Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2021, 07:05   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard Nieuwjaarsreceptie OVLD (in coronatijden).

https://www.hln.be/dossier-exclusief...mier~a7bf0e71/


HLN 17-01-2021

Verontwaardiging over online nieuwjaarsreceptie Open Vld: “Dit doe je beter niet als premier”
Open Vld hield gisteren zijn nieuwjaarsreceptie, digitaal wegens corona. Toch krijgt de partij bakken kritiek omdat op een selfie van presentatrice Eline De Munck, zij te zien is samen met Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert, premier Alexander De Croo en een bandje op de achtergrond. Genoeg om Twitter te doen ontploffen van verontwaardiging. “Dit doe je beter niet, zelfs al is er een verklaring voor”, reageert politicoloog Carl Devos.


De uitleg die nadien gegeven wordt, is wel een beetje ondermaats.
De gewone burger riskeert voor hetzelfde een boete van 4000 euro (organisator) en 750 euro per deelnemer.

Hoe krijg je zoiets, als premier, verkocht aan de gewone burger?


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...ptie-open-vld/

Ophef over online nieuwjaarsreceptie Open VLD: "Politiek gezien is dit niet de beste beeldvorming"
Er is heel wat kritiek na de nieuwjaarsreceptie van Open VLD gisterenavond. Gastvrouw Eline De Munck plaatste gisteren een foto op Instagram waarop zijzelf, partijvoorzitter Egbert Lachaert, premier Alexander De Croo en een muziekband te zien zijn. De foto viel niet in de smaak bij menig Twittergebruikers. "Twee maten, twee gewichten", klinkt het onder andere.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ovld.jpg‎ (179,8 KB, 446x gelezen)
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 07:14   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

nieuwjaarsreceptie kun je van thuis uit houden denk ik.
overtreding op het concept telewerk en zou beboet meoten worden
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 07:20   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nieuwjaarsreceptie kun je van thuis uit houden denk ik.
overtreding op het concept telewerk en zou beboet meoten worden
Mij gaat het om het feit dat, moest ne gewone burger dit doen, hij een boete aan z'n been had.
Dat uitgerekend de premier, die zoveel van de burgers eist, dit doet, kan er bij mij niet in.


Herinner u de regel dat je vier mensen in de tuin moogt ontvangen. Op voorwaarde dat ze in de tuin geraken zonder door het huis te moeten.
Bijkomend mag er maar ene gaan kakken.

Als je zoiets oplegt aan mensen ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 07:26   #4
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Er stoort me het één en ander:

1) Dat deze receptie georganiseerd werd;
2) Dat Open VLD hier zelf mee uitpakt op een manier alsof zij zelf geloven dat het een goed idee is en de burger dit wel zal weten te waarderen;
3) Dat zij zich nu trachten te verantwoorden met non-argumenten

Deze receptie had nooit mogen plaatsvinden. Is het niet op basis van de maatregelen/beperkingen die gelden voor alle burgers; dan wel uit goed fatsoen en respect naar de burger toe.

Dat zij in verband daarmee dus dachten dat hier zoveel ruchtbaarheid aan geven in de smaak zou vallen, toont aan hoe ver zij in feite staan van de burger die zij veronderstelt worden te vertegenwoordigen.

De excuses die zij nu hanteren (al dan niet via hun woordvoerders) zijn al helemaal kul; en wakkeren de terechte woede/verontwaardiging nog meer aan:

"We hielden anderhalve meter afstand"
"We zaten in een andere ruimte dan die band"

De regels/beperkingen waren dacht ik duidelijk. Dit soort samenkomsten mogen niet doorgaan. Niet! Ik heb nooit gelezen dat je mensen thuis mocht ontvangen, zolang je de nodige afstand van elkaar respecteerde en/of afhankelijk van wie in welke ruimte zat. Die nuances waren er niet. Er was zelfs geen ruimte voor nuance. Je kwam niet samen, of je betaalde een boete.

