Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard
NEEN 28 57,14%
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ 3 6,12%
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ 6 12,24%
ja, inkomen volgens gezinstoestand 16 32,65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2006, 10:34   #221
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
***hahaaaaaaaaaaaa,
kheb mijn brilleke terug se, gedaan met die rotte migraine-aanvallen***

na het lezen va, alle reacties, hier enkele punten die ik wou aanhalen

1. een opvangouder die haar eigen kind ook opvangt, krijgt hier geen verloning voor, doch wordt het kind wel meegerekend bij de toegelaten aantal kinderen. (dus een plaatsje én een centje kwijt)
2. een opvangtehuis voor mannen bestaat wel degelijk, als je hier graag meer info over wil dan zeg je het maar.
3. "doppers" krijgen elke maand een loon om niets te doen, gaan we dan aan vadertje staat zeggen dat wij na het werk ook enkele uren "niets doen" en hiervoor dan ook een uitkering wensen? toeme toeme toeme das pas discriminatie, bracht me juist op een geweldig idee
4. ***Aan de andere kant is de school van zijn autoritaire en paternalistische rol beroofd. Wie staat dan in voor de opvoeding ? De VRT ?***
ouders klagen tegenwoordig veel over "het niet in de hand hebben" van hun eigen kind. Tenslotte wie kinderen wil moet ze groot brengen ook.
5.***nee hoor, laat die moeders maar gaan werken zodat die kindjes wat zelfstandig worden.***
een volledige misvatting, kinderen van thuisblijvende moeders/vaders zijn sneller zelfstandig dan kinderen die kribbe/onthaalouder gaan
6. ***De activiteitsgraad moet omhoog. Naast de vergrijzing nog een heel pak mensen extra aanzetten om thuis te blijven. Wie betaalt dat op termijn? Dat kan enkel leiden tot een dalende welvaart***
na enquete (ok misschien niet zo geloofwaardig maar toch) blijkt dat veel vrouwen het een mooi initiatief vinden maar toch kiezen om te gaan werken, sociaal leven, zelfstandigheid, ...
7. ***Wie zegt dat vrouwen zonder kinderen in een huishouden niet werken? Wat als zij verantwoordelijk is voor andere familieleden en/of kennissen?***
Dit bestaat al
Gooi het brilletje maar weer weg.

Enne........... die drie vrouwen uit de enquete zijn ondertussen van gedacht veranderd.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 12:34   #222
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
een vrouw is een haard
....... of een koelkast
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 13:21   #223
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik had dit maar zijdelings aangehaald omdat het in feite niet rechtstreeks te maken heeft met een uitkering voor thuisblijvende ouders.

Ik doelde in feite gewoon op het feit dat vrouwen die hun eigen carrière hebben opgegeven om thuis te blijven, na een echtscheiding volkomen aan de grond geraken, net omdat ze geen eigen sociale voorzieningen hebben kunnen opbouwen als "huismoeder". Ik vind dat het sociale statuut van "huismoeder" moet losgekoppeld worden van de echtgenoot zodat ze ook zonder echtgenoot in een normaal sociaal vangnet terechtkomt en niet aan het kantje van leefloners e.d. moet hangen.

Hetzelfde zou moeten gelden voor de huisman uiteraard.

Ik begrijp totaal niet waarover je het hebt bij "manvriendelijke" ondernemingen in feite.

Bovendien maak je ook nog eens de fout om alimentatie voor de KINDEREN gelijk te stellen aan het onderhouds voor de vrouw. Dit zijn twee totaal verschillende dingen. In het nieuwe wetsvoorstel wordt enkel gesproken over het ondersgeld voor de vrouw, maar uiteraard blijft het de plicht van BEIDE ouders om te voorzien in het onderhoud van hun kinderen (weze het door co-ouderschap en gedeelde kosten, weze het door het betalen van alimentatie indien de kinderen hoofdzakelijk bij één ouder verblijven die dan ook voor de andere (kleding, school, reizen) kosten instaat.


Sociaal gezien hoop ik al niet meer op werk zekerheid & ik ben geen huisman of huis vader .

