Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 27 januari 2004, 12:01   #1
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Jullie ook gehoort? Waarschijnlijk wel.
Ik vind dit maar een raar idee van het vlaams blok.
Waarom moet iemand met 7 kinderen meer te zeggen hebben als met 1 kind? Wat met wie geen kinderen kan krijgen? Wat met de mensen die geen kinderen willen? Kinderen mag geen maatstaaf zijn voor uw persoonlijke invloed.. das misbruik vind ik.
Niet akkoord.. wie heeft andere mening?

__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:08   #2
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

De reden waarom is dat de kinderrijke gezinnen nu geen stem hebben in het beleid die zich meer bezighoudt met alternatieve samenlevingsvormen en homo-huwelijken en adopties!
jan hyoens is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:09   #3
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

De allochtonen die volgens het VB kweken als konijnen gaan dan wel heel veel te zeggen hebben
Calle is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:11   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Ik ben niet voor het voorstel te vinden maar er zit wel iets in.
Stemplicht is er voor iedereen en kinderen zijn de toekomstige burgers van het land.
Zoals ik elders al eens aanhaalde, dat voorstel lijkt mij niet voordelig voor het blok aangezien allochtonen relatief meer kinderen hebben dan autochtonen.
Bobke is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:13   #5
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Nog niks van gehoord. Gaan we terug in de tijd ?

Nu het mogelijk wordt om met een digitaal paspoort aan e-banking te doen moet het mogelijk zijn om de burger veel directer bij het bestuur van het land te betrekken : on-line meestemmen met allerhande wetsvoorstellen of referenda. Op bindende basis. Vanaf jongere leeftijd.

Ik heb meer vertrouwen in een stemming (stemrecht, geen plicht !) met pakweg 20.000 stemgerechtigde kiezers dan met een stuk of 200 partijpolitiekers die dansen naar de pijpen van een half dozijn partijvoorzitters.

Weg met de particratie. Leve het BROV
Descartes Jr is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:14   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ben niet voor het voorstel te vinden maar er zit wel iets in.
Stemplicht is er voor iedereen en kinderen zijn de toekomstige burgers van het land.
Zoals ik elders al eens aanhaalde, dat voorstel lijkt mij niet voordelig voor het blok aangezien allochtonen relatief meer kinderen hebben dan autochtonen.
Weeral een ontkrachting dat wij "tegen" de allochtonen zouden zijn! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:28   #7
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ben niet voor het voorstel te vinden maar er zit wel iets in.
Stemplicht is er voor iedereen en kinderen zijn de toekomstige burgers van het land.
Zoals ik elders al eens aanhaalde, dat voorstel lijkt mij niet voordelig voor het blok aangezien allochtonen relatief meer kinderen hebben dan autochtonen.
Weeral een ontkrachting dat wij "tegen" de allochtonen zouden zijn! 8)
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 27 januari 2004, 12:57   #8
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Tijdens een recente discussie op dit forum is gebleken dat Franstalige stemmen bij de parlementsverkiezingen zwaarder doorwegen dan Vlaamse stemmen, omdat er in Wallonië verhoudingsgewijs méér niet-stemgerechtigden zijn. De zetels worden verdeeld volgens het inwonersaantal, niet volgens het aantal stemgerechtigden.
Een Franstalige 'vertegenwoordigt' dus een extra aantal niet-stemgerechtigde medeburgers, zonder dat hij overigens enige speciale band hoeft te hebben met de betrokkenen.
Indien men dit aanvaardt, moet men a fortiori ook het Blok-voorstel aanvaarden. Want de ouders die volgens het Blok-voorstel hun kinderen zouden moeten vertegenwoordigen, hebben met die laatsten tenminste nog een persoonlijke band.
Ikzelf ben voor het principe: één mondige burger = één stem.
Ik denk niet dat het Blok-voorstel OK is, maar ik denk ook niet dat de huidige situatie (waarbij met gelijk aantal stemmen bv het MR een pak meer zetels krijgt dan het Vlaams Blok, of Ecolo dan de NVA) ivm de zetelverdeling OK is. Indien men het Blok-voorstel verwerpt, moet men a fortiori ook de bestaande regeling verwerpen die maakt dat een Franstalige stem zwaarder weegt dan een Vlaamse. De juiste oplossing bestaat erin om van iedereen die wettig en permanent in België woont, de overstap te eisen naar de Belgische nationaliteit (met uitdrukkelijke aflegging van de vorige nationaliteit).
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:03   #9
herr fritz
Provinciaal Statenlid
 
herr fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: zedelgem
Berichten: 624
Standaard

