Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2002, 18:56   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Jörgen, onzen Darwin wilt precies ook een plaatske, misschien als eerste opvolger of zo?
Aan Darwin (what's in a name?) lijkt de evolutie voorbij te zijn gegaan. Je moet welhaast het verstand hebben ter grootte van een pindanoot, om in Mieke Vogels een moslimfundamentaliste te zien

Blijkbaar is zijn islamofobie hem te machtig geworden. Gelukkig heeft Darwin mij nog niet gezien wanneer ik een joodse keppel droeg als ik naar een trouwpartij of Bar Mitzwah ging van één van mijn joodse vrienden. Hij zou mij allicht voor de een of andere Zionist (=Israelische extreem-nationalist) hebben versleten. 8)

Voor mij betekent dat gewoon dat ik respect heb voor iemands overtuiging/religie, en dat van hetzelfde gehalte als dat van Mieke Vogels die inderdaad onlangs in een of ander programma met een Shador op het hoofd verscheen.

Enfin, laat ons hopen dat Darwin ooit de boekjes van zijn naamgenoot zal doorlezen en alsnog de verlichting nabij zal komen
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 21:45   #22
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Jörgen, onzen Darwin wilt precies ook een plaatske, misschien als eerste opvolger of zo?
Aan Darwin (what's in a name?) lijkt de evolutie voorbij te zijn gegaan. Je moet welhaast het verstand hebben ter grootte van een pindanoot, om in Mieke Vogels een moslimfundamentaliste te zien

Blijkbaar is zijn islamofobie hem te machtig geworden. Gelukkig heeft Darwin mij nog niet gezien wanneer ik een joodse keppel droeg als ik naar een trouwpartij of Bar Mitzwah ging van één van mijn joodse vrienden. Hij zou mij allicht voor de een of andere Zionist (=Israelische extreem-nationalist) hebben versleten. 8)

Voor mij betekent dat gewoon dat ik respect heb voor iemands overtuiging/religie, en dat van hetzelfde gehalte als dat van Mieke Vogels die inderdaad onlangs in een of ander programma met een Shador op het hoofd verscheen.

Enfin, laat ons hopen dat Darwin ooit de boekjes van zijn naamgenoot zal doorlezen en alsnog de verlichting nabij zal komen
Mij moet je niets proberen wijs te maken over Mieke Vogels, Piano. Ik ken haar immers persoonlijk.

Maar het politiek cynisme van groen-links begint zulke dramatische afmetingen aan te nemen dat je hen niet meer au sérieux kunt nemen. Het wordt eerder iets voor een slapstick, hetgeen je ze nu allemaal ziet opvoeren.

En het woord groen-links is voor Mieke Vogels een héél toepasselijke omschrijving, want zij was één van de figuren achter de lijst ELA uit de jaren zeventig. ELA stond voor "Ecologisch en Links Alternatief". Die slimmerik die indertijd dit paard van Troje bij Agalev heeft binnengehaald, tekende hiermee het doodvonnis van de basispricipes van deze ooit groene partij.



