Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2006, 19:39   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Leg uit...
Tiens, dan heb je je eigen opmerking niet begrepen. Mijn repliek lag namelijk in het verlengde van jouw tekst.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 07:28   #42
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Een opmerking is de weergave van wat je ingezien en begrepen hebt. Zeggen dat iemand zijn eigen opmerkingen niet begrijpt is dan ook een nogal lullige poging om haar in een ongunstig daglicht te stellen, tenzij het als grap bedoeld is natuurlijk. Wat wel kan is dat een opmerking niet goed geformuleerd is zodat ze door de lezer of toehoorder anders geïnterpreteerd wordt dan wat de bedoeling was. Dat gebeurt dagelijks en daar worden leuke gezelschapspelletjes mee gespeeld.

Ik heb het gevoel dat dit hier het geval is. Het verdedigen van de status quo ten gevolge van de kollaboratie met de Fransen in 1830 om het Koninkrijk der Nederlanden kapot te maken zoals Muys het zeer scherp heeft ingezien kan ik met de beste wil van de wereld niet in het verlengde plaatsen van het legitieme (ik schrijf dus niet legale, dat is heel wat anders) streven van een volk naar soevereiniteit.

Laatst gewijzigd door Leo : 24 juli 2006 om 07:29.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 08:35   #43
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard Eerlijkheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Verraders.
-Ze vochten samen met de bezetters
-Ze vochten samen met een meest verschrikkellijke regimes uit te geschiedenis van de mensheid(en als er hier iemand wil beginnen over de onmenslijkheid van Stalin:two wrongs don't make a right).
-De Sovietunie vormde op dat ogenblik geen enkel gevaar voor België.

Bijgevolg: Amenstie:NEEN, Repressie:JA
Hier schijnt precies al al op voorhand verwezen te worden om de criminele daden van papa stalin en zijn horde niet te vernoemen. Schijnt volledig in die lijn te liggen ook, geen Amenstie, wel REPRESSIE, hebben ze daar kunnen doen tot pakweg 1989. Verwijst ook wat sommige en in dit landje zeker verstaan onder democratie en verdraagzaamheid. Zou eens graag weten hoeveel die hier nu hun commentaar lozen van de generatie zijn van de zogenaamde verkeerde, ik niet dus vindt ik het niet meer dan normaal dat ik geen oordeel vel over hen, maar wel over een dictatuur die tijdens mijn generatie lustig kampen bevolkte met andersdenkende met name, het rode arbeiderparadijs.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 08:52   #44
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard Helden of verraders?

Hoe pijnlijk het voor sommige ook mag zijn, hetgeen niet kan geloochend worden is. Iets waar men nu in Europa de mond van vol heeft en waar de zogenaamde politici van deze tijd naar streven, een Europees leger. Wel dat was er in die tijd al en als men dan de geschiedenis er op na kijkt was daar zeker geen racisme in van doen. Bestond uit alle gelederen van de Europese bevolking. Mischien waren bovenvernoemde de voorlopers van hetgeen na pakweg 66 jaar de zogenaamde politici een goed idee schijnt te zijn. Of hoort dit schrijven of zeggen ook tot verdacht en gevaarlijk, is de waarheid wel meer niet!
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 10:24   #45
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Een opmerking is de weergave van wat je ingezien en begrepen hebt. Zeggen dat iemand zijn eigen opmerkingen niet begrijpt is dan ook een nogal lullige poging om haar in een ongunstig daglicht te stellen, tenzij het als grap bedoeld is natuurlijk. Wat wel kan is dat een opmerking niet goed geformuleerd is zodat ze door de lezer of toehoorder anders geïnterpreteerd wordt dan wat de bedoeling was. Dat gebeurt dagelijks en daar worden leuke gezelschapspelletjes mee gespeeld.

Ik heb het gevoel dat dit hier het geval is. Het verdedigen van de status quo ten gevolge van de kollaboratie met de Fransen in 1830 om het Koninkrijk der Nederlanden kapot te maken zoals Muys het zeer scherp heeft ingezien kan ik met de beste wil van de wereld niet in het verlengde plaatsen van het legitieme (ik schrijf dus niet legale, dat is heel wat anders) streven van een volk naar soevereiniteit.
Jij stelde dat het net hetzelfde was als de verdediging van België op zich nemen. Ik verdedig België dus volgens uw stelling is dat omdat ik voorgelogen ben en omdat ik eigenlijk niet goed weet wat ik daadwerkelijk verdedig.

Ik stelde daarop dat dit evengoed het geval is bij de Vlaamse Beweging (voorgelogen zijn, niet weten wat men daadwerkelijk verdedigt etc...)

Laatst gewijzigd door Kim : 24 juli 2006 om 10:25.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 11:10   #46
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard Helden of verraders?

