Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2016, 12:04   #461
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Heel vreemd fenomeen: ik ben in de reservatieval getrapt voor mijn Model S. Want recentere modellen kregen veel meer gratis opties mee, waarvoor ik extra heb moeten betalen (de hoedenplank is het meest hilarische voorbeeld), én interessante mogelijkheden die ik helaas nooit ga hebben in mijn MS (de AutoPilot hardware, de dual drive, de Insane & Ludicrous modes).

En toch ben ik er voor de Model III opnieuw in getrapt, zelfs tweemaal...
Online gereserveerd of heb je staan aanschuiven aan de store ?

Citaat:
Zou het een soort verslaving zijn? Of sektevorming? Of...?
Of graag in de Tesla-file aanschuiven?
http://electrek.co/2016/03/31/tesla-...-reservations/

Dan toch liever online, de kleuren en andere specs zijn sowieso niet definitief.

Deze update-link geeft totnutoe de meeste specs prijs:
http://www.mobilegeeks.de/test/tesla-model-3/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2016 om 12:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 12:09   #462
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Online gereserveerd of heb je staan aanschuiven aan de store ?
Online, uiteraard. Aanschuiven is iets voor Apple-fanaten
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:10   #463
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De Smartphones van Apple waren ook eerst een dure hype.

Nu heeft iedereen een smartphone, van welk merk dan ook.

Ik verwacht hetzelfde met de electrische wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:16   #464
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Smartphones van Apple waren ook eerst een dure hype.

Nu heeft iedereen een smartphone, van welk merk dan ook.

Ik verwacht hetzelfde met de electrische wagen.
Ik heb geen smartphone en ga er ook geen kopen, voor niks nodig.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:21   #465
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb geen smartphone en ga er ook geen kopen, voor niks nodig.
Maar voor het overgrote gros van de wereldbevolking wel.

Ik bemerk al langer bij jou een soort "tegendraads doen om tegendraads te zijn".

Dat is geen valabele reden om technologie af te wijzen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:27   #466
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar voor het overgrote gros van de wereldbevolking wel.

Ik bemerk al langer bij jou een soort "tegendraads doen om tegendraads te zijn".

Dat is geen valabele reden om technologie af te wijzen.
Neen het is een kwestie van gezond verstand. Ik heb al eens gedacht: waarom zou ik geen smartphone kopen ipv een nieuwe gsm, maar dan denk ik even over voor en nadelen.

Voordelen: geen.

Nadelen: ik heb een tablet en eigenlijk heb ik veel zin om die buiten te sjotten. Ik zit daar 's avonds veel te veel op te tokkelen ipv naar de tv te kijken of een goed boek of zo te lezen.

Die smartphone zou gewoon nog meer tijdsverlies zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:29   #467
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik bemerk al langer bij jou een soort "tegendraads doen om tegendraads te zijn".
Zoiets heeft een naam: "trollen"...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:49   #468
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen het is een kwestie van gezond verstand. Ik heb al eens gedacht: waarom zou ik geen smartphone kopen ipv een nieuwe gsm, maar dan denk ik even over voor en nadelen.

Voordelen: geen.

Nadelen: ik heb een tablet en eigenlijk heb ik veel zin om die buiten te sjotten. Ik zit daar 's avonds veel te veel op te tokkelen ipv naar de tv te kijken of een goed boek of zo te lezen.

Die smartphone zou gewoon nog meer tijdsverlies zijn.
Dat is goed voor u, maar andere mensen gebruiken dat ding wel. Ik gebruik zo regelmatig google maps op de smartphone voor routeberekeningen of verkeersinfo. Of de camera functie om proefstukken te fotograferen en die door te sturen via mail. Of whatsapp om berichten te sturen naar mijn vrienden en familie.

Dat jij content zijt met wat er bestaat, is leuk voor jou, maar voor bedrijven ben je geen interessante klant. Dus verwacht ook niet dat ze zich er gaan aanpassen. De klant die wel openstaat voor vernieuwing en nieuwe producten, die klant is interessant, want die koopt en consumeert.

