Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2020, 16:58   #1
Rudi Vereecken
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Berichten: 37
Standaard Regering

The show goes on, or must go on.
Een nieuwe regering is van start gegaan.
Alle regeringsleden en de partijen van deze regering lopen voorlopig nog mooi in de pas, niet uit overtuiging maar uit schrik voor een eventueel dissident gedrag gestraft te worden.
Ik hoop dat ik verkeerd ben maar deze regering is een regering die de koploper is van de meest waanzinnige beloften in de laatste 50 jaar, en met mijn 71 jaar heb ik er toch al wat weten vormen, beloften die ze nooit zullen kunnen waarmaken.
Er worden miljarden beloofd om uit te geven, miljarden aan inkomsten voorzien die er nu nog niet zijn en waarvan men niet zeker is.
Maar volmondig zeggen ze allemaal dat ze dan tenminste geprobeerd hebben en dat ze toch zoveel vertrouwen hebben in elkaar.
Het onderlinge vertrouwen spat er blijkbaar af, tot ze in 2022 misschien al ruziënd over de straatstenen zullen bollen.
Lang zal het niet duren eer de onvrede in bepaalde partijen naar boven komt, en dan is het nog afwachten hoe erg het coronavirus volgend jaar zal toeslaan en de economie zal bedreigen.
Maar toch bon change, iedereen hoopt wel op een betere toekomst.
Wat ik niet wist was dat er in de vrije natuur blijkbaar zoveel witte konijnen rondlopen die door partijen en voorzitters zo gretig uit de hoed worden getoverd en naar voor worden geschoven, deels in de hoop op een meevaller maar ook deels om te kunnen afrekenen met de oude vijanden en de concurrentie buitenspel te kunnen zetten.
Soms zit er al eens een grijs konijn tussen dat ergens de laatste jaren de weg was kwijtgeraakt of uitgesloten was door de groep.
Zoals nu het geval is met Frank Vandenbroucke, de man die door de voorzitter van SP.a gerecupereerd is waarschijnlijk om de oma van de voorzitter een plezier te doen, iemand met wie hij blijkbaar veel overleg pleegt of ze nog content is.
Vandenbroucke werd binnen gehaald voor zijn expertise.
Ik heb hem op 1 oktober in Terzake bezig gehoord. Tot 5 keer toe had hij het over de centjes, goed op de centjes letten als een goede huisvader (herbekijk de uitzending maar).
Voor welke expertise heeft men Vandenbroucke dan binnen gehaald: om de centjes te sparen of om ze te verbranden om fraude te verdoezelen.
Voor beide is inderdaad expertise nodig al is het ene gemakkelijker dan het andere.
Of heeft de heer Vandenbroucke toegehapt om nog enkele jaren zijn pensioen te spijzen en veilig te stellen.
De uitleg van al die politici is zo lachwekkend: als men u vraagt kunt ge niet weigeren, ook al hebben ze onderweg met hun ellebogen enkele concurrenten ribbreuken bezorgd.
Nog zo een zogezegd oudgediende is Van Quickenborne, Mister Q.
Ook hij verstaat de kunst om zonder blikken of blozen de waarheid geweld aan te doen.
In dezelfde uitzending van Terzake ontkende hij hevig voor de zomer een gesprek te hebben gehad met Bart De Wever en de andere partners toen en dat zij absoluut geen paars-groene regering wilden maar gingen voor paars-geel. Iets wat door andere partijvoorzitters bevestigd kan worden.
Bij zijn ontkenning zag men hem zo denken: het was niet Lachaert en ik maar Alexander De Croo en ik.
Maar de geschiedenis herhaalt zich: in 1999 hadden we een liberale regering die het geld langs deuren en vensters buiten smeet, met het triumviraat Verhofstadt de voluntarist, De Gucht de toogstrateeg die het niet begrepen had op de mestkevers onder de burgers, en Dewael de meeloper die weggepromoveerd werd door hem jaren later kamervoorzitter te maken.
Nu hebben ze bij de Vlaamse liberalen een nieuw triumviraat De Croo-Lachaert-Van Quickenborne, omdat er bij de liberalen nog een ontbrekend stukje moest ingevuld worden, dat van het premierschap bij het geslacht De Croo.
Wat bij deze dus ook is ingevuld.
Maar het is bekend dat politici het schaamrood niet op de wangen krijgen, maar op hun voetzolen waar niemand het kan zien.
Als burger hoop ik dat er ooit eens een deftige regering komt die orde op zaken durft te stellen, met deftige structuren in dit land die de belangen van alle burgers ten goede komen.
Maar dit zal dan moeten gebeuren door partijen die niet gebonden zijn of onder druk gezet worden door allerlei politieke zuilen of bewegingen zoals bv. vakbonden en andere.
Het zijn deze zuilen die de echte macht hebben en de voorzitters van de traditionele partijen aan het handje hebben.
En deze kiezen dan weer eieren voor hun geld, puur uit eigenbelang.
Uiteindelijk wie maalt daarom: een mierenneuker zoals sommige burgers die vinden dat ze teveel belastingen moeten betalen, die vinden dat ze niet gerespecteerd worden maar die toch altijd de pineut zijn die de facturen moeten betalen.
Niet verwonderlijk wanneer men weet dat niet alleen in de wereld maar ook in België 80% van het kapitaal zit bij 20% van de bevolking, zij die elkaar beschermen.
Het is zoals in de natuur: wolven verscheuren elkaar niet, die leven in een roedel om elkaar te beschermen.
Voor de rest zal ik zelf (hopelijk) nog wel wat genieten van mijn pensioen, met een modale uitkering, in de hoop dat er ooit toch mensen zullen opstaan die het algemeen belang willen dienen.
Mijn grote bezorgdheid is nu niet de manier waarop de politieke klasse zichzelf wil bedienen, maar de toekomst van de volgende generaties, de huidige kinderen en zelfs kleinkinderen voor wie niets zeker is dan dat zij de volgende jaren de facturen zullen mogen betalen.
Deel dit bericht, niet om in de belangstelling te komen maar om burgers wakker te schudden hun stem te laten horen, het enige democratische recht van de burgers dat een overheid niet aan banden kan leggen.

