Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2021, 16:43   #621
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Iedereen kan dat gewoon te weten komen als die even naar de feiten kijkt.
https://m.youtube.com/watch?v=f5d0ieWfKlI

Ze gebruiken embryonaal en foetaal materiaal voor stamcellen in de wetenschap. Daar is het om te doen.
Dat ze het gebruiken betwist ik niet. Dat de abortuswetgeving daarvoor tot stand is gekomen is dan weer wat anders. Zoiets heet framing.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 16:46   #622
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat ze het gebruiken betwist ik niet. Dat de abortuswetgeving daarvoor tot stand is gekomen is dan weer wat anders. Zoiets heet framing.
Dat is ook niet wat ik zei framer.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:23   #623
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is ook niet wat ik zei framer.
Waarom begin je er dan over?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:29   #624
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom begin je er dan over?
Sorry Elio, maar als begrijpend lezen te moeilijk wordt...

Ik zei dat ze een verborgen agenda hebben, dat zou “wappie”. Maar dat zei ik omdat die liberalen op de stamcellen azen en geen hol om die vrouwen geven. Behalve dan om ze voor hun kar te spannen en alzo hun lobbygedrag te verbergen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 17:43   #625
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Sorry Elio, maar als begrijpend lezen te moeilijk wordt...

Ik zei dat ze een verborgen agenda hebben, dat zou “wappie”. Maar dat zei ik omdat die liberalen op de stamcellen azen en geen hol om die vrouwen geven. Behalve dan om ze voor hun kar te spannen en alzo hun lobbygedrag te verbergen.


En wat denk je dat er met dode foetussen gebeurt door miskramen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 18:11   #626
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht


En wat denk je dat er met dode foetussen gebeurt door miskramen?
Als het ons overkwam werd het begraven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 18:24   #627
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als het ons overkwam werd het begraven.
"ons" en wetenschap zijn idd nooit een goed koppel geweest.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 18:28   #628
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
"ons" en wetenschap zijn idd nooit een goed koppel geweest.
Het is al bewezen dat polio vaccins van het verleden tumoren veroorzaakte. Zie topic “covid fake of niet”.
De wetenschap heeft doel, tot het agenda begint te duwen meer foetaal materiaal te krijgen en mij wilt inspuiten met hun vergif.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 19:36   #629
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is al bewezen dat polio vaccins van het verleden tumoren veroorzaakte. Zie topic “covid fake of niet”.
De wetenschap heeft doel, tot het agenda begint te duwen meer foetaal materiaal te krijgen en mij wilt inspuiten met hun vergif.
En heeft het polio teruggedrongen? Ja dus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Polio_eradication

Sedert 1979 werd de VS polio-vrij verklaard. Eind jaren '40 was er een polio-epidemie die jaarlijks 35000 slachtoffertjes maakte.

https://www.cdc.gov/polio/what-is-polio/polio-us.html

Dit artikel debunked dan weer de stelling dat vaccinaties verantwoordelijk waren voor kanker.

https://www.factcheck.org/2018/04/di...-cause-cancer/


Kortom, uw QAnon nonsens die u verspreidt is niet enkel ergerlijk maar ook kwalijk en gaat opzettelijk in tegen het algemeen belang. In feite maakt u voortdurende anti-reclame voor godsdienstwaanzin. En dat is dan weer positief.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 19:50   #630
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En heeft het polio teruggedrongen? Ja dus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Polio_eradication

Sedert 1979 werd de VS polio-vrij verklaard. Eind jaren '40 was er een polio-epidemie die jaarlijks 35000 slachtoffertjes maakte.

https://www.cdc.gov/polio/what-is-polio/polio-us.html

Dit artikel debunked dan weer de stelling dat vaccinaties verantwoordelijk waren voor kanker.

https://www.factcheck.org/2018/04/di...-cause-cancer/


Kortom, uw QAnon nonsens die u verspreidt is niet enkel ergerlijk maar ook kwalijk en gaat opzettelijk in tegen het algemeen belang. In feite maakt u voortdurende anti-reclame voor godsdienstwaanzin. En dat is dan weer positief.
Die link kwam niet van Qanon en uw link bevestigt wat ze zeggen.
Citaat:
The second incident pertains to our readers’ questions.