Het zou Open-VLD sieren om te erkennen dat ze in de fout zij gegaan, in de plaats van nu krampachtig to pogen hier mee weg te komen. Het is niet dat (na zonnepanelen-debacle en wantoestanden in Brussel) Open-VLD krediet over heeft.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 07:27   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mij gaat het om het feit dat, moest ne gewone burger dit doen, hij een boete aan z'n been had.
Dat uitgerekend de premier, die zoveel van de burgers eist, dit doet, kan er bij mij niet in.
Ik vind dat eerlijk gezegd normaal. Er moet een goeie reden zijn om bij de elite te zijn, en om de staat in handen te hebben. Als het is om als normale burger te ondergaan wat je van anderen eist, dan is er geen enkele reden om proberen bij die elite te zitten, die heeft dan geen reden van bestaan.

Ik vind dit eerder een geslaagde wervingscampagne om de elite te trachten te vervoegen. Zo krijgen ze wat meer "goeie kandidaten". Het is "kijk hier wat de voordelen zijn als je aan een politieke succesvolle baan begint". Het kan inderdaad inspirerend werken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 januari 2021 om 07:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 08:34   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

lachen met het plebs

leuk
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 09:50   #7
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Normaal moeten ze zelfs de auto in beslag nemen van die mensen die daar niet hoorden op het "werk". Zoals van de bandleden en die bekende Vlaming. Dat hebben zij bij die DJ die bij dat bedrijf in Balen buiten aan het draaien was ook gedaan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 10:52   #8
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Het is dus een receptie of een feestje, geen beroepsmatige bijeenkomst. Wat moet ik zeggen 'den dweil' lag al in mijn onderste schuif..Naar he grondwettelijk hof om de blauwen zelf eens een keertje te veroordelen wegens 'discriminatie' ?

Laatst gewijzigd door edwinp : 18 januari 2021 om 10:53.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 12:23   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mij gaat het om het feit dat, moest ne gewone burger dit doen, hij een boete aan z'n been had.
Dat uitgerekend de premier, die zoveel van de burgers eist, dit doet, kan er bij mij niet in.


Herinner u de regel dat je vier mensen in de tuin moogt ontvangen. Op voorwaarde dat ze in de tuin geraken zonder door het huis te moeten.
Bijkomend mag er maar ene gaan kakken.

Als je zoiets oplegt aan mensen ...


Van Ranst heeft het bekeken, en zag er geen graten in. Spijkers op laag water zoeken...


Citaat:
Volgens de regels
“Toen ik vanochtend wakker werd had ik 34 gemiste oproepen”, schrijft Eline in een boodschap op Instagram. “Ik viel van mijn stoel toen ik hoorde dat de selfie die ik gisteren nam hét nieuws had gehaald. De haatreacties die ik overal lees zijn pijnlijk en moeilijk te verteren. Vooral omdat alles helemaal conform de regels gebeurde. Denk je nu echt dat de staatshoofden van ons land, die dag in dag uit de coronacrisis proberen te bestrijden, zich niet aan de regels rond die crisis houden? Denk je nu echt dat wij op minder dan 2 meter van elkaar zaten? Denk je nu echt dat de premier en voorzitter een selfie zouden delen die niet volgens de regels werd gemaakt?”

“Feit: de digitale nieuwjaarsreceptie werd opgenomen zonder publiek, in een goed verluchte, ruime studio waar iedereen op minstens 1,5 meter van elkaar zat en waar de mondmaskers enkel en alleen afgingen bij diegenen die in beeld kwamen en enkel op het moment dat de show bezig was”, gaat ze verder.

