Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2020, 10:37   #241
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar Skobelev, onze sterkesteven heeft geen €500 per maand over om een langzaamaan renovatie te doen. Laat staan dat er 1 bonafide bank is die een hypotheek wil verstrekken voor iets groter dan een studentenkamer of tiny house.
Daarom dat ie(zij?) nu aan't zeuren is voor gratis woningen.

Weet ge wat. Ik heb het al in andere draden voorgestelt. Iedere "Belg" heeft gewoon recht op bescherming tegen de elementen, en voldoende voeding om te leven, alswel basis medische zorg. Maar da's wel in ruil voor elke vorm van uitkering in de vorm van geld.
Hoe dat te doen. Simpel. Voor elke Belg zet de overheid 15m³ aan "tiny appartement". Bouwstijl "Sovjet Kubisme". Daar mag je gratis in wonen. Als basis is het een opklapbed en wegklaptafel/vouwstoel,en een gootsteentje. Voeding. 3 keer per dag mag je een bord halal/kosjer/veganistische brij halen bij een geautomatiseerde keuken. Ook het bord en lepel zijn eetbaar.
Ergo, van mij mag iemand "gratis" leven in België, als die "goedgekeurde Belg is".
Ik ben nog net iets drastischer.

Alle personen die medisch bekwaam zijn om te werken en nog niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt moeten zich in zetten voor de maatschappij als ze van die maatschappij een vervangingsinkomen willen bekomen.

Er zijn werkzaamheden genoeg die ze kunnen uitvoeren waar nu geen geld voor is. Ze mogen dan wat mij betreft zelfs een iets hogere uitkering krijgen maar geen kinderen of honden mee brengen naar waar ze hun taak gaan verrichten.

En als er echt niets te vinden is waartoe ze bekwaam zijn dan pakken ze maar een spade vast en graven ze wat mij betreft maar een put tot ze kangoeroes zien lopen maar geen werk, geen cent.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2020 om 10:38.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 10:45   #242
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben nog net iets drastischer.

Alle personen die medisch bekwaam zijn om te werken en nog niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt moeten zich in zetten voor de maatschappij als ze van die maatschappij een vervangingsinkomen willen bekomen.
Op voorwaarde dat de taken die ze uitvoeren geen oneerlijke concurrentie geven voor firma's die het "niet communistisch" aanpakken.
Citaat:
Er zijn werkzaamheden genoeg die ze kunnen uitvoeren waar nu geen geld voor is. Ze mogen dan wat mij betreft zelfs een iets hogere uitkering krijgen maar geen kinderen of honden mee brengen naar waar ze hun taak gaan verrichten.En als er echt niets te vinden is waartoe ze bekwaam zijn dan pakken ze maar een spade vast en graven ze wat mij betreft maar een put tot ze kangoeroes zien lopen maar geen werk, geen cent.
Stom voorbeeld, maar nu zijn het vrijwilligers (zelfs kinderen) die dijken, wandelpaden, enzoverder opruimen. Dat is zo'n gemeenschapsdienst die gedaan kan worden door iedereen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 10:52   #243
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Dus 3 en een half jaar na het behalen van uw diploma (24 jaar oud?) Heeft u 215 000 euro op uw rekening staan? Ongetwijfeld het resultaat van een paar tickets naar tomorrowland niet te kopen.

Hoezo 215.000?

Bent u bekend met het concept "hypothecaire lening?"

3,5 jaar na het behalen van ons diploma, hadden we tezamen € 38.000 gespaard. Dat was voldoende om de rest te kunnen lenen (aankoopprijs was € 310.000).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 31 maart 2020 om 10:55.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 10:56   #244
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

De fout is ook voor een groot deel te wijten aan ons schoolsysteem.

Van uw 6 jaar tot uw 18 wordt je verplicht van van 's morgens tot in de late namiddag op uw kont te zitten. Al de leeglopertjes die al van hun 12 jaar schoolmoe zijn, geen interesse hebben, en daar hoorde ik zelf ook bij, kweken ze op tot luiaarden.

