Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2002, 14:15   #21
rope
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Heverlee
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onbemind
Realiteit? Is hetgeen je via de media in mond krijgt gelepeld en wat men Realteit noemt? Dan ervaar jij de harde realiteit toch op een vreemde manier. Voor mij is realiteit, wat er rond mij gebeurt, achterhalen waarom mensen foutelijk gedrag vertonen, pro en contra wezen en eigen ervaringen. Media kan een hulp zijn, maar het is ook een vorm van propaganda dat gevoerd wordt. Je moet niet klakkeloos alles als een kip zonder kop gaan geloven en dan achteraf beweren dat je het allemaal meemaakt. Dat is hypocrisie!

Ik raadpleeg verschillende tijdschriften, dagbladen en nieuwsuitzendingen. Door mijn werk zit ik praktisch dagelijks in Brussel, Antwerpen, Luik of een andere grootstad en zelden in de "mooie" buurten. Door hetgene ik al gezien, gehoord en beleeft heb, heb ik mij een mening gevormd. U kent mij helemaal niet en weet niet vanwaar ik kom. Dus wie bent u om mij te verwijten dat ik een hypocriet ben?

Kom liever eens met degelijke argumenten in de vorm van teksten, links of titels van boeken om aan te tonen dat ik ongelijk heb. Laat zien dat u kan bewijzen dat hetgene u hier beweert wel degelijk waar is en dat u niet alleen holle uitspraken doet en hete lucht blaast.
__________________
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 14:43   #22
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Afrika,

Niemand beweert dat de Islam op zichzelf verkeerd is. Als je goed de topic van dit forum leest, merk je dat het zich alleen om de extremisten gaat. In mijn kennissenkring bevinden zich verscheidene moslims en dat zijn mensen zoals iedereen. Geloof in god is iets strikt persoonlijks en niemand heeft het recht dit aan anderen op te dringen. Zij die het wel proberen zijn alleen maar uit op geld en macht.
Trouwens een goeie hint voor de gematigden onder u, verstoot openlijk en daadwerkelijk die extreme uitwassen en het westen zal je dan wel met andere ogen bezien.

Nog het beste.
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 17:33   #23
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Afrika,

Niemand beweert dat de Islam op zichzelf verkeerd is. Als je goed de topic van dit forum leest, merk je dat het zich alleen om de extremisten gaat. In mijn kennissenkring bevinden zich verscheidene moslims en dat zijn mensen zoals iedereen. Geloof in god is iets strikt persoonlijks en niemand heeft het recht dit aan anderen op te dringen. Zij die het wel proberen zijn alleen maar uit op geld en macht.
Trouwens een goeie hint voor de gematigden onder u, verstoot openlijk en daadwerkelijk die extreme uitwassen en het westen zal je dan wel met andere ogen bezien.
Ik wel! Degene die de Islam heeft uitgevonden was zo gek als wat. Een gevaarlijke sexgeile en machtsbeluste massamoordenaar met krankzinnige ideeën. En zijn volgelingen zijn geen half haar beter.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 22:02   #24
Onbemind
Vreemdeling
 
Onbemind's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
Stuur een bericht via ICQ naar Onbemind
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Ik raadpleeg verschillende tijdschriften, dagbladen en nieuwsuitzendingen. Door mijn werk zit ik praktisch dagelijks in Brussel, Antwerpen, Luik of een andere grootstad en zelden in de "mooie" buurten. Door hetgene ik al gezien, gehoord en beleeft heb, heb ik mij een mening gevormd. U kent mij helemaal niet en weet niet vanwaar ik kom. Dus wie bent u om mij te verwijten dat ik een hypocriet ben?

