Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2012, 12:22   #41
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
slechte relaties zijn vaak opvoedingsgebonden
in mijn ervaring is dat zo

kinderen uit gescheiden gezinnen grotere kans --> .... toekomst....


En tot voor kort was rekeningen en inkomens samengooien doodnormaal
nu is dat vreemd. Jonge mensen zijn graag individueel samen. Maar wie gekoppelde rekeningen heeft komt beter overeen op langere termijn. In onbewuste zin is economische koppeling een goed idee voor een koppel, zoals eno al aanwees.
A ja, ik snap je coleire

Ik zei dat bij economische onafhankelijkheid iedereen doet wat ie wil, en jij draait dat om

Ik weet er alles van, zoals ik eerder al zei.

Ik ben LA FEMME ROMPUE

Lees Simonne de Beauvoir

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 12:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 13:59   #42
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kinderen uit gebroken relaties hebben een grotere kans om later zowel op relationeel alswel financieel vlak te mislukken op volwassen leeftijd. Dat is geen suggestie maar een feit.

Dus inderdaad ouders moeten gvd hun verantwoordelijkheid nemen, ruzies bijleggen, en zorgen dat hun kinderen goed worden opgevoed. Dit allemaal boven hun eigen geluk.
En die kinderen mogen daarna ook niet aan hun eigen geluk denken, die van hen daarna ook niet, ... Wie wordt er dan nog gelukkig? Of is het toch traditie die voorrang krijgt op geluk?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:26   #43
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kinderen uit gebroken relaties hebben een grotere kans om later zowel op relationeel alswel financieel vlak te mislukken op volwassen leeftijd. Dat is geen suggestie maar een feit.

Dus inderdaad ouders moeten gvd hun verantwoordelijkheid nemen, ruzies bijleggen, en zorgen dat hun kinderen goed worden opgevoed. Dit allemaal boven hun eigen geluk.
U vindt dus dat iemand die een ongelukkig huwelijk beëindigt een mislukkeling is?
Iemand die weigert om zich heel haar leven als slavin te laten onderhouden door een vervelende zuiplap, moet dat maar laten gebeuren omdat ze anders "mislukt"?

Natuurlijk heeft men het met één inkomen minder breed dan met twee inkomens, maar ik kan je verzekeren dat de alleenstaande moeders die ik ken helemaal niet "mislukt" zijn. Voor velen was hun scheiding veeleer een succes: meer zelfvertrouwen, meer zelfwaarde (niet te onderschatten), meer zelfverantwoordelijkheid.... ik beperk me hier.

Weinigen kan ik zien als mislukkelingen. In feite ken ik enkel mannen die na hun scheiding "mislukt" zijn. Waarschijnlijk heeft die scheiding hun vrouwen èn hun kinderen net gered om niet mee ten onder te gaan.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 januari 2012 om 14:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:27   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kinderen uit gebroken relaties hebben een grotere kans om later zowel op relationeel alswel financieel vlak te mislukken op volwassen leeftijd. Dat is geen suggestie maar een feit.

Dus inderdaad ouders moeten gvd hun verantwoordelijkheid nemen, ruzies bijleggen, en zorgen dat hun kinderen goed worden opgevoed. Dit allemaal boven hun eigen geluk.
De werkelijke oorzaak van het vaker mislukken van die kinderen, zou wel eens te vinden kunnen zijn in de slechte gezinssituatie, vooraleer er gescheiden werd.
Sommige karakters passen niet bij mekaar, en sommige karakters passen bij niemand.

Enige mogelijkheid: vroeger scheiden. En leren scheiden. Niet vechtscheiden.

Oeps, de katholieken beginnen te bibberen.


Zeg en jouw zin:
Citaat:
Dus inderdaad ouders moeten gvd hun verantwoordelijkheid nemen, ruzies bijleggen, en zorgen dat hun kinderen goed worden opgevoed.
is ook wel een belijdenis van wereldvreemdheid hoor !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 januari 2012 om 14:30.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:30   #45
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De werkelijke oorzaak van het vaker mislukken van die kinderen, zou wel eens te vinden kunnen zijn in de slechte gezinssituatie, vooraleer er gescheiden werd.
Sommige karakters passen niet bij mekaar, en sommige karakters passen bij niemand.

Enige mogelijkheid: vroeger scheiden. En leren scheiden. Niet vechtscheiden.