Voor de rest misgun ik haar succes niet dat ze via Agalev heeft weten te bereiken. De naar anarchie en chaos strevende mens heeft immers ook recht op zijn/haar partij, niet?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 22:37   #23
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Voor de rest misgun ik haar succes niet dat ze via Agalev heeft weten te bereiken. De naar anarchie en chaos strevende mens heeft immers ook recht op zijn/haar partij, niet?
Ik aanzie Mieke Vogels eerder als een VLDster (doffe e). Een blakende politica met hoog gibbergehalte, maar met weinig groene uitstraling.
Verhofstadt is trouwens ook zo iemand die graag beweert dat hij anarchist is. Als een liberaal daarmee uitpakt, dan klinkt het alsof men de wet van de jungle staat te verkondigen. Enfin, ik zie die Vogels nog wel eindigen bij de VLD eigenlijk, als een soort fin de carrière-frats of zo. Margriet Hermans achterna.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:02   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Jörgen, onzen Darwin wilt precies ook een plaatske, misschien als eerste opvolger of zo?
Aan Darwin (what's in a name?) lijkt de evolutie voorbij te zijn gegaan. Je moet welhaast het verstand hebben ter grootte van een pindanoot, om in Mieke Vogels een moslimfundamentaliste te zien
Mij moet je niets proberen wijs te maken over Mieke Vogels, Piano. Ik ken haar immers persoonlijk.
Ik ken haar ook persoonlijk, en de stichter -Pater Luc Versteylen- heeft nog een tijd huisvriend geweest bij ons, maar dat is wel enkele decennia geleden. Wat nu telt voor mij, is dat Mieke Vogels zichzelf wegcijfert ten gunste van de allochtoonse zaak. Vogels zal nog wel de lijst blijven duwen, om zich ervan te verzekeren dat Mevr. Talhaoui stevig in het zadel komt te zitten. Een lovenswaardige geste vind ik.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:23   #25
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat nu telt voor mij, is dat Mieke Vogels zichzelf wegcijfert ten gunste van de allochtoonse zaak. Vogels zal nog wel de lijst blijven duwen, om zich ervan te verzekeren dat Mevr. Talhaoui stevig in het zadel komt te zitten. Een lovenswaardige geste vind ik.
Mevr. Talhaoui was wel duidelijk aanwezig op het anti-westers islam-martelaarsfestival dat onlangs in Antwerpen doorging.

Natuurlijk heeft iedereen het recht om op te komen voor zijn/haar ideeën. Maar het is toch goed dat iedereen weet voor welke ideeën wie staat.

Mevr. Talhaoui komt open en bloot uit voor haar anti-westerse ideeën.

Wie op Agalev wil stemmen weet dus waaraan hij/zij zijn/haar stem geeft : aan de anti-westerse krachten in onze samenleving.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:27   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat nu telt voor mij, is dat Mieke Vogels zichzelf wegcijfert ten gunste van de allochtoonse zaak. Vogels zal nog wel de lijst blijven duwen, om zich ervan te verzekeren dat Mevr. Talhaoui stevig in het zadel komt te zitten. Een lovenswaardige geste vind ik.
Mevr. Talhaoui was wel duidelijk aanwezig op het anti-westers islam-martelaarsfestival dat onlangs in Antwerpen doorging.

Natuurlijk heeft iedereen het recht om op te komen voor zijn/haar ideeën. Maar het is toch goed dat iedereen weet voor welke ideeën wie staat.

Mevr. Talhaoui komt open en bloot uit voor haar anti-westerse ideeën.

Wie op Agalev wil stemmen weet dus waaraan hij/zij zijn/haar stem geeft : aan de anti-westerse krachten in onze samenleving.
Dat is nieuw voor mij. Dat mag je wel eens aantonen want ik heb niet de indruk dat dat zo is.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:36   #27
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat is nieuw voor mij. Dat mag je wel eens aantonen want ik heb niet de indruk dat dat zo is.
Al wie op dat martelaarsfestival aanwezig was, dus ook Fauzaya Talhaoui, staat achter de haatboodschap van de Antwerpse Marokkaanse moslimleiders die de moord op Achrak "een racistische daad noemden tot het tegendeel bewezen is".

En wie ostentatief akkoord gaat met het prediken van haat tegen de westerse samenleving is volgens mij nog altijd anti-westers.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:43   #28
Recitator
Schepen
 
Recitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Berichten: 463
Standaard

Heb de eer gehad om Talhaoui al te hebben leren kennen ... en heb een beetje mijn twijfels of dit wel de politica is die we in Antwerpen willen. Het mens kan echt niet LUISTEREN naar wat iemand anders zegt ...
Recitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 11:55   #29
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Recitator
Heb de eer gehad om Talhaoi al te hebben leren kennen ... en heb een beetje mijn twijfels of dit wel de politica is die we in Antwerpen willen. Het mens kan echt niet LUISTEREN naar wat iemand anders zegt ...
Ik ken haar ook niet echt. Persoonlijk heb ik het eerder voor figuren zoals bv SP.a senator Fatma Pehlivan, Mimoumi Bousaka of Mohamed Chokri.

Maar ik vind het gegeven signaal belangrijker op dit ogenblik.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 12:06   #30
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar ik vind het gegeven signaal belangrijker op dit ogenblik.
Dat signaal was héél duidelijk.

