Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2020, 20:40   #101
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou toch voorzichtig zijn met dit soort lapidaire stellingen dat de modale Trump kiezer dom is. Ik ken intelligente Amerikanen die niet te koop lopen dat ze voor Trump kiezen (doorgaans praat ik nooit over politiek eender waar en zeker niet met vrienden of zakenrelaties) maar dat ik het aan mijn vingertoppen voel. In bepaalde milieus loop je niet te koop dat je voor Trump stemt.
Ik zeg niet dat de gemiddelde Trump kiezer per se dom is. Er zitten er natuurlijk ook dommerikken tussen. Maar het is meer dan gewoon domheid. Het is een je m'en fous mentaliteit. Het is ook een drang naar het bewaren van de status quo. Voor anderen is het dan weer de vrees dat ze demografisch overrompeld zullen worden door de Hispanics. En voor de diepgelovigen dat holebi's en andere geperverteerden voor een moreel verval zorgen.

En een gevoel van onbehagen dat Amerika zijn top-positie in de wereld dreigt te verliezen. Analoog met het wrange gevoel dat Russen hadden toen de USSR ineen stuikte.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 maart 2020 om 20:40.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 20:54   #102
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wereldwijd gaan triljoenen in de economie gepompt worden. De réele kans is dat er een wereldinflatie komt en dat bijgevolg het geld van de spaarders zoveel minder zal waard zijn. Op het einde van de rit gaan er winnaars zijn zoals altijd maar vooral veel verliezers.
Raad je ons nu aan om goud te kopen?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 20:56   #103
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de gemiddelde Trump kiezer per se dom is. Er zitten er natuurlijk ook dommerikken tussen. Maar het is meer dan gewoon domheid. Het is een je m'en fous mentaliteit. Het is ook een drang naar het bewaren van de status quo. Voor anderen is het dan weer de vrees dat ze demografisch overrompeld zullen worden door de Hispanics. En voor de diepgelovigen dat holebi's en andere geperverteerden voor een moreel verval zorgen.

En een gevoel van onbehagen dat Amerika zijn top-positie in de wereld dreigt te verliezen. Analoog met het wrange gevoel dat Russen hadden toen de USSR ineen stuikte.
Ik denk me niet te vergissen als de New Yorkse zakenmilieus en bankiers massaal Trump stemmen maar geen enkele gaat het openbaar toegeven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 21:21   #104
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk me niet te vergissen als de New Yorkse zakenmilieus en bankiers massaal Trump stemmen maar geen enkele gaat het openbaar toegeven.
Maar van dat groot deel gaan er wel wat afvallen denk ik.
Heel wat poen-bezitters hebben al heel wat centen verloren door het onbezonnen gedrag van Trump.
China enzo.
Van de andere kant staat Trump wel aan de kant van de rijkere klasse in de States. Zoveel is wel zeker.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 21:40   #105
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Raad je ons nu aan om goud te kopen?
Uitkijken daarmee. Overheden hebben in het verleden al eens goud geconfisqueerd van diegenen die dachten daarmee de crisis te omzeilen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 21:41   #106
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk me niet te vergissen als de New Yorkse zakenmilieus en bankiers massaal Trump stemmen maar geen enkele gaat het openbaar toegeven.
Kan zijn. Je moet ook een beetje speciaal zijn om daar openlijk voor uit te komen. Ik heb tot nu toe maar 1 collega gekend die dit deed. Maar ze was dan ook een naargeestige roodharige redneck met narcistische trekjes.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 maart 2020 om 21:42.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 21:51   #107
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk me niet te vergissen als de New Yorkse zakenmilieus en bankiers massaal Trump stemmen maar geen enkele gaat het openbaar toegeven.
die zaten achter de Clintons. Vergeet niet dat die stinkend rijk zijn geworden door het beleid van Clinton-Greenspan. Ze hebben liever iemand uit die kliek die goed voorspelbaar en stabiel is, beetje gelul in de campagne over hervormingen en de armen, maar uiteindleijk toch beleid voeren voor de grote bedrijven.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 21:56   #108
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
die zaten achter de Clintons. Vergeet niet dat die stinkend rijk zijn geworden door het beleid van Clinton-Greenspan. Ze hebben liever iemand uit die kliek die goed voorspelbaar en stabiel is, beetje gelul in de campagne over hervormingen en de armen, maar uiteindleijk toch beleid voeren voor de grote bedrijven.
dan is er maar één zekerheid: en dat is dat ze niet voor Sanders zullen stemmen. Voor de rest...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 22:04   #109
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Raad je ons nu aan om goud te kopen?
Te laat, er is er geen meer te krijgen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 22:28   #110
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geld bijdrukken dus, ook de oplossing die groen wil om de 'groene deal' te betalen. Probleem is dan dat alles duurder wordt en je bent weer terug bij het begin.