In 1960, scientists discovered that some of the monkey kidney cells used to make the polio vaccines were contaminated with simian virus 40. For monkeys, this virus is harmless, producing no symptoms. But in high doses, SV40 can cause cancer in rodents.
Mijn link in het covid fake of niet virus spreekt van een onderzoek waar ze na 30 jaar erkende dat die fout tumoren in mensen veroorzaakte. Ook al was het niet rechtstreeks door het vaccin maar door besmetting, het toont dat er fouten gemaakt worden met een lang termijn effect dat onomkeerbaar is.

Leer eens begrijpend lezen he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 20:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:31   #631
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die link kwam niet van Qanon en uw link bevestigt wat ze zeggen.


Mijn link in het covid fake of niet virus spreekt van een onderzoek waar ze na 30 jaar erkende dat die fout tumoren in mensen veroorzaakte. Ook al was het niet rechtstreeks door het vaccin maar door besmetting, het toont dat er fouten gemaakt worden met een lang termijn effect dat onomkeerbaar is.

Leer eens begrijpend lezen he.
Lol, mensen die de mond vol hebben over "begrijpend lezen" verstaan er gewoonlijk zelf geen bal van.

Niet aan cherry picking dioen he maar alles lezen, bitte.

Citaat:
If the polio vaccine contaminated with SV40 did cause cancer, scientists would expect to see an increased risk of cancer in the population of people who received the vaccine. But just because they didn’t find this effect in the group doesn’t rule out the possibility that some select individuals did develop cancer because of the vaccine.

Given the inconclusiveness of this research, the committee looked at other lines of evidence to elucidate whether SV40 can cause cancer in humans.

For example, the committee found that studies have shown that the virus can cause cancer in rodents. But just because a virus causes cancer in lab rodents doesn’t mean it can cause cancer in humans. How viruses affect one species is not necessarily how they affect others.

The committee also found that studies have shown that SV40 can “transform” human cells in a culture — that is, cells in a petri dish, not in the body. This means the virus can change genetic material within human cells, a process that’s necessary for a person to develop cancer from the virus.

But this is still not enough evidence to definitively say SV40 causes cancer in humans — how a virus affects cells outside of the body may not be how it affects cells within the human body.

The report also pointed to some studies that have found the genetic material of SV40 within human tumors. But again, the “detection of SV40 in tumors does not, by itself, demonstrate a causal relationship,” the report explained. “SV40 could be a passenger virus, infecting the cells but causing no pathology.”

The National Academies’ report concluded that — even if researchers do uncover conclusive evidence for a causal link between the polio vaccine and cancer in the future — evidence accumulated up to 2002 is “sufficiently robust to suggest that the relative contribution of SV40 to overall risk would have to be small.”

Research published since 2002 has only swayed the scientific pendulum toward a lack of a causal link, says Shah at Johns Hopkins.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 januari 2021 om 21:31.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:45   #632
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Lol, mensen die de mond vol hebben over "begrijpend lezen" verstaan er gewoonlijk zelf geen bal van.

Niet aan cherry picking dioen he maar alles lezen, bitte.
Ik lees dat polio vaccins besmet waren met een kankerverwekkend virus. Nergens ontkennen ze de link, alleen dat kankers in knaagdieren niet persé in mensen voorkomen. De rooksignalen zijn echter heel duidelijk en bewijst dat ze nalatig zijn geweest. Dat virus hoorde er niet in te zitten en de kans dat het kankers en blijkbaar andere ziektes in mensen veroorzaakte is zeer reëel.

Vandaag stierven er ook tientallen wereldwijd aan het covid vaccin, en God weet wat de lange termijn effecten zijn.

Hier peer reviewed:

Results: Our analysis indicates increased rates of ependymomas (37%), osteogenic sarcomas (26%), other bone tumors (34%) and mesothelioma (90%) among those in the exposed as compared to the unexposed birth cohort.
These data suggest that there may be an increased incidence of certain cancers among the 98 million persons exposed to contaminated polio vaccine in the U.S.; further investigations are clearly justified.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327

Gelooft ervan wat ge wilt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 21:49.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:46   #633
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik lees dat polio vaccins besmet waren met een kankerverwekkend virus. Nergens ontkennen ze de link, alleen dat kankers in knaagdieren niet persé in mensen voorkomen. De rooksignalen zijn echter heel duidelijk en bewijst dat ze nalatig zijn geweest. Dat virus hoorde er niet in te zitten en de kans dat het kankers in mensen veroorzaakte is zeer reëel.

