![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het regime daar overtuigen, dat is minder simpel, maar is doorheen de geschiedenis al verschillende keren gedemonstreerd. In die regio is het nog steeds met geweld.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het regime is te sterk voor de bevolking en militair ingrijpen van buitenaf zal vermoedelijk tot toestanden leiden zoals in Irak, Libië en Syrië. Daar is niemand mee gediend lijkt me.
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan accepteren dat dat complexer is dan "kom, we gaan de mullahs vannacht eens platleggen":
Dus zoals ik het zie (en hoop) wordt alles stilaan in stelling gebracht om op het moment M te kunnen toeslaan.
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Trump de akathollahs de grond in boort krijgt hij dus problemen met alle islamitische bondgenoten in de buurt. Ik hoop dat hij daar z’n voeten aan veegt maar blijkbaar niet, er is nog hoop maar die wordt steeds kleiner. Alles lijkt wel in gereedheid te worden gebracht maar ik weet niet of ze de daad werkelijk gaan durven uitvoeren. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 januari 2026 om 08:54. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 januari 2026 om 09:00. |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als het aan mij lag keerden ze allemaal terug naar waar ze vandaan komen. Bruin en zwart.
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil de Iraanse vluchtelingen - vooral die van 1979 - hier houden.
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik niet, dan zitten we weer op het schip van 7 jaar om uit te vlooien wie mag blijven en wie niet, veel te omslachtig. Allemaal buiten, wie terug naar hier wil komen dient maar een aanvraag in.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 januari 2026 om 11:06. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Europees Commissaris
|
zet die iraanse dictators buiten
|
|
|
#191 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Israel heeft een uitstekende inlichtingendienst en die kan Amerika helpen om de schade beperkt te houden. In dit geval ben ik een voorstander van een regime charge, door het ingrijpen van Amerika. Uiteindelijk zullen de Arabische landen dit ook accepteren. Veel te veel onschuldige jonge mensen worden daar vermoord en wie dit weet wordt medeplichtig. Laatst gewijzigd door cato : 28 januari 2026 om 09:03. |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heel voorzichtig mogen we postuleren dat ook deze toch vrij grootschalige reeks opstanden ,alweer,neergeslagen is.....Als straks al de doden begraven zijn en de vereiste aantallen executies uitgevoerd zal Iran nog wat armer en beschadigder dan voorheen achterblijven.Maar het regime nog steeds in het zadel.Tot de volgende ronde,binnen iets van een jaar of twee....
Ondertussen verschijnt een Amerikaanse Vloot extra in de regio die.....euhm......iets moet doen. Zelfs President Trump weet even niet meer WAT juist...Speciaal omdat het Iraanse regime,extreem geirriteerd ongetwijfeld,al gezegd heeft dat ze iedere Amerikaanse aanval ZULLEN bentwoorden met raketbeschietingen op Israel. En inderdaad kan Iran het de oliesector in de regio erg moeilijk maken... Iran heeft geen goede luchtafweer,maar beslist wel offensieve capaciteiten....net als Israel. Dat schept nu een zeer complexe situatie....Landen die weten dat ze zich niet echt kunnen verdedigen maar wel offensieve macht hebben,hebben een kort lontje... Vredebrenger Trump moet nu DIE rebus eerst even oplossen ofwel zijn Armada weer naar huis roepen
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2026 om 15:51. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Parlementslid
|
"Help is on its way" Trump stuurt oa zijn schoonzoon en allesonderhandelaar Steve Witkoff vrijdag naar Istanboel om met het Iraans regime wat te babbelen.
Turkije, Qatar, Egypte, Oman, Saudi Arabië en Pakistan zullen ook deelnemen aan het gesprek. Gezien de deelnemers zullen democratie en mensenrechten niet al te hoog op het agenda staan
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 2 februari 2026 om 19:06. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan heb je het Iraanse repressie-apparaat een cadeau gedaan.
|
|
|
|
#195 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De "Help is on its way" Trump administratie zei eerst neen, en nu blijkbaar ja.
|
|
|
|
#196 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Perish the thought!
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar inderdaad, Ik vrees dat Washington uitging van de verkeerde vooropstelling,namelijk dat het regime al fataal beschadigd was..... En zo mogen we aanschouwen hoe de Amerikaanse Supermacht zelfs zal moeten PRATEN met de Ayatollahs... Ach...misschien is dat ook wel het beste wat nog kan in de omstandigheden....Dat spelletje met bombardementen en kruisraketten en zo leidt tot niks zonder "boots on the ground"....En dat laatste gaan de AMerikanen NIET doen....Dat weten de Amerikanen,dat weten de Iraniers....
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een combinatie van enerzijds vernieling van de repressie-infrastructuur en indien mogelijk ook troepen door de VS, en gerichte moorden op de meeste hooggeplaatste regimeratten door de Mossad, moet het regime toch op de rand van de afgrond brengen, denk ik.
|
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat de een deel van de Iraanse bevolking geen aanmoedigen van buitenaf nodig heeft om in opstand te komen. Zelfs toen Obama de sancties verminderde, een opening maakte en het Iran economisch beter ging, was er terreur van het regime om de bevolking onder de duim te houden. Het is iets etnisch. Dat islamfundamentalisme ligt bij een deel van de bevolking echt niet goed, anders dan in bvb Afghanistan.
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Iraanse standup comedian Max Amini over de massamoorden in zijn land: Empathy | Max Amini
|