Rudi Vereecken
Rudi Vereecken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 17:09   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Deze regering heft niets beloofd, erger nog ze heeft zelfs een regeerakkoord waar niets in staat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 06:15   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Als je 71 bent zou je moeten weten dat geen enkele partij zich ooit aan verkiezingsbeloften gehouden heeft.

Zelfverrijking ten koste van de belastingbetalers is wereldwijd ingevoerd door alle politici.

We worden geregeerd door een clubje miljardairs en die hebben overal de macht in handen.

De bankencrisis van 2008 en2011 zou dit voor iedereen duidelijk gemaakt moeten hebben.

Zij maakten schulden en wij moesten ze betalen.

Iedereen heeft blijkbaar een kort geheugen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 4 oktober 2020 om 06:16.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 06:21   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je 71 bent zou je moeten weten dat geen enkele partij zich ooit aan verkiezingsbeloften gehouden heeft.

Zelfverrijking ten koste van de belastingbetalers is wereldwijd ingevoerd door alle politici.

We worden geregeerd door een clubje miljardairs en die hebben overal de macht in handen.

De bankencrisis van 2008 en2011 zou dit voor iedereen duidelijk gemaakt moeten hebben.

Zij maakten schulden en wij moesten ze betalen.

Iedereen heeft blijkbaar een kort geheugen.
We werden vooral geregeerd door mensen die zich bliksemsnel verrijkten door en in de politiek. Het mooiste voorbeeld is wel Guy Verhofstadt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 08:49   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We werden vooral geregeerd door mensen die zich bliksemsnel verrijkten door en in de politiek. Het mooiste voorbeeld is wel Guy Verhofstadt.
Waarom noem je enkel Verhofstadt, Dehaene heeft ons evenveel of zelfs nog meer gekost.
Globalisatie en Europa moesten er komen.
Nu en in de toekomst zullen we er voor blijven betalen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 21:26   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Politiekers , een zeer egoïstisch & onbetrouwbaar volk !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 22:10   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom noem je enkel Verhofstadt, Dehaene heeft ons evenveel of zelfs nog meer gekost.
Globalisatie en Europa moesten er komen.
Nu en in de toekomst zullen we er voor blijven betalen.
Globalisatie en Europa hebben ons pakweg 20 % extra BNP opgeleverd.

Wij zijn rijk geworden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 20:20   #8
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Globalisatie en Europa hebben ons pakweg 20 % extra BNP opgeleverd.

