Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2017, 20:38   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, ik kan het niet. Iemand moet gewoon bij een baby zijn. Waarom dan niet de moeder zelf?
Maw ik vind geen geschikt werk.
Natuurlijk, het is ook veel beter bij je eigen kind te zijn dan uit te gaan werken en je kind aan een vreemde toe te vertrouwen. Alleen snapt het decadente Westen dat schijnbaar niet meer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 23:59   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bovendien zit na 12 maanden doppen de vdab al op je hielen... ik heb trouwens niet gezegd 'dat ik nooit meer ga werken met een uitkering'.
Ik dacht dat moslims geen geld mochten aanvaarden dat niet uit arbeid voortkomt?
Of telt de koran dan selectief niet?

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 mei 2017 om 23:59.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 07:06   #143
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, het is ook veel beter bij je eigen kind te zijn dan uit te gaan werken en je kind aan een vreemde toe te vertrouwen. Alleen snapt het decadente Westen dat schijnbaar niet meer.
Ja das beter, boezem je kind zelf angst in voor de martelingen in het graf.
De kans is groter dat hij een goede martelaar wordt.

Laatst gewijzigd door Odol : 11 mei 2017 om 07:06.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 07:35   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ja das beter, boezem je kind zelf angst in voor de martelingen in het graf.
De kans is groter dat hij een goede martelaar wordt.
Kijk eens aan, een voorstander van "de staat voedt de kinderen op".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 10:03   #145
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Katholieken laten hun kinderen ook graag door anderen opvoeden, maar in dat geval leren ze daar enkel liefde en vergeving
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 14:47   #146
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Blame it on the system alice. De roverheid heeft ook 6 jaar geld van mij gepikt om voor weet ik veel wat en wie te gebruiken. Heb je mij ooit horen klagen? Bovendien zit na 12 maanden doppen de vdab al op je hielen... ik heb trouwens niet gezegd 'dat ik nooit meer ga werken met een uitkering'.
je hebt gezegd dat je man het niet zou goed vinden mocht je werken en je thuis wilde blijven voor de opvoeding van kind(eren? )
De overheid heeft niets gepikt, jij betaalde net zoals iedereen bijdrage aan de staat via je loon en belastingen.
Dat is de solidariteit van burgers naar anderen, wanneer u dit " pikken " noemt, dan kun je toch ergens wonen waar die solidariteit niet bestaat, denk maar aan veel moslimlanden.
Ik vind het normaal dat wanneer je een uitkering trekt, de VDAB na gaat of je je verplichtingen nakomt, werk zoeken.

Dat je thuis wilt blijven voor kleine kinderen is prima, maar jij misbruikt wel die uitkering, dat vind ik niet ok.
Wees dus consequent en maak een keuze, thuis blijven voor je gezin maar dan onderhoudt je man je, of wel werk zoeken en zorgen dat je dit vindt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 14:52   #147
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zou je content zijn moest ik hebben gezegd dat ik moederschaps- en ouderschapsverlof in combinatie met tijdskrediet heb opgenomen? Dat is allemaal gewoon betaald voor niet te werken.
Wel weten wat je zegt, wanneer je werkt kun je ouderschapsverlof opnemen en ja dat is prima, dat recht heb je.
Moederschapsverlof is gewoon zwangerschapsverlof wat je moet opnemen wanneer je werkt!
En ja, al die mogelijkheden zijn voor wie werkt goed, maar dit heeft totaal geen raakvlak met jouw bewering dat je " niet kunt werken" omdat iemand bij de kleine moet zijn, terwijl je wel de werkloosheidsuitkering op strijkt.

