Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2018, 19:12   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
't is dan wel 3x 12u werken, na aftrek van huur.
En ik heb ook 0 betaalde vakantiedagen. Vriendin wil al eens met vakantie gaan dus dat haalt het feitelijke inkomen op jaarbasis omlaag.

Ik zou een aantal eigen klanten willen, waarbij ik geen huur afsta aan de eigenaar waar ik bij werk. Maar op het moment dat je daarmee start lig je buiten. Ik meen het echt van op die 2 sabbatdagen iets anders off the record te zoeken. Ga me er alvast in verdiepen.
Als ik kleine opmerkingen mag maken ?
1) ik vind de regeling van je huur volgens omzet niet goed.
2) als je geen eigen klanten hebt ...maar allicht als zelfstandige onderaannemer werkt voor diezelfde huisbaas dus...ook niet ideaal.

Mocht ik van u zijn ; je hebt geen onaardig inkomen. Je betaald nu wel veel belastingen daar op maar van dat zelfde inkomen kan je wel iets voor jezelf beginnen inrichten en die kosten wel inbrengen. Tot het redelijk klaar is zou ik blijven waar je bent...maar eenmaal daarna zou ik toch de klanten die je hebt bediend laten weten dat ze ook bij u terecht kunnen.

En ik persoonlijk...maar dat ben ik dan...zou zijn gans klante?bestand kopiëren en aanspreken eenmaal het zover is.

En dan kom je in een eigen zelfstandig zaak die dan 100% voor u is.

Tussendoor heb je nog 2 dagen vrij iedere week.

Als het is om wat bij te verdienen, je geen handenarbeid wenst te doen, zit er eigenlijk alleen nog iets rond verkopen in de lucht.

De vraag is nog steeds wat?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:36   #42
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

12u per dag werken, hoe doe je dat praktisch?

Maar om op uw vraag te antwoorden: babysitten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:39   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
12u per dag werken, hoe doe je dat praktisch?

.
niet lui zijn helpt
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:41   #44
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik kleine opmerkingen mag maken ?
1) ik vind de regeling van je huur volgens omzet niet goed
Mijn huur is nooit specifiek vermeld. Maar concreet gezien geef ik een percentage af wat uiteindelijk neerkomt op zo'n 1500 euro per maand. Dus 5000 bruto (3 lange dagen) is eigenlijk 6500 waar de eigenaar 1500 vanaf houdt. Voor het gebruik van de ruimte, voor het aanreiken van klanten en vooral voor het regelen van alle administratie waar ik gek van word als ik het zelf moet doen. Bvb van die wanbetalers die je moet opbellen en waar je rechtszaken tegen moet starten. Vreselijk vervelend en nu heb ik daar geen last van. Dat op zich is zeker 500 euro per maand waard.

Citaat:
2) als je geen eigen klanten hebt ...maar allicht als zelfstandige onderaannemer werkt voor diezelfde huisbaas dus...ook niet ideaal
Nochtans de essentie van de samenwerking. Hij wil je afhankelijk houden. Heb je eigen klanten, dan wijst hij je de deur.

Citaat:
Mocht ik van u zijn ; je hebt geen onaardig inkomen. Je betaald nu wel veel belastingen daar op maar van dat zelfde inkomen kan je wel iets voor jezelf beginnen inrichten en die kosten wel inbrengen. Tot het redelijk klaar is zou ik blijven waar je bent...maar eenmaal daarna zou ik toch de klanten die je hebt bediend laten weten dat ze ook bij terecht kunnen
De eigenaar zou nooit iemand aannemen die op minder dan een half uur rijden woont. Puur uit bescherming naar zichzelf toe. Hij neemt ook enkel jonge mensen aan omdat hij daar minder van te vrezen heeft dan van een ervaren iemand.
Is trouwens een fenomeen onder alle zelfstandigen. Ik heb de afgelopen jaren zoveel verhalen gehoord over overnames dat eigenaars nu heel zware sancties in samenwerkingscontracten laten opnemen. Zo zwaar dat geen mens het nog durft te tekenen.

