Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2018, 21:59   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom moeten transmigranten worden opgevangen?
Dit is er ver over, hoor.
Ha ja en de last die ze verkopen is er niet ver over zeker...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2018, 22:04   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor 200.000 personen? Waar ga je dat vinden?
Niet voor 200.000 maar toch: in gesloten kazernes, ex kloosters, ex seminaris,...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 04:10   #43
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Wat was er eerst, de kip of het ei…….

een of meerdere illegalen met een strafblad vrijgelaten uit een gesloten centrum kon toch alleen maar als die illegalen met een strafblad de gevangenis hebben mogen verlaten van justitie ?!?!
Gevangenis verlaten = straf uitgezeten word toch steeds gesteld....zelfs als een moordenaar de gevangenis mocht verlaten ....mag men hem of zij nadien niet meer als moordenaar beschuldigen......

Anders zaten die illegalen met een strafblad in de gevangenis en niet in een gesloten centrum voor illegalen enz. Konden die niet worden vrij gelaten door het personeel van het gesloten centrum, omdat ze daar eenvoudig weg niet zouden gezeten hebben!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 september 2018 om 04:15.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 05:54   #44
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Want het gaat hier waarschijnlijk om illegalen vanuit landen waarbij terugkeer niet mogelijk is.
Misschien moeten we stoppen met beleefd vragen, en dat gewoon eisen?

En als dat niet lukt, ze gewoon op het strand droppen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 06:15   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bij de N-VA blijft het sterk rommelen, heb ik de indruk.

Na 4 jaar regeringsdeelname blijft van de geloofwaardigheid van de 'partij van verandering' niet veel meer over: asielcrisis, begroting niet op orde, politieke benoemingen.

Die tuimelen straks onder de 20%.
idd BE marcheert niet.

vandaag bevestigt het Rekenhof voor de derde keer dat de overheid ook geen controle of zelfs nog maar inzicht heeft in de cijfers van de ziekenfondsen ook. ook daarin had N-VA dus gelijk dat er daar nog een grote structurele besparing te doen valt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 06:18   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Francken flatert? CD&V , OpenVLD, Groen!, SPa en nog wat andere randdebielen staan op hun achterste poten als er nog maar gesproken wordt van een uitgeprocedeerde het vliegtuig op te zetten. Alle opvangplaatsen zitten vol, laat staan dat je de loslopende 200.000 nog een opvangplaats zou kunnen geven. Geef een oplossing hé CD&V , OpenVLD, Groen! en SPa.
En Francken, als uw handen en voeten gebonden zijn door uw coalitiepartners, laat het escaleren en maak dat overduidelijk in de media, je kan er enkel stemmen mee winnen. Geef desnoods uw ontslag met de boodschap "Als de partners niet willen meewerken kan ik, hoe graag ik ook zou willen, er op deze manier niets aan doen"

Of is het postje op zich toch belangrijker?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 06:29   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Een nieuwe leugen van Theo ontkracht:


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180917_03749516

Het Potemkindorp dat twitterheld Francken rond zijn beleid heeft opgezet, valt in elkaar.
'Een sukkel 'in een ondankbare 'job' beland''...

Zolang iemand de job maar doet...

'Lafaards'...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 06:58   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik vind het wel grappig: men heeft het over "criminele illegalen" die zouden vrijgelaten zijn om plaats te ruimen voor "transmigranten..."

Alsof die eerste groep misdadigers van de ergste soort zouden zijn en de tweede groep brave schooljongentjes zouden zijn.

Die zogenaamde transmigranten zijn eveneens illegalen die allerlei toeren uithalen om naar Engeland te geraken. Zij plegen sowieso criminele feiten dus zijn ze eveneens criminele illegalen, enkel en alleen door hier te zijn zijn het criminelen die voor een hoop overlast zorgen.