Blijf gerust bij uw kleine maar niet van ons geld, profiteurs geven wie terecht die uitkering krijgt een slechte naam.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 14:54   #148
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat spreekt voor zich. En ook niet tov Alice maar zij heeft dat niet door.. soms denk ik dat ze ook een trol is.
Excuseer? U geeft gewoon aan een uitkering te hebben zonder te willen werken en daar gaat met u de discussie over, wilt u dit niet, stop dan met je commentaren die enkel laten zien dat je van mening bent te mogen profiteren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 14:57   #149
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, het is ook veel beter bij je eigen kind te zijn dan uit te gaan werken en je kind aan een vreemde toe te vertrouwen. Alleen snapt het decadente Westen dat schijnbaar niet meer.
Hou toch op...het is prima dat vrouwen de keuze hebben om wel of niet thuis te blijven. " Beter" is een Katholiek waarde oordeel maar daarom niet per definitie waar.
Het is decadent om onterecht een uitkering op te strijken, niet dat het Westen mensen de keuze geeft.
U discrimineert trouwens weer, waarom zouden vaders niet de keuze mogen maken thuis te blijven wanneer hun vrouw wil blijven werken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 15:15   #150
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik geloof er niks van dat Alice nooit zou 'geprofiteerd' hebben wat betreft kinderen opvoeden, al was het maar omwille van het kindergeld dat ze aldoor geïncasseerd heeft..... Tja, 'onze normen & waarden'? Da's een goei
In elk scenario komt een BOM er slecht uit. Dan ga je er ook van moeten uitgaan dat je flirt met de armoedegrens. Uit angst daarvoor wordt de sociale zekerheid nog verder uitgebreid door vrouwen die BOM willen worden. Je moet dan een balans opmaken wat weegt meer door... de eisen van enkele BOM's of de eisen van pakweg 80% v d rest v d bevolking. Democratie... jeeej...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 15:19   #151
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
In elk scenario komt een BOM er slecht uit. Dan ga je er ook van moeten uitgaan dat je flirt met de armoedegrens. Uit angst daarvoor wordt de sociale zekerheid nog verder uitgebreid door vrouwen die BOM willen worden. Je moet dan een balans opmaken wat weegt meer door... de eisen van enkele BOM's of de eisen van pakweg 80% v d rest v d bevolking. Democratie... jeeej...
denkt u dat er enkel bewust ongehuwde moeders bestaan?
Boms hebben geen specifieke eisen, ze hebben dezelfde rechten als anderen, dus waar slaat je betoog op?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 16:33   #152
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
denkt u dat er enkel bewust ongehuwde moeders bestaan?
Boms hebben geen specifieke eisen, ze hebben dezelfde rechten als anderen, dus waar slaat je betoog op?
Mijn betoog slaat op de gouden regel van de democratie; meerderheid beslist op financieel vlak. BOM's mogen dus niet meer geld krijgen omdat ze tot die bepaalde groep behoren. Wat de democratie wel doet is het beschermen van minderheden op het vlak van overleving. Een BOM krijgt dus net genoeg geld om te overleven, maar meer ook niet. Men verwent geen minderheden, men laat ze overleven.

Anders gaat de meerderheid zagen dat een minderheid aan het profiteren is. En krijg je volgende keer 0 stemmen voor je partij zoals dat gaat gebeuren met SPA en de moslims.

Rechten is jouw stokpaardje zonder het in een kader te plaatsen. Je denkt net zoals alle moeders; je hebt de "roofdieren" en de "prooien" verder wordt er niet nagedacht... Je moet ook nog nadenken dat die prooien zo snel mogelijk zelfstandig worden op financieel vlak zodat ze niet meer de hulp nodig hebben van de "roofdieren".

Het is gewoon 1 hypocriete show; de prooien moet beschermd worden? Wie beschermt de prooien? De roofdieren en dan moet je een onderscheid maken tussen de "goeie" en "slechte" roofdieren. De tiran of de redelijke heerser die zich bezigt met democratische principes...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 16:56   #153
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
hoeren het zijn hoeren van allah stronthoeren godverdomme
Is het echt zo moeilijk om je een tikkeltje minder expliciet uit te drukken? Je maakt jezelf belachelijk hoor, weet je dat?