Zo hoorde ik van een collega die is gaan solliciteren bij iemand waarbij recent 2 mensen vertrokken zijn (met de klanten), dat hij 70 000 euro zou moeten betalen als hij binnen een straal van x kilometer voor zichzelf start.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 18 oktober 2018 om 19:43.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 20:17   #45
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zo hoorde ik van een collega die is gaan solliciteren bij iemand waarbij recent 2 mensen vertrokken zijn (met de klanten), dat hij 70 000 euro zou moeten betalen als hij binnen een straal van x kilometer voor zichzelf start.
Heb ooit eens gelezen dat de broers McDonald - toen die eind de jaren veertig hun eerste hamburgertent openden en wegens organisatorisch succes op het idee kwamen om 'n keten op te starten - werden geflikt door hun eigen advocaat, die achter hun rug om 'n copyright had genomen op hun handelsnaam.
Het heeft hen dan ook 'n pak zever en geld gekost, om die terug in hun bezit te krijgen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 20:21   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijn huur is nooit specifiek vermeld. Maar concreet gezien geef ik een percentage af wat uiteindelijk neerkomt op zo'n 1500 euro per maand. Dus 5000 bruto (3 lange dagen) is eigenlijk 6500 waar de eigenaar 1500 vanaf houdt. Voor het gebruik van de ruimte, voor het aanreiken van klanten en vooral voor het regelen van alle administratie waar ik gek van word als ik het zelf moet doen. Bvb van die wanbetalers die je moet opbellen en waar je rechtszaken tegen moet starten. Vreselijk vervelend en nu heb ik daar geen last van. Dat op zich is zeker 500 euro per maand waard.



Nochtans de essentie van de samenwerking. Hij wil je afhankelijk houden. Heb je eigen klanten, dan wijst hij je de deur.



De eigenaar zou nooit iemand aannemen die op minder dan een half uur rijden woont. Puur uit bescherming naar zichzelf toe. Hij neemt ook enkel jonge mensen aan omdat hij daar minder van te vrezen heeft dan van een ervaren iemand.
Is trouwens een fenomeen onder alle zelfstandigen. Ik heb de afgelopen jaren zoveel verhalen gehoord over overnames dat eigenaars nu heel zware sancties in samenwerkingscontracten laten opnemen. Zo zwaar dat geen mens het nog durft te tekenen.

Zo hoorde ik van een collega die is gaan solliciteren bij iemand waarbij recent 2 mensen vertrokken zijn (met de klanten), dat hij 70 000 euro zou moeten betalen als hij binnen een straal van x kilometer voor zichzelf start.
Ik herken die situatie. Die is van alle tijden inclusief die contracten .

Maar die contracten zijn zelden rechtsgeldig.

Het is niet omdat het in een contract staat dat u bv 5 jaar de som van de omzet van die klant (en) moet betalen dat dit ook zo is.
Dat begint maar te lopen vanaf bepaalde voorwaarden en die liggen hoog.
Langs de andere kant als je werkt als onderaannemer in zijn bedrijf als zijnde bv vennoot met 1% aandeel is hij wel aansprakelijk voor uw niet betaalde rsz.
En dat kan oplopen.

Dus ook jij hebt wel iets in handen om druk te zetten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 oktober 2018 om 20:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 21:24   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Concurrentie beding (contract)

Begrip

Het gaat om een beding waarbij de werknemer zich ertoe verbindt om, bij zijn vertrek uit de onderneming, geen soortgelijke activiteiten uit te oefenen, hetzij door zelf een onderneming uit te baten, hetzij door in dienst te treden bij een concurrerende werkgever waardoor hij de mogelijkheid heeft de onderneming die hij heeft verlaten nadeel te berokkenen door de kennis die eigen is aan die onderneming, en die hij op industrieel of op handelsgebied in de onderneming heeft verworven, voor zichzelf of voor een concurrerende firma aan te wenden.