Haal die weg uit die klassen, het enige dat die daar doen is de lessen verstoren en de andere leerlingen afremmen.

Maar nee, ze moeten en zullen allemaal een diploma hebben. Onze maatschappij heeft geen behoeften aan keerders, en grondwerkers en dergelijk met een diploma, en dan nog, een diploma dat ze uiteindelijk meer cadeau hebben gekregen dan verdiend.

Zet die aan het werk, en er zullen er best wel enkele tussen zitten die wel over meer capaciteiten beschikken maar die zullen dan meer dan waarschijnlijk achter dat ze een jaartje flink hun kl.... hebben mogen afdraaien, van zich zelf tot besef komen dat ze beter terug gaan leren.

Daarbij, sinds kort heb je toch geen diploma meer nodig om haarkapper te worden, garagist, slager, bakker en dergelijke. Dan hoeven ze ook niet meer tot hun 18 de in een klas op hun gat te zitten.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2020 om 11:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 11:05   #245
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op voorwaarde dat de taken die ze uitvoeren geen oneerlijke concurrentie geven voor firma's die het "niet communistisch" aanpakken.

Stom voorbeeld, maar nu zijn het vrijwilligers (zelfs kinderen) die dijken, wandelpaden, enzoverder opruimen. Dat is zo'n gemeenschapsdienst die gedaan kan worden door iedereen.
Ik zeg het toch, zaken genoeg ten behoeve van de maatschappij waarvoor nu geen personeel voor kan betaald worden om dat er geen geld voor is. Dat geld is er wel maar daar betalen we nu werklozen mee die niets verrichten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 11:30   #246
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Renoveren is fun. Een jaar of drie geleden hebben die van ons en ikzelf tien maand ongeveer elk weekend opnieuw aan ons laatste appartement gaan werken. Verven, behangen, parket leggen.....dikke fun als je dan het resultaat ziet en te horen krijgt dat, met 5k€ verwerkt materiaal, het nu 60k€ meer waard is dan toen we het kochten.
Dat is waar.
Toen mijn ouders overleden heb ik gans dat huis aangepakt weliswaar op budget zoals jij hier zegt.
Maar ik heb er 90000€ extra kunnen voor krijgen nadien.

Hadden ze mijn goesting laten doen het zou er zeker 150000% extra geworden zijn.
Maar ieder wacht op zijn deel natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 11:54   #247
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is waar.
Toen mijn ouders overleden heb ik gans dat huis aangepakt weliswaar op budget zoals jij hier zegt.
Maar ik heb er 90000€ extra kunnen voor krijgen nadien.

Hadden ze mijn goesting laten doen het zou er zeker 150000% extra geworden zijn.
Maar ieder wacht op zijn deel natuurlijk.
Veel mensen zeggen, vanaf dat ze hun eigendom willen verkopen, ik doe er niets meer aan zelfs geen likje verf. Dat is natuurlijk het domste wat ge kunt doen.

Maar ja, ge moest eens weten hoeveel er te lui zijn om een poot uit te steken. Maar als een ander dan dikke poen raapt dan steekt dat hun ogen uit.

Je hebt niets voor niets in het leven hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2020 om 11:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 12:06   #248
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Veel mensen zeggen, vanaf dat ze hun eigendom willen verkopen, ik doe er niets meer aan zelfs geen likje verf. Dat is natuurlijk het domste wat ge kunt doen.

Maar ja, ge moest eens weten hoeveel er te lui zijn om een poot uit te steken. Maar als een ander dan dikke poen raapt dan steekt dat hun ogen uit.

Je hebt niets voor niets in het leven hé.
Dat is typisch de mens natuurlijk.

