Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2021, 07:07   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard Syrië is veilig genoeg om asielzoekers af te wijzen ...

Zweden is het met Denemarken eens dat delen van Syrië nu veilig genoeg zijn om asielzoekers af te wijzen.

Schweden stimmt mit Dänemark überein, dass Teile Syriens nun sicher genug sind, um Asylsuchende abzulehnen

Uit de teksten ...

Citaat:
In tegenstelling tot Denemarken repatrieert Zweden niet actief Syriërs die in het land een verblijfsvergunning hebben gekregen. De Zweden verlenen echter niet langer automatisch asiel aan degenen die afkomstig zijn uit een van de zeven Syrische provincies waar de situatie beter wordt geacht.
Volgens mijn bescheiden mening is Syrië niet het enige land dat veilig genoeg is om asielzoekers uit af te wijzen maar willen die wel met zen allen terug huiswaarts keren, dat zal de hamvraag zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 mei 2021 om 07:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 08:16   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

De EU voerde politiek tegen Assad en na de interventie van Rusland vluchtte veel jihadstrijders richting EU. Syrië is dus niet veilig voor hen.

De krapuleuzen duwden zich zelfs tot hier op de lijken van anderen die ze zelf veroorzaakten en de echte vluchtelingen worden onderschept door de Turkije deal om te doen alsof we weer van niets weten.
Ich habe das gewusst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 08:51   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De EU voerde politiek tegen Assad en na de interventie van Rusland vluchtte veel jihadstrijders richting EU. Syrië is dus niet veilig voor hen.

De krapuleuzen duwden zich zelfs tot hier op de lijken van anderen die ze zelf veroorzaakten en de echte vluchtelingen worden onderschept door de Turkije deal om te doen alsof we weer van niets weten.
Ich habe das gewusst.
Men heeft de krapuleuzen ook welgekomen geheten (en nog steeds) in de EU en nu zit men met de problemen?

Zelf gezocht??

Over het volgende daar zal meningsverschil over zijn denk ik:

'Mensen laten verdrinken is geen oplossing voor migratie'

Misschien zou het ook anders kunnen:

Eerste hulp/medicatie/eten geven en dan terugsturen waar zij vandaan komen varen/zwemmen zijn?

Lijkt mij de betere oplossing of klinkt dat voor sommigen te dramatisch in de oren, waarschijnlijk wel.

p.s.

Laten verdrinken of er op beginnen schieten is volgens sommigen ook een oplossing.

Misschien is men beter van al die organisaties die zich met migratie bezig houden en migranten blijven bepamperen (dat beeld van die hulpmedewerkster die de illegale asielzoeker tegen haar borst trok op TV staat mij nog steeds voor) de kop in te drukken uit te vegen?

IOM/FEDASIL en vele andere ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2021 om 09:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 09:11   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Men heeft de krapuleuzen ook welgekomen geheten (en nog steeds) in de EU en nu zit men met de problemen?

Zelf gezocht??

Over het volgende daar zal meningsverschil over zijn denk ik:

'Mensen laten verdrinken is geen oplossing voor migratie'

Misschien zou het ook anders kunnen:

Eerste hulp/medicatie/eten geven en dan terugsturen waar zij vandaan komen varen/zwemmen zijn?

Lijkt mij de betere oplossing of klinkt dat voor sommigen te dramatisch in de oren, waarschijnlijk wel.

p.s.

Laten verdrinken of er op beginnen schieten is volgens sommigen ook een oplossing.

Misschien is men beter van al die organisaties die zich met migratie bezig houden en migranten blijven bepamperen (dat beeld van die hulpmedewerkster die de illegale asielzoeker tegen haar borst trok op TV staat mij nog steeds voor) de kop in te drukken uit te vegen?

IOM/FEDASIL en vele andere ...

Deze generatie politici scripten zelfs onze journalen om zichzelf als de ultieme goeie te verkopen en stemmen te sprokkelen;
Wel dat ze het oplossen.
Afkopen en op een ander afduwen is leiderschap onwaardig.

