Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2021, 08:32   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er was geen verschil tussen zomer en winter in de besmettingen dus.
De besmettingen zijn beginnen stijgen vanaf 5 september. Volgens mij was het toen nog geen winter zelfs nog geen herfst.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:03   #62
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij is het in Indië altijd zomer. Na de VS het land met de meeste besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...tingen-toename
1. Absoluut vs relatief: India vs België:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Absoluut
2. Het seizoensgebonden effect is een fenomeen dat zich afspeelt binnen een bepaalde regio met een bepaald klimaat. Als uw klimaat anders is zal het verloop ook anders zijn. Je zit appelen met peren te vergelijken. Hier wat info.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 10:32   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij is het in Indië altijd zomer. Na de VS het land met de meeste besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...tingen-toename
Hoe dom kan men toch zijn, om ABSOLUTE cijfers te vergelijken. Artikel van midden september he....

Even kijken hoe "slecht" India het doet.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(2).png‎
Bekeken: 22
Grootte:  368,7 KB
ID: 113679  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(3).png‎
Bekeken: 23
Grootte:  385,2 KB
ID: 113680  


Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2021 om 10:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 14:03   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Net op de Franse staatspropaganda zender: "India, het land met de zwaarste corona tol ter wereld, met 10 miljoen besmetten, blabla..."

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 14:12   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Net op de Franse staatspropaganda zender: "India, het land met de zwaarste corona tol ter wereld, met 10 miljoen besmetten, blabla..."

Wie kijkt nu naar Franse zenders.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 14:50   #66
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Net op de Franse staatspropaganda zender: "India, het land met de zwaarste corona tol ter wereld, met 10 miljoen besmetten, blabla..."

't is ongelooflijk. Ik denk dat er toch eens deftig bekeken moet worden hoe het staat met de vakken statistiek in de opleidingen journalistiek! De hoeveelheid ongenuanceerde, foute en onvolledige onzin die er dagelijks passeert in de media is triestig..
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 15:13   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
't is ongelooflijk. Ik denk dat er toch eens deftig bekeken moet worden hoe het staat met de vakken statistiek in de opleidingen journalistiek! De hoeveelheid ongenuanceerde, foute en onvolledige onzin die er dagelijks passeert in de media is triestig..
Daarin heb je gelijk. Maar ja het aantal media kanalen is dan ook oneindig geworden. En dan heb ik het even niet over al die sociale media waarde grootste nietsnutten nu ook kunnen neerpennen wat ze willen.

U beperken tot een paar ernstige media kanalen is een goede optie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 15:22   #68
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie kijkt nu naar Franse zenders.
Wel een grappige opmerking, maar ze is even grappig als ze dom is.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 15:32   #69
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie kijkt nu naar Franse zenders.
De inwoners van Frankrijk.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 20:07   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
't is ongelooflijk. Ik denk dat er toch eens deftig bekeken moet worden hoe het staat met de vakken statistiek in de opleidingen journalistiek!
Ik denk dat je in de studies "journalistiek" terecht komt als je nooit de regel van drie onder de knie gekregen hebt, en daardoor zelfs studies van psychologie niet toegankelijk zijn. Het is dan journalistiek, of sociale en politieke "wetenschappen", he, want elders gaat het moeilijk worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2021 om 20:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:39   #71
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat je in de studies "journalistiek" terecht komt als je nooit de regel van drie onder de knie gekregen hebt, en daardoor zelfs studies van psychologie niet toegankelijk zijn. Het is dan journalistiek, of sociale en politieke "wetenschappen", he, want elders gaat het moeilijk worden.
Vlaamse journalisten hebben meestal helemaal geen schrijfstijl, en dat is toch het minste, dus je zou gelijk kunnen hebben.

Maar zelfs als een journalist kan schrijven en aan onafhankelijk onderzoek doet; zelfs als hij complexe juridische kwesties kan bestuderen en dat doet (wat ik op internationaal gebied nog NOOIT heb gezien), denk je dat zijn chefs het hem in dank afnemen? Na een poosje weet de brave man of vrouw ook wel dat je maar beter de officiële persberichten van de leugenfabrieken kunt napraten.

En welke bekwame, creatieve jongere wil in die omstandigheden nog die baan?