Kom liever eens met degelijke argumenten in de vorm van teksten, links of titels van boeken om aan te tonen dat ik ongelijk heb. Laat zien dat u kan bewijzen dat hetgene u hier beweert wel degelijk waar is en dat u niet alleen holle uitspraken doet en hete lucht blaast.
Ik ben reuzeblij, dat u dan “toch” een eigen mening hebt gevormd, maar ik vraag me af hoe u dan in het VB bent terecht gekomen. Als u zoveel ziet, hoor en meemaakt, kunt u toch in zekere zin enige vorm van intelligentie hebben verworven. Of hoort u enkel de aanklachten van de Belgische bevolking en laat de rest u koud? Dan kan ik wel afleiden, wat voor visie u hebt gevormd en hoe u duidelijk partij kiest. Ik denk en ben er zeker van dat je alles uit de ogen van de Belg hebt gezien, maar hebt u ooit getracht om het langs de andere kant te bezien? Ik denk het niet, want aan je manier van praten en doen, kan ik zien wat voor individu u bent, namelijk u bent gebrainwasht. Haat is in u gepompt en is er niet meer uit te krijgen.
Dit is een beeld dat u uitstraalt, misschien kan ik het mis hebben, maar als je met tegenargumenten kunt komen, zal ik ze in alle sereniteit overwegen en –voor u- geloven.
Ik heb je niet voor hypocriet uitgemaakt, maar ik zie dat je zeer gevoelig bent voor enige vorm van kritiek, hiervoor mijn verontschuldigingen. Ik wist niet dat je lange tenen had.

Boeken, tijdschriften,….. worden door mensen als u geschreven, zij die voor een welbepaalde partij kiezen, en daar moet ik niets van hebben. Ik zie wat er gebeurd en mensen interpreteren graag de zaken verkeerd. Niet dat ik het doe, maar velen onder ons doen het vaak zonder na te denken. Ook jij mag mijn woorden interpreteren op uw manier, daar heb ik niets op tegen. Maar wel verwacht ik van ieder (ongeacht de nationaliteit) dat ie vriendelijk blijft en niet naar de wapens grijpt, ook al is het in dit geval in de vorm van woorden.
Onbemind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 10:17   #25
rope
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Heverlee
Berichten: 174
Standaard

Onbemind,

Je kan wel zeggen dat ik vol met haat zit, maar indien dit zo zou zijn, heb ik daar misschien alle redenen voor. In elk geval is dit niet de topic om hierover uit te weiden. Verder heeft u de pretentie om u te verheffen boven allen die gekozen hebben voor een partij. U beweert dat vele personen die dit gedaan hebben niet meer in staat zijn om zaken juist te interpreteren. Persoonlijk vind ik het veel moediger om kleur te bekennen en daarna ook op te komen voor uw overtuigingen. Ik persoonlijk heb gekozen voor het Vlaams Blok (VB), dit was een vrije keuze. Heeft u ooit al eens de moeite gedaan om op de website van het VB het programma te lezen? Ik ben er zeker van als u dit doet, u zal kunnen zien dat het niet zo extreem is zoals vele denken. Ik ben er zelfs zeker van dat u het eens zult zijn met enkele punten.

Ik heb hier kunnen aantonen, dmv het eerder geposte interview en uitspraken dat het AEL eerder gedaan heeft, dat de moslimgemeenschap niet geneigd is te integreren in onze gemeenschap. Dat overal ter wereld de moslimfundamentalisten de macht in handen nemen en moslims leiden op basis van de strikte interpretatie van de geschriften. Dit blijf je ontkennen. Dat is jouw mening hierover. De huidige spanningen in België (zelfs wereldwijd) bewijzen het tegendeel.

Mijn vraag is, of je met goede argumenten (niet persoonlijke visies) mijn stellingen kunt ontkrachten.
__________________
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 12:59   #26
Afrika
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 5
Standaard

hoi, rope.

Zeg me eens eerlijk, wat vond je van het debat die vorig week had plaatsgevonden samen met Filip de Winter en Abou Jahjah.

Daar was het toch duidelijk dat zelfs Filip aan het zeveren was. Wat zat hij allemaal te vertellen? Normen en waarden heeft hij die wel?
En zoals die journalist zei: "Dat is allemaal ouwe koek wat filip allemmaal aan het vertellen is, de mensen waarover hij nu praat zijn mensen die hier geboren zijn en hier naar school gaan en die de Nederlandse taal kennen".