Vandaag stierven er ook tientallen wereldwijd aan het covid vaccin, en God weet wat de lange termijn effecten zijn.

Hier peer reviewed:

Results: Our analysis indicates increased rates of ependymomas (37%), osteogenic sarcomas (26%), other bone tumors (34%) and mesothelioma (90%) among those in the exposed as compared to the unexposed birth cohort.
These data suggest that there may be an increased incidence of certain cancers among the 98 million persons exposed to contaminated polio vaccine in the U.S.; further investigations are clearly justified.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327

Gelooft ervan wat ge wilt.
Leest u nog eens de laatste zin van het deel dat ik gequote had.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 21:50   #634
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Leest u nog eens de laatste zin van het deel dat ik gequote had.
Ik copy paste uit uw quote:
The committee also found that studies have shown that SV40 can “transform” human cells in a culture — that is, cells in a petri dish, not in the body. This means the virus can change genetic material within human cells, a process that’s necessary for a person to develop cancer from the virus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 23:34   #635
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik copy paste uit uw quote:
The committee also found that studies have shown that SV40 can “transform” human cells in a culture — that is, cells in a petri dish, not in the body. This means the virus can change genetic material within human cells, a process that’s necessary for a person to develop cancer from the virus.
Ja ... en dan kwam de volgende zinsnede ...

Citaat:
But this is still not enough evidence to definitively say SV40 causes cancer in humans — how a virus affects cells outside of the body may not be how it affects cells within the human body.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 23:44   #636
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja ... en dan kwam de volgende zinsnede ...
Geloof ervan wat je wilt. Er zat per abuis een kankerverwekkend virus in. Het is bewezen dat SV40 ook kanker in de mens kan veroorzaken. Zie uw eigen link.
Het is niet omdat ze niet kunnen bewijzen dat die besmette polio vaccins kanker veroorzaakte dat ze dat daarom niet deden he.
Het is nog minder waar dat ik dat uit 1 of ander complotsite afleidde. Ik weet waarin geloof en waarvoor ik sta. Dat gezeur daarover mag wel eens ophouden.
Ik heb het volste recht tegen vaccinaties te zijn en beleid te wantrouwen. Ze zijn niet doodgevallen van hun eerste leugen en fouten toedekken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 23:48.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 00:15   #637
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geloof ervan wat je wilt. Er zat per abuis een kankerverwekkend virus in. Het is bewezen dat SV40 ook kanker in de mens kan veroorzaken. Zie uw eigen link.
Het is niet omdat ze niet kunnen bewijzen dat die besmette polio vaccins kanker veroorzaakte dat ze dat daarom niet deden he.
Het is nog minder waar dat ik dat uit 1 of ander complotsite afleidde. Ik weet waarin geloof en waarvoor ik sta. Dat gezeur daarover mag wel eens ophouden.
Ik heb het volste recht tegen vaccinaties te zijn en beleid te wantrouwen. Ze zijn niet doodgevallen van hun eerste leugen en fouten toedekken.
Ik geloof enkel wat er bewezen is. ZO gaat dat he beste CUFI. Bon, ik denk dat we kunnen concluderen dat in geval van ziekte ik zal betrouwen op de medische wetenschap en jij zal een schietgebedje prevelen. Elk zijn meug he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 00:20   #638
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik geloof enkel wat er bewezen is. ZO gaat dat he beste CUFI. Bon, ik denk dat we kunnen concluderen dat in geval van ziekte ik zal betrouwen op de medische wetenschap en jij zal een schietgebedje prevelen. Elk zijn meug he.
Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat het meer dan kanker veroorzaakte. Daar is onderzoek naar gedaan.

Citaat:
Results: Our analysis indicates increased rates of ependymomas (37%), osteogenic sarcomas (26%), other bone tumors (34%) and mesothelioma (90%) among those in the exposed as compared to the unexposed birth cohort.
These data suggest that there may be an increased incidence of certain cancers among the 98 million persons exposed to contaminated polio vaccine in the U.S.; further investigations are clearly justified.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327
En ik weiger niet iedere behandeling. Als bestraling en chemo me ooit kan helpen, dan doe ik dat gewoon. Maar een vaccinatie is wel iets anders.
Ik ga me ook niet vaccineren tegen iets waar ik reeds natuurlijk van genas. Deze covid vaccins zijn experimenteel en veroorzaakte al veel ellende op korte termijn. Het zal op de lange termijn wellicht erger veroorzaken en dan zult ge dat ook niet kunnen bewijzen. Soms is kritisch denken voldoende.
En uw antwoord op dat laatste is reeds zo voorspelbaar dus safe it.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 00:25   #639
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat het meer dan kanker veroorzaakte. Daar is onderzoek naar gedaan.