Dus vroeg of laat ga je gedwongen worden om over te schakelen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:49   #469
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk wel dat Tesla het gaat lukken de wachttijd onder de 2 jaar te houden, anders had ik al online gereserveerd, even 1000 € voorschieten is nu echt geen probleem.

USA zal natuurlijk de eerste leveringen krijgen (wslk tot halfweg 2018) daarna komen de Europese landen, Tesla S of X bezitters hebben dan weer een stapje voor.

Door 300.000 voorbestellingen heeft Tesla ook minstens 300 milj $ extra beschikbaar:


In elk geval is vrouwlief al mee overtuigd, als de Tesla store in Hasselt klaar is dan gaan we hem daar bestellen (ik hoop dat alle specs dan bekend zijn).
Ik vrees er toch voor (de <2 jaar wachttijd). Zelfs al slaagt Tesla erin om de productiecapaciteit met 50~60% te verhogen op jaarbasis, dan nog is er maar ruimte voor de productie van ~50000 model 3's tegen eind 2017 (de gigafactory produceert enkel de batterijen, de assemblagelijn in Fremont vormt een tweede bottleneck).

Men moet ook rekening houden dat de vraag naar model S en X'en nog zal stijgen (vermoedelijk een plafond van 100000 per jaar voor beiden tesamen). Als je nu nog voorbestelt na die 300000 wachtende, dan zal het voor 2019 zijn. Als alles volgens schema verloopt (en dit is het verleden nog niet zo geweest).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:55   #470
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Moeilijk gaat ook.

Er is al bericht dat men zoekt naar extra productiecapaciteit. Ook in EU.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 14:10   #471
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb geen smartphone en ga er ook geen kopen, voor niks nodig.
Natuurlijk ga jij ooit een smartphone gebruiken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 14:24   #472
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zit daar 's avonds veel te veel op te tokkelen ipv naar de tv te kijken
Want de meer recente mind-numbing technologies zijn erger dan de oude mind-numbing technologies?

Technologie an sich is niet mind-numbing; het is wat de gebruikers ermee doen dat het mind-numbing maakt. Ergo, dat doelloos tokkelen is jouw keuze, niet de fout van de techniek. Die laat toe om er veel meer mee te doen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 14:36   #473
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Als je nu nog voorbestelt na die 300000 wachtende, dan zal het voor 2019 zijn. Als alles volgens schema verloopt (en dit is het verleden nog niet zo geweest).
Maar nu gaat Musk toch wel serieuze maatregelen nemen en proberen zijn klanten niet te lang te laten wachten, want het Model 3 speelt ook in een andere consumentencategorie dan diegenen die 30-50k uitgeven voor een auto, en geen 80-130k (ModelS/X). Die middenklasseconsument heeft dikwijls ook maar één auto.(er zijn zeker uitzonderingen)

Persoonlijk (voor ons) is 2019 niet slecht, mag zelfs 2020 zijn maar dan best januari-maart. Tegen dan is de 1e wagen bijna 8 jaar en mag die weg.
(daarom heb ik ook niet de 1e april direct online gereserveerd)

Betreft andere merken als Tesla model 3 verwacht ik nu toch wel reactie uit de Europese premiumsector. Ik denk niet dat deze Tesla 3-marketing de andere constructeurs# koud laat... De Japanners en Koreanen zullen zeker reageren.

Wie weet verkoop ik de 2e wagen al vroeger bij een goede aanbieding.
---- ----

# Laat ik het iemand anders schrijven:
Citaat:
http://www.deraktionaer.de/aktie/vor...ert-230750.htm

31.03.2016 - 15:11 Uhr - FLORIAN SÖLLNER - Leitender Redakteur

Vorsicht BMW: So wird der 3er von Teslas Model 3 attackiert
...
„Tesla bringt den besseren BMW“, so der Autor. Ob BMW Tesla ein Auto mit ähnlicher Beschleunigung oder größerer Effizienz zum gleichen Preis entgegensetzen könne? NEIN!, so die Antwort des Seeking-Alpha-Autors.

