Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2019, 07:38   #641
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze maken hun school wel af.
De politiek moet wel zeer snel tot actie gebracht worden.
Er rest niet veel tijd meer.
Zou je niet eerst gaan uitzoeken wat Klimaat, milieu en leefomgeving zijn en wat de problemen er mee zijn?

Een politicus die staat te roepen dat we klimaat vriendelijker moeten gaan leven en tegelijk voor een opengrenzenbeleid pleit, weet duidelijk niet waarover hij/zij het heeft.
Een politicus die staat te roepen dat we milieuvriendelijker moeten gaan leven, en tegelijk pleit voor meer woningen en goedkopere bouwgronden, weet niet waarover hij/zij het heeft.
Een politicus die staat te roepen dat we minder natuurlijk opgesloten CO2 moeten vrijlaten en tegelijk wetten indient om de bio-energiedragers tegen te houden, komt niet echt geloofwaardig over.
Een politicus die staat te roepen dat we minder afval moeten maken en tegelijk tegen verplicht statiegeld is voor verpakkingen, verkoopt onzin.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 07:51   #642
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stel: in België worden we met z'n allen CO2-neutraal. Lost dit dan het probleem op? Stoppen ze in China en India dan plotseling met het uitbraken van CO2?
Waarom zou men in die landen niet CO2 neutraal leven?
Die landen hebben immers veel meer mogelijkheden om zonder natuurlijk opgesloten CO2 uitstoot te leven dan Europa.
Daarnaast is CO2 een gas dat onder de ideale omstandigheden binnen de 5 jaar door de natuur uit de atmosfeer word gehaald.
Breek in Europa dus alle snelwegen en spoorwegen op en plant er bomen, dan is het CO2 probleem binnen de 10 jaar opgelost.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 08:37   #643
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zou men in die landen niet CO2 neutraal leven?
Die landen hebben immers veel meer mogelijkheden om zonder natuurlijk opgesloten CO2 uitstoot te leven dan Europa.
Daarnaast is CO2 een gas dat onder de ideale omstandigheden binnen de 5 jaar door de natuur uit de atmosfeer word gehaald.
Breek in Europa dus alle snelwegen en spoorwegen op en plant er bomen, dan is het CO2 probleem binnen de 10 jaar opgelost.
Op huidig ogenblik is men naast de snelwegen alle bomen/heesters aan het verwijderen.

Dat 'kappen' heeft een reden en die is om illegalen de kans niet te geven zich te verstoppen.

Dat was al eerder aan de gang zelfs dat kappen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 maart 2019 om 08:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 09:02   #644
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het zelf niet bedacht maar ik ga het hier niet uitvissen en staven.

De dierlijke consumptie sector staan voor 1/4 van de uitstoot.
Wel, met 25% de CO2 uitstoot doen dalen gaat maar weinig doen. Zolang we die niet met 80% doen dalen, gaat het klimaatsprobleem enkel maar UITGESTELD worden, grosso modo pro rata. Maw, het probleem dat we binnen 100 jaar zouden hebben, gaan we op exact dezelfde manier binnen 110 jaar hebben, als we 10% minder uitstoten. Gewoon omdat de atmosferische hoeveelheid CO2, bij 10% minder uitstoot, identiek dezelfde zal zijn na 110 jaar, dan het zou geweest zijn bij normale uitstoot, na 100 jaar. 10% verminderen is gewoon 10 jaar uitstel, meer niet. De moeite dus niet.

Vanaf 75-80% minder uitstoot begint dat er anders uit te zien, omdat de processen van resorptie dan beginnen te spelen. Immers, volgens bovenstaande redenering zouden we, bij 80% vermindering, dezelfde problemen binnen 500 jaar hebben, ipv binnen 100 jaar. Maar op 500 jaar gaat een deel weer geresorbeerd worden.

Zolang je niet minstens een factor 4 vermindert, is het dus gewoon maar een (kort) uitstel, geen afstel.