En ik vind persoonlijk, als zelf Filip zich niet kan verdedigen (alhoewel hij jaren in de poliek zit) en alleen maar kan zeveren wat zou ik van jou commentaar vinden? Hij is toch normaal gezien de man van het vlaamsblok, niet? En heeft zich vorig week duidelijk gewoon belachlijk gemaakt.
Afrika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 14:03   #27
rope
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Heverlee
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Afrika
hoi, rope.

Zeg me eens eerlijk, wat vond je van het debat die vorig week had plaatsgevonden samen met Filip de Winter en Abou Jahjah.

Daar was het toch duidelijk dat zelfs Filip aan het zeveren was. Wat zat hij allemaal te vertellen? Normen en waarden heeft hij die wel?
En zoals die journalist zei: "Dat is allemaal ouwe koek wat filip allemmaal aan het vertellen is, de mensen waarover hij nu praat zijn mensen die hier geboren zijn en hier naar school gaan en die de Nederlandse taal kennen".

En ik vind persoonlijk, als zelf Filip zich niet kan verdedigen (alhoewel hij jaren in de poliek zit) en alleen maar kan zeveren wat zou ik van jou commentaar vinden? Hij is toch normaal gezien de man van het vlaamsblok, niet? En heeft zich vorig week duidelijk gewoon belachlijk gemaakt.
Deze discutie is al eens gevoerd onder een ander topic. Als je echt wil weten wat mijn mening daarover was, raad ik je aan daar eens te gaan zien.

Het valt mij wel op dat jullie, waarschijnlijk door gebrek aan deftige argumenten, het gesprek een heel andere richting willen laten uitgaan en steeds afwijken van de topic in kwestie.
__________________
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 14:30   #28
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Als voorbeeld die imam die triomfantelijk zwaaide met honderden huwelijksaktes, die hij ingezegend had bij moslims die meerdere vrouwen huwden. Polygamie is bij wet verboden in Belgie en ben benieuwd of onze justitie daar gaat tegen optreden (op dit debat was, behalve een paar parlementsleden, ons comite "R" ook vertegenwoordigd).
Ik ben geen gerechtsdeskundige maar ik denk niet dat de overheid hier tegen kan optreden zolang geen van die vrouwen klacht indient. Men kan toch niet verbieden dat een man met meerdere vrouwen samenwoont en bij meerdere vrouwen kinderen heeft, mensen die vreemdgaan worden reeds geruime tijd niet meer strafrechtelijk vervolgt. De overheid zal slechts 1 van de vrouwen erkennen als wettelijke echtgenote (ivm erfenisrecht ed) en daar gaat het volgens mij bij blijven.

Daar ben ik nog zo zeker niet van, moet even uitgezocht worden.
Sinds de Islam een officieel erkende religie is zijn hun vertegenwoordigers van rechtswege staatsambtenaren. Dat die zomaar onwettelijke handelingen kunnen doe valt te bezien.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat systeem nog zo slecht niet.
Die imam beweerde dat alle belgen 2 a 3 maitressen hebben. Dat zal ons dan wel een hoop geld kosten.
Met zijn systeem sturen we die vrouwen gewoon werken en blijven wij op onze luie kont zitten.
Welke partij neemt dit op in haar programma?
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 15:09   #29
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Degene die de Islam heeft uitgevonden was zo gek als wat. Een gevaarlijke sexgeile en machtsbeluste massamoordenaar met krankzinnige ideeën. En zijn volgelingen zijn geen half haar beter.
Als een moslim dit zou zeggen over christenen, ken ik er een paar die bereid zouden gevonden worden om zich op te offeren in naam van 'de goeie zaak'. Onwillekeurig kom ik bij de naam 'Godfried' uit.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 16:21   #30
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Degene die de Islam heeft uitgevonden was zo gek als wat. Een gevaarlijke sexgeile en machtsbeluste massamoordenaar met krankzinnige ideeën. En zijn volgelingen zijn geen half haar beter.
Als een moslim dit zou zeggen over christenen, ken ik er een paar die bereid zouden gevonden worden om zich op te offeren in naam van 'de goeie zaak'. Onwillekeurig kom ik bij de naam 'Godfried' uit.
"Over christenen" welke christenen?

