Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2019, 05:52   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard Moskeebeleid in Vlaanderen, "Homans heeft de boel al vijf jaar verziekt".

Moskeebeleid in Vlaanderen: 'Homans heeft de boel al vijf jaar verziekt'

Liesbeth Homans houdt al jaren de erkenning van nieuwe moskeeën tegen én plant daar nog minstens vijf jaar mee door te gaan. Zo bemoeilijkt de Vlaamse minister-president en minister van Inburgering de controle op wat er in die moskeeën wordt gezegd. Is het dat wat de N-VA wil?


Dit is een betalend artikel van Knack. Blijkbaar is het weeral razend actueel.

Dit is een teken dat Homans, en bij uitbreiding de N-VA, goed bezig is.
Ik denk dat wij al plat genoeg op onze buik gegaan zijn voor de moslims, en nog is het niet goed.
Toch wordt er alsmaar meer van ons geëist.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 06:43   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Wat geeft u het idee dat de Vlaming wil dat islamieten inburgeren? Oprotten is een betere optie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:10   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Goed artikel. Haar onbeleid mag allemaal ook wel aan het licht komen.

Maar het probleem voor mij is niet per se de erkenning of niet-erkenning van moskeeën maar de politieke spelletjes die ermee worden gespeeld. Om evt coalitie partners of de oppositie aan te vallen. De NVA vind het ook kunnen om de moslimgemeenschap zomaar voor het hoofd te stoten. En daarom is Homans volgens mij een slechte politica van een slechte partij.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 augustus 2019 om 08:11.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:13   #4
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moskeebeleid in Vlaanderen: 'Homans heeft de boel al vijf jaar verziekt'

Liesbeth Homans houdt al jaren de erkenning van nieuwe moskeeën tegen én plant daar nog minstens vijf jaar mee door te gaan. Zo bemoeilijkt de Vlaamse minister-president en minister van Inburgering de controle op wat er in die moskeeën wordt gezegd. Is het dat wat de N-VA wil?


Dit is een betalend artikel van Knack. Blijkbaar is het weeral razend actueel.

Dit is een teken dat Homans, en bij uitbreiding de N-VA, goed bezig is.
Ik denk dat wij al plat genoeg op onze buik gegaan zijn voor de moslims, en nog is het niet goed.
Toch wordt er alsmaar meer van ons geëist.
Het kan nog platter, hoor. Zoals voor de joden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:17   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het kan nog platter, hoor. Zoals voor de joden.
nee, Jodenhaat, da's meer iets voor moslims.

je viel even uit je rol hier.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 augustus 2019 om 08:18.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:32   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Daar de verschillen véél te groot zijn met wat wij mensen kennen in Europa aangaande de samenleving en ook proberen na te leven, horen moskeeën niet thuis in de EU.

Zoals ik al eerder schreef: als die mensen dat willen beleven of naleven wat men ze oplegt of voorschrijft/uitlegt bij een moskee bezoek dan is dat hun volste recht maar de enige plaats waar men dat het best kan beleven is in hun eigen landen.

Ik denk niet dat er veel Europeanen een boodschap aan hebben dat er op elke hoek-en straat een moskee ingeplant zal worden of is dat al zo niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 augustus 2019 om 08:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 09:24   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar de verschillen véél te groot zijn met wat wij mensen kennen in Europa aangaande de samenleving en ook proberen na te leven, horen moskeeën niet thuis in de EU.

Zoals ik al eerder schreef: als die mensen dat willen beleven of naleven wat men ze oplegt of voorschrijft/uitlegt bij een moskee bezoek dan is dat hun volste recht maar de enige plaats waar men dat het best kan beleven is in hun eigen landen.

Ik denk niet dat er veel Europeanen een boodschap aan hebben dat er op elke hoek-en straat een moskee ingeplant zal worden of is dat al zo niet?
Inderdaad, wij hebben geen boodschap aan die achterlijke Godsdienst.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:06   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Goed artikel. Haar onbeleid mag allemaal ook wel aan het licht komen.