Er rechnet 2020 mit einem durchschnittlichen Verkaufspreis von Tesla von 50.000 Dollar. Gelingt es Elon Musk dann jährlich 500.000 Elektroautos abzusetzen, würde Tesla rund 25 Milliarden Dollar erlösen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2016 om 15:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 15:18   #474
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Smartphones van Apple waren ook eerst een dure hype.
Nu heeft iedereen een smartphone, van welk merk dan ook.
Ik verwacht hetzelfde met de electrische wagen.
Ook de notebooks van Apple, en toch gehoren ze nog altijd bij de top 3 merken.

Indien Tesla dan de Mac-auto van de electrische wagens wordt, maar dan wel
voor een 20 % gunstigere prijs-kwaliteit dankzij Gigafactory I-II-III...

in mijn vorige post staat iets van slechts 10.000$ voor een 66 kW accupack, die model 3-versie concurreert dan met een M3:

Citaat:
... Er spekuliert auf ein Basismodell mit einem 44-KWh-Akku. Die Batterie kostet Tesla der Hochrechnung zufolge nur noch 6.900 US-Dollar. Damit würde Tesla selbst bei der günstigsten Variante noch eine Marge von rund neun Prozent einfahren.

Schneller als BMW M3
Bei einem möglichen Premium-Model-3 für 60.000 Dollar könnte Tesla Batterien für 10.000 Dollar verbauen – und doch noch 15.000 Dollar Rohgewinn erzielen.
http://www.deraktionaer.de/aktie/vor...ert-230750.htm
En "de premiumconstructeurs" weten dat ook... (maar zeggen het niet te luid)

Zelfs net voor de Tesla 3 countdown sprak deze Duitse zeer ervaren auto-expert (en professor#) zich hoopvol/positief uit voor Tesla:
#
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Ferdin...denh%C3%B6ffer
Dudenhöffer studierte in den Jahren 1972 bis 1977 an der Universität Mannheim Volkswirtschaftslehre. Im Jahr 1983 promovierte er dort. In den Jahren 1985 bis 1987 arbeitete er bei der Adam Opel AG , in den Jahren 1987 bis 1990 leitete er die Abteilung Marktforschung und Marketingstrategie bei der Porsche AG. Daran schlossen sich weitere Führungsfunktionen in der Automobilindustrie an (Peugeot Deutschland 1991–1994 und Citroën Deutschland 1994–1996).

Von 1996 bis 2008 war er Professor an der FH Gelsenkirchen. Seit 2008 ist er Professor an der Universität Duisburg-Essen in Duisburg und leitet dort das Fachgebiet "Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Automobilwirtschaft".[1] Gleichzeitig ist er Gründer und Direktor des CAR - Center Automotive Research an der Universität Duisburg-Essen.
Citaat:
http://www.deraktionaer.de/aktie/tes...l-3-230520.htm
31.03.2016
...
35.000 Dollar soll der Heilsbringer für den Elektroautopionier kosten. Ein Auto, das der „Elektromobilität einen wichtigen Schub geben kann“, sagt Autoexperte Ferdinand Dudenhöffer vom CAR-Institut. „Tesla ist der einzige, der kundenorientiert entwickelt hat und Elektroautos und Schnellladesysteme mit vernünftigen Reichweiten und Ladezeiten in den Markt gebracht hat. Deshalb ist das Unternehmen so en vogue. Ob sich das für die Aktionäre langfristig auszahlt, weiß heute noch niemand. Aber Tesla ist deutlich weiter, als alle vor drei Jahren vermutet haben, sagt Ferdinand Dudenhöffer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2016 om 15:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 11:15   #475
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem eerder ligt bij Tesla fanboys die in hun gat gebeten zijn als niet iedereen staat te juichen als Elon Musk een scheet laat
Is zoals de Islam. De Muskie sekte Ach het is een yuppie die gewoon graag in de schijnwerpers loopt en vooral heel arrogant over komt. Waarschijnlijk wel slim of veel geluk gehad gezien zijn fortuin dat hij op welke manier dan ook verdient heeft. Zou hij ook in de Panama papers vermeld worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mij speelt gezondheid en milieu ook een rol. Een wagen die een paar duizend euro meer kost, maar veel schoner is, die koop ik.

