Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer gaat Trump zijn nederlaag toegeven?
Nooit 35 81,40%
De week na 14 december als de kiesmannen gekozen hebben 2 4,65%
Volgende week 3 6,98%
Andere dag, met wat uitleg 3 6,98%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2021, 18:48   #461
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Op de radio had men het er over dat ter beveiliging van oa het Kapitool en aanbelanden er een beveiligingscorps van 2000 (!!!!) mensen bestaat.

Ofwel is dat getal een vergissing.
Ofwel is dat getal geen vergissing maar bestaat dat "corps" vooral uit schermkijkers,managers,directrices (allemaal netjes verdeeld naar ras en geslacht) en kwam de effectieve "verdediging" tegen die "Mardi Gras-stormtroopers" neer op een 5-tal overjaarse dikbuikige babyboomers met een pepperspray en een pistool,maar tenminste nog kloten aan hun lijf.

Ben ik er ver naast?

En inderdaad,ik moet het eens zijn met een mede-forummer .Als dit een BLM bestorming was geweest (niet aangekondigd),dan zag het Kapitool er nu uit als het colosseum in Rome.


Die "beveiliging".....mensenlief
Het is daarjuist door de burgemeester van DC uitgelegd. De Metropolitan Police heeft 2000 leden, maar die zijn enkel bevoegd voor het ‘burgerlijk’ deel van de stad.

De Federale gebouwen zoals het Capitool hebben hun eigen ordediensten (Capitol Hill Police) en vallen onder Federale autoriteit.

DeMetropolitan Police heeft hulp geboden zodra de Capitol Hill Police dit vroeg.

De burgemeester kan hulp vragen aan de National Guard, maar niet voor Federale gebouwen. Dat moet de Federale overheid doen, Trump dus.
Of De Capitol Hill Police op voorhand bijstand gevraagd heeft van de National Guard is niet duidelijk. Wordt blijkbaar onderzocht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 18:56   #462
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ze zijn allebei verwerpelijk. Democratie heeft dergelijke stoottroepen niet nodig. Protesteren is een democratisch recht. De aandacht vastigen op je zaak ook. Maar geweld en intimidatie gebruiken als een politiek wapen is een democratie onwaardig. Dan krijg je zoiets als Papa Doc en Baby Doc en hun Tonton Macoutes.
Kijk als je drie kwart van de journalisten tegen hebt, negentig procent van de academici en alle grote bazen van de sociale mediabedrijven omdat die de voeling met de gewone werkmensen volledig kwijt zijn, en die journalisten, academici en ceo's de samenleving elke dag censureren, conditioneren en brainwashen, dan kan je niet anders andere manieren zoeken om iedereen wakker te schudden. Helaas pinda kaas. Alles wat je doet wordt onmiddellijk verdraaid. Zeg nu zelf eens, vanwaar kwam het geweld ? De schoten kwamen niet van de betogers. Er is in vergelijking met de BLM-marsen amper iets vernield. Men heeft het over geweld, stoottroepen, ... , maar ik heb van dat alles niets gezien. Ik heb een volksmassa gezien die zich in beweging heeft gezet en die haar parlement is ingewandeld. En politici die in hun broek scheten van angst voor de bevolking en hun lijfwachten op de onbewapende bevolking lieten schieten. Maar de framing in de media is natuurlijk al totaal anders. Daar neemt men lustig woorden als geweld, staatsgreep, stoottroepen, anti-democratisch, ... in de mond. Hoe totaal anders zouden de journalisten, politici, ... niet hebben gereageerd als dit een BLM-betoging was geweest ? Hebben de ceo's van de sociale media bedrijven de twitter, facebook, ... accounts van de democratische politici zoals Alexandria Ocasio-Cortez die het BLM geweld vergoelijkten en in sommige ogen waarschijnlijk uitlokten tijdens de onlusten na de dood van Floyd geblokkeerd ? Neen hoor. Maar met de Trump doen ze dat wel ... voor mij stemt dit tot nadenken. De meeste mensen slikken gewoon de drek die de media over hen heen kapt.