Je stelt voor een bedrijf niet te betalen omdat die corona materiaal geleverd heeft of uitstaande leningen niet terugbetalen (= je schulden niet betalen) maar omdat dat bedrijf daardoor in moeilijkheden komt ga je wel geld bijdrukken om het dan te steunen. Er klopt iets niet in die redenering.
Het gaat over kwijtschelding van de bijkomende schulden die overheden bij centrale banken aangaan, om steunmaatregelen te treffen voor bedrijven en particulieren die getroffen zijn door de maatregelen mbt deze coronacrisis.
Uit de meegegeven link:

Quantitative easing for the people

“Burgers liquiditeit verstrekken is een alternatief voor de zogenaamde quantitative easing (QE) programma’s die centrale banken inzetten voor de banksector. Deze vorm van liquiditeitsverschaffing kan gezien worden als een QE-operatie voor de burgers. Het geld dat hiervoor gecreëerd moet worden, wordt niet – zoals bij de huidige liquiditeitsprogramma’s – als schuld in omloop gebracht. Elke staatsburger krijgt eenzelfde vast bedrag, met de gelijktijdige verplichting om schulden – voor zover hij die heeft – af te lossen. Hierbij moet gedacht worden aan alle categorieën privéschulden, zoals hypotheken. Daarnaast kan de overheid jongeren tot een bepaalde leeftijd verplichten dit geld te reserveren ten behoeve van bijvoorbeeld toekomstige studiekosten. Volwassenen die geen schulden hebben, kunnen de ontvangen gelden sparen of aanwenden voor consumptie.”

Iedereen tevreden, toch ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 08:29   #111
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het gaat over kwijtschelding van de bijkomende schulden die overheden bij centrale banken aangaan, om steunmaatregelen te treffen voor bedrijven en particulieren die getroffen zijn door de maatregelen mbt deze coronacrisis.
Uit de meegegeven link:

Quantitative easing for the people

“Burgers liquiditeit verstrekken is een alternatief voor de zogenaamde quantitative easing (QE) programma’s die centrale banken inzetten voor de banksector. Deze vorm van liquiditeitsverschaffing kan gezien worden als een QE-operatie voor de burgers. Het geld dat hiervoor gecreëerd moet worden, wordt niet – zoals bij de huidige liquiditeitsprogramma’s – als schuld in omloop gebracht. Elke staatsburger krijgt eenzelfde vast bedrag, met de gelijktijdige verplichting om schulden – voor zover hij die heeft – af te lossen. Hierbij moet gedacht worden aan alle categorieën privéschulden, zoals hypotheken. Daarnaast kan de overheid jongeren tot een bepaalde leeftijd verplichten dit geld te reserveren ten behoeve van bijvoorbeeld toekomstige studiekosten. Volwassenen die geen schulden hebben, kunnen de ontvangen gelden sparen of aanwenden voor consumptie.”

Iedereen tevreden, toch ?
Banken hebben die quantitative easing ondertussen al terugbetaald, de overheid heeft er zelfs winst op gemaakt. Wat jij hier voorstelt is ronduit geld bijdrukken want de burger moet niets terugbetalen aan de staat.

Geld bijdrukken is iets wat de VS regelmatig doet, daarom hebben ze nu zo'n grote schuldgraad. Dit doen ze door schulden te maken bij een soort centrale bank zonder die ooit terug te betalen. Of leningen aan 0% intrest beschikbaar maken.

Je kunt dat inderdaad ongestraft doen zolang je de bevolkingsgroei ietwat volgt, het gevolg blijft wel dat alles duurder zal worden. Het profijt dat je maakt is het jaar dat het duurt voordat de lonen ook omhoog gaan om die duurte te compenseren.

