Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2012, 23:55   #21
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

In ijsland mogen ex inisters gaan brommen
Een vb om na te volgen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 08:47   #22
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ach, wat is er mooier dan Belgique finaal failliet zien gaan?

Ik hoop echt op een totale crash hoor. Zonder zwanzen. Een goed pak rammel is wat de gelobotomeerde bevolking in dit land nodig heeft.
Het ziet er voor de Belgen niet goed uit. Ze zullen de komende jaren genadeloos uitgemolken worden. Hogere belastingen zullen onvermijdelijk zijn.

Ook de energieprijzen zullen fors stijgen binnen enkele jaren...
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...-stijgen.dhtml

De woonbonus of het belastingsvoordeel voor het fiscaal aftrekken van een eerste hypotheek zal in 2014 (zo goed als) afgeschaft worden.

Met andere woorden Griekse en Spaanse vooruitzichten.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 28 april 2012 om 08:48.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 08:54   #23
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ben geen sympathisant van hem maar hij slaat dikwijls nagels met koppen.
Andere politiekers doen nogal veel alsof hun neus bloedt.
Bah !

We hebben tekort aan politici die eens durven aan de boom schudden.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 09:19   #24
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
In ijsland mogen ex inisters gaan brommen
Een vb om na te volgen
2+

Corruptie is een vorm van diefstal. Dieven horen in de bak te zitten.
Mar ja, ook dat doet men niet meer in dit land he?
De kranten staan er alle dagen vol van.

De enigen in dit land die nooit op voorkeursmaatregelen en/of verzachtende omstandigheden kunnen rekenen, zijn de mensen die de wet volgen, werken en braaf hun belastingen betalen.
De gangsters echter, op alle niveau's, daarentegen...

Ik vraag mij af hoe lang we dit nog gaan pikken, voordat we massaal op straat komen, desnoods met een schavot of 10. Misschien dat de volgende lichting politiekers zich dan wèl voor het volk en het land gaan inzetten, ipv enkel hun zakken te vullen en te netwerken voor extra postjes allerhande.

Maar waarschijnlijk, als ik zo bekijk hoe het hier al 30 jaar en langer aan toe gaat, zal er pas wat veranderen als zowat 50% van de bevolking het heel moeilijk krijgt n maar net de lippen boven water kan houden.
Eigenlijk verdienen we het, om met zo'n lakse houding, in griekse toestanen terecht te komen.
Quasi �*l onze politiekers en toplui zijn corrupt, we wèten het allemaal... Maar we laten en masse betijen. Tja, dan moeten we niet verwonderd zijn, dat alles langzaam maar zeker wegkankert.
Niks gaat nog naar behoren in dit land.
Men kan geen antwoord verzinnen op de criminaliteit die ons overspoelt. Nochtans, zo moeilijk kan dat niet zijn, wij schrijven hier op dit forum meer adequate aanpassingen bijeen dan onze vetbetaalde politiekers in 10 jaar kunnen verzinnen.
Als je wat ver moet zijn, moet je niet eens denken om 't openbaar vervoer te nemen, want je bent sneller als je gewoonweg te voet zou gaan. Het alternatief is om wat in de file te gaan staan, tegen bijna 2Euro/liter.
Illegalen kunnen hier 10 jaar rondlopen, krijgen telkens als ze opgepakt worden een vodje papier met daarop de beleefde vraag om te vertrekken, waarna ze ze na 10 jaar gewoonweg bedankt worden voor het niet naleven van onze wetten, door ze te regulariseren en een win-for-life te geven dmv OCMW en dergelijke.
Wegenwerken slepen maanden aan, terwijl men hetzelfde in de buurlanden, in enkele weken klaart. Een jaar later ligt de boel er natuurlijk weer kapot bij en kan men terug beginnen. Aanbestedingen moeten er zijn natuurlijk zeker als er persoonlijke enveloppe's aan vasthangen, dus de rijbaan kan maar best zo snel mogelijk weer kapot zijn.

En ondertussen wordt alles maar kapotbezuinigd en worden er meer en meer regeltjes en bureaucratie gecreëerd.
De vriendjes moeten ook postjes kunnen invullen natuurlijk.

Corrupte politiemensen gaan hier niet in de gevangenis, daar creëert men een postje voor, waar ze nog minder moeten werken, maar wel meer verdienen.

