Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2019, 21:04   #221
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
This..

Na een half jaar de markt bestudeerd te hebben kom ik ook tot die conclusie. Voor 235 000 euro heb je in België een marginaal huis dat nauwelijks de kwaliteit van een sociale woning overstijgt.

Op dit moment is de beste optie dat je met 2 gaat werken en zo betaalbaar mogelijk huurt. Dan kun je onder normale omstandigheden royaal leven (reizen, hobbies) tov iemand die een kostelijk huis koopt op 2 lonen maar zich niks kan permitteren omdat het afbetaald moet worden.
Ik begrijp u niet. Jij kan (samen met je vriendin) makkelijk een woning kopen en wil dit niet doen? Je hebt verder geen plannen in de richting van kinderen, enz?

De enige reden dat ik van m'n ouders huur is 1. Omdat mijn man geen hypotheek wil afsluiten en ik alleen kopen met deeltijds werk riskant vind, 2. Omdat het goedkoper is, 3. Omdat het dichtbij hen is en 4. Omdat ik ooit fameus van hen ga erven (allicht).
Met reden nr 4 zal ik ooit wellicht iets kunnen kopen. Probeer ondertussen ook wat te sparen.

Dus als je kan kopen, zeker doen!
Er zijn zelfs sociale woningen te koop en sociale leningen te krijgen van de overheid.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 22:03   #222
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Met de huidige woningprijzen kan geen enkele jongere nog een woning kopen: de prijzen swingen de pan uit! Appartement? 750.000 euro voor 2 kamers! Huis? 500.000 euro voor een rijwoning... of men moet erg hoge studies gedaan hebben waardoor men een maandloon van 8000 euro verdient.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:14   #223
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Met de huidige woningprijzen kan geen enkele jongere nog een woning kopen: de prijzen swingen de pan uit! Appartement? 750.000 euro voor 2 kamers! Huis? 500.000 euro voor een rijwoning... of men moet erg hoge studies gedaan hebben waardoor men een maandloon van 8000 euro verdient.
Ben net gaan kijken voor appartement met 2 slaapkamers. 85 m² likje verf en instapklaar. 145.000 euro Gewoon te koop tussen zovele op immoweb.
Maar geen probleem ik wil het U wel verder verkopen voor 350.000 euro dan doe jij een gouden zaak en verdien ik nog iets.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:30   #224
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben net gaan kijken voor appartement met 2 slaapkamers. 85 m² likje verf en instapklaar. 145.000 euro Gewoon te koop tussen zovele op immoweb.
Maar geen probleem ik wil het U wel verder verkopen voor 350.000 euro dan doe jij een gouden zaak en verdien ik nog iets.
€145 000 voor 85m² in een appartementje met 2 slaapkamers.
Ik denk dat ik weet over welk appartementje u het hebt.
Gyproc muren en enkel glas, keuken in de stijl "jaren 60 el cheapo". Kamers waar je alleen een Ikea meubel in kan krijgen, en dan eentje waar geen plank langer is dan 2 meter omdat je er nergens mee maneuvreren, smalle gangetjes , smalle deuren, piepkleine lift, als er al 1 is.

Maar dan is het wel aan een toplocatie, 50 meter van het station en bijhorende bushalte.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 februari 2019 om 09:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:34   #225
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Met de huidige woningprijzen kan geen enkele jongere nog een woning kopen: de prijzen swingen de pan uit! Appartement? 750.000 euro voor 2 kamers! Huis? 500.000 euro voor een rijwoning... of men moet erg hoge studies gedaan hebben waardoor men een maandloon van 8000 euro verdient.
Van overdrijven gesproken...

Zelfs in de regio Antwerpen vind je tal van zeer deftige woningen binnen de prijsklasse 300K-400K.

Appartementen van 750K zijn zeer exclusieve appartementen, zeker geen standaard appartementen.

145K zoals hierboven wordt gesteld is inderdaad erg weinig, toch zeker in de regio waar ik woon. Voor die prijs zal je enkel rommel vinden.

Voor 200-250K vind je echter zeer deftige appartementen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 februari 2019 om 09:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:53   #226
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Van overdrijven gesproken...

Zelfs in de regio Antwerpen vind je tal van zeer deftige woningen binnen de prijsklasse 300K-400K.

Appartementen van 750K zijn zeer exclusieve appartementen, zeker geen standaard appartementen.

145K zoals hierboven wordt gesteld is inderdaad erg weinig, toch zeker in de regio waar ik woon. Voor die prijs zal je enkel rommel vinden.