Over Paulus? Want hij was het die het "Paulisme" stichtte, beter bekend als christendom.

Jezus zelf werd voor zover de historici en Bijbelkenners konden nagaan geen Christus genoemd. Dat gebeurde blijkbaar pas na diens dood. Je kan Jezus ook moeilijk gaan typeren als een "gevaarlijke sexgeile en machtsbeluste massamoordenaar met krankzinnige ideeën".

Over Mohammed echter is iedereen die een beetje met de Islam vertrouwd is het wat dit betreft echter wel eens. Ik zal dat binnenkort ook aantonen met een tekst uit een wel héél onverdachte en onverwachte bron!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2002, 19:46   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
"Over christenen" welke christenen? Over Paulus? Want hij was het die het "Paulisme" stichtte, beter bekend als christendom. Jezus zelf werd voor zover de historici en Bijbelkenners konden nagaan geen Christus genoemd. Dat gebeurde blijkbaar pas na diens dood. Je kan Jezus ook moeilijk gaan typeren als een "gevaarlijke sexgeile en machtsbeluste massamoordenaar met krankzinnige ideeën".
Och ja, dat verhaaltje over de pauliaanse oorsprong van het christendom... Dat is ergens in de 19e eeuw uitgevonden door een aantal modernistische schriftuitleggers, maar dat voor de rest elke grond mist. Er wordt immers een totaal onbestaande tegenstelling gecreëerd tussen Jezus en Paulus, een tegenstelling die niet in de Schrift te vinden is. Wie een beetje vertrouwd is met de apostolische vaders (die de bevoorrechte getuigen van de apostelen waren, dus ook van Paulus) weet dat.

Natuurlijk noemde Jezus zich niet "Christus" daar dit een Grieks woord is, een vertaling dan voor het Hebreeuws-Aramese woord "Messias". En zo werd hij wel aangesproken. Meer zelfs (en in de ogen van de joodse schriftgeleerden nog veel erger!), Hij leerde dat Hij de Zoon Gods was. En juist dit, zorgde ervoor dat Hij door het Sanhedrin voor godslastering tot de dood veroordeeld werd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 12:09   #32
Afrika
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 5
Standaard

Er zijn mensen die jezus als God beschouwen. Hoe kan God door mensen gekruisd worden? Soit.

Weten jullie, hoe wij (Islamieten)het verhaal over Jezus kennen?
Jezus had toch een aartsvijand die hem graag wou doden met zijn trawanten,niet?
Op het moment die die persoon Jezus wou vermoorden, Heeft God Jezus naar de hemel doen reizen en DIE persoon de uiterlijk van Jezus heeft gekregen zodat zijn trawanten zouden denken dat dat Jezus was en zo dus die persoon hebben gekruisd met jezus lichaam.

(Dit gewoon ter informatie)
Afrika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 12:51   #33
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

in reactie op het bericht van rope (pagina 2, startend met: onbemind,...)


Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt.
Bij de niet extremistische partijen, is er geen enkele partij die alle standpunten van het individu vertaald, geen enkele partij die geen standpunten heeft die jezelf niet tegen het hoofd stoten, maar de standpunten zijn aanvaardbaar voor een niet extremistisch ingesteld mens. Daarom dat de keuze tussen die partijen volgens mij enkel het kiezen is van de ideologie die je het meeste aanspreekt. Daar moet je niet die enkele zeer mooie standpunten uit een extremistisch partijprogramma gebruiken om jouw eigen schuldgevoel tegenover de anderen te verdoezelen.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 13:35   #34
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Afrika
Er zijn mensen die jezus als God beschouwen. Hoe kan God door mensen gekruisd worden? Soit.