Simpelweg, voorlopers van het groot Europees leger waar de zogenaamde politici nu naar streven. Verraders kan slecht, hebben toendertijd op gevaar van eigen leven hun land en hun geloof verdedigt tegen een groot rood gevaar dat tot 1989 personen vervolgde en liet kennis maken met de gastvrijheid van hun kampen. Verraders? Ik denk persoonlijk dat dit meer slaagt op personen die in een crisis het land verlaten en de bevolking aan z'n lot overlaten terwijl zij toch de naam van staatslieden droegen. Voor de gewone soldaat was dit dan desertie en de straf die daar opstond weten we ook, nietwaar.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 24 juli 2006 om 11:11.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 11:39   #47
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Simpelweg, voorlopers van het groot Europees leger waar de zogenaamde politici nu naar streven. Verraders kan slecht, hebben toendertijd op gevaar van eigen leven hun land en hun geloof verdedigt tegen een groot rood gevaar dat tot 1989 personen vervolgde en liet kennis maken met de gastvrijheid van hun kampen. Verraders? Ik denk persoonlijk dat dit meer slaagt op personen die in een crisis het land verlaten en de bevolking aan z'n lot overlaten terwijl zij toch de naam van staatslieden droegen. Voor de gewone soldaat was dit dan desertie en de straf die daar opstond weten we ook, nietwaar.
1)Slechts een deel van de politici streven naar een Europees leger, en zelfs diegenen die er naar streven zijn er nog niet uit welk(Europese tak binnen de NATO, Anti-Amerikaans,...)
2) Zoals ik hierboven al zei:two wrongs do not make a right.
Hitler was een even groot gevaar als Stalin, hij heeft ook een heleboel mensen onterecht vervolgd en laten wegrotten in zijn kampen.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:53   #48
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Simpele vraag, graag simpel antwoord. Sympathie voor vadertje stalin en zijn ziekelijke dictatuur die jaren geleefd en geteerd hebben op de kosten van de in hun ogen toch maar ongeletterde arbeider. Zo ja, dan begrijp ik uw reactie ten volle. Wat betreft Europees leger, de reden dat dit niet echt van de grond komt is, omdat de huidige zogenaamde politici iets bedenken maar tegelijkertijd elkander zo onder uit halen dat er nooit of nimmer een beslissing kan van komen. Klaarheid en politiek, eerlijkheid en politiek is niet van deze wereld.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 14:27   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Zeg mannen, het is hier het Debatclub...
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 15:36   #50
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Jij stelde dat het net hetzelfde was als de verdediging van België op zich nemen. Ik verdedig België dus volgens uw stelling is dat omdat ik voorgelogen ben en omdat ik eigenlijk niet goed weet wat ik daadwerkelijk verdedig.

Ik stelde daarop dat dit evengoed het geval is bij de Vlaamse Beweging (voorgelogen zijn, niet weten wat men daadwerkelijk verdedigt etc...)
Ik stelde helemaal niks. Ik zegde dat het verdacht veel leek op.... Een soort waar heb ik dat nog gehoord reaktie dus. En dan nog een reaktie in een heel andere kontekst van een andere forumdeelnemer. Ik heb er trouwens geen flauw idee van wat jij wel weet en wat niet. Hoe zou ik daar dan iets over kunnen beweren? Het is bovendien je volste recht te vinden dat kunstmatige staten beter zijn dan volksverbonden staten. Alleen neem ik waar dat zo een ding vierkant draait, dat er teveel tijd en geld verloren gaat in konfliktbeheersing.

Dat neemt uiteraard niet weg dat een bufferstaat een mogelijke tijdelijke noodoplossing is om strijdende partijen uit elkaar te houden. Maar goed, vandaag de dag gebeurt dat niet meer: nu wordt er in zo een geval een neutrale zone afgebakend onder internationaal toezicht tot de storm voorbij is en de oude grenzen hersteld kunnen worden. Daar de konnotatie "volk" op plakken is inderdaad een leugen. Dat de deelstaten na onafhankelijkheid te klein zouden zijn om ekonomisch haalbaar te zijn is ook een leugen: de meest welvarende staten zijn uitgerekend ministaatjes. Van het manifest van de Warande-groep is nog steeds geen jota weerlegd. En ga zo maar door...

Wat komt de Vlaamse Beweging daar ineens bij doen? Die vroeg alleen gelijkberechtiging. Dingen zoals onderwijs in eigen taal (of is het een leugen dat kardinaal Mercier beweerde dat het Nederlands ongeschikt was om wetenschap in te bedrijven nota bene op een ogenblik dat er Nederlandse Nobelprijswinnaars waren...)? Of zoals rechtspraak in de taal van de betrokkenen (of zijn Coecke en Goethals slechts sprookjesfiguren...)? Waar zijn dan die leugens waar je op zinspeelt? En wat is het dat de woordvoerders van de Vlaamse Beweging niet wisten?

