Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2017, 09:37   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Kleine multicul-opkuis.

Citaat:
In de maand juni zijn er 447 vreemdelingen gedwongen uit ons land verwijderd. Dat is het hoogste aantal sinds 2007. Van die repatriëringen waren er 156 die in een Belgische gevangenis zaten. “Ook dat is een absolute topmaand”, zegt staatssecretaris Theo Francken (N-VA). Hij schrijft de recordcijfers toe aan zijn terugkeerprogramma dat op kruissnelheid draait en niet meer – zoals vorig jaar – geplaagd wordt door problemen op de luchthaven.

Als het aantal gedwongen verwijderingen zich in de tweede helft van het jaar doorzet op het tempo van de voorbije zes maanden, dan zullen er dit jaar ongeveer 12.000 vreemdelingen worden gerepatrieerd. Dat is ook het streefcijfer dat staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) had vooropgesteld.Afgelopen maand waren er 447 gedwongen repatriëringen. Het is van 2007 geleden dat er meer mensen in één maand werden teruggestuurd. Toen behoorde Roemenië nog niet tot de EU en ging een groot deel van de gedwongen repatriëringen naar daar. Ongeveer een derde van de 447 repatriëringen waren gevangenen, die samen 4.663 maanden ofwel 386 jaar effectieve gevangenisstraf moesten uitzitten. “Onze focus ligt op die categorie, want dat is ook wat onze bevolking wil”, zegt Francken. De andere gerepatrieerden zijn mensen die volgens de Dublin-procedure worden teruggebracht naar het land waar ze het eerst asiel hebben aangevraagd of onderdanen van herkomstlanden waarmee België bilaterale akkoorden heeft afgesloten. uit het Nieuwsblad online
Het is natuurlijk nog de wereld niet maar toch. In vgl met wat voordien voor de Francken-periode gebeurde is het toch een stap vooruit!
Al diegenen die voortdurend op Francken en de NVA in het algemeen zitten te kappen moeten anders eens een lijst doorgeven van wat onze groene-rode artiesten ervoor van bakten. Of een lijst van de vele duizenden die toen binnen kwamen en ondertussen voor een "natuurlijke uitbreiding" zorgden.
Met de zegen van...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 16:52   #2
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Eigenaardig toch dat als er zo een nieuws buiten komt geen enkele linkse stem meer te horen is. Doodse stilte. Als ze nog maar "denken" iets verkeerds te hebben gezien zijn ze er nochtans als de kippen bij om te pikken waar ze maar kunnen............
Goed gedaan Frank;;;;;;;;;;;;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 17:20   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Eigenaardig toch dat als er zo een nieuws buiten komt geen enkele linkse stem meer te horen is. Doodse stilte. Als ze nog maar "denken" iets verkeerds te hebben gezien zijn ze er nochtans als de kippen bij om te pikken waar ze maar kunnen............
Goed gedaan Frank;;;;;;;;;;;;
Het schijnt dat ik een linkse ben.
Ik was er altijd al voor dat illegalen teruggezonden worden en zeker criminele. Ik ben er ook voor dat economische vluchtelingen teruggezonden worden trouwens.

En ik ga het geen twee keer herhalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 05:48   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Hoeveel hebben ze er langs een andere 'deur' binnen gelaten?

Weer geloof ik daar niet veel van dat men er wat 'uitgezet' heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 18:16   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoeveel hebben ze er langs een andere 'deur' binnen gelaten?

Weer geloof ik daar niet veel van dat men er wat 'uitgezet' heeft.
Waarom zou men over het aantal uitgezette liegen, dat kan toch goed nagegaan en bewezen worden?
En langs een andere deur "binnengelaten"? Ik dacht dat die hier zomaar kwamen binnen lopen en achteraf nog amper buiten te kegelen vallen! Schuld van de NVA of BDW? Hoeveel "gekende" illegalen, die zelfs al met de politie contact hebben gehad en maanden celstraf opgelopen lopen er hier nog steeds rond alsof er niets gebeurd is?
Achter de cijfers van Francken moeten er dringend een paar nulletjes komen.
En de deuren dicht of op controle?
En een nieuw soort volkstelling om beetje bij beetje te controleren wie er allemaal achter een voordeur in een huis woont. Dat zal verschieten worden...
Maar bon, we hebben het gesnapt. Het is te laat, het gaat hoe dan ook naar de bliksem.

Laatst gewijzigd door andev : 12 juli 2017 om 18:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be