tot huis, en al de verscholen IS strijders termineren.

Tot wat dient het als bij de inname van een dorp, er 1000 IS terroristen weg raken zodat die een maand later een ander dorp kunnen innemen en de bevolking decimeren ? Enkel fysieke eliminatie geeft een oplossing, en dat is nu net wat lijkt te mankeren in het hele opzet.

Of zie ik dit verkeerd ?
U mist oprechtheid, have a nice day.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 21 juni 2015, 07:06   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

hallo Belgische Kurd. leuk je te horen. Ik vreesde al het ergste voor jou.

Spijtig dat je met zulk slecht nieuws komt. Dat IS (ginder) blijvend is, is zo erg voor de mensen ginds, maar heb je enig idee of ze ook naar hier zouden geraken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 juni 2015, 07:49   #6
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

IS, is een creatie van de Amerikaanse oorlog in Irak,
gevolgd door Arabische lente in Libie en Syrie.
Deze staten zijn producten van de koloniale tijd en niet meer levensvatbaar in deze tijd.
Daarom zullen Irak ,Syrie en Libie uiteenvallen in verschillende staten en
IS is daar een van.
Alleen real politiek en onderhandelen kunnen de oorlogen in deze regio oplossen.
Bombarderen is een strategie van de onnozelen en
zal het proces alleen maar vertragen en de oorlogen verlengen.
cato is offline  
Oud 21 juni 2015, 07:53   #7
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U mist oprechtheid, have a nice day.
daarentegen, aan naïeviteit geen gebrek
djoebidoebidoe is offline  
Oud 21 juni 2015, 10:40   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

k ben sinds Kerstmis veilig en wel in België

Je bent goed aan het trollen.
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 10:43   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Gegroet iedereen,

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog hier gepost heb!
Allereerst: Ik ben sinds Kerstmis veilig en wel in België, aangezien ik vond dat ik mijn deel had gedaan en dat ze mij niet meer nodig hadden daar. Ik heb sindsdien geprobeerd mijn leven terug op te pikken zoals het was maar het loopt niet zo soepel aangezien er nog steeds beelden van daar door men hoofd spoken. Kinderen wiens moeder door IS meegenomen is als Seksslaaf, tieren en huilen voor hun moeder. Mannen die je ziet schreeuwen: "Ze hebben mijn eer afgenomen! Hoe kan ik mezelf nog een man noemen?!"
Ze blijven me achtervolgen samen met vele andere zaken.
Van Augustus tot begin november was de situatie op onze front en op alle andere plaatsen van de Koerdische linies bijzonder slecht door dat de Koerden (in Irak) al bijna 24 jaar geen echte oorlog meer hadden meegemaakt. Jonge knullen waren kanonnenvlees voor deze monsters die hun ervaring hadden opgedaan in de oorlog tegen de Amerikanen. Daarom dat je op het front bijna oudere Koerdische strijders ziet, die veel ervaring hebben opgedaan in het verleden. Na november werd de situatie iets beter omdat er meer wapens werden geleverd, genoeg om de linies te kunnen behouden maar niet genoeg om een offensief te beginnen. Het Westen verkiest liever wapens te geven aan een leger die sneller kan weglopen dan Usain Bolt.

Maar goed, waar ik het vandaag zou over willen hebben is over dat IS zal blijven of niet. Als je het aan mij vraagt, ja, IS zal blijven!
Al meer dan tien maanden wordt IS kapot gebombardeerd door het Westen maar buiten de Koerden en Sjiietische milities is er bijna geen enkele groep ingeslaagd IS terug te dringen. Integendeel:
Irak

Het Iraakse leger verliest steeds meer grond en hun plaats wordt meer en meer opgevuld door Sjiietische milities gesteund door Iran, die al meermaals bloedbaden hebben aangericht in sunni gebieden. Sjiietische milties in sunni gebieden zorgt voor een explosieve situatie, aangezien sunni's IS zouden verkiezen mochten ze de keuze krijgen tussen de twee. Een klein voorbeeld: Sjiietische milities hebben de operatie om Anbar provincie, de grootste sunni provincie van Irak, terug in te nemen "Labayk ya Hussein" 'We zijn u ten dienste, O Hussein' (Hussein is een belangrijke figuur in het sjiisme) genoemd De enige strijdkracht die IS effectief kan vernietigen in Irak zijn noch "boots on the ground" noch sjiietische milities gesteund door Iran maar door Sunni stammen zelf. Buiten de sunni stammen moet de regering in Baghdad autonomie geven aan de sunni provincies en inclusiever zijn.


Syrië
In Syrië wordt Assad steeds meer terugdrongen door een nijpend tekort aan mankracht die opnieuw wordt gevuld door Iraanse milities als Hezbollah. Door het feit dat Assad enkel de verbinding Damascus-Homs-Hama-Kust moet zien te houden zie ik in de toekomst nog veel meer gebied in handen van IS, Al Nusra of Islamitische rebellen/FSA vallen. Hierbij denk ik aan Deir Ez zor stad (IS), Daraa + Quneitra, Suwayda (FSA), Aleppo (FSA), Hasaka stad & Qamislo stad (Koerden). Oplossing voor Syrië is op dit moment quasi onmogelijk, aangezien een wapenstilstand nooit zou standhouden door het feit dat er zoveel groeperingen zijn die actief zijn en ze zullen zich er nooit allemaal aan houden.