Wat ik bedoelde met man onvriendelijkheid is een ZICHTBARE kenmerk van België.

Vandaag " 2 " bedienden - 1 in een rusthuis & 1 via OCMW en die jaren geld voor zichzelf houden.

Man onvriendelijkheid is ZICHTBAAR waneer een man/vrouw nen proffesional leert poetse,,opvoeden...enz terwijl ze zelf niet kunnen poetsen & opvoeden.

TEGENWOORDIG werken er MEER vrouwen in verzorgende corrupte sector dan mannen....mannen mogen hogere functies bekleden hetgeen ik niet zo graag beoefen.

Kortom er bestaat GEEN werk & woon RECHT .

Nog een voorbeeldje nodig ?

Sociale woningen behandelen mannen heus ONVRIENDELIJK...anders had ik niet een advocate nodig om slechts TOEGANG te krijgen en dit ZONDER STRAFBLAD .

Wijven in gehandicapte sector met een mega lage bloeddruk dragen DAGENLIJKS kinderen op hun schouders ...trap op en af terwijl ze zo kunnen flauwvallen.

Mannen worden tijdens sollicitaties uitgelachen en hun cv voor hun neus de vuilbak in.....gelijkheid ?!
Man onvriendelijkheid snapt u niet ....L O G I S C H u beoefent dan ook een HOGERE functie dan ik vermoedenlijk.


Dat er tekorten zen wordt in de hand gewerkt; uitsluiting ook al begin 1900 was het zo tgo de joden hier in het Antwerpse nu mé blanke belgen gelijk mij .


alsge nog voorbeelden nodig hebt of namen en adressen enzo van vzw's-nv-privé of stad vraag maar zenne .

Wetenschap heeft vermeld dat vrouwen die liegen dit doen om te overleven awel ZEVER ik kan aantonen op 123 dat vrouwen tot 25 jaar tegen iederéén liegen zonder dat ze dit weten .

Kortom er wordt met onze waarden en normen gespeeld en met onze eer , onze arbeids markten enz.... en zijn wij belgen er bewust van - NEEN .

Man onvriendelijkheid is zichtbaar bij vdab - rva .....enz .....enz .....enz en meerdere arbeids sectoren " & " bij meerdere mannen hoort men dit.

Laatst gewijzigd door duncan : 12 januari 2006 om 13:23.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:24   #224
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
Echter is dit in deze samenleving niet mogelijk aangezien de hoge kost en het schrale loontje
hoe denken jullie erover?
Een absurde stelling natuurlijk : de meerderheid van onze grootmoeders bleven "aan de haard" en waren gemiddeld stukken minder welvarend dan wij. Het is dus wel mogelijk. Mijn vrouw heeft 10 jaar lang niet gewerkt om voor de kinderen te zorgen. Zij heeft in die tien jaar geen cent getrokken van de overheid. Dat is een beslissing die wij samen hebben genomen omdat we vonden dat het zo beter was, punt. Geen reisjes. 1 auto ipv 2. Twee kinderen op één kamer. Niet teveel kleren en geen teledistributie en zo ging het wel.

Geef de mensen zoveel mogelijk op zak door de belastringsvoet zo laag mogelijk te houden (geen geld om thuis te blijven dus, maar ook geen aftrek voor opvangkosten) en laat ze zelf beslissen wat ze met hun leven doen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 12 januari 2006 om 15:30.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:29   #225
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Geef de mensen zoveel mogelijk op zak door de belastringsvoet zo laag mogelijk te houden (geen geld om thuis te blijven dus, maar ook geen aftrek voor opvangkosten) en ze zelf beslissen wat ze met hun leven doen.
Plus de stopzetting van alle subsidies aan creches en kinderdagverblijven natuurlijk, want via die weg betalen wij nu wél de kinderopvang van niet-thuisopvoedende ouders.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:31   #226
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Plus de stopzetting van alle subsidies aan creches en kinderdagverblijven natuurlijk, want via die weg betalen wij nu wél de kinderopvang van niet-thuisopvoedende ouders.
Juist. Het moet gedaan zijn met die micromanagement van het privéleven.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:33   #227
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Juist. Het moet gedaan zijn met die micromanagement van het privéleven.
En met het afschuiven van de kost van hun kinderopvang op de gemeenschap.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 15:51   #228
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard vrouw in de haard

Vrouw aan de haard, of anders in de haard ermee.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 19:29   #229
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Vrouw aan de haard, of anders in de haard ermee.

