Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2018, 04:27   #61
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Haha, nice one.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 20:57   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

update:

Nu met de solden is het dé moment om te gaan. Ik was er eergisteren en sneakers waren er al aan 5€ in de afslag!! Ook de deco-corner is het prijzenslag... Dus treuzel niet want het is echt de moeite!

Laatst gewijzigd door bembem : 4 juli 2018 om 21:00.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 23:57   #63
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
update:

Nu met de solden is het dé moment om te gaan. Ik was er eergisteren en sneakers waren er al aan 5€ in de afslag!! Ook de deco-corner is het prijzenslag... Dus treuzel niet want het is echt de moeite!
Kon je de geur van kinderarbeid nog ruiken aan de kleding?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 00:03   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Kon je de geur van kinderarbeid nog ruiken aan de kleding?
Bemmetje kennende is dat geen bezwaar. Proletarisch winkelen is haar niet onbekend.
Zelfs dat tiende van een centje dat naar het Bangladeshi kind-naaistertje zou gaan houdt ze liever zelf.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 01:24   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden....... Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen. Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.

Laatst gewijzigd door bembem : 7 juli 2018 om 01:25.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 01:53   #66
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden....... Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen.
Dat beweert Primark zeker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.
Aan wat berokken ze schade? Het smoelwerk van de veganist die tegen 200 per uur tegen een slager zijn vuist loopt niet meegerekend.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 02:01   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dat beweert Primark zeker


Aan wat berokken ze schade? Het smoelwerk van de veganist die tegen 200 per uur tegen een slager zijn vuist loopt niet meegerekend.
Alsof je dat niet zou weten... Anyway ik zal het nog maar eens herhalen zeker: Het ecosysteem onder meer, en ja ook de zorgsector vermits hart-en bloedvaten er op termijn door aangetast worden. Om het nog maar niet te hebben over het dierenwelzijn.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 03:11   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het is hier in den treure uitgelegd dat nagenoeg alle ketens niet vies zijn van kinderarbeid uit 3dewereldlanden.......
Correct.
Citaat:
Verschil met Primark is dat er minder winst in de pocket van tussenpersonen etc. gaat, dus zo erg zal het wel niet zijn als ik daar ga shoppen.
Als je dat gelooft. Ik heb nog een pracht stuk strand aan Mare Nectaris (mare=zee) wat ik je wil verkopen voor schijntje.

Citaat:
Btw, mensen die iedere dag vlees enzo eten (waaronder m*ddox bvb) die mogen gerust nóg sterkere kritiek krijgen vermits de vleesindustrie veel meer schade & leed berokkent dan iemand die zich ocharme eens tijdens de solden een paar goedkope sneakers aanschaft. DUH.
Bof, je had gerust dat sterretje eruit gelaten hoor. Maar u vergist zich. Ik eet niet alle dagen vlees. Hoeft helemaal niet.
Wat wel een punt is, tot nu is elk stukje vlees dat ik ooit gegeten heb, of eerlijk voor betaald, of eerlijk voor gewerkt. Niet proletarisch gewinkeld zoals u al "bekent" hebt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:16   #69
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Kon je de geur van kinderarbeid nog ruiken aan de kleding?
Bron kinderarbeid?

En dat de werknemers in die landen zich ook groeperen, he, en hardere eisen stellen aan de westerse producenten mbt werkomstandigheden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:21   #70
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
update:

Nu met de solden is het dé moment om te gaan. Ik was er eergisteren en sneakers waren er al aan 5€ in de afslag!! Ook de deco-corner is het prijzenslag... Dus treuzel niet want het is echt de moeite!
Amai, da's wel tof.

Maar sinds ik niet meer zo graag shop, heb ik reeds meer dan genoeg spullen voor dit seizoen. Ik ga de herfstcollectie shoppen.

Lol, nu de Primark er is, heb ik al 2 dezelfde kledingsstukken bij buurvrouwen gezien. We gaan allemaal hetzelfde dragen
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:26   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bron kinderarbeid?
https://en.wikipedia.org/wiki/Child_..._in_Bangladesh

Citaat:
En dat de werknemers in die landen zich ook groeperen, he, en hardere eisen stellen aan de westerse producenten mbt werkomstandigheden.
Bangladesh is een Islamitische afsplitsing van India. 90% van de bevolking is muzel.
Probeer in zo'n omgeving maar eens deftige werkomstandigheden te creëren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:28   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Amai, da's wel tof.

Maar sinds ik niet meer zo graag shop, heb ik reeds meer dan genoeg spullen voor dit seizoen. Ik ga de herfstcollectie shoppen.
Owwwwwww ik zou toch maar gaan... je kan makkelijk spullen scoren voor in de herfst....... !!

Citaat:
Lol, nu de Primark er is, heb ik al 2 dezelfde kledingsstukken bij buurvrouwen gezien. We gaan allemaal hetzelfde dragen
Hahahahahaha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:28   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Lol, nu de Primark er is, heb ik al 2 dezelfde kledingsstukken bij buurvrouwen gezien. We gaan allemaal hetzelfde dragen
Wel gemakkelijk nietwaar. Allemaal hetzelfde
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:30   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Correct.
Als je dat gelooft. Ik heb nog een pracht stuk strand aan Mare Nectaris (mare=zee) wat ik je wil verkopen voor schijntje.


Bof, je had gerust dat sterretje eruit gelaten hoor. Maar u vergist zich. Ik eet niet alle dagen vlees. Hoeft helemaal niet.
Wat wel een punt is, tot nu is elk stukje vlees dat ik ooit gegeten heb, of eerlijk voor betaald, of eerlijk voor gewerkt. Niet proletarisch gewinkeld zoals u al "bekent" hebt.
Ik zie anders toch een aardig tonnetje (buikske) op die Rinus fotokes....... Misschien niet iedere dag vlees nee, maar wel driedubbele porties wanneer het meat-day is zeker........... Ahahahahahahaha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 21:31   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel gemakkelijk nietwaar. Allemaal hetzelfde
In ieder geval beter dan die spannende t-shirtjes van op dat fotoke........ Ha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be