Geldigheidsvoorwaarden

Om geldig te zijn moet het niet-concurrentiebeding:
•schriftelijk vastgesteld zijn, hetzij bij de indienstneming, hetzij later.
•betrekking hebben op een arbeidsovereenkomst waarin het bruto-jaarloon meer bedraagt dan € 34.180 (bedrag van toepassing vanaf 1 januari 2018) op het ogenblik van de verbreking van de overeenkomst.


Hierbij geldt het volgende onderscheid:


•Bruto-jaarloon tussen € 34.180 en € 68.361 (bedragen van toepassing vanaf 1 januari 2018): het beding is maar geldig wanneer een collectieve arbeidsovereenkomst werd gesloten die de functies aanduidt waarvoor een niet-concurrentiebeding kan worden toegepast. Dergelijke collectieve arbeidsovereenkomst bestaat bij voorbeeld in de sector van het hotelbedrijf.

•Bruto-jaarloon van meer dan € 68.361: het beding is altijd geldig behalve voor de functies die bij collectieve arbeidsovereenkomst werden uitgesloten.


•betrekking hebben op soortgelijke activiteiten.
•geografisch beperkt zijn tot de plaatsen waar de werknemer de werkgever werkelijk concurrentie kan aandoen (en in geen geval buiten het nationaal grondgebied);
•niet langer lopen dan 12 maanden vanaf de dag dat de dienstbetrekking een einde heeft genomen.
•voorzien in de betaling van een enige en forfaitaire compensatoire vergoeding door de werkgever wanneer hij, binnen 15 dagen na het einde van de arbeidsovereenkomst, niet afziet van de effectieve toepassing van het concurrentiebeding.

Het minimumbedrag van deze vergoeding is gelijk aan de helft van het brutoloon van de werknemer, dat overeenstemt met de toepassingsduur van het beding.

Voorbeeld: een concurrentiebeding wordt voorzien voor 1 jaar. De vergoeding bedraagt ten minste 6 maanden van het brutoloon.

Deze voorwaarden zijn cumulatief. Wanneer aan één ervan niet is voldaan, is het gehele beding nietig.

Uitwerking

Het beding heeft uitwerking wanneer de arbeidsovereenkomst een einde neemt na de eerste 6 maanden vanaf de aanvang ervan:
•hetzij ingeval van ontslag op initiatief van de werkgever om een dringende reden in hoofde van de werknemer ;
•hetzij ingeval van ontslag op initiatief van de werknemer zonder dringende reden in hoofde van de werkgever ;
•hetzij in onderling akkoord ;
•hetzij bij het verstrijken van de termijn of door de voltooiing van het overeengekomen werk.

Het beding heeft geen uitwerking:
•hetzij ingeval van beëindiging gedurende de eerste 6 maanden vanaf de aanvang van de overeenkomst;
•hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werkgever zonder dringende reden in hoofde van de werknemer;
•hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werknemer wegens een dringende reden in hoofde van de werkgever.

Wanneer de werknemer een geldig niet-concurrentiebeding dat uitwerking heeft, overtreedt, moet hij de enige en forfaitaire compensatoire vergoeding terugbetalen aan de werkgever en dient hij bovendien een gelijkwaardig bedrag als schadeloosstelling betalen. De rechter kan het bedrag van deze vergoeding eventueel verminderen of vermeerderen.

Bijzondere regels

Met betrekking tot het niet-concurrentiebeding gelden specifieke regels voor:
•de handelsvertegenwoordigers ;
•bepaalde bedienden in dienst van ondernemingen met een internationaal activiteitsveld of met belangrijke economische, technische of financiële belangen op de internationale markten, of die over een eigen dienst voor onderzoek beschikken.

