Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2007, 18:14   #61
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
In deze kan ik me terug vinden ... ware het niet dat de paus waarvan sprake verantwoordelijk is voor 10.000-den doden door zijn aanpak van Aids e.d.
Wat u zegt, klopt niet. De paus waarvan sprake was een uitgesproken voorstander van de huwelijkstrouw, een zeer efficiënte manier om AIDS besmetting tegen te gaan.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:17   #62
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat u zegt, klopt niet. De paus waarvan sprake was een uitgesproken voorstander van de huwelijkstrouw, een zeer efficiënte manier om AIDS besmetting tegen te gaan.
Gaan we ons in bochten beginnen slingeren? Wie ging naar Oeganda om een campagne TEGEN het condoom op te zetten enkele dagen nadat de Oegandese regering een campagne op poten had gezet ter promotie van het condoom?

Hij was een moordenaar. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:20   #63
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Gaan we ons in bochten beginnen slingeren? Wie ging naar Oeganda om een campagne TEGEN het condoom op te zetten enkele dagen nadat de Oegandese regering een campagne op poten had gezet ter promotie van het condoom?

Hij was een moordenaar. PUNT
Condoomgebruik is niet de enige manier op AIDS besmetting tegen te gaan.

Wie heeft Johannes Paulus II dan vermoord?
__________________
Spiritus vivificat

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 6 februari 2007 om 18:23.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:22   #64
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Aids?
Een veelgehoord verwijt, verspreid geweest door de georganiseerde vrijzinnigheid om de paus tot zondebok te maken. Net alsof de paus de ontwerper van het Hiv-virus zou zijn. De paus is evenmin verantwoordelijk voor de verspreiding ervan vermits hij een zéér strikte monogamie voorhoudt.

In landen waar de Katholieke Kerk het sterkst staat, is er minst aids-prevalentie. (Zie onderstaande thread) En voor de gevallen waar een aids-patiënt zijn gezonde partner zou besmetten, is het condoom zelfs voor de Kerk toegelaten. Zie thread: Vaticaan staat het condoom toe in strijd tegen Aids. Deze discussie wil ik gerust met je verderzetten in deze draad.

De ganse aids-problematiek toeschrijven aan één persoon i.c. de paus is goedkope kwatsh.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:28   #65
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Condoomgebruik is niet de enige manier op AIDS besmetting tegen te gaan.
Nonsens

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wie heeft Johannes Paulus II dan vermoord?
Enkele 10.000-den die hem gevolgd zijn in het land met het grootste aantal AIDS-besmettingen ter wereld.

Hij was een moordenaar. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:28   #66
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Een veelgehoord verwijt, verspreid geweest door de georganiseerde vrijzinnigheid om de paus tot zondebok te maken. Net alsof de paus de ontwerper van het Hiv-virus zou zijn. De paus is evenmin verantwoordelijk voor de verspreiding ervan vermits hij een zéér strikte monogamie voorhoudt.

In landen waar de Katholieke Kerk het sterkst staat, is er minst aids-prevalentie. (Zie onderstaande thread) En voor de gevallen waar een aids-patiënt zijn gezonde partner zou besmetten, is het condoom zelfs voor de Kerk toegelaten. Zie thread: Vaticaan staat het condoom toe in strijd tegen Aids. Deze discussie wil ik gerust met je verderzetten in deze draad.

De ganse aids-problematiek toeschrijven aan één persoon i.c. de paus is goedkope kwatsh.
Nonsens

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:34   #67
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Nonsens

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT
Ik hou niet van mensen die 'PUNT' zetten na hun discussie, omdat ze dan hun stelling dogmatiseren en iedere discussie uit de weg willen gaan.

wie de paus gehoorzaamt, blijft trouw aan zijn partner en wordt dan ook niet besmet. Hij heeft zelfs geen condooms nodig.

Wie de paus niet gehoorzaamt, hoeft zijn partner niet trouw te blijven, maar mag ook condooms gebruiken.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:37   #68
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Nonsens
Celibatair leven en huwelijkstrouw zijn weldegelijk doeltreffende manieren om AIDS besmetting tegen te gaan.

Als u dat toch nonsens vindt, kunt u mij dan ook uitleggen hoe een koppel dat zich aan de huwelijkstrouw houdt, toch via geslachtsgemeenschap met AIDS besmet kan worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT

Enkele 10.000-den die hem gevolgd zijn in het land met het grootste aantal AIDS-besmettingen ter wereld.

Hij was een moordenaar. PUNT
Zie mijn vraag hierboven: Hoe kan iemand die de paus volgt en dus trouw blijft aan zijn/haar huwelijkspartner AIDS-besmetting oplopen?
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:40   #69
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Kijk dat bedoel ik nu. Ik pleit al jaren voor de zaligverklaring van mijn idool Joseph Goebbels. Zeven jaar geleden heb ik tot hem gebid opdat mijn nieuwe Noord-Afrikaanse buurman snel zou overlijden, en het wonder geschiedde. Diezelfde week kwam hij per ongeluk onder de tram terecht.
Dit lijkt verdacht veel op een luguber mirakel.

Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2007 om 18:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:43   #70
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik hou niet van mensen die 'PUNT' zetten na hun discussie, omdat ze dan hun stelling dogmatiseren en iedere discussie uit de weg willen gaan.

wie de paus gehoorzaamt, blijft trouw aan zijn partner en wordt dan ook niet besmet. Hij heeft zelfs geen condooms nodig.