Weten jullie, hoe wij (Islamieten)het verhaal over Jezus kennen?
Jezus had toch een aartsvijand die hem graag wou doden met zijn trawanten,niet?
Op het moment die die persoon Jezus wou vermoorden, Heeft God Jezus naar de hemel doen reizen en DIE persoon de uiterlijk van Jezus heeft gekregen zodat zijn trawanten zouden denken dat dat Jezus was en zo dus die persoon hebben gekruisd met jezus lichaam.

(Dit gewoon ter informatie)

Sorry Afrika, ik begrijp al niet veel uit de bijbel, maar uwe gedachtengang helemaal niet. Kan je dat duidelijker uitleggen?
Mvg
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 14:15   #35
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Afrika
Er zijn mensen die jezus als God beschouwen. Hoe kan God door mensen gekruisd worden? Soit.
In de geloofsbelijdenis van Nicea staat inderdaad: "één in wezen met de Vader".

Jezus was tegelijkertijd God en mens ("het Woord is Vlees geworden en het heeft onder ons gewoond", Joh.). In zijn menselijke hoedanigheid was Hij sterfelijk. Deze dood was ook noodzakelijk en reëel, om aan te tonen dat wie in Hem gelooft, niet sterft.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 14:21   #36
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Afrika
Er zijn mensen die jezus als God beschouwen. Hoe kan God door mensen gekruisd worden? Soit.
Weten jullie, hoe wij (Islamieten)het verhaal over Jezus kennen?
Jezus had toch een aartsvijand die hem graag wou doden met zijn trawanten,niet?
Op het moment die die persoon Jezus wou vermoorden, Heeft God Jezus naar de hemel doen reizen en DIE persoon de uiterlijk van Jezus heeft gekregen zodat zijn trawanten zouden denken dat dat Jezus was en zo dus die persoon hebben gekruisd met jezus lichaam.
(Dit gewoon ter informatie)
Sorry Afrika, ik begrijp al niet veel uit de bijbel, maar uwe gedachtengang helemaal niet. Kan je dat duidelijker uitleggen?
Mvg
Het komt erop neer dat de islamieten geloven dat er wel een Zoon van God bestaat, maar dat God ons allemaal voor het lapke heeft gehouden en dat er eigenlijk een plaatsvervanger van Hem is gestorven aan het kruis.

Mohammed kende een beetje over het christendom en heeft dat in zijn visioenen proberen te verwerken, misschien in de hoop om christenen te winnen voor zijn godsdienst. De koran bevat echter een aantal feitelijke onjuistheden aangaande de katholieke evangelies, hetgeen aantoont dat de koran vals is. God zou toch geen vergissingen maken als hij een zgz. valse profeet wil afkraken he.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 15:22   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

'messias' is, integenstelling tot wat de Kerk er van gemaakt heeft, helemaal niet de Zoon van God. Messias betekende 'gezalfde' en zo liepen er in de tijd van Jezus wel meerdere rond. En die Jezus heeft nooit de pretentie gehad te zeggen dat hij God was. In die tijd zou dat zelfs als godslaster beschouwt worden. Jezus was misschien een profeet, een man met interessante ideeën, pas onder de dictatuur van de Kerk is hij veranderd in een soort Godheid. Wist u overigens dat zelfs de 'onbevlekte ontvangenis' nooit ter sprake was gekomen tot de kerk dat dogma enkele eeuwen na Christus invoerde.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 17:13   #38
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
'messias' is, integenstelling tot wat de Kerk er van gemaakt heeft, helemaal niet de Zoon van God. Messias betekende 'gezalfde' en zo liepen er in de tijd van Jezus wel meerdere rond. En die Jezus heeft nooit de pretentie gehad te zeggen dat hij God was. In die tijd zou dat zelfs als godslaster beschouwt worden. Jezus was misschien een profeet, een man met interessante ideeën, pas onder de dictatuur van de Kerk is hij veranderd in een soort Godheid. Wist u overigens dat zelfs de 'onbevlekte ontvangenis' nooit ter sprake was gekomen tot de kerk dat dogma enkele eeuwen na Christus invoerde.
Leugen nr 1:
De Kerk heeft nooit gezegd dat "Messias" "Zoon van God" betekent.