Ondertussen pompt men miljarden van ons geld, ongevraagd, in prive-bedrijven, die zogezegd te belangrijk zijn, om ze failliet te laten gaan.
Mar als diezelfde bedrijven winst maakten, toen moesten wij niet op centjes rekenen.

En dat kan hier allemaal.
En het enige wat we doen is klagen op een forum en verzuren.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 28 april 2012 om 09:31.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 09:39   #25
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik ben vandaag bij mijn bank geweest, jawel BELFIUSBANK, je weet wel, ex-Dexia.

Daar werd duidelijk gezegd dat DEXIA GROEP de dieperik in gaat.

De vraag is niet of ze de dieperik in gaat. De vraag is wanneer.

ENNE wij mogen dat dus allemaal betalen.

De reactie van die bediende : "als dat gebeurt kan ik beter stoppen met werken, want dat moet ik alles wat ik verdien afgeven aan de belastingen".

Kan het nog duidelijker ?

Is hier eigenlijk iemand die voor niets wil gaan werken ? Ik in elk geval niet. Ze kunnen mij ook niet verplichten om te gaan werken hé.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 14:31   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Wat ik een beetje begin te missen aan mijn volksvertegenwoordigers,jawel,van gelijk welke partij,is een duidelijke eis dat in het volgende rondje Dexia de belangen van de belastingsbetaler boven deze van privé-schuldeisers gesteld mogen worden...

Zeggen aan MInister Vanackere dat hij "een plan" moet hebben,of omgekeerd zeggen dat er "nog geen berichten zijn" is NIET goed genoeg.
Een ingediend wetsvoorstel om Belgie van zijn verantwoordelijkheden te verlossen jegens iedere- en elke privé-schuldeiser van Dexia Holding...DAT is een begin!

Volksvertegenwoordigingen,zowel Franse- als Belgische- hebben zowel het recht als de plicht daartoe.
Het is nu aan de Fransen om dan nog te proberen de Credit Communale er uit te peuteren(zoals Belgie met zijn Belfius gedaan heeft)...en de Turken om Deniz-bank ongeschonden er uit te halen.De prijs is bekend en is waarschijnlijk nu al wat te laag...



Is dat "bad-ass"?
You bet!
Komen daar gerechtelijke procedures en diplomatieke problemen van?
Wees maar zeker!
Moet een overheid zich daar een bal van aantrekken?
Waarom zouden ze,zoals gezegd,de belastingsbetaler ,en het eigen kiespubliek,primeert over gelijk welke belegger!
Ook onze overheid heeft af en toe eens de ballen van de Argentijnse Presidente nodig
Zullen privé-investeerders dan nog geneigd zijn te investeren in "financiele construkties" met een hoge "leverage" en met de overheid als "verzekeraar"
Niet in Europa...en weet je wat..misschien maar beter zo!
Is dat "proper" pro-Europees gedrag?
"proper" en "pro-Europees" gaan voorlopig niet meer samen.

Het wordt tijd dat de investeringsfondsen,de (her-)verzekeraars,enfin heel dat walhalla van namaak-economie nog maar eens een ferme "hair"-cut ondergaan.De overheid en de gewone burger ondergaat die al in voldoende mate...

Laatst gewijzigd door kelt : 28 april 2012 om 14:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:01   #27
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Hier is er nog ene die 't duidelijk stelt, wat het probleem eigenlijk ècht is;

http://www.earthwatcher.nl/nieuws/we...-waarheid.html

Corruptie.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:18   #28
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
video 1: http://www.deredactie.be/permalink/1.1284493

video 2: http://www.deredactie.be/permalink/1.1284500


De anderen kruipen bijna onder hun stoelen.
Maar toen Dedecker er door zijn collega's openlijk van beschuldigd werd vertrouwelijke informatie naar de pers gelekt te hebben trok hij toch maar wit weg.
Door dat kieken zijn schuld zijn de beurzen onderuit gegaan en jij juicht dit toe?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 17:20   #29
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ach, wat is er mooier dan Belgique finaal failliet zien gaan?