Ik moet van Trump niets hebben, niets van de antivax/gatesnutcases, niets van de whitesupremacists, niets van de Qanonners, niets van de pro-lifers niets, ... maar ik weiger om daarom door de media en 'constructieve' journalisten als Bjorn Soennens te laten hersenspoelen. Dit was geen poging tot staatsgreep, er werd geen geweld gebruikt en binnen een week zou dit vergeten moeten zijn. In vergelijking met het maandenlange geweld en plunderingen na Floyd is dit niets, is dit een carnavalsgrap. Men zou bij ons beter ook eens het parlement bestormen en de losers die er nu inzitten in hun broek doen kakken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:03   #463
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kijk als je drie kwart van de journalisten tegen hebt, negentig procent van de academici en alle grote bazen van de sociale mediabedrijven omdat die de voeling met de gewone werkmensen volledig kwijt zijn, en die journalisten, academici en ceo's de samenleving elke dag censureren, conditioneren en brainwashen, dan kan je niet anders andere manieren zoeken om iedereen wakker te schudden. Helaas pinda kaas. Alles wat je doet wordt onmiddellijk verdraaid. Zeg nu zelf eens, vanwaar kwam het geweld ? De schoten kwamen niet van de betogers. Er is in vergelijking met de BLM-marsen amper iets vernield. Men heeft het over geweld, stoottroepen, ... , maar ik heb van dat alles niets gezien. Ik heb een volksmassa gezien die zich in beweging heeft gezet en die haar parlement is ingewandeld. En politici die in hun broek scheten van angst voor de bevolking en hun lijfwachten op de onbewapende bevolking lieten schieten. Maar de framing in de media is natuurlijk al totaal anders. Daar neemt men lustig woorden als geweld, staatsgreep, stoottroepen, anti-democratisch, ... in de mond. Hoe totaal anders zouden de journalisten, politici, ... niet hebben gereageerd als dit een BLM-betoging was geweest ? Hebben de ceo's van de sociale media bedrijven de twitter, facebook, ... accounts van de democratische politici zoals Alexandria Ocasio-Cortez die het BLM geweld vergoelijkten en in sommige ogen waarschijnlijk uitlokten tijdens de onlusten na de dood van Floyd geblokkeerd ? Neen hoor. Maar met de Trump doen ze dat wel ... voor mij stemt dit tot nadenken. De meeste mensen slikken gewoon de drek die de media over hen heen kapt.

Ik moet van Trump niets hebben, niets van de antivax/gatesnutcases, niets van de whitesupremacists, niets van de Qanonners, niets van de pro-lifers niets, ... maar ik weiger om daarom door de media en 'constructieve' journalisten als Bjorn Soennens te laten hersenspoelen. Dit was geen poging tot staatsgreep, er werd geen geweld gebruikt en binnen een week zou dit vergeten moeten zijn. In vergelijking met het maandenlange geweld en plunderingen na Floyd is dit niets, is dit een carnavalsgrap. Men zou bij ons beter ook eens het parlement bestormen en de losers die er nu inzitten in hun broek doen kakken.
Vergelijkend met wat in Berlijn en Parijs is gebeurd was dit inderdaad een watjes betoging. Ook van beveiliging was het minder als een voetbalmatch hier tussen Eupen en Westerlo
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:05   #464
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kijk als je drie kwart van de journalisten tegen hebt, negentig procent van de academici en alle grote bazen van de sociale mediabedrijven omdat die de voeling met de gewone werkmensen volledig kwijt zijn, en die journalisten, academici en ceo's de samenleving elke dag censureren, conditioneren en brainwashen, dan kan je niet anders andere manieren zoeken om iedereen wakker te schudden. Helaas pinda kaas. Alles wat je doet wordt onmiddellijk verdraaid. Zeg nu zelf eens, vanwaar kwam het geweld ? De schoten kwamen niet van de betogers. Er is in vergelijking met de BLM-marsen amper iets vernield. Men heeft het over geweld, stoottroepen, ... , maar ik heb van dat alles niets gezien. Ik heb een volksmassa gezien die zich in beweging heeft gezet en die haar parlement is ingewandeld. En politici die in hun broek scheten van angst voor de bevolking en hun lijfwachten op de onbewapende bevolking lieten schieten. Maar de framing in de media is natuurlijk al totaal anders. Daar neemt men lustig woorden als geweld, staatsgreep, stoottroepen, anti-democratisch, ... in de mond. Hoe totaal anders zouden de journalisten, politici, ... niet hebben gereageerd als dit een BLM-betoging was geweest ? Hebben de ceo's van de sociale media bedrijven de twitter, facebook, ... accounts van de democratische politici zoals Alexandria Ocasio-Cortez die het BLM geweld vergoelijkten en in sommige ogen waarschijnlijk uitlokten tijdens de onlusten na de dood van Floyd geblokkeerd ? Neen hoor. Maar met de Trump doen ze dat wel ... voor mij stemt dit tot nadenken. De meeste mensen slikken gewoon de drek die de media over hen heen kapt.