Wie de paus niet gehoorzaamt, hoeft zijn partner niet trouw te blijven, maar mag ook condooms gebruiken.
En U weigert mijn vraag te beantwoorden, dit zegt meer over U dan U denkt.

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:43   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Celibatair leven en huwelijkstrouw zijn weldegelijk doeltreffende manieren om AIDS besmetting tegen te gaan.

Als u dat toch nonsens vindt, kunt u mij dan ook uitleggen hoe een koppel dat zich aan de huwelijkstrouw houdt, toch via geslachtsgemeenschap met AIDS besmet kan worden?


Zie mijn vraag hierboven: Hoe kan iemand die de paus volgt en dus trouw blijft aan zijn/haar huwelijkspartner AIDS-besmetting oplopen?
Ook U weigert mijn vraag te beantwoorden, dit zegt meer over U dan U denkt.

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:44   #72
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Zie mijn vraag hierboven: Hoe kan iemand die de paus volgt en dus trouw blijft aan zijn/haar huwelijkspartner AIDS-besmetting oplopen?
Zoek dat maar eens uit beste Dave, U bent duidelijk geïndoctrineerd
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:52   #73
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ook U weigert mijn vraag te beantwoorden, dit zegt meer over U dan U denkt.

Is hij naar Oeganda getrokken om de campagne van de regering ter promotie van het condoom tegen te gaan of niet?

Hij was een moordenaar. PUNT
Hij is inderdaad naar Oeganda gegaan. En aangezien het percentage AIDS besmettingen in Oeganda na het bezoek van de paus gedaald is, lijkt me dat een goede zaak.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:57   #74
Golradir
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 55
Standaard

Enkel seks in een huwelijk is iets dat, zeker in Zwart-Afrika, gewoon niet voorkomt. De regeltjes van een geloof zijn zo strikt dat niemand zich eraan kan houden. Dan is het gebruik van condooms een stuk beter. Let wel, ik ontken niet dat het trouw zijn aan een huwelijkspartner de overdracht van AIDS stopt, maar het is duidelijk dat dit in de praktijk niet werkt. Gewoon condooms, dan maar wat minder kindjes voor de paus, helpt ook goed tegen de honger.
Golradir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:00   #75
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Mirakel of geen mirakel, het speelt geen enkele rol.

Heilig was Johannes-Paulus sowieso al, daarvoor zijn geen mirakels nodig.

Hij was een icoon voor zieken en lijdenden, doordat hijzelf zijn ziekte met waardigheid bleef dragen. Hij verstopte zichzelf en zijn lijden niet. Hij toonde de mens in al zijn zwakte. En dit met de allerhoogste waardigheid van het apostolaat.

Enkel daarvoor alleen is hij al heilig te noemen!
Akkoord, maar een "Paus" vindt ik sowieso een overbodig gegeven voor een goed Christen te zijn. Een goed Christen haalt uit de bijbel zijn inspiratiebron om deze in het leven te gebruiken niet uit wat de Paus zegt...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:01   #76
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
...bent duidelijk geïndoctrineerd
Ik zal het maar niet hebben over jouw "extreem-linkse" NWO Theoriëen zeker???
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:02   #77
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Golradir Bekijk bericht
Enkel seks in een huwelijk is iets dat, zeker in Zwart-Afrika, gewoon niet voorkomt. De regeltjes van een geloof zijn zo strikt dat niemand zich eraan kan houden. Dan is het gebruik van condooms een stuk beter. Let wel, ik ontken niet dat het trouw zijn aan een huwelijkspartner de overdracht van AIDS stopt, maar het is duidelijk dat dit in de praktijk niet werkt. Gewoon condooms, dan maar wat minder kindjes voor de paus, helpt ook goed tegen de honger.
Als dat vetgedrukte klopt, en daar ben ik nog niet zo zeker van, dan volgt er niemand in Zwart-Afrika de paus. Bijgevolg kan de paus ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor de AIDS-besmetting in Zwart-Afrika.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:22   #78
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Hij is inderdaad naar Oeganda gegaan. En aangezien het percentage AIDS besmettingen in Oeganda na het bezoek van de paus gedaald is, lijkt me dat een goede zaak.
U weigert mijn vraag te beantwoorden.

U bent een hypocriet. PUNT
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:23   #79
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ik zal het maar niet hebben over jouw "extreem-linkse" NWO Theoriëen zeker???
Domme wortel, ik ben een rechtse rakker en heb dit hier reeds meermaals gepost.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:30   #80
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Het falen van de mens moet toch aan iets liggen. Dus waarom niet aan geloof, God en nu in dit geval de Paus is het simpelste en de mens heeft het graag makkelijk en simpel. De mens is zo zelfvoldaan van zichzelf dat hij geen fouten maakt. Kan hij ook niet maken want hij is intelligent, hij noemt zichzelf wetenschapper, hij heeft geen geloof vandoen buiten het geloof in zichzelf. Wel heeft hij het geloof vandoen om de fouten en ellende veroorzaakt door zijn zogenaamde intelligentie op af te schuiven. Is het kinderachtige in de mens, zeker bij hen die bruisen van zelfvertrouwen en voldaan zijn van zichzelf. Deze maken geen fouten, want de fout ligt altijd wel bij iemand of iets anders. Deze redenering begint in de kleutertuin en zet zich bij bepaalde personen hun leven lang door. Maar neemt niet weg, God ziet al zijn schepsels even graag.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be