Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2012, 19:55   #41
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
plots is anders een redelijk juiste omschrijving.
Eerst trekt open vld de stekker uit de regering.
Dan schuift ze aan de onderhandelingstafel aan met ongemeen rode voorstellen en tal van belastingsverhogingen die ze zogezegd gingen wegonderhandelen.
Dan maakt de koning wat amok om CD&V over de streep te trekken, wat ook gebeurt, en daarna stuurt hij ze drie weken op vakantie.
Wie is hier de zaken in het belachelijke aan het trekken ?
Als open vld niet aanschuift had PS veel meer toegevingen moeten doen, zowel communautair als sociaal economisch. En dat wilde Di Rupo uiteraard niet. Maar hij zou niet veel te willen hebben gehad als open vld niet bereid was geweest om zijn eigen programma te verloochenen en zichzelf belachelijk te maken.
Het bindmiddel van deze regering is Dexia. Alle partijen in de regering hebben een gemeenschappelijk doel. Het potje gedekt houden. In andere landen wordt gezocht naar een schuldige, in Belgie niet. Neen, hier is het van wat lost het op om naar een schuldige te zoeken. Als het zo zit laat dan alle moordenaars onmiddelijk vrij. Degenen die ze vermoord hebben komt toch niet meer terug.
Hoe dan ook. Een ideale regering zie ik nog altijd als een combinatie van Open-VLD, NV-A en eventueel nog de CD&V aan Vlaamse kant en de MR aan Waalse kant.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:02   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je hebt nu eenmaal veel gekken in België. Voor elke stem op hem zelf jaagt hij zelf ook 2 kiezers weg.
Waar staat die man eigenlijk voor ? Wat is zijn project ?
Buiten zichzelf ?
Dat moet je hem zelf vragen. Voor mij mag dat die mislukte VU abortus overstappen naar de N-VA waar hij thuishoort. Dat hij stemmen wegjaagt bij de Open VLD is wel het geval maar niet in de mate die jij stelt. Het saldo is het voordeel van de Open VLD.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 april 2012 om 20:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:05   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ze hebben het niet gelezen want de reacties tonen dat aan. Lancunes worden niet aangetoond en u doet dat al evenmin.
Kan U dat eens aantonen ? Het is inderdaad misschien wel zo dat men snel over al de zever leest om naar de kern te gaan waar de N-VA een uitbreiding ziet van de dragende economie.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:07   #44
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hebt u er al eens bij stilgestaan dat vele van deze mensen al zijn beginnen werken op 14 en 16 jarige leeftijd....

Moeten die mensen dan verplicht worden om minstens tot hun 65 jaar te gaan werken en zo gedwongen worden tot een loopbaan van respectievelijk 49 en 51 jaar alvorens ze van hun rust mogen genieten,of moeten ze van u dan ook maar meteen door gaan tot hun 67 ste enkel en alleen omdat u dat ook zal moeten,en dit alleen omdat u na uw 45 jaar werken op pensioen zal gaan bij een vergelijkbare leeftijd....
En dit alleen omdat u het geluk had om véél langer te mogen studeren én onderwijl te profiteren van de sociale voordelen terwijl zij destijds dank zij hun arbeid die sociale voordelen betaalden....

Dat heet dan egoist zijn mijn beste....