Oeps, de katholieken beginnen te bibberen.
helemaal akkoord. Kinderen uit huwelijken die jaren "stand houden" omwille van de kinderen hebben een veel moeilijker beeld dan degenen die geleerd hebben zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:51   #46
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: The New Kingdom
Berichten: 821
Standaard

Ondertussen ben ik al reeds enkele jaren gehuwd. Bewust gekozen voor ééntje. Enkele weken na de geboorte heb ik mij laten steriliseren. Nog geen enkele seconde spijt gehad ik durf zelf te zeggen dat het met de jaren beter wordt. Het succes van een goede relatie is doe ook regelmatig eens je eigen ding, bedrijf de liefde regelmatig, respecteer elkaar en doe aan een goede taakverdeling. Wij zijn inmiddels al 15 jaar gehuwd. Noem mij maar gerust een conservatief maar al die samengestelde gezinnen ik heb er mijn twijfels over. Als kind moet het vaak een hel zijn om op te groeien in een samengesteld gezin. Laat mensen eens hun verantwoordelijkheidszin opnemen.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”

Laatst gewijzigd door Frost : 2 januari 2012 om 14:52.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:06   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Trouwen is al lang niet meer nodig:

http://www.vandaag.be/binnenland/868...-fors-toe.html



de meesten die ik ken bevallen eerst en huwen eventueel nadien.

Blijkbaar heten kinderen uit vorige huwelijken/relaties ondertussen "relatiegeschenken" ... iemand al gehoord?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 17:03   #48
Mam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Locatie: België
Berichten: 1.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
slechte relaties zijn vaak opvoedingsgebonden
in mijn ervaring is dat zo

kinderen uit gescheiden gezinnen grotere kans --> .... toekomst....
De oorzaak van slechte relaties is inderdaad de opvoeding. Het gaat hierbij om �*lle aspecten van de opvoeding, dus niet enkel of de ouders gescheiden waren, maar ook over de normen en waarden die het kind heeft mee gekregen.
Anders zou het toch kunnen dat een kind uit een normale relatie, zelf geen deftige relaties kan opbouwen omdat "het moraal" in de opvoeding verkeerd zat.
En met al die normvervaging tegenwoordig in de maatschappij, hou ik mijn hart al vast voor de gecreëerde "monsters" die, als losse projectielen, niet enkel zichzelf maar ook hun naasten raken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
En tot voor kort was rekeningen en inkomens samengooien doodnormaal
nu is dat vreemd. Jonge mensen zijn graag individueel samen. Maar wie gekoppelde rekeningen heeft komt beter overeen op langere termijn. In onbewuste zin is economische koppeling een goed idee voor een koppel, zoals eno al aanwees.
Een gekoppelde rekening is allemaal goed en wel zolang h�*j meer verdient dan mij. Ik moet toch niet de man in een relatie (met kinderen) zijn? Er natuurlijk natuurlijk ruimte voor uitzonderingen als tegenslag op het werk of gezondheid, etc... maar ik heb het over normale omstandigheden.

Laatst gewijzigd door Mam : 2 januari 2012 om 17:03.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 17:04   #49
Mam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Locatie: België
Berichten: 1.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
A ja, ik snap je coleire

Ik zei dat bij economische onafhankelijkheid iedereen doet wat ie wil, en jij draait dat om

Ik weet er alles van, zoals ik eerder al zei.

Ik ben LA FEMME ROMPUE

Lees Simonne de Beauvoir
Hé, dat boek heb ik in een vorig leven ook gekocht...

Maar jij bent toch geen vrouw?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:07   #50
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De oorzaak van slechte relaties is inderdaad de opvoeding. Het gaat hierbij om �*lle aspecten van de opvoeding, dus niet enkel of de ouders gescheiden waren, maar ook over de normen en waarden die het kind heeft mee gekregen.
Anders zou het toch kunnen dat een kind uit een normale relatie, zelf geen deftige relaties kan opbouwen omdat "het moraal" in de opvoeding verkeerd zat.
En met al die normvervaging tegenwoordig in de maatschappij, hou ik mijn hart al vast voor de gecreëerde "monsters" die, als losse projectielen, niet enkel zichzelf maar ook hun naasten raken.
in de generatie van mijn ouders was niemand gescheiden. Hoe komt het dan dat kinderen uit die generatie wel scheiden?
Als nu +60% scheidt, wil dat dan zeggen dat 60% uit een gescheiden ouders-gezin kwam? wel moeilijk als je weet dat vroeger amper gescheiden werd. Kregen ze dan allen de o zo slechte opvoeding?