Het is dus totaal niet waar dat mocht iedereen vegan gaan, het probleem van de baan is. Je krijgt dan gewoon in 125 jaar van nu, wat we anders in 100 jaar van nu bekomen zouden hebben.

Het is veel en veel beter om 95% van de mensheid af te maken. Dan is het probleem ECHT van de baan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 09:06   #645
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, met 25% de CO2 uitstoot doen dalen gaat maar weinig doen. Zolang we die niet met 80% doen dalen, gaat het klimaatsprobleem enkel maar UITGESTELD worden, grosso modo pro rata. Maw, het probleem dat we binnen 100 jaar zouden hebben, gaan we op exact dezelfde manier binnen 110 jaar hebben, als we 10% minder uitstoten. Gewoon omdat de atmosferische hoeveelheid CO2, bij 10% minder uitstoot, identiek dezelfde zal zijn na 110 jaar, dan het zou geweest zijn bij normale uitstoot, na 100 jaar. 10% verminderen is gewoon 10 jaar uitstel, meer niet. De moeite dus niet.

Vanaf 75-80% minder uitstoot begint dat er anders uit te zien, omdat de processen van resorptie dan beginnen te spelen. Immers, volgens bovenstaande redenering zouden we, bij 80% vermindering, dezelfde problemen binnen 500 jaar hebben, ipv binnen 100 jaar. Maar op 500 jaar gaat een deel weer geresorbeerd worden.

Zolang je niet minstens een factor 4 vermindert, is het dus gewoon maar een (kort) uitstel, geen afstel.

Het is dus totaal niet waar dat mocht iedereen vegan gaan, het probleem van de baan is. Je krijgt dan gewoon in 125 jaar van nu, wat we anders in 100 jaar van nu bekomen zouden hebben.

Het is veel en veel beter om 95% van de mensheid af te maken. Dan is het probleem ECHT van de baan.
die dierlijke consumptie en dus de uitstoot daardoor 80% doen dalen is niet zo moeilijk he ...

dat is gewoon één keer per week vis en vlees eten ipv elke dag, net als onze grootouders altijd al deden eigenlijk, nietwaar?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 09:14   #646
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die dierlijke consumptie en dus de uitstoot daardoor 80% doen dalen is niet zo moeilijk he ...

dat is gewoon één keer per week vis en vlees eten ipv elke dag, net als onze grootouders altijd al deden eigenlijk, nietwaar?
Eno2 beweerde dat, met wereldwijd veganisme, het klimaatsprobleem van de baan is. Als het waar is wat hij schrijft, dat gans de dierenvraatsector voor 25% van de uitstoot staat, en dat het kweken van legummen NIKS uitstoot, zodat "overgaan op veganisme" wereldwijd de wereldwijde uitstoot met 25% doet dalen, zijn we nog altijd ver van huis: de totale uitstoot daalt dan met 25% en niet met 75-80%.

Als iedereen overgaat op veganisme, dan is de daling BINNEN DE VEETEELT natuurlijk 100%. Zoveel is duidelijk. Maar die 100% betekent maar 25% in het totaalplaatje.

Doe je 80% omlaag, dan gaat die sector van 25% naar 5% gaan. Een netto winst op het totale CO2 budget van 20%.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 12:08   #647
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Op huidig ogenblik is men naast de snelwegen alle bomen/heesters aan het verwijderen.

Dat 'kappen' heeft een reden en die is om illegalen de kans niet te geven zich te verstoppen.

Dat was al eerder aan de gang zelfs dat kappen.
Klopt, maar wat is de oorzaak dat er zoveel illegale migranten zijn?
Hoe erg het ook isn de oorzaak ligt in het VK
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 14:25   #648
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt, maar wat is de oorzaak dat er zoveel illegale migranten zijn?
Hoe erg het ook isn de oorzaak ligt in het VK
Ik zou de steen niet alleen werpen naar het VK maar naar alle Politici die fan waren om zomaar de grenzen open te zetten voor iedereen.