Wettelijke referenties
•Art.65, 86 en 104 tot 106 van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten
•C.A.O. nr. 1bis van 21 december 1978 tot aanpassing van de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 1 van 12 februari 1970, betreffende het afwijkingsbeding van niet-mededinging

--------
Maar nu u bent zelfstandige en het zou nog wel eens heel anders kunnen worden in dit geval. Positiever.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 oktober 2018 om 21:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:30   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tsk. Al wat je nodig hebt is Annick De Ridder en de belofte van een mandaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:43   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Concurrentie beding (contract)

Begrip

Het gaat om een beding waarbij de werknemer zich ertoe verbindt om, bij zijn vertrek uit de onderneming, geen soortgelijke activiteiten uit te oefenen, hetzij door zelf een onderneming uit te baten, hetzij door in dienst te treden bij een concurrerende werkgever waardoor hij de mogelijkheid heeft de onderneming die hij heeft verlaten nadeel te berokkenen door de kennis die eigen is aan die onderneming, en die hij op industrieel of op handelsgebied in de onderneming heeft verworven, voor zichzelf of voor een concurrerende firma aan te wenden.

Geldigheidsvoorwaarden

Om geldig te zijn moet het niet-concurrentiebeding:
•schriftelijk vastgesteld zijn, hetzij bij de indienstneming, hetzij later.
•betrekking hebben op een arbeidsovereenkomst waarin het bruto-jaarloon meer bedraagt dan € 34.180 (bedrag van toepassing vanaf 1 januari 2018) op het ogenblik van de verbreking van de overeenkomst.


Hierbij geldt het volgende onderscheid:


•Bruto-jaarloon tussen € 34.180 en € 68.361 (bedragen van toepassing vanaf 1 januari 2018): het beding is maar geldig wanneer een collectieve arbeidsovereenkomst werd gesloten die de functies aanduidt waarvoor een niet-concurrentiebeding kan worden toegepast. Dergelijke collectieve arbeidsovereenkomst bestaat bij voorbeeld in de sector van het hotelbedrijf.

•Bruto-jaarloon van meer dan € 68.361: het beding is altijd geldig behalve voor de functies die bij collectieve arbeidsovereenkomst werden uitgesloten.


•betrekking hebben op soortgelijke activiteiten.
•geografisch beperkt zijn tot de plaatsen waar de werknemer de werkgever werkelijk concurrentie kan aandoen (en in geen geval buiten het nationaal grondgebied);
•niet langer lopen dan 12 maanden vanaf de dag dat de dienstbetrekking een einde heeft genomen.
•voorzien in de betaling van een enige en forfaitaire compensatoire vergoeding door de werkgever wanneer hij, binnen 15 dagen na het einde van de arbeidsovereenkomst, niet afziet van de effectieve toepassing van het concurrentiebeding.

Het minimumbedrag van deze vergoeding is gelijk aan de helft van het brutoloon van de werknemer, dat overeenstemt met de toepassingsduur van het beding.

Voorbeeld: een concurrentiebeding wordt voorzien voor 1 jaar. De vergoeding bedraagt ten minste 6 maanden van het brutoloon.

Deze voorwaarden zijn cumulatief. Wanneer aan één ervan niet is voldaan, is het gehele beding nietig.

Uitwerking

Het beding heeft uitwerking wanneer de arbeidsovereenkomst een einde neemt na de eerste 6 maanden vanaf de aanvang ervan:
•hetzij ingeval van ontslag op initiatief van de werkgever om een dringende reden in hoofde van de werknemer ;
•hetzij ingeval van ontslag op initiatief van de werknemer zonder dringende reden in hoofde van de werkgever ;
•hetzij in onderling akkoord ;
•hetzij bij het verstrijken van de termijn of door de voltooiing van het overeengekomen werk.