Spek voor de bek van broedhenculturen.
__________________
herr fritz is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:17   #10
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Tijdens een recente discussie op dit forum is gebleken dat Franstalige stemmen bij de parlementsverkiezingen zwaarder doorwegen dan Vlaamse stemmen, omdat er in Wallonië verhoudingsgewijs méér niet-stemgerechtigden zijn. De zetels worden verdeeld volgens het inwonersaantal, niet volgens het aantal stemgerechtigden.
Een Franstalige 'vertegenwoordigt' dus een extra aantal niet-stemgerechtigde medeburgers, zonder dat hij overigens enige speciale band hoeft te hebben met de betrokkenen.
Indien men dit aanvaardt, moet men a fortiori ook het Blok-voorstel aanvaarden. Want de ouders die volgens het Blok-voorstel hun kinderen zouden moeten vertegenwoordigen, hebben met die laatsten tenminste nog een persoonlijke band.
Ikzelf ben voor het principe: één mondige burger = één stem.
Ik denk niet dat het Blok-voorstel OK is, maar ik denk ook niet dat de huidige situatie (waarbij met gelijk aantal stemmen bv het MR een pak meer zetels krijgt dan het Vlaams Blok, of Ecolo dan de NVA) ivm de zetelverdeling OK is. Indien men het Blok-voorstel verwerpt, moet men a fortiori ook de bestaande regeling verwerpen die maakt dat een Franstalige stem zwaarder weegt dan een Vlaamse. De juiste oplossing bestaat erin om van iedereen die wettig en permanent in België woont, de overstap te eisen naar de Belgische nationaliteit (met uitdrukkelijke aflegging van de vorige nationaliteit).
Inderdaad, Jos. Je hebt gelijk over die discussie, maar dan moet je ook bemerken dat met het systeem van het enkelvoudig stemrecht men een steekproef neemt. En zo'n grote steekproef op basis van die inwonersaantallen maakt in principe al niets meer uit. Bij het geven van die stemmen aan ouders met veel kinderen gaat men gewoon persoonlijk bevooroordelen.
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:18   #11
Hilde Dillen
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Jullie ook gehoort? Waarschijnlijk wel.
Ik vind dit maar een raar idee van het vlaams blok.
Waarom moet iemand met 7 kinderen meer te zeggen hebben als met 1 kind? Wat met wie geen kinderen kan krijgen? Wat met de mensen die geen kinderen willen? Kinderen mag geen maatstaaf zijn voor uw persoonlijke invloed.. das misbruik vind ik.
Niet akkoord.. wie heeft andere mening?


Tja ik heb maar een kindje Trol.
Gij goesting om er met mij nog een paar bij te maken?


Sorry flauw geintje. Wel helemaal met uw visie eens overigens hoor.
Hilde Dillen is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:27   #12
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Ik vind dat kinderen gewoon stemrecht moeten krijgen. De grens op 18 is arbitrair. Alle argumenten tegen kinderstemrecht kunnen evengoed tegen de ouderen gebruikt worden.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:30   #13
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

idd
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:39   #14
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik vind dat kinderen gewoon stemrecht moeten krijgen. De grens op 18 is arbitrair. Alle argumenten tegen kinderstemrecht kunnen evengoed tegen de ouderen gebruikt worden.
Allee allee zeg...het parlement is nu al een kindertuin
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:42   #15
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik vind dat kinderen gewoon stemrecht moeten krijgen. De grens op 18 is arbitrair. Alle argumenten tegen kinderstemrecht kunnen evengoed tegen de ouderen gebruikt worden.
Allee allee zeg...het parlement is nu al een kindertuin
ze hebben al een kleuter juf, Freya.
giserke is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:44   #16
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Allee allee zeg...het parlement is nu al een kindertuin
ze hebben al een kleuter juf, Freya.
Probleem is wel dat de 'kleuters' slimmer zijn dan Freya
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:45   #17
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