Dergelijke inzichten zijn er natuurlijk te veel aan voor onze media en de journalisten die er werken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:41   #49
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor 200.000 personen? Waar ga je dat vinden?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:45   #50
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Bedeesd?
Ge moogt Mediterraan (sp?) Noord-Afrika d' er ook bijnemen hoor!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 september 2018 om 07:45.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:49   #51
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bedeesd?
Ge moogt Mediterraan (sp?) Noord-Afrika d' er ook bijnemen hoor!
Als het illegale Noord-Afrikanen zijn: ja.

Als het zwarte Arikanen zijn: indien we ze bezuiden de Sahara droppen zijn ze hoe dan ook al een pak dichter bij huis dan in het Maximiliaanpark.

En dan heb je 2 natuurlijke grenzen die ontradend werken: de Middellandse Zee én de Sahara.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 07:57   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als het illegale Noord-Afrikanen zijn: ja.
Als het zwarte Arikanen zijn: indien we ze bezuiden de Sahara droppen zijn ze hoe dan ook al een pak dichter bij huis dan in het Maximiliaanpark.
En dan heb je 2 natuurlijke grenzen die ontradend werken: de Middellandse Zee én de Sahara.
Behalve als jullie belastinggelden ze gaan oppikken 30 m. buiten de bad- & zwemlijnen van de kust-resorts he?
Ach, ikke ni klagen. 't Zijn ulle land hun centen, ok?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:20   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als het illegale Noord-Afrikanen zijn: ja.

Als het zwarte Arikanen zijn: indien we ze bezuiden de Sahara droppen zijn ze hoe dan ook al een pak dichter bij huis dan in het Maximiliaanpark.

En dan heb je 2 natuurlijke grenzen die ontradend werken: de Middellandse Zee én de Sahara.
't is van de politiek-correcte meute wel de bedoeling van ze niet gedwongen uit te zetten maw, ze naar believen hier te houden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:38   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Met enige graagte val ik in herhaling.

Op zich is het eigenlijk best een 'leuke' actie van wat Francken doet met de illegalen al dan niet met- of zonder strafblad gewoon maar vrij te laten.

Het is een duidelijk signaal naar val die anderen toe die ze niet willen uitzetten, huiswaarts sturen toe.

Het klinkt bijna als: 'Trek er dan uw plan maar mee '

Pijnlijk detail is dat door dat soort van situaties is, dat in extremis, de criminaliteit in stijgende lijn zou kunnen gaan.

Het meer dan welletjes geweest met die illegalen/landverraders/ en paard van Troje menners/hoorn des overvloeds zoekers die steeds nog maar in groten getale te blijven uitnodigen.

Plaats genoeg in Afrika en omstreken.

Dat men uiteindelijk eens leert begrijpen dat de poging tot het bouwen van een multiculturele maatschappij samengaande met het 'Wir schaffen das' gedoe van een gestoorde Duitse zwaar mislukt is en géén been om op te staan heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 september 2018 om 08:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:47   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Wat was er eerst, de kip of het ei…….

een of meerdere illegalen met een strafblad vrijgelaten uit een gesloten centrum kon toch alleen maar als die illegalen met een strafblad de gevangenis hebben mogen verlaten van justitie ?!?!
Gevangenis verlaten = straf uitgezeten word toch steeds gesteld....zelfs als een moordenaar de gevangenis mocht verlaten ....mag men hem of zij nadien niet meer als moordenaar beschuldigen......

Anders zaten die illegalen met een strafblad in de gevangenis en niet in een gesloten centrum voor illegalen enz. Konden die niet worden vrij gelaten door het personeel van het gesloten centrum, omdat ze daar eenvoudig weg niet zouden gezeten hebben!
Precies.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:50   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd BE marcheert niet.

vandaag bevestigt het Rekenhof voor de derde keer dat de overheid ook geen controle of zelfs nog maar inzicht heeft in de cijfers van de ziekenfondsen ook. ook daarin had N-VA dus gelijk dat er daar nog een grote structurele besparing te doen valt.
Heeft de N-VA verklaard dat er daar structurele besparingen te maken zijn?

