Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2012, 18:56   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar ik me aan stoor is dat ze 20 jaar (of soms langer) gewacht hebben. Nu is er geen proces meer mogelijk, zijn er geen bewijzen meer én is het het woord van de ene tegen de andere.
wel misschien moeten slachtoffers van pedofiele priesters dan ook maar hun mond leren houden
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 19:50   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Jongens, vinden jullie je complottheoriën zelf nog geloofwaardig? Nva behoort inmiddels, op Vlaams niveau dan toch, tot het estahblisement.
Hier geef ik u gelijk.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:46   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar "de andere" wordt publiek wel automatisch als schuldige aanzien.
Ik denk toch dat de publieke opinie over het algemeen anders reageert, want er bekruipt de mensen een gevoel dat het al die zogenaamde verklaringen deel uitmaken van een "operatie beschadiging".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:50   #44
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk toch dat de publieke opinie over het algemeen anders reageert, want er bekruipt de mensen een gevoel dat het al die zogenaamde verklaringen deel uitmaken van een "operatie beschadiging".
Oppassen wanneer je jezelf met de publieke opinie begint te vereenzelvigen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:53   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oppassen wanneer je jezelf met de publieke opinie begint te vereenzelvigen.
Ik doe dat helemaal niet, maar ondertussen heb ik toch al met flink wat mensen gepraat. En een heel aantal is toch wel wat kritischer over dat alles en wenst niet onmiddellijk de geviseerde mannen van alle schuld te beladen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:56   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik doe dat helemaal niet, maar ondertussen heb ik toch al met flink wat mensen gepraat. En een heel aantal is toch wel wat kritischer over dat alles en wenst niet onmiddellijk de geviseerde mannen van alle schuld te beladen.
Flink met mensen gepraat... U hebt volgens mij vooral gepraat met 'ons kent ons'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 20:59   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Flink met mensen gepraat... U hebt volgens mij vooral gepraat met 'ons kent ons'.
Niet alleen met "ons kent ons", tenzij je collega's ook als "ons kent ons" beschouwt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 21:49   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
wel misschien moeten slachtoffers van pedofiele priesters dan ook maar hun mond leren houden
Misschien moeten sommige mensen leren om dingen te relativeren. Trouwens ten tijde dat PVDV achter de vrouwen zat, en dat zowat de hele vrt hetzelfde deed, verschenen er in humo wel reportages waarin zeer begripsvol opgekomen werd voor pedofielen ("homo's en pedofielen, een strijd" was toen blijkbaar de leuze).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 22:16   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien moeten sommige mensen leren om dingen te relativeren. Trouwens ten tijde dat PVDV achter de vrouwen zat, en dat zowat de hele vrt hetzelfde deed, verschenen er in humo wel reportages waarin zeer begripsvol opgekomen werd voor pedofielen ("homo's en pedofielen, een strijd" was toen blijkbaar de leuze).
Er is iets van.
Degenen die nu preutser dan Queen Victoria de aangerande onschuld komen neerzetten, waren in die tijd van idee dat in de sex 'alles kon, alles mocht, ja zelfs moest'
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 22:43   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien moeten sommige mensen leren om dingen te relativeren.
Jos Ghysen zal moeten leren relativeren dat hij ontmaskerd is als een halve psychopaat.

Citaat:
Trouwens ten tijde dat PVDV achter de vrouwen zat, en dat zowat de hele vrt hetzelfde deed, verschenen er in humo wel reportages waarin zeer begripsvol opgekomen werd voor pedofielen ("homo's en pedofielen, een strijd" was toen blijkbaar de leuze).
Zeer correct gebruik van het woord "trouwens" d.w.z. "ik ga nu iets compleet irrelevant vertellen"
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 01:10   #51
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Jos Ghysen zal moeten leren relativeren dat hij ontmaskerd is als een halve psychopaat.



Zeer correct gebruik van het woord "trouwens" d.w.z. "ik ga nu iets compleet irrelevant vertellen"
Ik zal wel ouderwets klinken, maar waar is hiervan het bewijs?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:35   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
wel misschien moeten slachtoffers van pedofiele priesters dan ook maar hun mond leren houden
U vergelijkt appels met peren, maar doe gerust verder. Het Vangeluwe verhaal kwam maar in de pers nadat hij het zelf had toegewezen. Met andere woorden, nadat zijn schuld vaststond. Anders had dat NOOIT de pers gehaald. Nu worden mensen aan de schandpaal genageld zonder enig bewijs. Jij mag dat normaal vinden, maar ik vraag me af wat jij er van zou vinden moest men u publiekelijk aan de schandpaal nagelen omwille van dingen waarvan iemand u beschuldigd zonder dat je jezelf kan verdedigen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:41   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, daar is geen enkele twijfel over. Jos Gheysen is een belangrijke figuur in de Orde van den Prince, een organisatie die een doorn in het oog is van belgicistische kringen.
Bedankt voor deze informatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:43   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nva behoort inmiddels, op Vlaams niveau dan toch, tot het establishment.
2!