Ik vrees dat je teveel dingen op één hoop gooit (waar heb ik dat nog gezegd?). De Vlaamse Beweging, het Vlaams-nationalisme, het bredere volksnationalisme, de Groot-Nederlandse Gedachte, de Heel-Nederlandse Gedachte, het zijn stuk voor stuk totaal verschillende stromingen ook al hebben ze heel wat raakpunten. Je moet al heel goed weten waar je precies mee bezig bent als je dingen wil zeggen die hout snijden.

De kollaboratie staat daar volledig naast, ook al heeft ze in die kringen gegrasduind om kanonnenvlees te rekruteren. Nogal wiedes dat in die kontekst niet de gehele waarheid verteld werd. Maar die leugens holderdebolder doorschuiven naar de bovengenoemde stromingen is op zijn zachtst gezegd ook niet de waarheid vertellen.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 13:19   #51
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Sommigen waren inderdaad jong erg en zouden via het jeugdrecht dan ook een lichtere straf moeten gekregen hebben. Maar dit geldt uiteraard niet voor de volwassen collaborateurs.

Als Hitler de oorlog had gewonnen(met de hulp van de collaborateurs) leefden we nu in een dictatuur. Onder andere dankzij het verzet heeft Hitler de oorlog verloren en leven we nu in democratie met mensenrechten.
Dat is mijn inziens een heel belangrijk punt

Niemand mag veroordeeld worden voor de daden van een familielid. Maar als men overal-soms met grote spandoeken-gaan rondbazuinen dat hun familie niks verkeerd heeft gedaan of dat ze zelfs fier zijn op het feit dat hun familielid een misdadig regime heeft gesteund, dan moeten ze niet raar opkijken dat men op hen neerkijkt.


Het Nazi-regime was een van de meest bloedrige uit de geschiedenis, dankzij de inzet van velen is de regime echter ineengestord. We kunnen dus wel degelijk spreken van goeden en slechten.
Verzet, zijn dat die gasten die achter kanten en muurtjes wegkropen om in het geniept iemand te kunnen neerschieten. Die dan achteraf met hun broek vol str.... andere er lieten vooropdraaien omdat ze te laf waren om voor hun daden uit te komen. Of is dat stuk van de geschiedenis niet interessant genoeg voor u. Heb nog altijd meer respect voor personen die openlijk uitkomen voor hetgeen ze zijn, tegenover een bende lafaards die na '45 de held uithingen terwijl door hun acherbakse daden andere '45 niet meer moesten meemaken. En over bloederige regime's gesproken, ik denk dat ik het u nog eens heb gezegd, kijk eens naar uw groot voorbeeld, nu de grootmacht van de zuipers. En moest mijn mening u storen des te beter, des te harder des te liever.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:00   #52
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Verzet, zijn dat die gasten die achter kanten en muurtjes wegkropen om in het geniept iemand te kunnen neerschieten.
In een militaire dictatuur(bv. de nazi-bezetting) is normale oppositie nu eenmaal onmogelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Die dan achteraf met hun broek vol str.... andere er lieten vooropdraaien omdat ze te laf waren om voor hun daden uit te komen. Of is dat stuk van de geschiedenis niet interessant genoeg voor u. Heb nog altijd meer respect voor personen die openlijk uitkomen voor hetgeen ze zijn,
Krapuul dat er openlijk voor uitkomt dat het krapuul is, blijft krapuul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
tegenover een bende lafaards die na '45 de held uithingen terwijl door hun acherbakse daden andere '45 niet meer moesten meemaken.
They got what they deserved.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En over bloederige regime's gesproken, ik denk dat ik het u nog eens heb gezegd, kijk eens naar uw groot voorbeeld, nu de grootmacht van de zuipers. En moest mijn mening u storen des te beter, des te harder des te liever.
Wie is mijn grote voorbeeld dan wel?
Als u verwijst naar het Soviet-Communisme/Rusland dan bent u fout.
In uw simplistisch(en waarschijnlijk extreem-rechts) brein is het misschien zo dat als men tegen het ene is, dat men dan automatisch voor het andere is.
Intelligentere mensen hebben echter wel oog voor nuances.
Bijgevolg kan ik zowel tegen en de communistische dictatuur en tegen de nazistische dictatuur zijn.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 27 juli 2006 om 15:05.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 21:48   #53
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zack Bekijk bericht