Vandaar dat de reguliere media ons niets te bieden hebben. Tenzij je wil betalen om belogen te worden.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:50   #72
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Nog even doorbijten, vanaf april-mei is het coronaprobleem opgelost door enerzijds het betere weer en anderzijds de vaccinaties.
Gallicismen bij de vleet bij deze flamingant. "d'une part...d'autre part" is in dit geval geen tegenstelling: ten eerste... ten tweede.

Een bericht wordt namelijk mede aan de hand van de schermafbeelding beoordeeld.

Nu, in dit geval is enerzijds... anderzijds toch wel onbedoeld geschikt: er is namelijk een verschil tussen het gezonde mooie weer en het ongezonde vaccin.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 11:34   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De inwoners van Frankrijk.
Die zijn dan ook allemaal zot geworden volgens een forumlid daar woonachtig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 11:38   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Ik denk dat dit met het coronavirus ook zo zal zijn.
Iedereen denkt wel iets maar weet in feite niks.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:38   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Hoe macheert dat mechanisme dan juist?

Wat voor risico loop ik, of laat ik anderen lopen, indien ik 's nachts een wandeling ga doen na 12'en?

Het is als met een kanon op een mug schieten. Spelen met onze burgerlijke vrijheden.
Dat mechanisme heet: de goei moeten het altijd met de slechte bekopen.

Welk risico loop ik als ik naar Spanje op overwintering ga, en daar even scrupuleus als hier de veiligheidsmaatregelen naleef?
Welk risico loopt iemand die alleen zit op zijn bureel op zijn werk?

Herinner je je de beelden in Knokke, wanneer de dancings moesten sluiten om een bepaald uur? Iedereen bleef op straat staan lummelen, allemaal bij mekaar enz. enz. en wat met de flikken hun kloten spelen.
Maar met een nachtklok weten ze het: op dat uur moet ik thuis zijn of 't is vijftig euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 19:27   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat mechanisme heet: de goei moeten het altijd met de slechte bekopen.

Welk risico loop ik als ik naar Spanje op overwintering ga, en daar even scrupuleus als hier de veiligheidsmaatregelen naleef?
Welk risico loopt iemand die alleen zit op zijn bureel op zijn werk?

Herinner je je de beelden in Knokke, wanneer de dancings moesten sluiten om een bepaald uur? Iedereen bleef op straat staan lummelen, allemaal bij mekaar enz. enz. en wat met de flikken hun kloten spelen.
Maar met een nachtklok weten ze het: op dat uur moet ik thuis zijn of 't is vijftig euro.
En stel dat al die mensen dat aan elkaar doorgeven. Wat belang heeft dat ? Waarom zouden dat "slechten" zijn ? Nadien zijn die niet echt besmettelijk meer he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 20:27   #77
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat mechanisme heet: de goei moeten het altijd met de slechte bekopen.

Welk risico loop ik als ik naar Spanje op overwintering ga, en daar even scrupuleus als hier de veiligheidsmaatregelen naleef?
Welk risico loopt iemand die alleen zit op zijn bureel op zijn werk?

Herinner je je de beelden in Knokke, wanneer de dancings moesten sluiten om een bepaald uur? Iedereen bleef op straat staan lummelen, allemaal bij mekaar enz. enz. en wat met de flikken hun kloten spelen.
Maar met een nachtklok weten ze het: op dat uur moet ik thuis zijn of 't is vijftig euro.
Dus je bevestigt: met een kanon op een mug schieten. Ik vind dat onaanvaardbaar, maar blijkbaar vindt de rest van onze samenleving dat geregel en die controle best ok.

Ik ben daar nogal van verschoten. Ik heb voornamelijk 2 dingen geleerd uit het laatste jaar:
1. het gemak waarmee je een bevolking zeer verregaande maatregelen kan opleggen zonder dat daar enig weerwerk tegen wordt geboden.
2. de rol die de media spelen/niet meer spelen vanaf het moment dat het gezondheidsargument boven wordt gehaald.

Laatst gewijzigd door alpina : 18 januari 2021 om 20:28.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 15:34   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dus je bevestigt: met een kanon op een mug schieten. Ik vind dat onaanvaardbaar, maar blijkbaar vindt de rest van onze samenleving dat geregel en die controle best ok.

