Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2019, 22:17   #4101
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
+11 kmh, geweldig Voor een merk dat zich niet met sportwagens en snelle limousines wil vergelijken spelen ze het toch mooi mee

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 maart 2019 om 22:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 07:30   #4102
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Er zijn nu verschillende bronnen dat hun afspraak voor een testrit gecancelled wordt.

Er zijn ook al vele showrooms gesloten.
Dus dat wordt online kopen en beslissen binnen de week of 1k mijl of je hem wil of niet.

Tavek, heb je weet van één 2-dehands model 3 die door Tesla is verkocht? Ik ook niet.
Ik weet wel dat er heel veel demo's met een paar honderd km de deur zijn uitgegaan.
Er moeten er vast wel zijn sinds de productie op gang kwam die hun auto hebben teruggebracht.
Ze zullen die toch niet een tweede keer verkopen als 'nieuw, of nieuw-demo' zeker?

En hoe gaan ze die binnenkort labelen als je ze kan terugbrengen met 1k op de teller?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 8 maart 2019 om 07:31.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:29   #4103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er zijn nu verschillende bronnen dat hun afspraak voor een testrit gecancelled wordt.

Er zijn ook al vele showrooms gesloten.
Dus dat wordt online kopen en beslissen binnen de week of 1k mijl of je hem wil of niet.

Tavek, heb je weet van één 2-dehands model 3 die door Tesla is verkocht? Ik ook niet.
Ik weet wel dat er heel veel demo's met een paar honderd km de deur zijn uitgegaan.
Er moeten er vast wel zijn sinds de productie op gang kwam die hun auto hebben teruggebracht.
Ze zullen die toch niet een tweede keer verkopen als 'nieuw, of nieuw-demo' zeker?

En hoe gaan ze die binnenkort labelen als je ze kan terugbrengen met 1k op de teller?
Ze gaan er van uit dat ze niet worden teruggebracht.

Wat mij zegt dat ze hun QC op punt hebben gebracht.

En de twijfelaars die bestellen niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:40   #4104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik begrijp die shorters allemaal niet.

Waarom stappen die allemaal in op de bodem ????

Als dat aandeel ruimschoot boven de 300-350 staat moeten die instappen, niet nu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:24   #4105
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik begrijp die shorters allemaal niet.

Waarom stappen die allemaal in op de bodem ????

Als dat aandeel ruimschoot boven de 300-350 staat moeten die instappen, niet nu.
Hangt er vanaf of je de stock short of met opties he.
In het geval met opties moet je doorrollen of de Greeks herbalanceren.

Zo heb ik gisteren mijn 340-put verkocht en een bear-spread tussen 250-275 opgezet + 150-puts in april zoals ik al eerder aangaf.

BTW, de situatie is 'iets' anders dan de vorige keren dat ze ruim boven de $300 stonden.
Zelfs de pumps van het $35k model, de Shangai-financiering, de V3 SC, de aankondiging van het model Y lijken niet effect te hebben dat ze voordien hadden. Dat is sprekend.

Ondertussen zijn er meer institutionelen die afbouwen waaronder Fidelity.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 8 maart 2019 om 10:26.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:26   #4106
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze gaan er van uit dat ze niet worden teruggebracht.

Wat mij zegt dat ze hun QC op punt hebben gebracht.

En de twijfelaars die bestellen niet.
Hoop is geen goed businessplan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:31   #4107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het aantal klachten over kaduuke model 3's is wel sterk afgenomen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:43   #4108
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het aantal klachten over kaduuke model 3's is wel sterk afgenomen hoor.
Heb je al eens op de Duitse TMC gekeken?

Daarbij, de klachten over refunds des te meer.
Dat speelt niet in de kaart van "koop online en niet tevreden, geld terug".
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 11:23   #4109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het aantal klachten over kaduuke model 3's is wel sterk afgenomen hoor.
Hamac maakt zich echt zorgen over de Amerikanen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:16   #4110
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

BMW is ook 60% geduikeld, dat is evenveel (bijna) als Tesla.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 maart 2019 om 15:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:17   #4111
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De auto aandelen staan wereldwijd onder druk.

Ik vind dat Tesla het relatief nog goed doet. Wiggel waggel aandeel, maargoed. Dat wist je voordat je er in stapte he.