Van likje verf gesproken, Ik ga mijn keuken schilderen en kijk je ziet dus dat huurders dat wel al eens doen.
Niet allemaal ...maar ik ben nog een goeie.
Trouwens mijn keuken heb ik ook zelf gekocht en geplaatst.
Van mijn eigen centjes. Ikea dat wel, maar toch mooi.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2020 om 12:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 12:43   #249
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Renoveren is fun. Een jaar of drie geleden hebben die van ons en ikzelf tien maand ongeveer elk weekend opnieuw aan ons laatste appartement gaan werken. Verven, behangen, parket leggen.....dikke fun als je dan het resultaat ziet en te horen krijgt dat, met 5k€ verwerkt materiaal, het nu 60k€ meer waard is dan toen we het kochten.
Dus een laagje verf, behangen,een parketje aanleggen en de gemiddelde boomer betaalt er al 60 000 euro meer voor? Geen wonder dat onze vastgoed markt naar de vaantjes gaat. Dat zijn dan de oudjes die mij komen vertellen dat hun generatie elke euro omdraait.


Citaat:
Bent u bekend met het concept "hypothecaire lening?"

3,5 jaar na het behalen van ons diploma, hadden we tezamen € 38.000 gespaard. Dat was voldoende om de rest te kunnen lenen (aankoopprijs was € 310.000).
Dus ge betaalt voor de komende 30 jaar een lening af waarvoor je voor hetzelfde werk het al in 15 jaar zou kunnen afbetaald hebben in 1990? En u vindt dit goed ofzo? De kinderen van vandaag zullen tegen 2040 leningen aangaan voor 50 jaar als dit zo door gaat.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 31 maart 2020 om 12:46.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 12:47   #250
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jamaar Skobelev, onze sterkesteven heeft geen €500 per maand over om een langzaamaan renovatie te doen. Laat staan dat er 1 bonafide bank is die een hypotheek wil verstrekken voor iets groter dan een studentenkamer of tiny house.
Daarom dat ie(zij?) nu aan't zeuren is voor gratis woningen.

Weet ge wat. Ik heb het al in andere draden voorgestelt. Iedere "Belg" heeft gewoon recht op bescherming tegen de elementen, en voldoende voeding om te leven, alswel basis medische zorg. Maar da's wel in ruil voor elke vorm van uitkering in de vorm van geld.
Hoe dat te doen. Simpel. Voor elke Belg zet de overheid 15m³ aan "tiny appartement". Bouwstijl "Sovjet Kubisme". Daar mag je gratis in wonen. Als basis is het een opklapbed en wegklaptafel/vouwstoel,en een gootsteentje. Voeding. 3 keer per dag mag je een bord halal/kosjer/veganistische brij halen bij een geautomatiseerde keuken. Ook het bord en lepel zijn eetbaar.
Ergo, van mij mag iemand "gratis" leven in België, als die "goedgekeurde Belg is".
Goed idee. Je zal opeens wel zien dat het aantal hulpbehoevenden drastisch zal dalen. Er gaan er een hele hoop zijn die opeens wél werk gaan vinden, niét meer ziek gaan zijn en wél een manier gaan vinden op een eigen huis te kopen of huren.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:04   #251
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Dus een laagje verf, behangen,een parketje aanleggen en de gemiddelde boomer betaalt er al 60 000 euro meer voor?
De gemiddelde boomer is dan ook gewoon kiesvee.
Citaat:
Geen wonder dat onze vastgoed markt naar de vaantjes gaat.
Verbazingwekkend eigenlijk.
Citaat:
Dat zijn dan de oudjes die mij komen vertellen dat hun generatie elke euro omdraait.
Sommigen draaien elke euro er 2 keer door, en zadelen de volgende generatie met de schuld op. Is dat net niet uw hele betoog?
Citaat:
Dus ge betaalt voor de komende 30 jaar een lening af waarvoor je voor hetzelfde werk het al in 15 jaar zou kunnen afbetaald hebben in 1990?
Ongelofeloos. Een gemiddelde woning uit 1990 is niet hetzelfde als een gemiddelde woning nu. Meer verplichtingen, meer comfort, meer luxe ingebouwd.
Trouwens, Binnen 6 jaar is Huize Chaos volledig hypotheekvrij. En we betalen minder dan 1 leefloon per maand aan hypotheek. En dat was dus geen 30 jaar.
Citaat:
En u vindt dit goed ofzo? De kinderen van vandaag zullen tegen 2040 leningen aangaan voor 50 jaar als dit zo door gaat.
Er zijn al generatieleningen in de UK en Zwitserland.
Maar ik verplicht u niet een woning te kopen of te huren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:21   #252
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Er zijn al generatieleningen in de UK en Zwitserland.
Maar ik verplicht u niet een woning te kopen of te huren.
En in nog andere landen. In sommige kopen ze samen met de ouders. Het is niet zo dat iedereen recht heeft op... hé. Wie zijn huur niet kan betalen moet eens stilletjes gaan denken aan een wigwam met ingebouwde keuken twee badkamers en vier slaapkamers voorzien van extra geïsoleerde ramen met drie dubbele beglazing verwarmt met een warmtepomp.