Citaat:
Een gekoppelde rekening is allemaal goed en wel zolang h�*j meer verdient dan mij. Ik moet toch niet de man in een relatie (met kinderen) zijn? Er natuurlijk natuurlijk ruimte voor uitzonderingen als tegenslag op het werk of gezondheid, etc... maar ik heb het over normale omstandigheden.
dat is dan wel heel uitzuiperig: ik deel mijn man zijn bankrekening zolang hij meer heeft dan ik, ik deel niks van mijn rekening.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:15   #51
rogier van damme
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Mijn madam was zwanger toen we elkaar nog geen 10 maanden kenden. We zijn intussen 17 jaar samen, 4 kinderen en ondanks reuze-meningsverschillen hoop ik dat we samen oud gaan worden, want ik voel mij echt thuis bij haar (en ik denk zij bij mij ook). Ook al maken we soms wel ruzie.
Maar zoals hier iemand schreef: ze is mijn bezit niet en ik kan alleen maar hopen dat we samen blijven (maar na 17 jaar heb ik het gevoel op de goeie weg te zijn)
rogier van damme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:34   #52
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rogier van damme Bekijk bericht
Mijn madam was zwanger toen we elkaar nog geen 10 maanden kenden. We zijn intussen 17 jaar samen, 4 kinderen en ondanks reuze-meningsverschillen hoop ik dat we samen oud gaan worden, want ik voel mij echt thuis bij haar (en ik denk zij bij mij ook). Ook al maken we soms wel ruzie.
Maar zoals hier iemand schreef: ze is mijn bezit niet en ik kan alleen maar hopen dat we samen blijven (maar na 17 jaar heb ik het gevoel op de goeie weg te zijn)
Het is stil waar het nooit waait zegt het wijze spreekwoord. Zolang er liefde is en de ruzies niet constant over fundamentele dingen gaat of bijgelegd worden.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:41   #53
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik moet geen wijn
Bij mij moet het puur water zijn
Puur water ? Celibaat en sexuele onthouding dus ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:42   #54
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U vindt dus dat iemand die een ongelukkig huwelijk beëindigt een mislukkeling is?
Iemand die weigert om zich heel haar leven als slavin te laten onderhouden door een vervelende zuiplap, moet dat maar laten gebeuren omdat ze anders "mislukt"?

Natuurlijk heeft men het met één inkomen minder breed dan met twee inkomens, maar ik kan je verzekeren dat de alleenstaande moeders die ik ken helemaal niet "mislukt" zijn. Voor velen was hun scheiding veeleer een succes: meer zelfvertrouwen, meer zelfwaarde (niet te onderschatten), meer zelfverantwoordelijkheid.... ik beperk me hier.

Weinigen kan ik zien als mislukkelingen. In feite ken ik enkel mannen die na hun scheiding "mislukt" zijn. Waarschijnlijk heeft die scheiding hun vrouwen èn hun kinderen net gered om niet mee ten onder te gaan.
@Ik deel je goeddeels mening maar dan in een hoek waarvan hem niet verwacht, dunkt me. Betreft kinderen doen dochters het aanzienlijk beter uit gebroken gezinnen dan zonen, jongens moeten meer de klappen van de zweep leren kennen, oa zo nu en dan een corrigende tik, en dat kan een vader nu eenmaal beter dan een moeder. Gevolg veel jongens uit gebroken gezinnen voornamelijk door moeder opgevoed worden vrijpostig, kennen geen doorzettingsvermogen, etc, ofwel het worden slappelingen..

Voor mannen valt een scheiding vaak veel zwaarder dan vrouwen, nml het is gebruikelijk dat de kinderen naar de moeder gaan, en ook nog in het huis kan blijven wonen. Nu ken ik een geval van een man die een druiper heeft opgelopen van zijn vrouw (zonder gekheid). Hij voedt voornamelijk zijn dochter op, zijn vrouw is altijd semi overspannen omdat ze stress heeft van haar (eigen)bedrijf. Indien hij gaat scheiden (waar hij wel terechte redenen voor heeft mag je toch wel aannemen), dan kan hij zoals gebruikelijk het huis uit en de vrouw kan in het huis blijven wonen en voornamelijk voor de opvoeding van het kind zorgen (..), (tenminste dat is het meest gebruikelijke oordeel), dit terwijl er bloed zweet en tranen aan verbouwing van het huis in zit van de man. Betreft mogelijke scheiding; zijn dochter, die zal hij niet meer vaak zien. Hij heeft eieren gekozen, overigens voor zijn wat ?? gekozen en blijft bij zijn vrouw, jawel van wie hij dus een druiper heeft opgelopen. Maar heeft ergens wel gelijk, anders wordt hem alles ontnemen, en kan zich nog blauw aan alimentatie betalen. Ofwel vind je het gek dat zo'n man gaat mislukken, na wat hem allemaal afgenomen en overkomen is !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2012 om 22:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:42   #55
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Een gekoppelde rekening is allemaal goed en wel zolang h�*j meer verdient dan mij. Ik moet toch niet de man in een relatie (met kinderen) zijn? Er natuurlijk natuurlijk ruimte voor uitzonderingen als tegenslag op het werk of gezondheid, etc... maar ik heb het over normale omstandigheden.