Als ze schoon is spring ik mee den oven in...uit blinde liefde die onvoorwaardenlijk is moh jah ik ben dan niet de enige man die dat doet bij wijze van schrijven dan
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 20:37   #230
pursang
Schepen
 
pursang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Berichten: 414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Gooi het brilletje maar weer weg.

Enne........... die drie vrouwen uit de enquete zijn ondertussen van gedacht veranderd.
zijde gij zot?
da brilleke kostte me veel te veel hoor (zonder susidie hé)
en die 3 vrouwen? tja waren er wel een pak meer.
trouwens uit onderzoek is gebleken dat huisvaders beter zijn qua opvoeding dan huismoeders.
Vrouwen die thuis blijven spenderen zoveel tijd aan het huishouden en zichzelf dat ze amper tijd hebben voor de kinderen.
Nu zeg ik er wel bij dat dat niet altijd is. De meeste mannen hebben lak aan huishouden en dus hebben ze meer tijd voor de kindjes.
kZou een goede huisvader zijn hoor
__________________
[SIZE=5]Guys...just because you have one,
doesn't mean you have to be one
[/SIZE]

pursang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:16   #231
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
zijde gij zot?
da brilleke kostte me veel te veel hoor (zonder susidie hé)
en die 3 vrouwen? tja waren er wel een pak meer.
trouwens uit onderzoek is gebleken dat huisvaders beter zijn qua opvoeding dan huismoeders.
Vrouwen die thuis blijven spenderen zoveel tijd aan het huishouden en zichzelf dat ze amper tijd hebben voor de kinderen.
Nu zeg ik er wel bij dat dat niet altijd is. De meeste mannen hebben lak aan huishouden en dus hebben ze meer tijd voor de kindjes.
kZou een goede huisvader zijn hoor

Merci maat en ja er zen inderdaad enkele mannen die da goe kunnen gelijk wij .

Maar ook zijn de meeste mannen inderdaad wat minder actief bezig met het huishouden .

Ik heb meer dan 6 jaar dat gepoogd en opgegeven om huisvader te spelen in een wijven sector die proffesionals onderwaardeerd, onderdrukken en uitsluiten.

Meeste vrouwen kunnen N I E T toegeven aan zichzelf en andere mensen dat er zo'n mannen zijn ...de meeste huismannen worden dus ook economosch uitgebuit zowel sociaal als economisch & krijgen weinig tot geen waardering.

Alsge wilt kan ik dit bewijzen want ik ben niet alléén met dit probleem

Mvg van ex- kinderverzorger/huisman en nu deeltijdse arme poetsman

Laatst gewijzigd door duncan : 13 januari 2006 om 10:18.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:27   #232
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Merci maat en ja er zen inderdaad enkele mannen die da goe kunnen gelijk wij .
Ik denk dat pursang in uw geval verkeerd geschapen is.

Voorts moet ik zeggen dat deze discussie mijn keel begint uit te hangen. Vrouwen en mannen horen gelijke rechten te hebben, en als iemand wilt thuisblijven, dan is dat zijn/haar zaak: de gemeenschap moet daar niet voor opdraaien.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 11:18   #233
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat pursang in uw geval verkeerd geschapen is.

Voorts moet ik zeggen dat deze discussie mijn keel begint uit te hangen. Vrouwen en mannen horen gelijke rechten te hebben, en als iemand wilt thuisblijven, dan is dat zijn/haar zaak: de gemeenschap moet daar niet voor opdraaien.



Zelf ben ik niet graag een thuis zitter en ben ik van dezelfde mening.

Men M O E T mensen de KANS geven om te MOGEN werken .