sorry i'm not perfect, ff te rap willen zijn!!
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:52   #18
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suits You, Sir!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Tijdens een recente discussie op dit forum is gebleken dat Franstalige stemmen bij de parlementsverkiezingen zwaarder doorwegen dan Vlaamse stemmen, omdat er in Wallonië verhoudingsgewijs méér niet-stemgerechtigden zijn. De zetels worden verdeeld volgens het inwonersaantal, niet volgens het aantal stemgerechtigden.
Een Franstalige 'vertegenwoordigt' dus een extra aantal niet-stemgerechtigde medeburgers, zonder dat hij overigens enige speciale band hoeft te hebben met de betrokkenen.
Indien men dit aanvaardt, moet men a fortiori ook het Blok-voorstel aanvaarden. Want de ouders die volgens het Blok-voorstel hun kinderen zouden moeten vertegenwoordigen, hebben met die laatsten tenminste nog een persoonlijke band.
Ikzelf ben voor het principe: één mondige burger = één stem.
Ik denk niet dat het Blok-voorstel OK is, maar ik denk ook niet dat de huidige situatie (waarbij met gelijk aantal stemmen bv het MR een pak meer zetels krijgt dan het Vlaams Blok, of Ecolo dan de NVA) ivm de zetelverdeling OK is. Indien men het Blok-voorstel verwerpt, moet men a fortiori ook de bestaande regeling verwerpen die maakt dat een Franstalige stem zwaarder weegt dan een Vlaamse. De juiste oplossing bestaat erin om van iedereen die wettig en permanent in België woont, de overstap te eisen naar de Belgische nationaliteit (met uitdrukkelijke aflegging van de vorige nationaliteit).
Inderdaad, Jos. Je hebt gelijk over die discussie, maar dan moet je ook bemerken dat met het systeem van het enkelvoudig stemrecht men een steekproef neemt. En zo'n grote steekproef op basis van die inwonersaantallen maakt in principe al niets meer uit. Bij het geven van die stemmen aan ouders met veel kinderen gaat men gewoon persoonlijk bevooroordelen.
Die steekproef-interpretatie lijkt mij onaanvaardbaar.

Dan kan je net zo goed de verkiezingen ineens afschaffen, en in de plaats daarvan een toevallige steekproef houden bij enkele duizenden of tienduizenden burgers. Veel goedkoper. Maar onaanvaardbaar, want iedereen die wil moet kunnen meestemmen. Van iemand die wordt uitgesloten van de wetgevende activiteit, kan je immers ook geen respect voor de wet eisen. En toeval als grond voor uitsluiting is even verwerpelijk als gelijk welke andere grond.

Bovendien is het absoluut niet evident dat de politieke voorkeuren van diegenen die zonder hun toestemming door anderen vertegenwoordigd worden, gemiddeld dezelfde politieke voorkeur zullen vertonen als diegenen die wel stemmen. Het gaat hier om groepen mensen die in allerlei opzichten in niet-doorsnee situaties verkeren, en het is dus best denkbaar en zelfs waarschijnlijk dat ook de politieke voorkeur van de betrokkenen niet-doorsnee zal zijn.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 27 januari 2004, 13:59   #19
Hilde Dillen
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Allee allee zeg...het parlement is nu al een kindertuin
ze hebben al een kleuter juf, Freya.



En suikernonkel-directeur van het papklassenscholeke Steve niet vergeten aub...
Hilde Dillen is offline  
Oud 27 januari 2004, 14:22   #20
damawallaby
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
De allochtonen die volgens het VB kweken als konijnen gaan dan wel heel veel te zeggen hebben
In hunne zandbak wel, hier nie meer. 8)
damawallaby is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be