De polarisatie-strategie van Agalev ten top gedreven. Als er ergens krachten zijn die mee aan de basis van het succes van het Vlaams Blok liggen, dan zijn het wel de mensen van Agalev. Nu worden ze echter nog overtroefd door Abou Jahjah.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 13:36   #31
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat signaal was héél duidelijk.

De polarisatie-strategie van Agalev ten top gedreven. Als er ergens krachten zijn die mee aan de basis van het succes van het Vlaams Blok liggen, dan zijn het wel de mensen van Agalev. Nu worden ze echter nog overtroefd door Abou Jahjah.
Agalev heeft gewoon het lef om zoiets te doen, en ik vind dat fantastisch, want ik ben de dikkop-xenofobie in Antwerpen al lang beu!
Aboe JahJah heeft zijn lotgenoten in een illegitieme zone gedrukt, door zijn onhandigheid (of bewust), in een soort zone van "martelaren", een zone waar de hele autochtone bevolking zich plots eens mag op afreageren of zijn gal eens mag op uitspuwen. Er is een zeer ongezonde situatie ontstaan voor die mensen, waarbij zelfs bij gematigden krediet werd verloren, en ik vind dat Agalev hier als politieke partij een belangrijke verantwoordelijkheid op zich neemt door die mensen weer in een ander daglicht te stellen. Want ze zijn lang niet allemaal opgezet met een onverantwoorde martelaar als Abou.
Het Vlaams Blok is er als de dood voor dat mensen van vreemde afkomst in een positief aanzien zouden komen te staan en vandaar ook dat hun discipelen er spontaan alles aan zullen doen om dit Agalev-initiatief te verketteren en onderuit te halen.

Darwin spreekt over polarisatie, maar hij is er zelf al goed mee bezig.

De grote schuld van de polarisatie is niet het feit dat een vreemdeling mag deelnemen aan het politieke debat, maar wel het politieke spel van onverdraagzamen uit beide kampen waarbij aan de ene kant een groep mensen staan die als volslagen populist en farizeëer munt slaan uit alle mogelijke fouten die men durft begaan (het Blok) en aan de andere kant een groep mensen die met die populisten niet durven/mogen/willen praten. Ik zelf zie geen "polarisatie" in het uitsteken van een symbolische hand naar de allochtone gemeenschap (a.h.w. de parabel van de barmhartige Samaritaan), ik zie wel polarisatie in alle politieke poeha die daarrond verkocht wordt.

Ik verwacht trouwens niet direct dat het Agalev aan een sprong voorwaarts zal helpen, het zal eerder een opoffering zijn ten voordele van deze recentelijk veel te erg onder vuur gekomen bevolkingsgroep (nogmaals, door het onhandig en dus uiteindelijk tot nu toe onverantwoord optreden van JahJah) en dat vind ik dus een schone zaak, want *iemand* moest dat doen en eerlijk is eerlijk, dat is een engagement dat het Blok nooit zou kunnen stellen, want dat is wat dat betreft op dit ogenblik een gehandicapte partij. Zij zijn gijzelaar van hun eigen populisme. Zij dragen bijgevolg maar zeer weinig bij aan de stabiliteit en de vrede in onze samenleving, welintegendeel, hun aanhang doet niet anders dan overal afbrekende en polariserende taal te verspreiden. Het feit dat ze het op die manier moeten doen, wijst erop dat de ontevredenheid niet groot genoeg is, en dat ze er dus altijd nog een schepke moeten bijdoen. Het probleem is dat veel mensen gevoelig zijn voor ritme, en als ge lang genoeg blijft zagen aan dezelfde boom of lang genoeg op dezelfde nagel klopt, dan krijgt ge op den duur heel wat poppetjes aan het dansen. Verschillende remedies zijn hier mogelijk. Ofwel doorbreekt ge hun ritme, zoals in Nederland, en laat ge hen eens meeswingen op het podium, wie weet vallen ze er snel af. Ofwel wacht ge tot de mensen het zelf beu zijn, maar opgepast, dat kan lang duren, want tegenwoordig met die electronische dansmuziek kan men het harden tot s morgensvroeg he ,-).
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 13:48   #32
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

De polarisatie-strategie van Agalev waar ik over spreek dateert al van midden jaren '80. Ondanks verzet van binnenuit en aanmaningen om omzichtig met het migrantenthema om te springen en waarschuwingen dat de stellingen van de radikalen binnen Agalev enkel het Vlaams Blok stemmen zou doen winnen, gingen deze lieden er resoluut verder mee door.