Wij zijn rijk geworden.
Waarom de walen dan niet ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 22:12   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom de walen dan niet ?
Omdat vooral de export en handel aantrok, en de vlamingen hebben hier bovenmatig door geprofiteerd door de grote verkeersassen en vooral de haven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 23:22   #10
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat vooral de export en handel aantrok, en de vlamingen hebben hier bovenmatig door geprofiteerd door de grote verkeersassen en vooral de haven.
Pardon ? De Vlamingen hebben de laatste 60 jaar daarvoor keihard gewerkt en de Walen hebben daar -als geen enkele andere bevolkingsgroep ter wereld- bovenmatig van geprofiteerd.
Zonder de jaarlijkse welvaartafroming Noord-Zuid transfers, zou de gemiddelde inwoner van Wallonië de levensstandaard van de gemiddelde Albanees niet overschrijden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 05:24   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom noem je enkel Verhofstadt, Dehaene heeft ons evenveel of zelfs nog meer gekost.
Globalisatie en Europa moesten er komen.
Nu en in de toekomst zullen we er voor blijven betalen.
Ik heb het niet over wat ze ons gekost hebben, ik heb het over hun zakken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 05:25   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom de walen dan niet ?
Die hadden niet begrepen waarover het ging.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 09:36   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Voor zij die nog geloven in deze regering.
Deze regering heeft niet alleen alle beloftes rond het terugschroeven van de pensioenleeftijd uit het regeerakkoord gehouden, maar zelfs het vervoegd pensioen voor de zware beroepen aan de kant gezet.

Citaat:
In het nieuwe regeerakkoord is er geen sprake meer van een gunstige pensioenregeling voor zware beroepen. Bewust, zo blijkt na een rondvraag bij de onderhandelaars van de pas aangetreden Vivaldi-coalitie. Het dossier was helemaal vergiftigd geraakt. Wat de regering-De Croo in de plaats stelt, is onduidelijk. Dat schrijft De Morgen vandaag.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...afel~a60d80e8/

En nog wat bedrog en zand in de ogen strooien..
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aldi~a1cb2b27/

Citaat:
Met de verhoging van het minimumpensioen naar 1.500 euro heeft deze regering een uitgelezen kans om een gedragen synthese te maken tussen links en rechts. De verhoging tot dit bedrag is een stokpaardje ter linkerzijde. Maar door dit bedrag te verbinden aan een volledige loopbaan en kritisch te evalueren welke gelijkgestelde periodes meetellen, is dit thema net zo goed rechts. Een slimme pensioenhervorming kan bovendien een belangrijk instrument zijn om die andere ambitie waar te maken, namelijk het verhogen van de activiteitsgraad en dus het effectief aantal gewerkte jaren.