En ik weiger niet iedere behandeling. Als bestraling en chemo me ooit kan helpen, dan doe ik dat gewoon. Maar een vaccinatie is wel iets anders.
Ik ga me ook niet vaccineren tegen iets waar ik reeds natuurlijk van genas. Deze covid vaccins zijn experimenteel en veroorzaakte al veel ellende op korte termijn. Het zal op de lange termijn wellicht erger veroorzaken en dan zult ge dat ook niet kunnen bewijzen. Soms is kritisch denken voldoende.
En uw antwoord op dat laatste is reeds zo voorspelbaar dus safe it.
U leest ook enkel wat u wil he. U haalt de zinssnede aan "deze gegevens suggereren" terwijl er verder in het artikel werd betoogd dat e rgeen sluitende bewijsvoering is.

Het heeft geen zin he. Gelooft u maar uw theorietjes en paniekzaaierij. Ik kan enkel hopen dat als u kinderne heeft u hen geen noodzakelijke medische zorgen ontzegt.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 15 januari 2021 om 00:25.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2021, 09:48   #640
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.374
Standaard Gaat een abortus tot 18 maanden alles oplossen of is er meer. Armoede?

Vandaag in de commissie Gezondheid en gelijke kansen zal het over ‘abortus’ gaan.

Gezondheid en Gelijke Kansen (Petit) : Presentatie rapport 2018-2019 – zwangerschapsafbreking

09/03/2021
09:59
55U1480


http://www.dekamer.be/media/index.ht...nl&sid=55U1480

Met de presentatie van het rapport 2018-2019 van de Nationale Evaluatiecommissie voor zwangerschapsonderbreking.

In talrijke voorgaande commissie vergaderingen heeft men de nadruk er kunnen op leggen dat er meer anticonceptiemiddelen gratis ter beschikking moeten gesteld worden.
Aan de hand van het volgende artikel kan men vaststellen dat sommigen problemen hebben met het bekostigen van menstruatiemateriaal.


SP.A zamelt menstruatiemateriaal in: “Veel meisjes en vrouwen kunnen het zich niet permitteren”

Temse

Tom Nuytemans

Vandaag 08.03.21 om 06:00


https://www.gva.be/cnt/dmf20210307_95918193

Vanwaar men zich opnieuw met aandrang de vraag kan stellen of er wel voldoende gedaan wordt voor die meisjes-vrouwen die de termijnen overschrijden?
Of kost die begeleiding van welzijn te veel en het eenvoudiger is om te wachten tot dat alleen nog maar een ‘abortus’ het probleem-wens kan verhelpen?
Dus overgaan naar 18 maanden die er de facto meer zullen worden om het dan in België te kunnen uitvoeren.
En wat met de ‘strafbaarheid’ of valt het definitief onbeperkt en zonder grenzen uit het strafwetboek?
Laat ons hopen dat de evaluatiecommissie goed en onpartijdig haar werk heeft gemaakt.


Bijlage:


Avortement: 1.500 professionnels de la santé soutiennent la réforme


https://plus.lesoir.be/267093/articl...ent-la-reforme


Réforme de l’IVG: les débats reprendront en janvier, le CD&V reste sur la défensive


https://plus.lesoir.be/340010/articl...r-la-defensive


Dépénalisation de l’IVG: le PTB et DéFI demandent une réinscription du texte ?* l’ordre du jour

L’accord de gouvernement laisse la proposition au parlement mais prévoit la réalisation d’une étude sur la loi par un comité scientifique mutlidisciplinaire.
Mis en ligne le 12/01/2021 ?* 16:18


https://www.lesoir.be/348434/article...ption-du-texte


Plus de 400 femmes belges vont chaque année aux Pays-Bas pour se faire avorter


https://plus.lesoir.be/359357/articl...-faire-avorter

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 9 maart 2021 om 09:49.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be