Ik hoop echt op een totale crash hoor. Zonder zwanzen. Een goed pak rammel is wat de gelobotomeerde bevolking in dit land nodig heeft.
Als je niks bezit kan je natuurlijk gemakkelijk zulke onzin uitkramen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 18:21   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

De brulboei van oostende is aan het spartelen om zijn dikke kop toch nog even boven de golven te kunnen houden. Altijd maar weer dezelfde techniek : proberen een schandaal in de pers te krijgen, en doen alsof het hem ook maar iets kan schelen.

Spreek eens met ex judoka's die hij met een aalmoes liet presteren op topniveau terwijl meneerke een dikke vette wedde opstreek. Het door Gemeentekrediet buitengesmeten agenstschap directeurke dat daarna zowat voor elk financieel organisme heeft gewerkt, liefst kleintjes die nauwlijks een distributiekanaal hebben. Egotripper met een partij naar zijn eigen naam, inhoud nul komma nul. Hij had beter gaan werken bij Rendac.

Formol-mentaliteit als politiek project, neen dank U...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 18:30   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ach, wat is er mooier dan Belgique finaal failliet zien gaan?

Ik hoop echt op een totale crash hoor. Zonder zwanzen. Een goed pak rammel is wat de gelobotomeerde bevolking in dit land nodig heeft.
Dáár zou ongetwijfeld een zeer heilzame werking vanuit kunnen gaan.

Mijn god, wat zal het klootjesvolk schrikken. Van de één op de andere dag moeten stoppen met die hersendode uitvreet-levens-stijl. Die gaan dat niet overleven.

Ik word er nu al vrolijk van.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 18:34   #32
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik ben vandaag bij mijn bank geweest, jawel BELFIUSBANK, je weet wel, ex-Dexia.

Daar werd duidelijk gezegd dat DEXIA GROEP de dieperik in gaat.

De vraag is niet of ze de dieperik in gaat. De vraag is wanneer.

ENNE wij mogen dat dus allemaal betalen.

De reactie van die bediende : "als dat gebeurt kan ik beter stoppen met werken, want dat moet ik alles wat ik verdien afgeven aan de belastingen".

Kan het nog duidelijker ?

Is hier eigenlijk iemand die voor niets wil gaan werken ? Ik in elk geval niet. Ze kunnen mij ook niet verplichten om te gaan werken hé.
Een bankbediende van Belfius is gedrild om u te vertellen dat Belfius het "gezonde" deel van Dexia is en dat er niets aan de hand is.
Volgens mij probeert u hier uw eigen wensen voor werkelijkheid te nemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 19:27   #33
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar toen Dedecker er door zijn collega's openlijk van beschuldigd werd vertrouwelijke informatie naar de pers gelekt te hebben trok hij toch maar wit weg.
Door dat kieken zijn schuld zijn de beurzen onderuit gegaan en jij juicht dit toe?
Neen, wat had 'm moeten doen, alles nog meer in 't geniep en geregel in de coulissen?
Maar natuurlijk kan men in dit land, waar de wetten gemaakt worden door advocaten, iemand vervolgen voor het nar buiten brengen van vertrouwelijke informatie. U zou ook wit wegtrekken.
Politiek in de eerste plaats moet transparant zijn.
Enkel dan heb je een idee of ze corrupt zijn of niet en of ze ONS leger onder HUN bevel mogen hebben;
kijk wat er gebeurt in landen waar de mensen er echt genoeg van hebben, daar zet de regering het leger, dat ze bij gratie volks mogen hebben om het land te verdedigen in tegen hun eigen volk.

Alle kaarten, open en bloot op tafel.
D�*t moet een regering doen en niet konkelfoezen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 19:31   #34
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De brulboei van oostende is aan het spartelen om zijn dikke kop toch nog even boven de golven te kunnen houden. Altijd maar weer dezelfde techniek : proberen een schandaal in de pers te krijgen, en doen alsof het hem ook maar iets kan schelen.

Spreek eens met ex judoka's die hij met een aalmoes liet presteren op topniveau terwijl meneerke een dikke vette wedde opstreek. Het door Gemeentekrediet buitengesmeten agenstschap directeurke dat daarna zowat voor elk financieel organisme heeft gewerkt, liefst kleintjes die nauwlijks een distributiekanaal hebben. Egotripper met een partij naar zijn eigen naam, inhoud nul komma nul. Hij had beter gaan werken bij Rendac.