Het gevolg was inderdaad een spectaculaire stijging van het stemmenaantal van het Vlaams Blok, nadat Agalev de bevolking had 'gesensibiliseerd' rond het migrantenstemrecht.

Wat is nu het resultaat van die polarisatie-strategie? Want dat is wat uiteindelijk telt.

Het resultaat is dat Agalev zich onmisbaar heeft gemaakt om mee te regeren. Zeker in Antwerpen is het Blok door deze polarisatie immers zo groot geworden, dat alle partijen zich moeten verenigen én verzekerd zijn van machtsdeelname. Waar het tenslotte allemaal om begonnen was.


Daarom ook dat overbevolking een taboe-onderwerp is en was bij Agalev, ondanks ergernis hierover door ecologen in de partij. Praktisch alle milieuproblemen zijn afgeleiden van de overbevolking. Maar om de supervruchtbare allochtonen niet voor het hoofd te stoten mocht en mag over dit grootste en belangrijkste probleem van onze tijd binnen Agalev niet gesproken worden, laat staan conclusies eruit getrokken worden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 14:39   #33
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De polarisatie-strategie van Agalev waar ik over spreek dateert al van midden jaren '80. Ondanks verzet van binnenuit en aanmaningen om omzichtig met het migrantenthema om te springen en waarschuwingen dat de stellingen van de radikalen binnen Agalev enkel het Vlaams Blok stemmen zou doen winnen, gingen deze lieden er resoluut verder mee door.
M.a.w. het louter bestaan van iets als het Vlaams Blok had de politieke agenda moeten bepalen, wat wel en niet mocht gezegd worden.
Ik denk veeleer dat bepaalde behoudsgezinde krachten het Blok handig hebben gebruikt om hun eigen politieke agenda op te dringen, maar dat Agalev daar zijn voeten aan heeft geveegd. Ik denk veeleer dat Agalev gekozen heeft voor een "confrontatie-strategie", iets waar enige moed voor nodig is en wat geen garantie biedt op succes, zoals je zelf in je analyse kon vaststellen. Het aspect "polarisatie" is veeleer iets dat het Blok zelf in stand houdt om stemmen te winnen en het is onzin om dat op de kap van Agalev te schuiven. Het Blok grijpt nl. alles wat het maar kan vinden aan om te polariseren, niet alleen de migrantenproblematiek, het bestaande ongenoegen, maar zelfs het cordon sanitaire buiten ze handig uit. Het cordon sanitaire is op zichzelf echter ook een strategie, maar wat de meest lonende strategie is, dat moet blijken uit de verkiezingsresultaten, wellicht ook beinvloed door de middelen die eenieder tot zijn beschikking heeft. Onze democratie is gebrekkig en onvolmaakt, maar ik heb wel vertrouwen in de toekomst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Daarom ook dat overbevolking een taboe-onderwerp is en was bij Agalev, ondanks ergernis hierover door ecologen in de partij. Praktisch alle milieuproblemen zijn afgeleiden van de overbevolking. Maar om de supervruchtbare allochtonen niet voor het hoofd te stoten mocht en mag over dit grootste en belangrijkste probleem van onze tijd binnen Agalev niet gesproken worden, laat staan conclusies eruit getrokken worden.
Mocht er al een probleem van overbevolking zijn, en België zal dan wel niet het enige land zijn dat daar mee af te rekenen krijgt, dan nog denk ik dat Agalev veeleer taboes maakt over de aanpak van het probleem. Want het Blok zal wellicht zo zijn eigen oplossingen voorleggen, die Agalev liever op een andere manier zou willen aanpakken . Smaken verschillen, dat is nu eenmaal de reden dat Agalev en het Blok niet een en dezelfde partij zijn, dat is het spel van de democratie, maar om te spreken over een taboe?
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 15:21   #34
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Mocht er al een probleem van overbevolking zijn, ...
Het feit dat u nog steeds zo'n taalgebruik hanteert demonstreert op een zeer pijnlijke manier de schandalige manier waarop Agalev omgaat met het thema milieu.