En is dat dus de schuld van de bruggepensionneerde mijn beste...:rol:
Mijn beste, waar heb ik de schuld op de bruggepensioneerde gelegd ?
Waar heb ik beweerd dat iedereen tot zijn 67 moet werken ?
Ik werk op een bedrijf waar allemaal ingenieurs werken. Dat is zo nu, en dat was zo in het verleden. En die ingenieurs werden ook op brugpensioen gestuurd op 50 en die zijn niet beginnen te werken op hun 14 meneer.
En dat ik zogezegd heb mogen studeren. Pardon ? Ik heb niet alleen mogen studeren, ik heb moeten studeren. Want het aantal jobs voor laaggeschoolden is er serieus op achteruit gegaan. En als ik verder studeerde dan kostte mij dat moeite en werd ik daarvoor niet betaald. Terwijl de enkele vrienden die vroeger begonnen te werken een auto konden kopen. (Enkelen zelfs nu werkloos) En nu heb ik een job die beter betaald is dan een laaggeschoolde en betaal ik dus ook meer belastingen. De overheid heeft een deel van mijn studies betaald, en die betaal ik nu dubbel en dik terug. Maar die studies heb ik wel zelf gedaan, niemand deed dit voor mij. Uw reactie getuigd van afgunst. En afgunst is een grote vorm van egoisme.
Tussen haakjes men heeft mij opgezadeld met schulden. Waardoor die sociale voordelen onder druk komen te staan.
En willen we het dan ook eens hebben over de overuren die ik presteer mijn beste. Men zou beter kijken naar het gepresteerde aantal uren, en de grootte van het bijgedragen geld. En dus niet puur naar de leeftijd. Gewerkte uren, en totale belastingen die zijn bijgedragen. Lijkt me een meer billijke manier op te kijken naar iemands loopbaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:09   #45
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beste partijgenoot,
een argument is een argument.
Of het nu komt van een humorist, een hakkelaar of een idioot: de waarde van het argument is zijn inhoud en niet de mond die het uitspreekt.



Citaat uit het Vlaams Staatsblad:
Wat niet vrolijk kan gezegd worden, is de waarheid niet.
Ik zie de humor of de vrolijkheid niet in van iemands naam te verkrachten.
Ook niet van partijgenoten. Maar goed ik kan u daar niet van overtuigen. U doet maar. Ik vind het niet nodig en zinloos. Ik lees wel verder, maar ik ben overtuigd dat er veel afhaken vanaf er een koosnaampje staat. Zowel als het Di Pippo betreft of Bart De fritpot.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 april 2012 om 20:11.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:13   #46
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Oudere werknemers die het tempo niet meer kunnen volgen moeten gewoon ontslagen kunnen worden.
En dat moet met een redelijke opzegtermijn kunnen, laat zeggen 1 maand.

Een negatieve outlook voor lonen voor oudere werknemers is een goed idee.
Tenzij die werknemer nog mee kan.

Ervaring en continue inzet moet beloond worden. Burn-out moet bestraft worden.
En dat is het standpunt van open vld ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:13   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
plots is anders een redelijk juiste omschrijving.
Eerst trekt open vld de stekker uit de regering.
De regeringsformatie breekt wereldrecords en jij bent "plots" verrast dat er partijen uit de besprekingen vallen. Een "plots" kan bij jou blijkbaar jaren duren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan schuift ze aan de onderhandelingstafel aan met ongemeen rode voorstellen en tal van belastingsverhogingen die ze zogezegd gingen wegonderhandelen.
Dan maakt de koning wat amok om CD&V over de streep te trekken, wat ook gebeurt, en daarna stuurt hij ze drie weken op vakantie.
Wie is hier de zaken in het belachelijke aan het trekken ?
Als open vld niet aanschuift had PS veel meer toegevingen moeten doen, zowel communautair als sociaal economisch. En dat wilde Di Rupo uiteraard niet. Maar hij zou niet veel te willen hebben gehad als open vld niet bereid was geweest om zijn eigen programma te verloochenen en zichzelf belachelijk te maken.
Het bindmiddel van deze regering is Dexia. Alle partijen in de regering hebben een gemeenschappelijk doel. Het potje gedekt houden. In andere landen wordt gezocht naar een schuldige, in Belgie niet. Neen, hier is het van wat lost het op om naar een schuldige te zoeken. Als het zo zit laat dan alle moordenaars onmiddelijk vrij. Degenen die ze vermoord hebben komt toch niet meer terug.
Wat jij beschrijft is na meer een jaar wachten op de PS en de N-VA om tot een coalitie te komen. Het enige "zeel" dat N-VA de Vlaamse partijen aanbood was om mee aan het "zeel" van Elio Di Rupo te trekken. Nooit heeft de N-VA ernstig en welgemeend iemand naar voren geschoven als premier. De andere partijen hebben wel degelijk aan het "zeel" van EDR getrokken onder dwang van de N-VA.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:15   #48
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat moet je hem zelf vragen. Voor mij mag dat die mislukte VU abortus overstappen naar de N-VA waar hij thuishoort. Dat hij stemmen wegjaagt bij de Open VLD is wel het geval maar niet in de mate die jij stelt. Het saldo is het voordeel van de Open VLD.
Kan zijn, valt niet te bewijzen.
Gezien de neergang durf ik het sterk te betwijfelen.
Hij hoort niet thuis bij N-VA. Totaal ongeloofwaardig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:19   #49
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan U dat eens aantonen ? Het is inderdaad misschien wel zo dat men snel over al de zever leest om naar de kern te gaan waar de N-VA een uitbreiding ziet van de dragende economie.
Waarom moet ik aantonen dat velen het programma van N-VA niet kennen of niet willen kennen.
En van zeveren kent u alles, zie mijn handtekening van uw hand.
En mijn vorige handtekening was ook van u.
Proficiat hoor.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:19   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kan zijn, valt niet te bewijzen.
Gezien de neergang durf ik het sterk te betwijfelen.
Hij hoort niet thuis bij N-VA. Totaal ongeloofwaardig.
Toch geloofwaardiger dan N-VA communicatieadviseur hete Pol.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:21   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waarom moet ik aantonen dat velen het programma van N-VA niet kennen of niet willen kennen.
En van zeveren kent u alles, zie mijn handtekening van uw hand.
En mijn vorige handtekening was ook van u.
Proficiat hoor.
Gewoon al vanwege je avatar.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 april 2012 om 20:21.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:21   #52
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De regeringsformatie breekt wereldrecords en jij bent "plots" verrast dat er partijen uit de besprekingen vallen. Een "plots" kan bij jou blijkbaar jaren duren.