Maar ja, van een VUILE muilekoek verwacht ik eigenlijk niks anders!?! Je hebt je nick wel goed gekozen...alhoewel, wat denk je van 'infantiele muilekoek' of (sterker nog) 'Anencefalische muilekoek'; dat zou beter passen bij jou denk ik!

Die nicks zouden in elk geval beter aansluiten dan jouw huidige nick, uitsluitend gebaseerd op de manier en de toon van jouw opmerkingen/postings.

Als model voor een cursus "wellevendheid" kom jij vast en zeker op de eerste plaats! Gedraag je aub!

Dank u
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:42   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hou toch op...het is prima dat vrouwen de keuze hebben om wel of niet thuis te blijven. " Beter" is een Katholiek waarde oordeel maar daarom niet per definitie waar.
Het is decadent om onterecht een uitkering op te strijken, niet dat het Westen mensen de keuze geeft.
U discrimineert trouwens weer, waarom zouden vaders niet de keuze mogen maken thuis te blijven wanneer hun vrouw wil blijven werken?
Ja, ik vind het ook decadent dat u uw kinderen liet studeren op kosten van de gemeenschap. Alice, wanneer stort u alles terug aan de maatschappij?

Ik weet niet waar u het eens te meer vandaan haalt dat de voorkeur voor de opvoeding door eigen moeder een "Katholiek waarde oordeel" (sic) zou inhouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:44   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blijf gerust bij uw kleine maar niet van ons geld, profiteurs geven wie terecht die uitkering krijgt een slechte naam.
Ik volg even niet. Ontvangt zij dan wel een uitkering op onterechte wijze? Welke regels of voorschriften werden er overtreden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:46   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Excuseer? U geeft gewoon aan een uitkering te hebben zonder te willen werken ...
Als ze die uitkering krijgt, dan is blijkbaar haar dossier in orde. Of hebt u andere info?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:52   #157
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ze die uitkering krijgt, dan is blijkbaar haar dossier in orde. Of hebt u andere info?
En daar wringt het schoentje nietwaar!

Als je BEWUST niet wil werken en andere activiteiten belangrijker mag vinden, dan is het volgens mij maar normaal dat daar geen vergoeding moet tegenover staan, in welke vorm dan ook!

Werken = loon,

Niet werken = geen loon (onder geen enkele vorm).

Jij, en 435000 anderen hebben het daar kennelijk moeilijk mee?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:54   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje nietwaar!

Als je BEWUST niet wil werken en andere activiteiten belangrijker mag vinden, dan is het volgens mij maar normaal dat daar geen vergoeding moet tegenover staan, in welke vorm dan ook!
Volgens u, maar zijn dit wel de criteria in dit dossier? Denkt u bijgevolg dat de RVA zijn werk niet heeft gedaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:57   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Werken = loon,

Niet werken = geen loon (onder geen enkele vorm).
Dus geen uitkering meer voor heel wat mensen als gehandicapten, werkonbekwame zieken, mensen met werkonderbreking, enzovoort?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 18:00   #160
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens u, maar zijn dit wel de criteria in dit dossier? Denkt u bijgevolg dat de RVA zijn werk niet heeft gedaan?
Iemand die op basis van moederschap beslist om niet langer te werken, verdient volgens mij geen uitkering! Moesten ALLE moeders morgen beslissen om hetzelfde te doen, dan is het hek helemaal van de dam.

Leg me eens uit waarom iemand die niet (wil) werk(t)-en toch nog een uitkering moet krijgen! NIEMAND eist dat een individu kinderen moet baren. Dit is een zeer bewuste keuze van de vaders/moeders. Daar moet je de gevolgen van dragen! Inschatten of het wel of niet te combineren valt met werken (en verlonen) valt daar onder. Bezint eer ge begint....! Niet zo moeilijk toch?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be