Het beding heeft geen uitwerking:
•hetzij ingeval van beëindiging gedurende de eerste 6 maanden vanaf de aanvang van de overeenkomst;
•hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werkgever zonder dringende reden in hoofde van de werknemer;
•hetzij, na afloop van deze duur van 6 maanden, ingeval van ontslag op initiatief van de werknemer wegens een dringende reden in hoofde van de werkgever.

Wanneer de werknemer een geldig niet-concurrentiebeding dat uitwerking heeft, overtreedt, moet hij de enige en forfaitaire compensatoire vergoeding terugbetalen aan de werkgever en dient hij bovendien een gelijkwaardig bedrag als schadeloosstelling betalen. De rechter kan het bedrag van deze vergoeding eventueel verminderen of vermeerderen.

Bijzondere regels

Met betrekking tot het niet-concurrentiebeding gelden specifieke regels voor:
•de handelsvertegenwoordigers ;
•bepaalde bedienden in dienst van ondernemingen met een internationaal activiteitsveld of met belangrijke economische, technische of financiële belangen op de internationale markten, of die over een eigen dienst voor onderzoek beschikken.

Wettelijke referenties
•Art.65, 86 en 104 tot 106 van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten
•C.A.O. nr. 1bis van 21 december 1978 tot aanpassing van de collectieve arbeidsovereenkomst nr. 1 van 12 februari 1970, betreffende het afwijkingsbeding van niet-mededinging

--------
Maar nu u bent zelfstandige en het zou nog wel eens heel anders kunnen worden in dit geval. Positiever.
Ik had dat in mijn vorig contract.

Geloof me, dat is stront. Kans op een half jaarloon, maar ge kunt niet zomaar solliciteren op een ander.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:56   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik had dat in mijn vorig contract.

Geloof me, dat is stront. Kans op een half jaarloon, maar ge kunt niet zomaar solliciteren op een ander.
Dat is voor werknemers.
Voor zelfstandig blijft "vrijheid om handel te voeren".
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 05:04   #51
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Die vrouw op café (flimpje vanaf 1:15) : ik ben alleenstaande moeder van twee kinderen, "wa moene kik gen doen ? in't zwet gon weirken ... en ik gon doppen"

Die heeft geen klikliijn nodig
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 oktober 2018 om 05:04.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 07:38   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
't is dan wel 3x 12u werken, na aftrek van huur.
En ik heb ook 0 betaalde vakantiedagen. Vriendin wil al eens met vakantie gaan dus dat haalt het feitelijke inkomen op jaarbasis omlaag.

Ik zou een aantal eigen klanten willen, waarbij ik geen huur afsta aan de eigenaar waar ik bij werk. Maar op het moment dat je daarmee start lig je buiten. Ik meen het echt van op die 2 sabbatdagen iets anders off the record te zoeken. Ga me er alvast in verdiepen.
In welke sector ben je actief?
Want een opdrachtgever mag niet zomaar huur afhouden.
Je volgens je contract in die sector enkel werkenzaam mag zijn voor de opdrachtgeveren dat je daardoor slechts een schijnzelfstandige bent.

Daarnaast is het wettelijk verboden om contracten op te stellen waarbij concurrentie word bestraft.

En werken aan 45€ per uur, waarvan de opdrachtgever 11€ in zijn zakken steekt en jou slechts 34€ bruto laat van overhouden.
Ik zou toch eens goed overwegen om zelf de administratie te doen, desgevallend samen met de vriendin.
En om zelf klanten te zoeken.
Want eerlijk gezegd, die opdrachtgever is je gewoon aan het uitmelken.

Om een gelijkwaardig jaarinkomen en dekking tegen ongevallen en ziekte te hebben als een werknemer heb je die 45€/u nodig.

Eerlijk je 5000€ bruto/maand = 60.000€ bruto/jaar.
Daar moeten je onkosten aan verzekeringen, transport, RSZ en andere onkosten nog af.
Blijft er nettobelastbaar +/- 45000€ over, terwijl je wel een 36uren week volbrengt.