Na meer dan 25 jaar groenen zou het minste dat je van hen had kunnen verwachten toch wel geweest zijn dat iedereen van de ernst van dit probleem bewust geworden is.

Maar nee, de "democratie" zoals zij dat binnenskamers noemden (= migrantenstemrecht) was zoveel belangrijker.

Ondertussen sterft de ene na de andere dier- en plantensoort op onze planeet uit door de overbevolking van de Homo Sapiens. En blijven er straks geen bomen meer over. Dan is het "Welcome to my Nightmare".
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 15:25   #35
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Mocht er al een probleem van overbevolking zijn, ...
Het feit dat u nog steeds zo'n taalgebruik hanteert demonstreert op een zeer pijnlijke manier de schandalige manier waarop Agalev omgaat met het thema milieu.

Na meer dan 25 jaar groenen zou het minste dat je van hen had kunnen verwachten toch wel geweest zijn dat iedereen van de ernst van dit probleem bewust geworden is.

Maar nee, de "democratie" zoals zij dat binnenskamers noemden (= migrantenstemrecht) was zoveel belangrijker.

Ondertussen sterft de ene na de andere dier- en plantensoort op onze planeet uit door de overbevolking van de Homo Sapiens. En blijven er straks geen bomen meer over. Dan is het "Welcome to my Nightmare".
Jamajamajama. Mijn onwetendheid over de overbevolking zegt niets over Agalev he ,)).
Waar stuur je in feite op aan? Geboortebeperking bij de migrantengemeenschap?
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 15:34   #36
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Jamajamajama. Mijn onwetendheid over de overbevolking zegt niets over Agalev he ,)).
Waar stuur je in feite op aan? Geboortebeperking bij de migrantengemeenschap?
Ik vind juist dat dat heel veel zegt over Agalev. Een échte milieupartij had al die jaren op dat thema moeten hameren zodat iedereen in de samenleving van de ernst van het probleem overtuigd was.

En dat is inderdaad een zeer belangrijke boodschap die naar de migranten had moeten overgebracht worden.

Hier in Europa kunnen we onze levensstijl met ons groot aantal mensen slechts handhaven door de hulpbronnen in de rest van de wereld leeg te zuigen. Als we iedereen op de wereld een Europese levensstijl willen gunnen zonder het milieu voorgoed om zeep te helpen, is er slechts plaats voor 1 �* 2 miljard mensen op de ganse aarde.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:04   #37
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
Zij (=het Vlaams Blok) zijn gijzelaar van hun eigen populisme. Zij dragen bijgevolg maar zeer weinig bij aan de stabiliteit en de vrede in onze samenleving, welintegendeel, hun aanhang doet niet anders dan overal afbrekende en polariserende taal te verspreiden. Het feit dat ze het op die manier moeten doen, wijst erop dat de ontevredenheid niet groot genoeg is, en dat ze er dus altijd nog een schepke moeten bijdoen. Het probleem is dat veel mensen gevoelig zijn voor ritme, en als ge lang genoeg blijft zagen aan dezelfde boom of lang genoeg op dezelfde nagel klopt, dan krijgt ge op den duur heel wat poppetjes aan het dansen. Verschillende remedies zijn hier mogelijk. Ofwel doorbreekt ge hun ritme, zoals in Nederland, en laat ge hen eens meeswingen op het podium, wie weet vallen ze er snel af. Ofwel wacht ge tot de mensen het zelf beu zijn, maar opgepast, dat kan lang duren, want tegenwoordig met die electronische dansmuziek kan men het harden tot s morgensvroeg he ,-).
Ik denk niet dat het in die bruine marsbotinnen leuk zal swingen, dus daarvoor moeten we al niet doen. Maar misschien zal Anke Vandermeersch nog wel voor een verrassingsact kunnen zorgen en ons een striptease ten beste geven. Die verbeten seut van een Alexandra Coolen kunnen we eindelijk rustig vergeten

De taktiek van het Blok werkt natuurlijk wel. Zij gebruiken (lees:misbruiken) de luiaardij van Jan Modaal die het vertikt om op eigen onderzoek te gaan, en liever slikt wat hem wordt aangeboden als het maar licht en makkelijk verteerbaar blijft.