BMW, VW, Daimler...zijn vaak goede huisvader aandelen (toch beschouwd als). En zie....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:26   #4112
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

BMW botst zeker terug, nu kan het misschien wat langer duren vanwege diverse dingen, Trump, minder global groei etc .
Ik neem het zeker 'in portefeuille' binnenkort. Tesla niet, daar ga ik verder long/short op volatiliteit.
Van de ongeveer 25 Tesla posities die ik nam waren er wel maar een tweetal short.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 maart 2019 om 15:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:34   #4113
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
BMW botst zeker terug, nu kan het misschien wat langer duren vanwege diverse dingen, Trump, minder global groei etc .
Ik neem het zeker 'in portefeuille' binnenkort. Tesla niet, daar ga ik verder long/short op volatiliteit.
Van de ongeveer 25 Tesla posities die ik nam waren er wel maar een tweetal short.
En zeg nu niet dat ge daar geen centen mee hebt verdiend afgelopen jaar ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:37   #4114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ouch @ jobs report.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:40   #4115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Bon, geruchten uit GF1:

Productie rate is 7000/week (LR/MR) batterijen. De SR zou daar bovenop komen.

Technici klangen dat er te weinig geplande downtime is voor preventieve maintance. Maargoed, dat wilt dus wel zeggen dat die 7000 batterijen autos worden.

Laatst gewijzigd door Tavek : 8 maart 2019 om 15:40.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:42   #4116
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En zeg nu niet dat ge daar geen centen mee hebt verdiend afgelopen jaar ?
Ik houd geen statistiek meer bij van totaalsaldo's van gesloten afzonderlijke aandelen posities

Mijn indruk is kif kif voor wat Tesla betreft.

Ik herinner mij wel een mooie winst uit een eenmalige 'in portefeuille' positie, long dus, bij Caixa tussen 300 en ~330

Iets wat ik niet graag herhaal vanwege de valuta kosten (5%), de helft van de winst.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 maart 2019 om 15:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 17:52   #4117
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De auto aandelen staan wereldwijd onder druk.

Ik vind dat Tesla het relatief nog goed doet. Wiggel waggel aandeel, maargoed. Dat wist je voordat je er in stapte he.

BMW, VW, Daimler...zijn vaak goede huisvader aandelen (toch beschouwd als). En zie....
Enkel VW doet het beter als Tesla (#verlies 1 jaar) omdat ze duidelijk gecommuniceerd hebben dat ze vol voor EV-wagens gaan. En hun diesels laten vallen bij de kleine en compacte wagens. Hun Neo zal in 2020 niet duurder zijn dan een vergelijkbare diesel, dixit VW-CEO.

Daimler heeft daarom het meeste verlies.
BMW en Daimler gaven al beide winstwaarschuwingen af, maar dikwijls is het meer gekronkel als de echte reden.

~ marktwaarde tov 1 jaar geleden:

Toyota: -9,5% (redelijk safe want geen diesels meer, hybride-koning, en massaproductie EV aangekondigd in 2020)

VW: -10% (massaproductie EV aangekondigd in 2020 (Neo), e-tron, Taycan 2020,...)

Tesla: -14% (en momenteel in dip)
BMW: -15% (i4 in 2020-2021, grotere schaal dan i3?)

Ford: -21%
Honda: -22%
Nissan: -22,5% (ondanks Leaf)
Daimler: -26%

Er zijn nog veel slechtere...

Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2019 om 17:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 18:03   #4118
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Gerucht van dezelfde persoon die de vorige ontslagronde de avond ervoor aankondigde.

Tesla zou (deels) terugkrabbelen van het idee om alle stores te sluiten en de testritten zouden terug hervat worden.
Ben benieuwd.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 18:10   #4119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

VW Chef zegt/denkt dat Tesla goed bezig is, een groot voordeel heeft tov klassieke constructeurs, enz...

Citaat:
https://teslamag.de/news/volkswagen-...e-arbeit-23856

Volkswagen-Chef räumt ein: “Tesla leistet gute Arbeit”

8. März 2019

Volkswagen-Vorstandschef Herbert Diess hat in einem Interview über die Elektroauto-Offensive des Konzerns, die Automobilbranche und neue Herausforderer gesprochen. Wer bei der Mobilität der Zukunft der führende Anbieter sein wird, ist seiner Ansicht nach offen.