Ik moet van Trump niets hebben, niets van de antivax/gatesnutcases, niets van de whitesupremacists, niets van de Qanonners, niets van de pro-lifers niets, ... maar ik weiger om daarom door de media en 'constructieve' journalisten als Bjorn Soennens te laten hersenspoelen. Dit was geen poging tot staatsgreep, er werd geen geweld gebruikt en binnen een week zou dit vergeten moeten zijn. In vergelijking met het maandenlange geweld en plunderingen na Floyd is dit niets, is dit een carnavalsgrap. Men zou bij ons beter ook eens het parlement bestormen en de losers die er nu inzitten in hun broek doen kakken.
Ik denk ook niet dat dit een effectieve poging tot staatsgreep was. Indien wel dan zou die geen lang leven beschoren zijn geweest. Intimerend was het wel. Er werden ook vernielingen aangebracht. Moest er idd bewijs van verkiezingsfraude zijn aangebracht dan kon ik zelfs steun betuigen voor deze actie.

Nu helaas vrees ik dat ze hun eigen ruiten hebben ingegooid en dat dit hetgene was waar het politiek correcte mainstream denken op zat te wachten om politiek rechts te kunnen schofferen. Dat BLM dagenlang verscheidene steden teisterde met vandalisme, plunderingen en brandstichtingen wordt hierbij idd graag vergeten. Nogmaals, ik mis het bewijs van verkiezingsfraude. Mocht Trump nog enige ambitie hebben gehad om een neiuwe race te wagen dan heeft hij volgens mij hier zijn kansen de nek omgewrongen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:07   #465
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat dit een effectieve poging tot staatsgreep was. Indien wel dan zou die geen lang leven beschoren zijn geweest. Intimerend was het wel. Er werden ook vernielingen aangebracht. Moest er idd bewijs van verkiezingsfraude zijn aangebracht dan kon ik zelfs steun betuigen voor deze actie.

Nu helaas vrees ik dat ze hun eigen ruiten hebben ingegooid en dat dit hetgene was waar het politiek correcte mainstream denken op zat te wachten om politiek rechts te kunnen schofferen. Dat BLM dagenlang verscheidene steden teisterde met vandalisme, plunderingen en brandstichtingen wordt hierbij idd graag vergeten. Nogmaals, ik mis het bewijs van verkiezingsfraude. Mocht Trump nog enige ambitie hebben gehad om een neiuwe race te wagen dan heeft hij volgens mij hier zijn kansen de nek omgewrongen.
om hem te citeren.. LOCK HIM UP !!!!!!

gelukkig zijn de extreem- rechtsen in de us watjes, maar dat wil niet zeggen dat de 'Don' niet graag gezien had dat het congres overstag ging door de intimidaties, in feite is dit toch een 'mislukte' poging om de instellingen te doen buigen voor de narcist

Laatst gewijzigd door edwinp : 7 januari 2021 om 19:10.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:18   #466
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat dit een effectieve poging tot staatsgreep was. Indien wel dan zou die geen lang leven beschoren zijn geweest. Intimerend was het wel. Er werden ook vernielingen aangebracht. Moest er idd bewijs van verkiezingsfraude zijn aangebracht dan kon ik zelfs steun betuigen voor deze actie.