En over dat ritme....

Wie ooit Karel Dillen heeft horen spreken weet hoe het principe werkt. Hij bouwde in al zijn toespraken en geschreven teksten vaak eindeloze herhalingen van een paar sleutelzinnen in. "Op de nagel kloppen om hem erin te krijgen" noemt hij dat volgens Vandenbussche die hierover een artikel publiceerde in 'Onze Taal' (nr 4, 1995).

In de handleiding die de dienst organisatie onder leiding van Filip Dewinter heeft gemaakt, heet het: "Het herhalingseffect is ongetwijfeld een van de belangrijkste technieken. Men kan nooit genoeg op dezelfde nagel kloppen... Alleen herhaling loont."

Als politieke tegenstanders op dezelfde spijker slaan, dan is het plotseling een typische indoctrinatietechniek.

"Als leugens dikwijls genoeg herhaald worden, krijgen zij de schijn van geloofwaardigheid." Nazi-propagandachef Goebbels wist dat. Vandenbussche haalt een citaat van hem aan:"Steeds moeten slogans en parolen herhaald worden, tot ook de domste mens ze kan onthouden."Het taalbewustzijn van het Vlaams Blok en de VBJ is geen toeval. De rechts-extremistische partij is permanent bezig de geesten rijp te maken voor haar ideologische opvattingen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:30   #38
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Zeg Piano, mag ik u eens iets vragen?

Waarom herhaalt gij altijd dat het Vlaams Blok een verborgen agenda heeft?



Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:43   #39
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Hier in Europa kunnen we onze levensstijl met ons groot aantal mensen slechts handhaven door de hulpbronnen in de rest van de wereld leeg te zuigen. Als we iedereen op de wereld een Europese levensstijl willen gunnen zonder het milieu voorgoed om zeep te helpen, is er slechts plaats voor 1 �* 2 miljard mensen op de ganse aarde.
Ja, vandaar ook wellicht dat Agalev Agalev heet he ("anders gaan leven").
Zij verkiezen te zoeken naar een levensstijl die wel toelaat om met z'n allen te kunnen verderleven, ipv de eigen vernietigende levensstijl door te zetten ten koste van andere mensen. Als ik moet kiezen tussen het bijsturen van mijn levensstijl of het naar de haaien laten gaan van miljoenen mensen omwille van de huidige levensstijl, dan vind ik de eerste toch het milieuvriendelijkst... Of reken jij de mens niet tot ons milieu? Ik vind geboortebeperking een communistische manier van denken, waarvan al meermaals aangetoond werd dat ze moeilijk houdbaar is, menselijk gesproken dan, en dus pleit het toch eerder voor Agalev dat zij zulke praktijken niet propageren. Men kan echter wel een ontradings- of ontmoedigingspolitiek voeren zonder dat dat onmenselijke implicaties hoeft te hebben. Laat ons bovendien rekenen op de redelijkheid van de mensen in deze en als er dan al eens wat meer zielen zijn op onze aarde, dan is er desnoods maar even wat minder voor *meer* mensen. Dat laatste ligt bij sommigen natuurlijk zeer gevoelig, vooral bij hen die liever niet hoeven te delen met hun medemensen, omdat zij vinden dat zij en niet die andere uitverkoren zijn door God om recht te hebben op een bestaan...
Ik ben er zeker van dat, wanneer iedereen een bijdrage levert, er voor iedereen plaats is in dit universum, zonder enige uitzondering.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 16:45   #40
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Zeg Piano, mag ik u eens iets vragen?
Waarom herhaalt gij altijd dat het Vlaams Blok een verborgen agenda heeft?
Doodeenvoudig, hij confronteert de Blokkers met hun eigen strategie ,-).
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be