Voor 200-250K vind je echter zeer deftige appartementen.
maar een deugdelijk doch bescheiden appartementje met twee slaapkamers in een klein blokje, vindt je zelfs in Antwerpen ook nog voor 135.000K. in Berchem zelfs, niet eens een 'slechte' wijk en goedgelegen. ...

soms lijkt het ook of 'bescheiden beginnen' is eerder het grote probleem dan financiën.

maar idd ... met één beginnersloon op hetzelfde niveau doorstarten als bij papa en mama tweeverdieners en 25 jaar aan t werk ... tja, dat gaat niet lukken.

tering, nering en wroeten gdvdmm ... hoe denk je dat alle generaties voor u dat gedaan hebben?!?

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 februari 2019 om 09:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:54   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€145 000 voor 85m² in een appartementje met 2 slaapkamers.
Ik denk dat ik weet over welk appartementje u het hebt.
Gyproc muren en enkel glas, keuken in de stijl "jaren 60 el cheapo". Kamers waar je alleen een Ikea meubel in kan krijgen, en dan eentje waar geen plank langer is dan 2 meter omdat je er nergens mee maneuvreren, smalle gangetjes , smalle deuren, piepkleine lift, als er al 1 is.

Maar dan is het wel aan een toplocatie, 50 meter van het station en bijhorende bushalte.
Tot mijn spijt denkt U verkeerd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 09:58   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Van overdrijven gesproken...

Zelfs in de regio Antwerpen vind je tal van zeer deftige woningen binnen de prijsklasse 300K-400K.

Appartementen van 750K zijn zeer exclusieve appartementen, zeker geen standaard appartementen.

145K zoals hierboven wordt gesteld is inderdaad erg weinig, toch zeker in de regio waar ik woon. Voor die prijs zal je enkel rommel vinden.

Voor 200-250K vind je echter zeer deftige appartementen.
Ik ga niet zeggen dat de ligging geen grote rol speelt. Maar is het dan zo een probleem om in een 'gewone' buurt te wonen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 09:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:01   #229
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp u niet. Jij kan (samen met je vriendin) makkelijk een woning kopen en wil dit niet doen? Je hebt verder geen plannen in de richting van kinderen, enz?

De enige reden dat ik van m'n ouders huur is 1. Omdat mijn man geen hypotheek wil afsluiten en ik alleen kopen met deeltijds werk riskant vind, 2. Omdat het goedkoper is, 3. Omdat het dichtbij hen is en 4. Omdat ik ooit fameus van hen ga erven (allicht).
Met reden nr 4 zal ik ooit wellicht iets kunnen kopen. Probeer ondertussen ook wat te sparen.

Dus als je kan kopen, zeker doen!
Er zijn zelfs sociale woningen te koop en sociale leningen te krijgen van de overheid.
koop u eens rap dit appartementje Guine : https://www.immoscoop.be/te-koop/imm...werpen/252736/

op uw naam, maar laat je echtgenoot mee betalen voor zijn deel van de kosten en inwoon.

reden 4 gaat immers pas gebeuren als je zelf 60 jaar bent ... en t wsl niet meer nodig hebt
terwijl je in t slechtste geval dit appartement al op je 45 hebt afbetaald ... of binnen een jaar of vijf verkoopt tegen 200K als je t wat onderhoud ... 220K als je man ook een beetje handig is en er een nieuwe badkamer en keuken in duwt tegen dan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:09   #230
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tot mijn spijt denkt U verkeerd.
Oh, is het dan eentje met stromend water langs de muur?
Of zocht je die ergens in het midden van Henegouwen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:31   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, is het dan eentje met stromend water langs de muur?
Of zocht je die ergens in het midden van Henegouwen?
Neen. Weeral denkt U verkeerd.

Voor 140.000 euro kan u iets waardig kopen. U kan zelfs nog afdingen op de prijs. Uiteraard is dit niet het appartement waar Eddy Merckx zal gaan in wonen.
Maar zet daar paar polen of Roemenen in en voor 20.000 euro kosten is het een pareltje.

Kijk centraal gelegen. In Deurne.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...2100/id7647450

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 10:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:47   #232
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ga niet zeggen dat de ligging geen grote rol speelt. Maar is het dan zo een probleem om in een 'gewone' buurt te wonen
Uiteraard niet.

Nu, wij hebben er bewust voor gekozen om in een iets duurdere buurt te gaan wonen om op die manier de kost van een tweede auto uit te sparen.

De ligging van onze woonst laat ons toe om met de fiets naar het werk te gaan (wat ik ook elke dag doe).

Amper pendeltijd, weinig autokosten... zulke dingen moet men natuurlijk ook meenemen in de beoordeling van hoe 'duur' een woonst is.