Nu helaas vrees ik dat ze hun eigen ruiten hebben ingegooid en dat dit hetgene was waar het politiek correcte mainstream denken op zat te wachten om politiek rechts te kunnen schofferen. Dat BLM dagenlang verscheidene steden teisterde met vandalisme, plunderingen en brandstichtingen wordt hierbij idd graag vergeten. Nogmaals, ik mis het bewijs van verkiezingsfraude. Mocht Trump nog enige ambitie hebben gehad om een neiuwe race te wagen dan heeft hij volgens mij hier zijn kansen de nek omgewrongen.
Ik heb toch wel ettelijke filmpjes gezien die serieuze vragen deden oprijzen, filmpjes van mensen die tientallen stemformulieren bij zich hadden tot mensen die stapels formulieren een voor een invulden terwijl ze geacht werden ze te tellen. Ik geloof gewoon niet dat al die kleine onregelmatigheden veel effect op de uiteindelijke uitslag hebben gehad. De indoctrinatie en jarenlange hetze door de media en de democraten daarentegen ...

Dat Trump door op te zwepen en vermoedelijk ook door te beletten dat er voldoende politie aanwezig was zijn eigen ruiten heeft ingegooid kan ik alleen toejuichen. Hopelijk horen we binnen een paar weken nooit nog iets van die man en komt er een degelijke gematigde rechtse leidersfiguur die 'rechts' kan verenigen want de democraten zijn overgenomen door reactionair racistisch woketuig en ik vrees het ergste voor de hele wereld want het druppelt voorlopig nog overal als het in de VS regent.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:22   #467
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jaja, dat hebben we gezien toen ze hele stadsdelen wekenlang innamen ...
Inderdaad, er werd amper ingegrepen op alle plunderingen. Erger nog in sommige plaatsen werd het aantal politiemensen verminderd op vraag van BLM.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:29   #468
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is daarjuist door de burgemeester van DC uitgelegd. De Metropolitan Police heeft 2000 leden, maar die zijn enkel bevoegd voor het ‘burgerlijk’ deel van de stad.

De Federale gebouwen zoals het Capitool hebben hun eigen ordediensten (Capitol Hill Police) en vallen onder Federale autoriteit.

DeMetropolitan Police heeft hulp geboden zodra de Capitol Hill Police dit vroeg.

De burgemeester kan hulp vragen aan de National Guard, maar niet voor Federale gebouwen. Dat moet de Federale overheid doen, Trump dus.
Of De Capitol Hill Police op voorhand bijstand gevraagd heeft van de National Guard is niet duidelijk. Wordt blijkbaar onderzocht.
De politie heeft zijn werk van begeleiding van de betogers uitstekend gedaan.
Afrastering weghalen en dan voorlopen voor de weg te wijzen.

https://twitter.com/RockNPolitics/st...57346002833410
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 20:32   #469
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat dit een effectieve poging tot staatsgreep was. Indien wel dan zou die geen lang leven beschoren zijn geweest. Intimerend was het wel. Er werden ook vernielingen aangebracht. Moest er idd bewijs van verkiezingsfraude zijn aangebracht dan kon ik zelfs steun betuigen voor deze actie.

Nu helaas vrees ik dat ze hun eigen ruiten hebben ingegooid en dat dit hetgene was waar het politiek correcte mainstream denken op zat te wachten om politiek rechts te kunnen schofferen. Dat BLM dagenlang verscheidene steden teisterde met vandalisme, plunderingen en brandstichtingen wordt hierbij idd graag vergeten. Nogmaals, ik mis het bewijs van verkiezingsfraude. Mocht Trump nog enige ambitie hebben gehad om een neiuwe race te wagen dan heeft hij volgens mij hier zijn kansen de nek omgewrongen.
Een staatsgreep zonder wapens, zonder het in bezit nemen van mediastations om de boodschap over te brengen, zonder enige steun van het leger.
Degene die dit een staatsgreep noemen slaan een nogal mal figuur.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 21:12   #470
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

De linkerzijde, progressieven en negers laten hun ware kant zien op de twitterpagina van één van de overledenen gisteren :

https://twitter.com/Ashli_Babbitt/st...25644888281088
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 16:17   #471
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eigenlijk hoeft een poll niet, maar wie is er niet benieuwd naar het resultaat?

Hoe Trump zijn nederlaag toegeeft speelt geen rol, dat hij dat niet sereen kan doen weten we van andere draden.
Hij wil zich blijkbaar nog steeds niet gewonnen geven:
https://www.hln.be/buitenland/half-j...raude~ad43c9d2

https://apnews.com/article/senate-el...9ec7395b3d6ba4

Trump Suggests Arizona Recount Will Be First Domino to Fall

https://www.youtube.com/results?sear...a+ballot+audit
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be