En dat moet waarschijnlijk ook met een Amerikaanse frigo met ingebouwde ijsblokjes apparaat zijn zeker.

Vinden ze dat niet gratis?

Ja dan denk ik dat ze een tandje bij zullen moeten steken en een tweede Job bij zullen moeten nemen, maar ja, dat ga natuurlijk ook weer moeilijk als ze zelfs nog niet eens één job hebben.

Ze willen alles hebben en liefst gratis dat ze er maar niets voor moeten doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2020 om 13:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:39   #253
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Dus een laagje verf, behangen,een parketje aanleggen en de gemiddelde boomer betaalt er al 60 000 euro meer voor? Geen wonder dat onze vastgoed markt naar de vaantjes gaat. Dat zijn dan de oudjes die mij komen vertellen dat hun generatie elke euro omdraait.



Dus ge betaalt voor de komende 30 jaar een lening af waarvoor je voor hetzelfde werk het al in 15 jaar zou kunnen afbetaald hebben in 1990? En u vindt dit goed ofzo? De kinderen van vandaag zullen tegen 2040 leningen aangaan voor 50 jaar als dit zo door gaat.
Iets dat er proper uitziet kan idd een serieus verschil maken.

Dat is zo oud of de straat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:49   #254
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is typisch de mens natuurlijk.

Van likje verf gesproken, Ik ga mijn keuken schilderen en kijk je ziet dus dat huurders dat wel al eens doen.
Niet allemaal ...maar ik ben nog een goeie.
Trouwens mijn keuken heb ik ook zelf gekocht en geplaatst.
Van mijn eigen centjes. Ikea dat wel, maar toch mooi.
Ik sta perplex.

Moet je geen appartement in Oostende huren?

Ik heb ooit een compleet nieuwe keuken aan een bewoner gegeven die er ook al woonde van voor het mijn eigendom werd. De afspraak was dat hij ze zelf ging installeren. Vier jaar nadien overleed de bewoner op 48 jarige leeftijd en de keuken was nog niet geplaatst. Integendeel ze was grotendeels verkocht, weg , ribbedebie! Dada keuken, koopt er maar een nieuwe huisbaas.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 14:21   #255
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ik verplicht u niet een woning te kopen of te huren.
Ben ook niet verplicht om water of eten te kopen.

Citaat:
Ze willen alles hebben en liefst gratis dat ze er maar niets voor moeten doen.
Omgekeerd eigenlijk, ik wil dat werken iets opbrengt. Heb al verschillende keren gezegd dat ik direct zou tekenen voor dezelfde omstandigheden als in uw jeugd.

Citaat:
Ongelofeloos. Een gemiddelde woning uit 1990 is niet hetzelfde als een gemiddelde woning nu. Meer verplichtingen, meer comfort, meer luxe ingebouwd.
Dit blijft maar herhaald worden maar het zijn de kosten van de gronden niet de bouwkosten die hard zijn gestegen sinds 1990.