Ob große Hersteller wie Volkswagen oder aber aufstrebende Startups bei Elektroautos die Nase vorn haben werden, ist Diess zufolge noch “unklar”.

Der Vorteil von neu gegründeten Autobauern wie etwa Tesla sei, dass diese ihr Geschäft von Null aufbauen und hochfahren können. Etablierte Autokonzerne müssten dagegen während des laufenden Betriebs auf die neue Antriebstechnik umstellen.

“Ich denke, Tesla leistet gute Arbeit”, sagte Diess im Gespräch mit der Financial Times. “Sie müssen sich nicht um Altlasten kümmern. Sie müssen sich nicht mit der nächsten Kraftstoff-Generation für Verbrennungsmotoren beschäftigen, dadurch können sie sich voll auf die Zukunft konzentrieren. Das ist ein Vorteil.” Volkswagen sei dafür beim Hochlauf der Fertigung im Vorteil, Startups hätten hier Probleme.

Bei der Software seien einige Wettbewerber “deutlich schneller”, Volkswagen hinke hier noch hinterher, so Diess weiter. “Aber wir sind gut mit Mengen, also haben wir eine Chance.” Der Volkswagen-Chef will sich künftig stärker an Apple orientieren. Der Tech-Gigant lässt sich mit Produktneuheiten eher Zeit, treibt die Einführung und Marktdurchdringung dann aber umso konsequenter voran. Trotz der großen Bedeutung von Software sieht Diess Apple weiter vor allem als Hardware-Unternehmen – ähnlich will er Volkswagen ausrichten.

“Das Produkt ist aufgrund der Software sehr ausgeklügelt. Man erzeugt durch das Software-Ökosystem eine hohe Kundenbindung, die Margen kommen aber am Ende durch das Hardware-Geschäft. Die Automobilbranche wird sich wohl sehr ähnlich entwickeln”, meinte Diess. Er geht davon aus, dass die Großserien-Kompetenz von Volkswagen später auch bei Software ein Wettbewerbsvorteil sein wird. “Wenn man Software auf 10 Millionen Autos aufspielen kann”, dann sei dies “einfach zehnmal günstiger im Vergleich zu einer Firma, die Software in eine Million Autos installiert”. Das sollte den Wolfsburgern “um 2023/2024 einen enormen Vorsprung gegenüber einem Startup-Unternehmen verschaffen”.

Volkswagen investiert zweistellige Milliardenbeträge in E-Mobilität. Unternehmensangaben nach wurden bereits Batterie-Aufträge im Wert von 40 Milliarden Euro vergeben – weitere Bestellungen sind geplant. Die hohen Summen und Mengen der E-Auto-Offensive sind laut Diess kein Garant für die Marktführerschaft: “Welche die großen Namen sein werden, kann ich nicht sagen. Es könnte Tesla sein, es könnte Apple sein, es könnte jemand aus China sein. Ich hoffe, dass es weiter Volkswagen sein wird – wir arbeiten hart dafür.”
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 20:50   #4120
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Bootje komt zo, ondertussen 15 geregistreerde boten, 8 hebben geleverd (5 Eu/3 Cn)

Beetje verrassend is wel dat er ondertussen 7 boten van de 15 naar China gaan, waarvan de laatste 2 naar China.

Maar het kan ook logisch zijn want die 2 laatste komen nog ruim op tijd aan voor einde 1Q-2018. Naar Europa zouden ze wslk te laat zijn om 1Q-levering te kunnen halen. Die overzet naar Europa duurt 7-8 dagen langer.

https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1442235254

De 2 laatste boten in de kolom komen 20 en 22 maart aan in China.

De 16e boot Asian King ligt nu in SFO maar heeft nog geen bestemming, het kan zijn dat die ook naar China vaart wegens dezelfde reden.

- - -

Na de prijsverlaging van 1 maart in China gaan er iets meer Chinezen/buren geïnteresseerd zijn...


https://twitter.com/vincent13031925/...12202089570304

De Chinezen weten ook niet of de prijzen zullen stijgen, weet weet hogere importtarieven en-of minder tegemoetkoming van de overheid.

Ik verwacht ook nieuwe batterijpacks voor S/X bij het Model Y event de 14 maart.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2019 om 21:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be