Voor hetgeen mijn partner en ik nu hebben betaald voor een kleine rijwoning, hadden we in de regio waar mijn ouders van afkomstig zijn minstens een halfgrote halfopen woonst gehad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:49   #233
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar een deugdelijk doch bescheiden appartementje met twee slaapkamers in een klein blokje, vindt je zelfs in Antwerpen ook nog voor 135.000K. in Berchem zelfs, niet eens een 'slechte' wijk en goedgelegen. ...

soms lijkt het ook of 'bescheiden beginnen' is eerder het grote probleem dan financiën.

maar idd ... met één beginnersloon op hetzelfde niveau doorstarten als bij papa en mama tweeverdieners en 25 jaar aan t werk ... tja, dat gaat niet lukken.

tering, nering en wroeten gdvdmm ... hoe denk je dat alle generaties voor u dat gedaan hebben?!?
Hmmm, het lijkt me straf maar het zou kunnen.

Bij onze zoektocht naar een woonst hebben we enkel gekeken naar huizen, dus ik ben niet zo vertrouwd met de appartementsprijzen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 10:52   #234
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen. Weeral denkt U verkeerd.

Voor 140.000 euro kan u iets waardig kopen. U kan zelfs nog afdingen op de prijs. Uiteraard is dit niet het appartement waar Eddy Merckx zal gaan in wonen.
Maar zet daar paar polen of Roemenen in en voor 20.000 euro kosten is het een pareltje.

Kijk centraal gelegen. In Deurne.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...2100/id7647450
Het lijkt erop dat ik een vertekend beeld heb. Hier in de buurt koop je geen rijhuisje voor minder dan 180K, en dat zijn dan verouderde woningen die misschien in orde zijn met 1 of 2 dingen. Appartementen. 40m² 1 kamer en geïntegreerde keuken/woonkamer gaat vlot 100K in een nieuwbouw blokkendoos van 6 hoog.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:24   #235
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hmmm, het lijkt me straf maar het zou kunnen.

Bij onze zoektocht naar een woonst hebben we enkel gekeken naar huizen, dus ik ben niet zo vertrouwd met de appartementsprijzen.
https://www.immoscoop.be/te-koop/imm...werpen/252736/

en fred postte er een gelijkaardig in Deurne.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 11:41   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.immoscoop.be/te-koop/imm...werpen/252736/

en fred postte er een gelijkaardig in Deurne.
Inderdaad. Daar kan je toch deftig in wonen zeker als starters.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 12:02   #237
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Bij die van Deurne hoop ik toch dat er dubbel glas in zit. Zo pal op de Bisschoppenhoflaan...

Ik hoef geen zotte luxe te hebben, maar lawaaioverlast zou ik toch niet graag hebben.

En voor mij is een tuintje of terras toch echt wel noodzakelijk, maar ik begrijp dat dit puur persoonlijk is. Met zo'n miniterrasje zoals bij dat appartement ben je echt niets.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 12:05   #238
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bij die van Deurne hoop ik toch dat er dubbel glas in zit. Zo pal op de Bisschoppenhoflaan...

Ik hoef geen zotte luxe te hebben, maar lawaaioverlast zou ik toch niet graag hebben.

En voor mij is een tuintje of terras toch echt wel noodzakelijk, maar ik begrijp dat dit puur persoonlijk is. Met zo'n miniterrasje zoals bij dat appartement ben je echt niets.
allemaal al veel streken en noten om op uwe zang te hebben als jonge starter, vind ik,

maar als je je tijd neemt en pakweg een jaar intensief zoekt ... zal je ook dat nog wel vinden in dezelfde prijsklasse hoor.

maar met weinig content zijn als jonge starter, en hard werken en alles zelf doen, dat helpt ook om vooruit te komen in t leven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 12:10   #239
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
allemaal al veel streken en noten om op uwe zang te hebben als jonge starter, vind ik,

maar als je je tijd neemt en pakweg een jaar intensief zoekt ... zal je ook dat nog wel vinden in dezelfde prijsklasse hoor.

maar met weinig content zijn als jonge starter, en hard werken en alles zelf doen, dat helpt ook om vooruit te komen in t leven.
Tgoh, ik zie niet in waarom men enkele jaren moet leven met zoveel lawaai. Misschien dat dat veel noten op mijn zang zijn, maar dat vind ik toch erg belangrijk.

Ik ben eerlijk gezegd blij dat wij toch al konden zoeken in een hogere prijsklasse (300 - 350K), maar ik begrijp dat dat uiteraard niet voor iedereen mogelijk is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 12:26   #240
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tgoh, ik zie niet in waarom men enkele jaren moet leven met zoveel lawaai. Misschien dat dat veel noten op mijn zang zijn, maar dat vind ik toch erg belangrijk.

Ik ben eerlijk gezegd blij dat wij toch al konden zoeken in een hogere prijsklasse (300 - 350K), maar ik begrijp dat dat uiteraard niet voor iedereen mogelijk is.
Ik kijk af en toe eens naar Huizenjagers. Voor 250-300,000 kan je een groot en afgewerkt appartement kopen en voor 300-400,000 een huis dat volledig in orde is met een tuintje.

Natuurlijk niet in het centrum van Antwerpen of Leuven of in de chique wijken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be