Erg voorzichtig gebruiken dus al lijkt me dit inderdaad misschien wel een gelegenheid om dat eens uit te proberen, het is een uitzonderlijke situatie. De komende economische ramp zal het evenwel niet kunnen vermijden, daarvoor is die veel te groot. Je gaat hoogstens de burgers een maandje laten overbruggen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 11:19   #112
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Trump is zich in ieder geval positief aan het profileren aan de Corona. Meer dan 60% van de Amerikanen steunt zijn aanpak (zelfs een kwart van de democraten). Ondertussen is Biden compleet uit de picture.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 11:43   #113
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Trump is zich in ieder geval positief aan het profileren aan de Corona. Meer dan 60% van de Amerikanen steunt zijn aanpak (zelfs een kwart van de democraten). Ondertussen is Biden compleet uit de picture.
In crisistijden gaan veel amerikanen achter hun president staan , denk aan george Bush na 9/11 , zijn populariteit schoot als een raket omhoog naar 70%,
maar dat was maar tijdelijk.

Ondertussen is Bernie Sanders wel keihard aan het werk en in the picture i.v.m. corona
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 13:38   #114
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In crisistijden gaan veel amerikanen achter hun president staan , denk aan george Bush na 9/11 , zijn populariteit schoot als een raket omhoog naar 70%,
maar dat was maar tijdelijk.

Ondertussen is Bernie Sanders wel keihard aan het werk en in the picture i.v.m. corona

Die laatste zin vind ik heerlijk.......keihard aan het werk......meneer Sanders doet......NIKS,hij heeft ook nergens een mandaat voor.Hij is een senatortje of een congres-boyscout(moet ik weer opzoeken,ff vergeten) maar meer NIET....Hij is een ruim betaalde NIKS,zoals de meeste van die "volksvertegenwoordigers"...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2020 om 13:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 13:42   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn dat ze gratis of zeer goedkoop zijn, zijn daar peperduur.

Luxe brol zoals electronica en autos zijn daar wel goedkoop.
Je kan dus eigenlijk zeggen dat ze ginder beter de echte waarde der dingen kennen he. Ze weten daar dat gezondheid veel waard is, en een iphone minder.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 14:17   #116
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan zijn. Je moet ook een beetje speciaal zijn om daar openlijk voor uit te komen. Ik heb tot nu toe maar 1 collega gekend die dit deed. Maar ze was dan ook een naargeestige roodharige redneck met narcistische trekjes.
Pics or it didn't happen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 14:32   #117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Trump is zich in ieder geval positief aan het profileren aan de Corona. Meer dan 60% van de Amerikanen steunt zijn aanpak (zelfs een kwart van de democraten). Ondertussen is Biden compleet uit de picture.
En toch loopt Biden +9 punten voor.

De reden:

Er is een rally around the flag effect zichtbaar. Het natioanle gevoel komt naar boven.

Maar die democraten zullen nooit of te nimmer op Trump stemmen. Bij de GOP zijn zijn cijfers zo goed als bevroren afgelopen weken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 18:36   #118
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Vandaag een goede Trump-zet. 1 Miljard usd voorJ&J. Als dat lukt voor de verkiezingen zal Trump die pluimen op zijn hoed zetten en wellicht verkozen zijn als redder van de usa.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 19:13   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vandaag een goede Trump-zet. 1 Miljard usd voorJ&J. Als dat lukt voor de verkiezingen zal Trump die pluimen op zijn hoed zetten en wellicht verkozen zijn als redder van de usa.
Voorjaar 2021 op z'n best, tegen de verkiezingen zal dit lang en breed vergeten zijn behalve dan de economische naschokken. Op zo'n moment gaan de amerikanen niet stemmen voor iemand nieuw, Trump kan winnen met de grootste marge ooit.

Ik zeg dat al een tijdje maar had nooit kunnen denken dat een pandemie den Donald zou helpen hiermee.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 maart 2020 om 19:13.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 19:24   #120
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En toch loopt Biden +9 punten voor.

De reden:

Er is een rally around the flag effect zichtbaar. Het natioanle gevoel komt naar boven.

Maar die democraten zullen nooit of te nimmer op Trump stemmen. Bij de GOP zijn zijn cijfers zo goed als bevroren afgelopen weken.
15% van de Sanders aanhangers zullen op trump stemmen en niet op Biden
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be