Wat jij beschrijft is na meer een jaar wachten op de PS en de N-VA om tot een coalitie te komen. Het enige "zeel" dat N-VA de Vlaamse partijen aanbood was om mee aan het "zeel" van Elio Di Rupo te trekken. Nooit heeft de N-VA ernstig en welgemeend iemand naar voren geschoven als premier. De andere partijen hebben wel degelijk aan het "zeel" van EDR getrokken onder dwang van de N-VA.
De premier willen leveren heeft niets te maken met een regering willen vormen.
Als het in somalië jaren droog is, en op een dag regent het. Dan regent het plots.
Als er een jaar onderhandeld wordt, en er is een doorbraak, eender hoe, dan is er plots een regering.
Moeilijk hoor!
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:27   #53
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toch geloofwaardiger dan N-VA communicatieadviseur hete Pol.
hete pol, heeft zijn heetheid anders bewezen bij CD&V.
Ik zie trouwens niet in wat dit met Van Quickenborne te maken heeft.
De politieke geloofwaardigheid van Van Quickenborne is 0,0.
Eveneens heeft hete Pol zijn heetheid niet veel te maken met zijn politieke overtuiging. Wat ook ongeloofwaardig is, is de reactie van Beke. We hebben hem niet meer op de lijst gezet omdat we op de hoogte waren van een probleem

Heel de situatie rond die kerel noem ik pech hebben. Konden we niet weten. Ook niet als Pol, zoals u hem noemt, nooit bij CD&V had gezeten.

Tussen haakjes de man heeft een naam en die is niet hete Pol.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:28   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De premier willen leveren heeft niets te maken met een regering willen vormen.
Als het in somalië jaren droog is, en op een dag regent het. Dan regent het plots.
Als er een jaar onderhandeld wordt, en er is een doorbraak, eender hoe, dan is er plots een regering.
Moeilijk hoor!
Mijn beste stuyckp,

Ik weet dat het moeilijk is om door te dringen tot je gebrainwash-te hersencellen. Een eenvoudige studie van de grondwet bewijst het tegendeel. De premier is quasi synoniem voor de regering. Zonder premier geen regering.