Zonder gelijkgestelde jaren wordt er in ons land gemiddeld slechts 33 jaar gewerkt. Een flink stuk minder dan de 45 jaar die men nodig heeft voor dat minimum van 1.500 (ook al zijn er uitzonderingen zoals zware beroepen, waarvoor een volledige loopbaan minder jaren telt).
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 00:10   #14
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Vereecken Bekijk bericht
The show goes on, or must go on.
Een nieuwe regering is van start gegaan.
Alle regeringsleden en de partijen van deze regering lopen voorlopig nog mooi in de pas, niet uit overtuiging maar uit schrik voor een eventueel dissident gedrag gestraft te worden.
Ik hoop dat ik verkeerd ben maar deze regering is een regering die de koploper is van de meest waanzinnige beloften in de laatste 50 jaar, en met mijn 71 jaar heb ik er toch al wat weten vormen, beloften die ze nooit zullen kunnen waarmaken.
Er worden miljarden beloofd om uit te geven, miljarden aan inkomsten voorzien die er nu nog niet zijn en waarvan men niet zeker is.
Maar volmondig zeggen ze allemaal dat ze dan tenminste geprobeerd hebben en dat ze toch zoveel vertrouwen hebben in elkaar.
Het onderlinge vertrouwen spat er blijkbaar af, tot ze in 2022 misschien al ruziënd over de straatstenen zullen bollen.
Lang zal het niet duren eer de onvrede in bepaalde partijen naar boven komt, en dan is het nog afwachten hoe erg het coronavirus volgend jaar zal toeslaan en de economie zal bedreigen.
Maar toch bon change, iedereen hoopt wel op een betere toekomst.
Wat ik niet wist was dat er in de vrije natuur blijkbaar zoveel witte konijnen rondlopen die door partijen en voorzitters zo gretig uit de hoed worden getoverd en naar voor worden geschoven, deels in de hoop op een meevaller maar ook deels om te kunnen afrekenen met de oude vijanden en de concurrentie buitenspel te kunnen zetten.
Soms zit er al eens een grijs konijn tussen dat ergens de laatste jaren de weg was kwijtgeraakt of uitgesloten was door de groep.
Zoals nu het geval is met Frank Vandenbroucke, de man die door de voorzitter van SP.a gerecupereerd is waarschijnlijk om de oma van de voorzitter een plezier te doen, iemand met wie hij blijkbaar veel overleg pleegt of ze nog content is.
Vandenbroucke werd binnen gehaald voor zijn expertise.
Ik heb hem op 1 oktober in Terzake bezig gehoord. Tot 5 keer toe had hij het over de centjes, goed op de centjes letten als een goede huisvader (herbekijk de uitzending maar).
Voor welke expertise heeft men Vandenbroucke dan binnen gehaald: om de centjes te sparen of om ze te verbranden om fraude te verdoezelen.
Voor beide is inderdaad expertise nodig al is het ene gemakkelijker dan het andere.
Of heeft de heer Vandenbroucke toegehapt om nog enkele jaren zijn pensioen te spijzen en veilig te stellen.
De uitleg van al die politici is zo lachwekkend: als men u vraagt kunt ge niet weigeren, ook al hebben ze onderweg met hun ellebogen enkele concurrenten ribbreuken bezorgd.
Nog zo een zogezegd oudgediende is Van Quickenborne, Mister Q.
Ook hij verstaat de kunst om zonder blikken of blozen de waarheid geweld aan te doen.
In dezelfde uitzending van Terzake ontkende hij hevig voor de zomer een gesprek te hebben gehad met Bart De Wever en de andere partners toen en dat zij absoluut geen paars-groene regering wilden maar gingen voor paars-geel. Iets wat door andere partijvoorzitters bevestigd kan worden.
Bij zijn ontkenning zag men hem zo denken: het was niet Lachaert en ik maar Alexander De Croo en ik.
Maar de geschiedenis herhaalt zich: in 1999 hadden we een liberale regering die het geld langs deuren en vensters buiten smeet, met het triumviraat Verhofstadt de voluntarist, De Gucht de toogstrateeg die het niet begrepen had op de mestkevers onder de burgers, en Dewael de meeloper die weggepromoveerd werd door hem jaren later kamervoorzitter te maken.
Nu hebben ze bij de Vlaamse liberalen een nieuw triumviraat De Croo-Lachaert-Van Quickenborne, omdat er bij de liberalen nog een ontbrekend stukje moest ingevuld worden, dat van het premierschap bij het geslacht De Croo.
Wat bij deze dus ook is ingevuld.
Maar het is bekend dat politici het schaamrood niet op de wangen krijgen, maar op hun voetzolen waar niemand het kan zien.
Als burger hoop ik dat er ooit eens een deftige regering komt die orde op zaken durft te stellen, met deftige structuren in dit land die de belangen van alle burgers ten goede komen.
Maar dit zal dan moeten gebeuren door partijen die niet gebonden zijn of onder druk gezet worden door allerlei politieke zuilen of bewegingen zoals bv. vakbonden en andere.
Het zijn deze zuilen die de echte macht hebben en de voorzitters van de traditionele partijen aan het handje hebben.
En deze kiezen dan weer eieren voor hun geld, puur uit eigenbelang.
Uiteindelijk wie maalt daarom: een mierenneuker zoals sommige burgers die vinden dat ze teveel belastingen moeten betalen, die vinden dat ze niet gerespecteerd worden maar die toch altijd de pineut zijn die de facturen moeten betalen.
Niet verwonderlijk wanneer men weet dat niet alleen in de wereld maar ook in België 80% van het kapitaal zit bij 20% van de bevolking, zij die elkaar beschermen.
Het is zoals in de natuur: wolven verscheuren elkaar niet, die leven in een roedel om elkaar te beschermen.
Voor de rest zal ik zelf (hopelijk) nog wel wat genieten van mijn pensioen, met een modale uitkering, in de hoop dat er ooit toch mensen zullen opstaan die het algemeen belang willen dienen.
Mijn grote bezorgdheid is nu niet de manier waarop de politieke klasse zichzelf wil bedienen, maar de toekomst van de volgende generaties, de huidige kinderen en zelfs kleinkinderen voor wie niets zeker is dan dat zij de volgende jaren de facturen zullen mogen betalen.
Deel dit bericht, niet om in de belangstelling te komen maar om burgers wakker te schudden hun stem te laten horen, het enige democratische recht van de burgers dat een overheid niet aan banden kan leggen.

Rudi Vereecken

Voor participatieve democratie = N-Vb
http://solidaria-democratia.org/flanders/
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be