Wat zijn ze volgens u nu al die jaren dat de 2de wereld oorlog gedaan is helden of verraders
Hebben heel wat moedige aanvallen gedaan en verdedigingen in stalingrad tot in de Ardennen
Zoals Remy schrijnen die eigenhandig 13 tanks waarvan 3 gevreesde stalin tanks waren neerschoot met en kanon die je normaal met 3 man moet bedienen en nog andere. vochten voor christendom en vaderland (vlaanderen) en tegen het communisme of voor nazi Duitsland wat veel ontkennen maar wat vind u wat ze zijn ?
Dit waren grote helden, die tenminste iets deden tegen de verderfelijke gealieerden Zij zouden zeker elk jaar herdacht moeten worden met de hoogst mogelijke militaire eer.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:03   #54
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het verwondert me dikwijls hoe in het verleden vele academici en intellectuelen open schenen te staan voor de leugenachtige parolen van "de nieuwe orde", terwijl vele eerlijke arbeiders, die niet op deze "nieuwe machthebbers hun woorden letten maar op hun daden, het zaakje al vlug door hadden. & Dan spreek in van iedere Europeaan, Fransman zowel als Duitser, Waal zoals Vlaming, Italiaan zoals Nederlander enz..

De strijd tegen "het bolsjewisme" was een vuile veroveringsoorlog, met als enig doel de plaatselijke bevolking uit te roeien en te verplaatsen om plaats te maken voor een "nieuwe order adelijke kaste". Vele Oostfronters hebben oprecht spijt van wat er gebeurde en weten donders goed dat hun idealisme tot niets anders diende dan ingezet te worden om te sterven voor de bezetter en verkrachter van hun vaderland.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:38   #55
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Zieligen eigenlijk

Als een pop aan een touwtje laten bespelen door een dictator.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:50   #56
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Zieligen eigenlijk

Als een pop aan een touwtje laten bespelen door een dictator.
Zoals u dat nu kunt laten doen door de paarse regering.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:56   #57
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het verwondert me dikwijls hoe in het verleden vele academici en intellectuelen open schenen te staan voor de leugenachtige parolen van "de nieuwe orde", terwijl vele eerlijke arbeiders, die niet op deze "nieuwe machthebbers hun woorden letten maar op hun daden, het zaakje al vlug door hadden. & Dan spreek in van iedere Europeaan, Fransman zowel als Duitser, Waal zoals Vlaming, Italiaan zoals Nederlander enz..

De strijd tegen "het bolsjewisme" was een vuile veroveringsoorlog, met als enig doel de plaatselijke bevolking uit te roeien en te verplaatsen om plaats te maken voor een "nieuwe order adelijke kaste". Vele Oostfronters hebben oprecht spijt van wat er gebeurde en weten donders goed dat hun idealisme tot niets anders diende dan ingezet te worden om te sterven voor de bezetter en verkrachter van hun vaderland.
Vraag me af waar ge die veel vandaan haalt. Waren/zijn mensen die wisten waar ze voor stonden en die de armzalige amnestie zeker niet zullen afsmeken tot groot ongenoegen van hun rechters.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:08   #58
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
In een militaire dictatuur(bv. de nazi-bezetting) is normale oppositie nu eenmaal onmogelijk Krapuul dat er openlijk voor uitkomt dat het krapuul is, blijft krapuul.
They got what they deserved.

Wie is mijn grote voorbeeld dan wel?
Als u verwijst naar het Soviet-Communisme/Rusland dan bent u fout.
In uw simplistisch(en waarschijnlijk extreem-rechts) brein is het misschien zo dat als men tegen het ene is, dat men dan automatisch voor het andere is.
Intelligentere mensen hebben echter wel oog voor nuances.
Bijgevolg kan ik zowel tegen en de communistische dictatuur en tegen de nazistische dictatuur zijn.
Uzelf afschilderen als intelligent wil nog altijd niet zeggen dat ge dat daadwerkelijk ook bent, u kunt dit wel van uzelf vinden maar daarom vindt een ander dat nog niet. En mischien beschaamd om openlijk uit te komen welke strekking uw interesse wegdraagd, jammer. Wat betreft krapuul, kan ik zeggen beter krapuul met karakter en een ideaal, dan laf krapuul zonder karakter en zonder ideaal. Met dit laatse bedoel ik nu niet dat we daar op het ogenblik een tekort aanhebben, zijn we momenteel zeer goed van voorzien.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:10   #59
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zoals u dat nu kunt laten doen door de paarse regering.


Vergelijking tussen de dictator Hitler en het schijtventje Verhofstadt!

Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:01   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ter info: als je dan toch zo rechtvaardig wil zijn... De repressie was er nooit geweest als er geen collaboratie en verraad had plaatsgevonden.
Waarom zijn de Belgische ministers die het land in de steek hebben gelaten en enkel zichzelf in veiligheid hebben gebracht dan nooit ter verantwoording geroepen.

En waarom veroordeeld men de kleine man, die tenslotte toch maar het zelfde deed als zijn Koning? Want die heeft de overgaven aan de Duitsers gedaan en niet de bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be