En inderdaad ook mannen en vrouwen ipv nu waar men tegenwoordig spreekt over mannen en vrouwen jobs ...enz ...enz...enz .

Het hangt al 10 jaar men keel uit als DEELTIJDS werkende ARME man ...goed dat het vermeld wordt en mensen ervan bewust worden.

Meer dan 80% in de zorg sector is vrouwenlijk de overige zijn directie leden en enkele mannen in gehéél België.

In nazistisch Antwerpen bvb kan ik op " 1 " hand tellen waar er mannen werken in onze Antwerpse bejaarden huizen...LOGISCH dat men dan mensen uitsluit en tekorten heeft in vele sectoren zoals bij de zogenaamde sociaal verzorgende sector .

De meeste bejaarden huizen lachen mannen uit in het gezicht en gooien curriculums weg en ja dat hangt mijn keeltje ook al JAREN uit .

Gelukkig ben ik NIET de enige man met dit verhaal of probleem.


Begin 1900 was er eens een joden vervolging hier in het antwerpse centrum ...zijn deze mensen ooit opgenomen of aangeklaagd ...neen; voor zo ver het weinige begrip en sociaal bewust zijn in Antwerpse politiek .

Kortom veel heeft onze grijs verzuurde maatschapij niet opgebracht en bijgeleerd noch minder ondervind ik als arme deeltijdse poetsman.

Laatst gewijzigd door duncan : 13 januari 2006 om 11:19.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 10:25   #234
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat pursang in uw geval verkeerd geschapen is.

Voorts moet ik zeggen dat deze discussie mijn keel begint uit te hangen. Vrouwen en mannen horen gelijke rechten te hebben, en als iemand wilt thuisblijven, dan is dat zijn/haar zaak: de gemeenschap moet daar niet voor opdraaien.
Ok.
Maar de gemeenschap kan wel in de toekomst investeren.
Ik bedoel daarmee dat het geld veel beter geinvesteerd is wanneer het gebruikt wordt om kinderen op te voeden, dan voor die nutteloze luxe doeleinden waarvoor het nu gebruikt wordt.

Ik opteer meer voor een belonende maatschappij dan voor een straffende, zoals het nu is.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 12:00   #235
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Ik opteer meer voor een belonende maatschappij dan voor een straffende, zoals het nu is.
Ik opteer voor een accusatoire ipv een inquisitoire rechtspraak, maar naar mij luistert ook niemand...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 10:34   #236
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

???????
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 12:44   #237
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
Velen zouden graag (feministen niet natuurlijk) de vrouw terug aan de haard zien.
Echter is dit in deze samenleving niet mogelijk aangezien de hoge kost en het schrale loontje
hoe denken jullie erover?
Vrouwen moeten niet aan de haard. En om het financieel haalbaar te maken ook niet. Ik vind het absurd dat zowel man als vrouw fulltime gaan werken, dat is nergens voor nodig, tenzij je natuurlijk boven je stand leeft, zoals helaas veel Vlamingen. Het beste is dat man en vrouw parttime werken. Zo heb je genoeg geld en genoeg vrije tijd. Toch?
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:00   #238
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Vrouwen moeten niet aan de haard. En om het financieel haalbaar te maken ook niet. Ik vind het absurd dat zowel man als vrouw fulltime gaan werken, dat is nergens voor nodig, tenzij je natuurlijk boven je stand leeft, zoals helaas veel Vlamingen. Het beste is dat man en vrouw parttime werken. Zo heb je genoeg geld en genoeg vrije tijd. Toch?
Ik ben thuis enige kostwinner, en het vrouwtje blijft thuis om ons zes kindjes op te voeden. En moesten wij gerust gelaten worden door de criminelen van de belastingen, of andere aasgieren komen wij gemakkelijk rond.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:27   #239
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Het beste is dat man en vrouw parttime werken. Zo heb je genoeg geld en genoeg vrije tijd. Toch?
Volgens mij hangt alles af van hoeveel je verdient of je part-time kan gaan werken, dit is niet voor iedereen hetzelfde, maar voor sommigen is het wel een oplossing.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be