Formol-mentaliteit als politiek project, neen dank U...
En Uw alternatief is?
Niet dat ik ook maar ooit op J-M DeDecker zou stemmen, maar wij kunnen kiezen uit de pest, cholera en kinkhoest. En de decker is duidelijk niet de pest, noch de cholera, daarvoor is 'm nog niet lang genoeg in de politiek, maw, hij heeft de boel de boel niet laten worden he. D�*t waren en zijn er anderen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 20:07   #35
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
En Uw alternatief is?
Niet dat ik ook maar ooit op J-M DeDecker zou stemmen, maar wij kunnen kiezen uit de pest, cholera en kinkhoest. En de decker is duidelijk niet de pest, noch de cholera, daarvoor is 'm nog niet lang genoeg in de politiek, maw, hij heeft de boel de boel niet laten worden he. D�*t waren en zijn er anderen.
Dedecker is geen politicus, hij gedraagt zich als een aandachtshoer, steeds op zoek naar één of ander probleem dat hij dan kan uitvergroten als een "onthulling" om toch maar steeds simpelen van geest te kunnen overtuigen dat hij de zuivere is, en al de anderen een bende smeerlappen. Zijn politieke relevantie is nul. Visie ? Programma ? Een hoop lulkoek ja....
En in zijn kielzog zijn er een aantal mensen die mee verkozen zijn geraakt, en dus ook (zijn) doel mee bereikt hebben : een parlementaire wedde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 20:15   #36
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dedecker is geen politicus, hij gedraagt zich als een aandachtshoer, steeds op zoek naar één of ander probleem dat hij dan kan uitvergroten als een "onthulling" om toch maar steeds simpelen van geest te kunnen overtuigen dat hij de zuivere is, en al de anderen een bende smeerlappen. Zijn politieke relevantie is nul. Visie ? Programma ? Een hoop lulkoek ja....
En in zijn kielzog zijn er een aantal mensen die mee verkozen zijn geraakt, en dus ook (zijn) doel mee bereikt hebben : een parlementaire wedde.
Dus Dexia laat maar betijen.
DeDecker vervult zijn rol. Zijn verontwaardiging is in vele zaken terecht.
Op de persoon schieten, die inderdaad zijn gebreken heeft, bewijst zijn ongelijk nog niet.
Zelfs al is hij mediageil, altijd op zoek naar een schandaal.
Hij vindt er toch geregeld.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 22:44   #37
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je niks bezit kan je natuurlijk gemakkelijk zulke onzin uitkramen.
Ik bezit wel 't een en 't ander hoor.
Niettemin, hoe sneller Belgique crasht, hoe beter.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 22:44   #38
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dáár zou ongetwijfeld een zeer heilzame werking vanuit kunnen gaan.

Mijn god, wat zal het klootjesvolk schrikken. Van de één op de andere dag moeten stoppen met die hersendode uitvreet-levens-stijl. Die gaan dat niet overleven.

Ik word er nu al vrolijk van.
feesje organiseren?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 23:07   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik ben vandaag bij mijn bank geweest, jawel BELFIUSBANK, je weet wel, ex-Dexia.

Daar werd duidelijk gezegd dat DEXIA GROEP de dieperik in gaat.

De vraag is niet of ze de dieperik in gaat. De vraag is wanneer.

ENNE wij mogen dat dus allemaal betalen.

De reactie van die bediende : "als dat gebeurt kan ik beter stoppen met werken, want dat moet ik alles wat ik verdien afgeven aan de belastingen".

Kan het nog duidelijker ?

Is hier eigenlijk iemand die voor niets wil gaan werken ? Ik in elk geval niet. Ze kunnen mij ook niet verplichten om te gaan werken hé.
Ik heb een paar dagen geleden nog voor hun gewerkt, allee een werk gedaan. Toen ik vroeg of de factuur naar dexia of naar belfius moest, was het naar dexia. Oud factuur adres dus.
Hopelijk zie ik nog mijn geld?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 07:31   #40
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...88321-3095.art

Zelfde scenario en zelfde CEO als degene die Fortis moest redden (faillissement voorbereiden) en daar hebben ze nog een miljoen per jaar voor over.
De belastingbetaler betaalt dat met plezier.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be