Ik ben gelukkig niet de enigste. Maar om mensen zoals u over de streep te trekken moet de electrische wagen goedkoper en beter worden dan benzinewagens.

Er wordt aan gewerkt.
Hoop je over 100 jaar nog te leven? En heb je zoveel last van dat fijn stof? Een allergie of zo? Ik ben akkoord dat er uit fiscaal voordeel een elektrische wagen wordt gekocht. Maar kom nu niet zeggen dat al die ondernemers dat doen vanwege de gezondheid van hun medemensen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 11:35   #476
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel slim of veel geluk gehad gezien zijn fortuin dat hij op welke manier dan ook verdient heeft.
Ge moogt gerust zijn!

(maar persoonlijk zou ik - gezien die slimheid - eerder "verdiend" schrijven)
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 12:11   #477
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Natuurlijk en ik gun hem dat ook. Hij blijft in mijn ogen een van de meest arrogante zakken in de wereld. Maar soit hij heeft het maar
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 12:29   #478
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is zoals de Islam. De Muskie sekte Ach het is een yuppie die gewoon graag in de schijnwerpers loopt en vooral heel arrogant over komt. Waarschijnlijk wel slim of veel geluk gehad gezien zijn fortuin dat hij op welke manier dan ook verdient heeft. Zou hij ook in de Panama papers vermeld worden?

Hoop je over 100 jaar nog te leven? En heb je zoveel last van dat fijn stof? Een allergie of zo? Ik ben akkoord dat er uit fiscaal voordeel een elektrische wagen wordt gekocht. Maar kom nu niet zeggen dat al die ondernemers dat doen vanwege de gezondheid van hun medemensen
Niet alle ondernemers zijn boeren die hun bedrijf los van de maatschappelijke context zien.

Toevallig zijn het de meest succesvolle bedrijven die dat wel doen. Ze spelen in op maatschappelijke tendenzen en verdienen er geld aan.

Hier heb je ook meteen de reden waarom jij een kleine autozwendelaar blijft, die op regelmatige basis overkop gaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 12:45   #479
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier heb je ook meteen de reden waarom jij een kleine autozwendelaar blijft, die op regelmatige basis overkop gaat.
Gij gelooft al zijn getroll toch niet, hoop ik?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 13:28   #480
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Gij gelooft al zijn getroll toch niet, hoop ik?
Bartjeuh bij jouw Tesla al iets gezien van die software-update waar men kan zien hoeveel supercharger-laadpalen bezet/vrij zijn? Of tenminste die bepaalde Suc die je eventueel kan aansturen te bezet is en je een alternatief uitgerekend krijgt in je map ?

In deze update-link citeert men dat:
Citaat:
http://www.mobilegeeks.de/test/tesla-model-3/

Das Supercharger-Netz soll bis zur Auslieferung des Tesla Model 3 weiter ausgebaut werden, und zwar *basierend auf den Adressen* der Besteller. Sprich: Regionen, in denen viele Model 3 bestellt wurden, profitieren – andere Regionen haben erst einmal das Nachsehen. Ein Software-Update sorgt beizeiten dafür, dass das Fahrzeug den Verfügbarkeitsstatus (frei/besetzt) des nächsten Superchargers anzeigt.
Daarnaast zou/wordt -vooral voor het model 3- het superchargernetwerk gevoelig uitgebreid (quasi verdubbeld) en naast gekende criteria spelen nu ook de *adressen van de voorbestellingen van Model 3 een rol.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 april 2016 om 13:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be