Ik ben geen klimatoloog maar regen in Somalië komt niet plots. Ze kan op voorhand worden voorspeld en de kans op regen hangt af van de seizoenen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:30   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
hete pol, heeft zijn heetheid anders bewezen bij CD&V.
Ik zie trouwens niet in wat dit met Van Quickenborne te maken heeft.
De politieke geloofwaardigheid van Van Quickenborne is 0,0.
Eveneens heeft hete Pol zijn heetheid niet veel te maken met zijn politieke overtuiging. Wat ook ongeloofwaardig is, is de reactie van Beke. We hebben hem niet meer op de lijst gezet omdat we op de hoogte waren van een probleem

Heel de situatie rond die kerel noem ik pech hebben. Konden we niet weten. Ook niet als Pol, zoals u hem noemt, nooit bij CD&V had gezeten.

Tussen haakjes de man heeft een naam en die is niet hete Pol.
Hij is beter gekend door zijn bijnaam hete Pol. Je kent hem blijkbaar niet direct bij zijn echte naam.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:31   #56
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gewoon al vanwege je avatar.
Nope, het is de taak van degenen die tegen N-VA zijn om de lancunes in het partijprogramma te vinden en bloot te leggen. Het helpt daarbij dat ze de moeite doen om dan dat programma te lezen anders volstaat het voor mij om erop te wijzen dat ze dat beter doen.
Ik doe dat ook door de luisteren naar de standpunten van de andere partijen of hier en daar te lezen en zaken op te zoeken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:35   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Nope, het is de taak van degenen die tegen N-VA zijn om de lancunes in het partijprogramma te vinden en bloot te leggen. Het helpt daarbij dat ze de moeite doen om dan dat programma te lezen anders volstaat het voor mij om erop te wijzen dat ze dat beter doen.
Ik doe dat ook door de luisteren naar de standpunten van de andere partijen of hier en daar te lezen en zaken op te zoeken.
Nogmaals, de lancune in hun programma is waar de N-VA juist de dragende economie gaat vinden voor hun tewerkstellingsprogramma. Daar wordt in alle talen over gezwegen. Behalve de gebruikelijke innovatiegezever dat elke politieke partij wel verteld. Voornamelijk goed voor jobkes gesubsidieerd door de overheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:38   #58
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mijn beste stuyckp,

Ik weet dat het moeilijk is om door te dringen tot je gebrainwash-te hersencellen. Een eenvoudige studie van de grondwet bewijst het tegendeel. De premier is quasi synoniem voor de regering. Zonder premier geen regering.

Ik ben geen klimatoloog maar regen in Somalië komt niet plots. Ze kan op voorhand worden voorspeld en de kans op regen hangt af van de seizoenen.
Voor de gemiddelde somaliër zal het plots regenen als het regent. Klimatoloog of geen klimatoloog.
Dat een regering een premier heeft heb ik nergens tegengesproken meneer de man met de ongelooflijk veel hersencellen maar desalniettemin niet in staat om zonder aanmatigend te worden een discussie te voeren. Niemand zegt dat BDW die premier moest zijn. Gewoonlijk doet de partij die de premier levert meer toegevingen. Blijkbaar is dat alleen zo voor een Vlaamse partij.
Gaat u beledigen omdat uw argumenten geen steek houden ?
Gaat u daarom ook plots (oei daar heb je dat enge woord weer) Pol erbij halen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:39   #59
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hij is beter gekend door zijn bijnaam hete Pol. Je kent hem blijkbaar niet direct bij zijn echte naam.
pfff, denk je dat echt ?
Ik verkies het gebruik van zijn echte naam. Dat doe ik voor alle politici.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 20:42   #60
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nogmaals, de lancune in hun programma is waar de N-VA juist de dragende economie gaat vinden voor hun tewerkstellingsprogramma. Daar wordt in alle talen over gezwegen. Behalve de gebruikelijke innovatiegezever dat elke politieke partij wel verteld. Voornamelijk goed voor jobkes gesubsidieerd door de overheid.
Die dragende economie is er al. Werklozen krijgen nu ook een uitkering om niets te doen. En er zijn vacatures die niet ingevuld geraken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be