Alles is natuurlijk afhankelijk van de sector, maar in sommige sectoren krijgen zelfs de zelfstandigen de eerste 8 uur van de dag 100% van hun uurloon en de daaropvolgende uren 150%. En als ik dan goed uitreken, komen die jongens aan 7560€ per maand = 90 720€/jaar
Geen kosten aan huur en de administratie is beperkt tot 1 factuur per maand per klant.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 08:22   #53
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die vrouw op café (flimpje vanaf 1:15) : ik ben alleenstaande moeder van twee kinderen, "wa moene kik gen doen ? in't zwet gon weirken ... en ik gon doppen"

Die heeft geen klikliijn nodig
Klootjesvolk. Dat stemt dan Vlaams Belang, niet beseffende dat ze zelf deel van het probleem zijn.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 09:39   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Klootjesvolk. Dat stemt dan Vlaams Belang, niet beseffende dat ze zelf deel van het probleem zijn.
Wat laat u behalve de suggestie van de VRT denken dat die VB stemmen? Eerder het type dat van hun oren maakt over de vreemdelingen maar socialist stemt omdat die iets doen voor de werkmens?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 11:23   #55
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als zelfstandige kan ik met 3 lange dagen per week de klok rond te werken, €5000 bruto/maand verdienen. Blijkbaar blijft daar maar 35 a 50% netto van over, afhankelijk van hoe goed de boekhouder is.

Ik zou op die andere 2 weekdagen ook kunnen werken en het brutoloon omhoog jagen. Maar dan moet ik nog meer belasting betalen om de werkloosheidsuitkeringen van Serkan, Fatima, Guinevere en bembem te financieren. Ik zoek dus een alternatief

Sabbatdagen nemen is niet zo mijn ding.

Zijn er hier socialisten die me op weg kunnen helpen in de wereld der zwart werk? Prostituees verdienen volgens mij het meest, maar da's niet mijn stijl. Horeca is niet echt mijn ding. Met mijn handen ben ik ook niet geweldig onderlegd. En een autochtone Vlaming in een kebabzaak is ook maar raar.

Hoe doen jullie het eigenlijk? Ik ken bijvoorbeeld leerkrachten die in het zwart kinderopvang organiseren tijdens de schoolvakanties. Of mensen die invaliditeitsuitkeringen krijgen en 's nachts bijklussen omdat er dan geen controle is.
Waarom 5000 uitkeren? Keiveel sociale bijdragen en dan nog uw loonbelasting erboven op. Om in de vennootschapsbelastingschijf van 20% te vallen kan je jezelf veel minder uitkeren en dan bvb wat huurcontracten opstellen voor je kantoor, een pc, etc... (telt ook mee als loon)
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 12:32   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Waarom 5000 uitkeren? Keiveel sociale bijdragen en dan nog uw loonbelasting erboven op. Om in de vennootschapsbelastingschijf van 20% te vallen kan je jezelf veel minder uitkeren en dan bvb wat huurcontracten opstellen voor je kantoor, een pc, etc... (telt ook mee als loon)
Een vennootschap heeft ook heel wat nadelen en kosten.
Persoonlijk zie ik geen voordelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 23:20   #57
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Zwart geld verdienen...

Is toch simpel ?
Doe gewoon een bankoverval op een moment dat niemand het verwacht.
Liefst anoniem natuurlijk.
Eventueel via een naamloze venootschap. Staat ook gene naam op.

Juist nadien zo dom niet zijn om dat bedrag aan te geven bij de belastingen hé.
1 dagje werk, 2 om het nadien na te tellen, misschien nog een derde dag om het vals geld dat er tussen zat nog te gaan omruilen bij de bank en klacht neer te leggen omdat ze je opgelicht hebben, en je kan der weer tegen voor een jaar of 5.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 19 oktober 2018 om 23:21.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 00:53   #58
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Juist nadien zo dom niet zijn om dat bedrag aan te geven bij de belastingen hé.
Is dat even leep zeg.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be