Dat een deel van de oorzaak in het VK ligt daar kan ik u dan weer geen ongelijk in geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 14:36   #649
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Ik heb de film al talrijke keren gezien die Project-T (Tomorrowland)

Een prima film.

Misschien is de film eentje waar de milieuactivisten eens moeten naar kijken daar die ook gaat over 'hoe de toekomst redden.'

Project-T
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 maart 2019 om 14:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 14:52   #650
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eno2 beweerde dat, met wereldwijd veganisme, het klimaatsprobleem van de baan is. Als het waar is wat hij schrijft, dat gans de dierenvraatsector voor 25% van de uitstoot staat, en dat het kweken van legummen NIKS uitstoot, zodat "overgaan op veganisme" wereldwijd de wereldwijde uitstoot met 25% doet dalen, zijn we nog altijd ver van huis: de totale uitstoot daalt dan met 25% en niet met 75-80%.

Als iedereen overgaat op veganisme, dan is de daling BINNEN DE VEETEELT natuurlijk 100%. Zoveel is duidelijk. Maar die 100% betekent maar 25% in het totaalplaatje.

Doe je 80% omlaag, dan gaat die sector van 25% naar 5% gaan. Een netto winst op het totale CO2 budget van 20%.
Awel, waar wacht je op? Ik eet vanavond een couscousschotel met veggie rulstukjes
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 15:16   #651
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou de steen niet alleen werpen naar het VK maar naar alle Politici die fan waren om zomaar de grenzen open te zetten voor iedereen.

Dat een deel van de oorzaak in het VK ligt daar kan ik u dan weer geen ongelijk in geven.
Voor de transmigranten mag je alle schuld bij het VK leggen.
Voor alle andere ligt de schuld volledig bij het opendeurbeleid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 18:00   #652
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die dierlijke consumptie en dus de uitstoot daardoor 80% doen dalen is niet zo moeilijk he ...

dat is gewoon één keer per week vis en vlees eten ipv elke dag, net als onze grootouders altijd al deden eigenlijk, nietwaar?
Juist !
Wij eten zelfs dikwijls 3 X per week vis (meestal "gekweekte" zalm) uit Noorwegen.
Onze grootouders hadden een EVENWICHTIGE voeding.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 18:20   #653
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik eet elke dag vlees.

Niemand zal mij tegenhouden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 18:32   #654
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik eet elke dag vlees.

Niemand zal mij tegenhouden.
Wild vlees?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 21:44   #655
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik eet elke dag vlees.

Niemand zal mij tegenhouden.
Groot gelijk, laat ze doen, wat denk je van ne goeie frikandel.

Laatst gewijzigd door alberto : 1 maart 2019 om 21:56.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 22:13   #656
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Demper houdt van mals vlees in een elegante, slanke verpakking.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 22:39   #657
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Demper houdt van mals vlees in een elegante, slanke verpakking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 22:50   #658
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Wij eten zelfs dikwijls 3 X per week vis (meestal "gekweekte" zalm) uit Noorwegen.
Onze grootouders hadden een EVENWICHTIGE voeding.
Wat had je niet gesnapt aan 1 keer per week vis en vlees?

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 maart 2019 om 22:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:23   #659
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eno2 beweerde dat, met wereldwijd veganisme, het klimaatsprobleem van de baan is.

IK heb nog de juiste cijfers gehad van hoeveel een vegan diet de (persoonlijke) uitstoot verlaagt.

Maar goed, er zullen nooit meer dan 2% vegans zijn. Te extreem als lifestyle. Te moeilijk. Te lastig. Dus het is meer iets om niet hypocriet te zijn en niet alles van de anderen te verwachten en niet alles aan de anderen op te leggen, de feel good factor dus.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 maart 2019 om 23:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:25   #660
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Allez bemmeke toch, hoezo moeilijk?
AH en Delhaize liggen inmiddels vol vegan producten.
Niks moeilijks meer aan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be