Zolang de sunni's zich gemarginaliseerd voelen in Irak en de chaos blijft aanhouden in het Midden Oosten kan ik maar één ding besluiten: De Islamitische Staat zal blijven
of IS zal blijven, weet ik niet, maar idd zolang de spanningen tussen de bevolkingsgroepen daar niet opgelost worden, zal er geen vrede komen op midlange termijn.

Het probleem zit in idd in het marginaliseren van de sunni's, dat is de voedingsbodem van IS.

Geen idee hoe dat op te lossen is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 21 juni 2015, 10:57   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of IS zal blijven, weet ik niet, maar idd zolang de spanningen tussen de bevolkingsgroepen daar niet opgelost worden, zal er geen vrede komen op midlange termijn.

Het probleem zit in idd in het marginaliseren van de sunni's, dat is de voedingsbodem van IS.

Geen idee hoe dat op te lossen is.
Wat een onzin. Sunni,s worden niet gemarginaliseerd.

Het is niet omdat sjiieten wel eens wraak nemen na de zoveelste zelfmoordaanslag van een soenniet dat je kunt spreken van "marginalisatie/onderdrukking" hé.
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:01   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

En door Assad worden ze ook niet gemarginaliseerd, want een relatief groot deel van de SAA is soennitisch.
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:02   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat een onzin. Sunni,s worden niet gemarginaliseerd.

Het is niet omdat sjiieten wel eens wraak nemen na de zoveelste zelfmoordaanslag van een soenniet dat je kunt spreken van "marginalisatie/onderdrukking" hé.
wel, ze hebben tenminste dat gevoel. ik denk niet dat het zo simpel is daar.

belangen lopen door elkaar, mensen worden tegen elkaar opgezet, er is geen centraal staatsapparaat en dan krijg je zulke situaties.

ultraliberalen moeten de situatie daar als schitterend aanvoelen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:04   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel, ze hebben tenminste dat gevoel. ik denk niet dat het zo simpel is daar.

belangen lopen door elkaar, mensen worden tegen elkaar opgezet, er is geen centraal staatsapparaat en dan krijg je zulke situaties.

ultraliberalen moeten de situatie daar als schitterend aanvoelen.
Leuk, maar dat heeft allemaal geen "fuck" met IS te maken.

IS bestaat uit smerige ratten die graag moorden, waarvan nog eens een relatief groot deel kolonist is (jawel uit het mooie westen).
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:06   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Leuk, maar dat heeft allemaal geen "fuck" met IS te maken.

IS bestaat uit smerige ratten die graag moorden, waarvan nog eens een relatief groot deel kolonist is (jawel uit het mooie westen).
daar kan geen twijfel over zijn. maar ze hebben ook duidelijk steun van (een deel van) de bevolking. Een bevolking die ze uitzuigen, uitmoorden en verkrachten. Er moet maw toch iets meer achter zitten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:11   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
daar kan geen twijfel over zijn. maar ze hebben ook duidelijk steun van (een deel van) de bevolking. Een bevolking die ze uitzuigen, uitmoorden en verkrachten. Er moet maw toch iets meer achter zitten.
Dit is niet waar, de mensen die onder IS leven hebben het "goed".

IS hanteert een bekende tactiek, hé: ze slachten elders mensen af, maar zijn goed voor de mensen die onder hen leven. Er is nauwelijks tot geen criminaliteit en de mensen leven volgens de wetten van de Sharia (wat willen moslims nog meer?)...

Dat IS verder aan slavernij doet en complete minderheidsgroepen probeert af te slachten is dan bijzaak. Veel Duitsers wisten ook niet van de holocaust.
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:34   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
... het marginaliseren van de sunni's...
Ik vraag me nu echt wel in alle ernst af of - en zo ja, wanneer? - "dé sunni's" - zich ooit ergens eens NIET 'gemarginaliseerd' zullen voelen.

Het is m.i. nu niet bepaald zo dat hun bloedeigen ideologie hen veel hulp biedt bij het aanvaarden van en/of 'op volwassen wijze omgaan met' een minderheidspositie.

Of wél misschien?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:51   #17
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Zeg het ze, BelgianKurd.
Want het modern gepeupel in Europa denkt dat Obama hun kont gaat redden.
Thuleander is offline  
Oud 21 juni 2015, 11:52   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zeg het ze, BelgianKurd.
Want het modern gepeupel in Europa denkt dat Obama hun kont gaat redden.
Nietzsche is offline  
Oud 21 juni 2015, 15:06   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Blij je terug te zien Belgian Kurd. In al wat je schrijft moet ik je gelijk geven behalve dat IS zou blijven bestaan. Weldra zijn er nieuwe Amerikaanse verkiezingen. Wat er nodig is (de huidige Iraakse soldaten zijn zoals je terecht schrijft immers niet kapabel IS tegen te houden) zijn "boots on the ground" zoals een republikeinse presidentskandidaat reeds heeft gezegd. Een andere Amerikaanse president is er nodig met als resultaat een andere aanpak van het tijdelijke probleem Islamitische staat. Net zoals alle islamitische staten uit het verleden zal ook deze vergaan.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 21 juni 2015, 17:41   #20
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zeg het ze, BelgianKurd.
Want het modern gepeupel in Europa denkt dat Obama hun kont gaat redden.
Bs'd

Dus IS strijders nemen andere mannen in hun kont om hen te vernederen? Wat een walgelijke baardapen
Drukazz is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be