Laatst gewijzigd door stevensterk : 31 maart 2020 om 14:32.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 14:29   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ben ook niet verplicht om water of eten te kopen.
Dat klopt. U kan prima proberen zelf eten te verbouwen of te water te zuiveren. Maar dat gaat hard werken worden, met bitter weinig opbrengst.
Citaat:
Omgekeerd eigenlijk, ik wil dat werken iets opbrengt.
Werken brengt zeker iets op. Maar dan zijn er 2 belangrijke punten. Of je moet iets kunnen dat velen niet kunnen. of je moet veel uren werken zonder dat oompje overheid het afroomt. (ergo, zelfstandige worden, liefst met een gat in de markt.)
Citaat:
Dit blijft maar herhaald worden maar het zijn de kosten van de gronden niet de bouwkosten die hard zijn gestegen de voorbije 40 jaar.
Dus woningen zijn niet comfortabeler en meer luxueus dan 30 jaar geleden?
Vraag en aanbod. Het aanbod wordt kleiner omdat oompje (r)Overheid "grond" kunstmatig beperkt. En natuurlijk, we moeten jaarlijks een stad aan mensen extra huisvesten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 14:41   #257
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Werken brengt zeker iets op. Maar dan zijn er 2 belangrijke punten. Of je moet iets kunnen dat velen niet kunnen. of je moet veel uren werken zonder dat oompje overheid het afroomt. (ergo, zelfstandige worden, liefst met een gat in de markt.)
Alleen brengt het de helft minder op dan 30 jaar geleden.

Citaat:
Dus woningen zijn niet comfortabeler en meer luxueus dan 30 jaar geleden?
De invloed van de bouwkosten is maar klein in vergelijking met de stijging van de grondprijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vraag en aanbod. Het aanbod wordt kleiner omdat oompje (r)Overheid "grond" kunstmatig beperkt. En natuurlijk, we moeten jaarlijks een stad aan mensen extra huisvesten.
Klopt ook niet, het aantal wooneenheden in belgie per 1000 huishoudens in namelijk gestegen sinds 1990. Dus het aantal woonvestigingen is sneller gestegen dan de bevolkingsgroei en blijkbaar is het dus nog meer mogelijk dan vroeger om er bij te zetten.


Laatst gewijzigd door stevensterk : 31 maart 2020 om 14:46.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 14:46   #258
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben nog net iets drastischer.

Alle personen die medisch bekwaam zijn om te werken en nog niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt moeten zich in zetten voor de maatschappij als ze van die maatschappij een vervangingsinkomen willen bekomen.

Er zijn werkzaamheden genoeg die ze kunnen uitvoeren waar nu geen geld voor is. Ze mogen dan wat mij betreft zelfs een iets hogere uitkering krijgen maar geen kinderen of honden mee brengen naar waar ze hun taak gaan verrichten.

En als er echt niets te vinden is waartoe ze bekwaam zijn dan pakken ze maar een spade vast en graven ze wat mij betreft maar een put tot ze kangoeroes zien lopen maar geen werk, geen cent.
Lijfeigenschap dus, waar de staat nu de rol van de lokale baron overneemt.

Die fase zijn we reeds lang voorbij Garry. .
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 14:50   #259
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Veel mensen zeggen, vanaf dat ze hun eigendom willen verkopen, ik doe er niets meer aan zelfs geen likje verf. Dat is natuurlijk het domste wat ge kunt doen.

Maar ja, ge moest eens weten hoeveel er te lui zijn om een poot uit te steken. Maar als een ander dan dikke poen raapt dan steekt dat hun ogen uit.

Je hebt niets voor niets in het leven hé.
Een likje verf? Zelfs een huis van de jaren '90 moet ge al flink verbouwen. Iets ouder dan 40 jaar zou ik zelfs niet aan beginnen: afbreken en nieuw.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 15:02   #260
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lijfeigenschap dus, waar de staat nu de rol van de lokale baron overneemt.

Die fase zijn we reeds lang voorbij Garry. .
Klaagt stijf en been over socialisten, maar het systeem dat hij voorstelt is weinig anders dan die van de soviet unie.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be