amai zeg

Over geld wordt hier bijna nooit gesproken in termen van "het mijne" of "het uwe". Mijn ouders deden dat niet en haar ouders ook niet.
Tis ook nogal specifiek: ik ben zelfstandige zij is bediende. Inkomen is nogal variabel. Het is niet - uhum - "opportuun" om het allemaal strikt te scheiden. Ik kan daar over uitweiden maar komt er op neer dat ik geen belastingen betaal maar dat we wel terugkrijgen.
"Wij" doen gewoon wat "ons" het meest opbrengt. Dus woordenwisselinkskes omtrent geld gaan altijd over wat "wij" gaan doen.
Inkomen is ook niet alles. Eigendom veel meer. Is het huis 50-50, etc...
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 januari 2012 om 22:46.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:51   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Puur water ? Celibaat en sexuele onthouding dus ?

Heu, celibaat, die term gebruik ik niet

Citaat:
celibaat
het ongehuwd blijven van priesters, sinds het Eerste Vaticaans Concilie een voorschrift
Sexuele onthouding ook niet.

Ik heb nooit zuiverheid gezworen

Enkel op gebied van water....

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 22:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 22:57   #57
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Heu, celibaat, die term gebruik ik niet



Sexuele onthouding ook niet.

Ik heb nooit zuiverheid gezworen

Enkel op gebied van water....
Alleenwonende gelegenheidsneuker ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 23:00   #58
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Een gekoppelde rekening is allemaal goed en wel zolang h�*j meer verdient dan mij. Ik moet toch niet de man in een relatie (met kinderen) zijn? Er natuurlijk natuurlijk ruimte voor uitzonderingen als tegenslag op het werk of gezondheid, etc... maar ik heb het over normale omstandigheden.
LOL. Je probeert het tenminste al niet te verbergen, dat is dan toch ook al iets.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 23:00   #59
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje aan het doorslaan is?

men trouwt "omdat men het programma helse bruiden zo leuk vindt" (ik ken zo eentje, zes maanden huwelijk, ouders geruineerd, groots feest. (in omgekeerde volgorde) gelukkig geen kinderen.

ik ken ook: per ongeluk kindje gemaakt, nooit getrouwd, uiteen als het kind zes maanden is, co-ouderschap, kind wil broertje of zusje, terug bijeen, terug kindje in de maak, terug uiteen.

nog in mijn kennissenkring: vijf jaar samenwonend, getrouwd met groot duur feest, geen kind, uiteen na vijf maanden.

en dan komt de aap uit de mouw:

zij: twee kindjes, hij twee kindjes, samen nog twee kindjes.... dan week 1 bij mama 1, week twee bij papa 2, kindjes samen gewoon thuis. auto te klein voor zes, over en weer gerij met de feestdagen.

nog leuker: zij twee kindjes, + eentje dat niet van haar is maar wel van vorige ex (!!), hij: vier kindjes.... twee tieners en twee kleintjes. samen 7 dus.

nog in mijn kring: zij: drie kindjes (pubers), hij twee volwassen kinderen uit huwelijk 1, twee jonge kinderen uit huwelijk 2 (halfweesjes, continu thuis).

is dat de toekomst?
Ik constateer dat uw vriendenkring een zootje ongeregeld is.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 23:17   #60
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De werkelijke oorzaak van het vaker mislukken van die kinderen, zou wel eens te vinden kunnen zijn in de slechte gezinssituatie, vooraleer er gescheiden werd.
Sommige karakters passen niet bij mekaar, en sommige karakters passen bij niemand.
Volledig mee eens, maar de clue ligt hem in hoe een karakter wordt gevormd. Wellicht ben ik wat conservatief ingesteld, (ps hoewel ik 200 % atheist ben).Hierbij een voorbeeld; als een vrouw voor haar 16 al meerdere vriendjes gehad en het er ook mee heeft gedaan, dan zal dit haar karakter (blijvend) vormen, in dit geval niet goed dus voor een toekomstige robuuste relatie. Voor mannen heeft veel vriendinnen hebben op jonge leeftijd minder invloed op het karakter, maargoed dat betreft een mening.

However, nu die kerkelijke dwang is weggevallen, moet er toch iets voor in de plaats komen, wil het niet een grote chaos worden, want die richting gaan we in snelvaart naar toe.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2012 om 23:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be