Maar het probleem voor mij is niet per se de erkenning of niet-erkenning van moskeeën maar de politieke spelletjes die ermee worden gespeeld. Om evt coalitie partners of de oppositie aan te vallen. De NVA vind het ook kunnen om de moslimgemeenschap zomaar voor het hoofd te stoten. En daarom is Homans volgens mij een slechte politica van een slechte partij.
Ik denk dat we beter de vraag stellen of het zinvol is om organisaties die niets bijdragen aan integratie subsidie te geven?
Bovendien hebben moskee 's al genoeg inkomsten via hun leden, het is niet ongebruikelijk om 10 procent van je inkomsten af te staan, laten we eens kijken waarvoor dat geld gebruikt wordt?
En wil je nu zeggen dat we als domme schapen maar moeten goed keuren, om moslims niet tegen het hoofd te stoten? Die attitude lijkt me juist niet aan te bevelen.

Geen enkele religie zou trouwens subsidie moeten krijgen, behalve voor onderhoud van gebouwen met historische waarde.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:42   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat we beter de vraag stellen of het zinvol is om organisaties die niets bijdragen aan integratie subsidie te geven?
Bovendien hebben moskee 's al genoeg inkomsten via hun leden, het is niet ongebruikelijk om 10 procent van je inkomsten af te staan, laten we eens kijken waarvoor dat geld gebruikt wordt?
En wil je nu zeggen dat we als domme schapen maar moeten goed keuren, om moslims niet tegen het hoofd te stoten? Die attitude lijkt me juist niet aan te bevelen.

Geen enkele religie zou trouwens subsidie moeten krijgen, behalve voor onderhoud van gebouwen met historische waarde.
Inderdaad
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 16:31   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Goed artikel. Haar onbeleid mag allemaal ook wel aan het licht komen.

Maar het probleem voor mij is niet per se de erkenning of niet-erkenning van moskeeën maar de politieke spelletjes die ermee worden gespeeld. Om evt coalitie partners of de oppositie aan te vallen. De NVA vind het ook kunnen om de moslimgemeenschap zomaar voor het hoofd te stoten. En daarom is Homans volgens mij een slechte politica van een slechte partij.
Hoepel op met je moslimgemeenschap!
Overal waar moslims opduiken is het ambras. Dat volkje moet terug naar hun moslimlanden gedreven worden waar ze elkaar een kopje kleiner kunnen maken als nationale sport!
Waarom moeten wij belastinggeld verspillen aan mosks die helpen onze maatschappij in te palmen met hun islampraatjes?
Islam en godsdienstvrijheid? Onmogelijk.
Islam en terug naar de middeleeuwen en het barbarisme: is het daarvoor dat we moeten betalen?

Laatst gewijzigd door andev : 19 augustus 2019 om 16:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 16:34   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het kan nog platter, hoor. Zoals voor de joden.
Joden bezorgen ons nooit overlast. Moslims bezorgen ons dagelijks overlast.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 16:38   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Inburgering bemoeilijken door moskeeën niet te erkennen?? Dat vraagt meer uitleg.

Controle op wat er gezegd wordt in moskeeën door ze niet te erkennen? Het is eigenlijk simpel he: geen erkenning is geen moskee. Haat prediken en dergelijke meer = onmiddellijk verlies van de Belgische nationaliteit en repatriëring naar land van herkomst. Die mannetjes hebben toch allemaal dubbele nationaliteit.

De enige reden waarom hier zo over geklaagd wordt is omdat die moskeeën bij erkenning uit de staatskas kunnen graaien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 22:36   #13
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Wat een onzin.

Dus anders gezegd: laat de moskeeën als paddestoelen uit de grond schieten, en alle problemen qua inburgering, aanpassing en respect voor de oorspronkelijke cultuur en gedachtengoed van BE, verdwijnen als sneeuw voor de zon??

-> Dikke grap, dikke zever, en dus complete onzin.

De wetten in BE waren in het verleden niet zo streng als nu, en zie tot welke problemen met de "religie van de vrede" er zijn in BE - en tevens op mondiale schaal zijn.

Onze verlichting, zal ons tot onze ondergang leiden !
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be