Leugen nr. 2:
Jezus heeft WEL gezegd dat Hij de Zoon van God was. In de tempel bv. (Lc. 2, 49). Bovendien is Maria ontvangen van de H. Geest.

Leugen nr. 3:
Dogma's worden niet "ingevoerd", ze zijn gewoon zo en worden op een gegeven moment na grondig theologisch onderzoek vastgesteld. Aangezien Jezus de Zoon van God was, was Hij vrij van de erfzonde. Noodzakerlijkerwijs moet Zijn Moeder dan onbevlekt ontvangen zijn, dus zonder de smet van de erfzonde.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2002, 20:41   #39
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Voor Afrika, Pelgrim en Godfried.

Dat er een God bestaat of niet maakt iedereen maar voor zichzelf uit.
Wat me het meeste stoort is dat die goden er steeds bijgehaald worden om aan vuile spelletjes een soort van rechtvaardiging te geven.
Moest er een enkele god bestaan, dan zie ik niet in hoe die dat kan verantwoorden, of is het dan toch dezelfde niet?

Mvg
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2002, 12:08   #40
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Zojuist het onderstaande tegengekomen op het net:

Zelfs in Nederland geboren Marokkanen en Turken, beschouwen als HUN land... Marokko en Turkije en NIET Nederland. En dat terwijl ze hier wonen, naar school (zijn ge)gaan, werken en van de vrijheden en voordelen van de Nederlandse wetgeving profiteren. Ze voelen zich Marokkaan en Turk, en dat is raar.
Zich Nederlander voelen ziet men kennelijk ook als een belediging aan het land van hun ouders, want zelfs vakantie (en volbloed hollanders gaan toch ok op vakantie naar Marokko en Turkije ?) lijkt dan uitgesloten.
Het is een verwarde kijk op onze samenleving en een volledig onbegrip op wat wij vragen van allochtone Nederlanders: respect voor NEDERLAND.
In Amerika gebeurt dat niet: iedereen voelt zich Amerikaan, behalve degenen die geen Amerikaans paspoort hebben. Je moet in Amerika dan ook examen doen en KRIJG je het zo begeerde Amerikaanse paspoort niet op de manier zoals hier in Nederland: als een giropas.

Waarom is dat in ons land dan anders ?
Ik denk dat de kern ligt bij de manier waarop de Nederlanders zelf met hun eigen land omgaan en over hun eigen land denken. Als je iets laat blijken van nationalisme ben je minstens Rechts en als je een Nederlandse vlag draagt en het volkslied kan zingen ben je neo-fascist.
Nederland is eeuwen lang een toevluchtsoord geweest voor vluchtelingen uit alle delen van de wereld. Ze waren blij hier te zijn en integreerden zich. Waarom doen de huidige immigranten dat dan zo slecht. Gaat het te snel ? Of heeft de religie, Islam, er iets mee te maken. Persoonlijk denk ik dat dat een heel grote factor is, misschien wel de belangrijkste factor.

Een imam vertelt op de TV dat hij al 12 jaar in Nederland is. De presentator vraagt waarom hij dan nog geen Nederlands spreekt. De imam vertelt (via zijn zoon) dat hij al 5 jaar Nederlands leert, maar dat het gezien zijn hoge leeftijd erg moeilijk is. De presentator vraagt vervolgens NIET waarom hij dan niet 7 jaar eerder begonnen is met Nederlands leren!! Dat zegt dus meer over de presentator dan over de imam, meer over de Nederlander zelf dan over de immigrant.

Men vind het normaal dat mensen die geen woord Nederlands spreken een paspoort krijgen. Is dat zo ? Waarom werd bij mijn vrouw, die Aziatisch is (en officieel niet als allochtoon wordt bestempeld), dan mondeling een Nederlandse test afgenomen voordat ze het paspoort kreeg (wat ze na 3.5 jaar verblijf in Nederland mocht aanvragen) ?

Zo te zien zijn we niet de enigen met de verkeerde aanpak.

Mvg
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be