Ik weet dat BDW wel eens zei dat er in de SZ nog veel te halen is, maar of dat dit wil zeggen dat hij frontaal met de ziekenkassen in oorlog gaat, eerst zien en dan geloven.

Als hij die moed heeft, dan vraag ik me af waarom de N-VA in de regering met de broek op de enkels loopt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:51   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind het wel grappig: men heeft het over "criminele illegalen" die zouden vrijgelaten zijn om plaats te ruimen voor "transmigranten..."

Alsof die eerste groep misdadigers van de ergste soort zouden zijn en de tweede groep brave schooljongentjes zouden zijn.

Die zogenaamde transmigranten zijn eveneens illegalen die allerlei toeren uithalen om naar Engeland te geraken. Zij plegen sowieso criminele feiten dus zijn ze eveneens criminele illegalen, enkel en alleen door hier te zijn zijn het criminelen die voor een hoop overlast zorgen.

Dergelijke inzichten zijn er natuurlijk te veel aan voor onze media en de journalisten die er werken.
Hoe dan ook is het principe, we laten ene los om een andere te kunnen opsluiten, een beetje een stoelendans voor onnozelaars.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:53   #58
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Behalve als jullie belastinggelden ze gaan oppikken 30 m. buiten de bad- & zwemlijnen van de kust-resorts he?
Dat noemen we "De kracht van verandering": Fregat Louise-Marie zette 172 opgeviste “immigranten” af in Italië

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ach, ikke ni klagen. 't Zijn ulle land hun centen, ok?
Het is een afweging tussen twee mogelijke uitkomsten.

Het zou natuurlijk fijn zijn moesten we het land van vrijheid, welvaart, mensenrechten & democratie dat we van onze ouders geërfd hebben kunnen doorgeven aan de volgende generatie. Maar dan moeten we van de massa-instroom van illegalen en koran-aanhangers een uitstroom maken.

Indien ik niet meedoe met cheerleaden voor die mensensmokkel en islamisering dan staat er een meute deugkneuzen klaar om mij uit te schelden voor "racist". En dat is natuurlijk het érgste wat een mens kan overkomen.

En dus zullen onze kinderen een verarmd, gesegregeerd en ge-islamiseerd hellhole van ons erven.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 08:59   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heeft de N-VA verklaard dat er daar structurele besparingen te maken zijn?

Ik weet dat BDW wel eens zei dat er in de SZ nog veel te halen is, maar of dat dit wil zeggen dat hij frontaal met de ziekenkassen in oorlog gaat, eerst zien en dan geloven.

Als hij die moed heeft, dan vraag ik me af waarom de N-VA in de regering met de broek op de enkels loopt.
die drie rapporten van het Rekenhof, die stellen dat er geen financieel overzicht te maken valt omdat de ziekenfondsen de cijfers niet hebben of niet ter beschikking willen stellen van het Rekenhof ... daar zal toch iets mee gedaan moeten worden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 09:00   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat noemen we "De kracht van verandering": Fregat Louise-Marie zette 172 opgeviste “immigranten” af in Italië



Het is een afweging tussen twee mogelijke uitkomsten.

Het zou natuurlijk fijn zijn moesten we het land van vrijheid, welvaart, mensenrechten & democratie dat we van onze ouders geërfd hebben kunnen doorgeven aan de volgende generatie. Maar dan moeten we van de massa-instroom van illegalen en koran-aanhangers een uitstroom maken.

Indien ik niet meedoe met cheerleaden voor die mensensmokkel en islamisering dan staat er een meute deugkneuzen klaar om mij uit te schelden voor "racist". En dat is natuurlijk het érgste wat een mens kan overkomen.

En dus zullen onze kinderen een verarmd, gesegregeerd en ge-islamiseerd hellhole van ons erven.
En dat vette hierboven is jouw basisfout, mijn inziens. Maarre, wie ben ik?
Ik en veel anderen ook, hebben ons leven ietwat anders geleefd en georganiseerd. Enne, ik kan leven met mijn vergissingen.
Hebdem?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be