Verdraagzaam
Vervolgens deelt ze een quote van viroloog Marc Van Ranst, die er ook niet echt graten in ziet. “Dit was in mijn ogen een professionele audiovisuele productie”, aldus Van Ranst. “Hierdoor gaan de curves niet meteen stijgen. We kunnen elkaar de duvel aandoen tot in het oneindige, maar dit is toch een beetje spijkers op laag water zoeken”, aldus de professor.
https://www.hln.be/showbizz/eline-de...aats~ab5c7c62/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:18   #10
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van Ranst heeft het bekeken, en zag er geen graten in. Spijkers op laag water zoeken...



https://www.hln.be/showbizz/eline-de...aats~ab5c7c62/

Het probleem is dat niet alles volgens de regels gebeurde.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:20   #11
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het probleem is dat niet alles volgens de regels gebeurde.
Het probleem is dat het plaatsvond ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:26   #12
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Het bijkomende probleem is dat die hufters er zelfs geen probleem in zien.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:33   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Normaal moeten ze zelfs de auto in beslag nemen van die mensen die daar niet hoorden op het "werk". Zoals van de bandleden en die bekende Vlaming. Dat hebben zij bij die DJ die bij dat bedrijf in Balen buiten aan het draaien was ook gedaan.
Klopt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:38   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van Ranst heeft het bekeken, en zag er geen graten in. Spijkers op laag water zoeken...



https://www.hln.be/showbizz/eline-de...aats~ab5c7c62/
Vrijwilligers (4 personen) van een voetbalploeg zaten, op voldoende afstand van mekaar, te overleggen over hoe ze bepaalde onderhoudswerken best zouden aanpakken.

Eén van die mensen had wat drank ingeschonken voor de anderen.

Boete voor de organisator 4000 euro en de drie andere vrijwilligers ieder 750 euro.


Hoe moeten die mensen zich voelen? zij zaten ook ruim twee meter van elkaar en degene die de drank inschonk had een masker op.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:45   #15
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het bijkomende probleem is dat die hufters er zelfs geen probleem in zien.
De partij verklaart dat alles volgens de regels verliep. Laten we er van uitgaan dat dit juist is; dan ligt net daar de woede natuurlijk. Want diezelfde regels verhinderen dat mensen bijvoorbeeld geen afscheid mogen/kunnen nemen van een geliefde. Daar had Open VLD rekening moeten mee houden. Meer nog, ze hadden dit (los van juridisch toegestaan of niet) nooit mogen doen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 13:54   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Allez het afleidingsmaneuver van de oppositie heeft gewerkt blijkbaar te zien aan de reacties op dit forum.

De Vlaming overstijgt de dorpspolitiek niet, en is verontwaardigd over non-events, terwijl de echte misdaden gewoon toegedekt blijven (kucam).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:03   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van Ranst heeft het bekeken, en zag er geen graten in. Spijkers op laag water zoeken...



https://www.hln.be/showbizz/eline-de...aats~ab5c7c62/
Dura lex, sed lex. Vooral als Lex zelf verantwoordelijk is voor die lex.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:06   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In de gemiddelde bedrijfskantine zitten er honderden mensen vlak langs elkaar zonder mondmasker iedere middag.

Het is maar dat jullie het weten. Want straks is daar ook weer outrage over....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:06   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez het afleidingsmaneuver van de oppositie heeft gewerkt blijkbaar te zien aan de reacties op dit forum.

De Vlaming overstijgt de dorpspolitiek niet, en is verontwaardigd over non-events, terwijl de echte misdaden gewoon toegedekt blijven (kucam).
1)Kucam zijn fratsen worden niet toegedekt.
2)Zie naar mijn woorden en niet naar mijn daden. Dat is niet zozeer een dorpspoliticus maar wel een fils-a-papa die denkt boven het plebs te staan.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:08   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de gemiddelde bedrijfskantine zitten er honderden mensen vlak langs elkaar zonder mondmasker iedere middag.

Het is maar dat jullie het weten. Want straks is daar ook weer outrage over....
De kantine bij ons is gesloten hoor. Quasi iedereen van mijn collega's werkt trouwens thuis. Doet het nu zo'n pijn toe te geven dat dit een blunder van formaat was?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be