Zoniet hebben ze het establishment een verdomd goede dienst bewezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 27 april 2012 om 09:51.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 09:46   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Orde van den Prince en het voormalige apardheidsregime van Suid-Afrika waren twee handen op één buik. Dus of de Orde van den Prince nu een referentie is...


Het aparheidsregime en de Orde van den Prince: goede maatjes.
Tiens , hier meer over dit onderwerp.

Uit forum.politics.be - 07/03 Debat over 'Vrijmetselarij' @ Geuzenhuis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat is zelf ook een bewering zonder bewijs. Op het net vind ik echter het volgende terug:



Dat de Orde van de Prince als organisatie de apartheid zou steunen is dus nonsens.

Voor zover ik weet kan men enkel lid worden van de Orde van de Prince als 2 leden het peterschap aanvaarden. Dit zorgt er voor dat niet iedereen zomaar lid kan worden met jaloezie en het ontstaan van verhaaltjes als gevolg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 27 april 2012 om 10:05.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 10:16   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
en uit

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=28
Citaat:
door @system
Ja ja, maar u moet dan ook alle personen vernoemen. Zoals de figuur Léon Rochtus. Léon Rochtus was een Vlaams Nationalist uit Antwerpen die carrière wist te maken als bankier. Omwille van zijn vermeende Nazi-sympathieën kreeg hij in bepaalde media de weinig flaterende bijnaam Zwarte Léon. In 1975 werd Léon Rochtus benoemd als ereconsul van de Unie van Zuid-Afrika in Antwerpen.Als geslaagd bankier geraakte Léon Rochtus ook nauw betrokken bij de oprichting en de werking van een aantal organisaties in de marge van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Rochtus werd genoemd als één van de grootste financiers en fondsenwervers achter verenigingen als de Orde van den Prince, de Marnixring, het Sint-Maartensfonds, Voorpost, de Vlaamse Militanten Orde, het Stracke Noodfonds, het Vlaams Blok en de Vlaamse Volksbeweging. Zijn persoonlijke vriendschap met Bert Eriksson werd hem vaak aangewreven.

Daar is niet naast te kijken dacht ik zo.




Maar, helaas, er is nog meer :


De Orde van den Prince werd in 1955 inderdaad opgericht door Guido van Gheluwe, de latere secretaris-generaal van de Economische Raad voor Vlaanderen. Zij moest een elite vormen die de 'Nederlandstalige cultuurgemeenschap in Noord en Zuid' zou integreren en vrijwaren van Franse hegemonie. Tot hiertoe niets verkeerds. De leefregel oftewel 'Keure', die alle leden bij hun inauguratie moeten ondertekenen en die aan het begin van elke overeenkomst wordt voorgelezen, schrijft voor dat zij op persoonlijke titel de Nederlandse taal en cultuur uitdragen. Zij dienen dit zowel privé als beroepsmatig te doen, en wel 'door beïnvloeding achter de schermen', aldus Orde-lid Vic de Donder, redacteur bij het Vlaamse dagblad De Standaard. In het begin telde de Orde bijna alleen Vlaamse leden. In de jaren zeventig ontspoorde een groot aantal van hen in extreem-rechtse richting. Het bovengenoemde Orde-lid Leon Rochtus, bankier en consul van Zuid-Afrika in Antwerpen, richtte in 1975 het extreem-rechtse gezelschap Prothea op. Prothea steunde openlijk het apartheidsregime en bevorderde de handelscontacten met de bloedbroeders aan de Kaap. Maar liefst 38 andere Orde-leden traden toe.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 10:24   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Zeer correct gebruik van het woord "trouwens" d.w.z. "ik ga nu iets compleet irrelevant vertellen"
En wat is er irrelevant aan ? Is het irrelevant dat humo zich indertijd opwierp als verdediger van de pedofielen, en nu de preutse non komt uithangen, over gebeurtenissen, die zich op dat tijdstip afspeelden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 11:58   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En wat is er irrelevant aan ? Is het irrelevant dat humo zich indertijd opwierp als verdediger van de pedofielen, en nu de preutse non komt uithangen, over gebeurtenissen, die zich op dat tijdstip afspeelden ?
Ik wil hier allerminst Humo in de verdediging nemen (sinds het vertrek van Guy Mortier daalde de kwaliteit van het blad), maar dat mag je hier toch eens serieus duiden waar dat weekblad pedofielen in verdediging nam.

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 april 2012 om 12:19.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 13:55   #59
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Ik bescheur mij om een linkse partijvod zoals De Morgen en Humo te zien opkomen tegen vrouwonvriendelijk gedrag (ik ben het dienaangande met hun eens) terwijl diezelfde pocolinkies een generatie lang het islamnazisme hebben verdedigd....ik neem aan dat ik het niet hoef te hebben over de ideologische wetten van die gozers ivm vrouwenrechten hé....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 14:46   #60
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Dat De Morgen en Humo het islamnazisme hebben verdedigd? Ik stel voor dat u dat even staaft, want volgens mij is dat 110% gefantaseerd. Beide bladen rapporteren regelmatig over de vrouwonvriendelijkheid van de islam.

Maar goed als u daardoor eens kan lachen met seksueel geweld... dan is er toch ene gelukkig
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be