Ik ben daar nogal van verschoten. Ik heb voornamelijk 2 dingen geleerd uit het laatste jaar:
1. het gemak waarmee je een bevolking zeer verregaande maatregelen kan opleggen zonder dat daar enig weerwerk tegen wordt geboden.
2. de rol die de media spelen/niet meer spelen vanaf het moment dat het gezondheidsargument boven wordt gehaald.
Ik bevestig dat niet.

Evenmin bevestig ik - om dit voorbeeld maar te geven - dat de snelheidslimiet op autosnelwegen ook 's nachts in voege blijft, dat dit ook schieten zou zijn met een kanon op een mug.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 16:31   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Evenmin bevestig ik - om dit voorbeeld maar te geven - dat de snelheidslimiet op autosnelwegen ook 's nachts in voege blijft, dat dit ook schieten zou zijn met een kanon op een mug.
Er zijn maar weinig mensen die een stuk van hun levenstijd kwijt spelen omdat ze niet aan 200 km/u over de autostrade zouden mogen vlammen. Er zijn er wel een paar maar dat is niet het gros van de mensen.

Maw, de meeste mensen zouden van nature niet aan 200 km/u gaan bollen, en als men hen verbiedt om dat te doen zouden de meesten daarvoor geen stuk op het einde van hun leven willen opofferen. Maar sociale contacten aan banden leggen gedurende een jaar, uw studies laten mislukken, uw business naar de haaien helpen, ja daar zouden veel mensen gemakkelijk 4 maanden vroeger voor willen sterven dan "voorzien".

Je kan "verbod om 200 km/u te rijden" als impact op uw bestaan als mens niet vergelijken met "sociale contacten beletten, en feesten beletten, en dergelijke".

Dat laatste is voor een deel dood zijn. Dat eerste niet echt, op een paar maniakken na.

Ik zal het nog anders zeggen. Dat die snelheidsbeperkingen permanent zijn, dat stoort niet echt. Dat de corona maatregelen permanent zouden zijn, is niet echt aanschouwelijk voor de meesten. Daaraan zie je reeds hoeveel je dood bent door corona maatregelen.

Of ga anders voorstellen dat men de maatregelen gewoon permanent maakt, zoals de snelheidsbeperkingen. Je weet immers nooit, er zou wel eens een ander virus kunnen rondgaan, zo zijn we er veiliger tegen. Wat denk je ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 16:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 16:47   #80
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn maar weinig mensen die een stuk van hun levenstijd kwijt spelen omdat ze niet aan 200 km/u over de autostrade zouden mogen vlammen. Er zijn er wel een paar maar dat is niet het gros van de mensen.

Maw, de meeste mensen zouden van nature niet aan 200 km/u gaan bollen, en als men hen verbiedt om dat te doen zouden de meesten daarvoor geen stuk op het einde van hun leven willen opofferen. Maar sociale contacten aan banden leggen gedurende een jaar, uw studies laten mislukken, uw business naar de haaien helpen, ja daar zouden veel mensen gemakkelijk 4 maanden vroeger voor willen sterven dan "voorzien".

Je kan "verbod om 200 km/u te rijden" als impact op uw bestaan als mens niet vergelijken met "sociale contacten beletten, en feesten beletten, en dergelijke".

Dat laatste is voor een deel dood zijn. Dat eerste niet echt, op een paar maniakken na.

Ik zal het nog anders zeggen. Dat die snelheidsbeperkingen permanent zijn, dat stoort niet echt. Dat de corona maatregelen permanent zouden zijn, is niet echt aanschouwelijk voor de meesten. Daaraan zie je reeds hoeveel je dood bent door corona maatregelen.

Of ga anders voorstellen dat men de maatregelen gewoon permanent maakt, zoals de snelheidsbeperkingen. Je weet immers nooit, er zou wel eens een ander virus kunnen rondgaan, zo zijn we er veiliger tegen. Wat denk je ?
Inderdaad,


Als ik zou willen racen, dan zou ik nog naar een circuit kunnen gaan en mij daar uitleven als je echt van snelheid houdt.

Als ik normaal op stap ga, dan ga ik naar een discotheek of café of restaurant. Wat is er nu gesloten tijdens de lockdown? En toen het niet gesloten was, was er ook nog een onnozel sluitingsuur.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be