Deze generatie politici kijken bv weg hoe grootmachten zich nog steeds verrijken op kinderslavernij. Westerse grootmachten he.
Ja als ze in landen waar nog slavernij is zorgen voor een eerlijke economie en stoppen met rebellen te bewapenen om agenda te voeren; dan was er ook vele minder migratie.

Men heeft deze ellende zelf veroorzaakt en beleid maakt het erger. Tijd deze migranten en vooral vluchtelingen een volwaardige thuis in de wijken van die politici te geven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 mei 2021 om 09:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2021, 10:22   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Deze generatie politici scripten zelfs onze journalen om zichzelf als de ultieme goeie te verkopen en stemmen te sprokkelen;
Wel dat ze het oplossen.
Afkopen en op een ander afduwen is leiderschap onwaardig.

Deze generatie politici kijken bv weg hoe grootmachten zich nog steeds verrijken op kinderslavernij. Westerse grootmachten he.
Ja als ze in landen waar nog slavernij is zorgen voor een eerlijke economie en stoppen met rebellen te bewapenen om agenda te voeren; dan was er ook vele minder migratie.

Men heeft deze ellende zelf veroorzaakt en beleid maakt het erger. Tijd deze migranten en vooral vluchtelingen een volwaardige thuis in de wijken van die politici te geven.
Men heeft de ellende inderdaad zelf veroorzaakt.

Politici verplichten om er minstens 5 in huis te halen, gaat niet goedkomen denk ik, ondanks ik al een sterk vermoeden heb dat er zijn die dat 'met enige graagte' zouden doen.

Investigation links Greek Coast Guard to illegal migrant pushbacks in the Mediterranean | DW News

Moeten wel héél dat migratie/illegalenprobleem zien als een door wie dan ook openlijke aanval op de EU?

Want daar is serieus gekweekt geweest in de landen waar die vandaan komen.

En dan heb je nog het volgende:

Citaat:
Het voorzitterschap van de Raad en het Europees Parlement bereikten een voorlopig akkoord over een ontwerprichtlijn met de voorwaarden voor toegang en verblijf van hoog?*gekwalificeerde niet-EU-burgers die in de EU komen wonen en werken.
BRON

Zou men niet beter die 400 agenten/militairen inzetten om het migranten/illegalen probleem met op te lossen dan op zoek te gaan naar 1 goed getrainde man?

On topic vervolg ...

Enquête: 71% van de Fransen zegt dat het land genoeg immigratie heeft gehad

71% is natuurlijk nog altijd géén 100%
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2021 om 10:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:22   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Men heeft de ellende inderdaad zelf veroorzaakt.

Politici verplichten om er minstens 5 in huis te halen, gaat niet goedkomen denk ik, ondanks ik al een sterk vermoeden heb dat er zijn die dat 'met enige graagte' zouden doen.

Investigation links Greek Coast Guard to illegal migrant pushbacks in the Mediterranean | DW News

Moeten wel héél dat migratie/illegalenprobleem zien als een door wie dan ook openlijke aanval op de EU?

Want daar is serieus gekweekt geweest in de landen waar die vandaan komen.

En dan heb je nog het volgende:



BRON

Zou men niet beter die 400 agenten/militairen inzetten om het migranten/illegalen probleem met op te lossen dan op zoek te gaan naar 1 goed getrainde man?

On topic vervolg ...

Enquête: 71% van de Fransen zegt dat het land genoeg immigratie heeft gehad

71% is natuurlijk nog altijd géén 100%
Als we politici aansprakelijk maken en kunnen vervolgen voor misdaden tegen de mensheid, zou hen dat wel tot voorzichtigheid dwingen.
Wie meeliep met Obama en de Arabische lente is verantwoordelijk (minstens medeplichtig) voor alle zooi in het midden oosten.
Landen die zich verrijken op taksen van bedrijven die grondstoffen op de rug van slavernij winnen, zijn medeplichtig.
Landen die andere regimes bewapende en alzo hongersnood veroorzaakte, zijn medeplichtig.
Landen die hun anti semitische aard verborgen onder humanitaire hulp en alzo terroristen hielp aanslagen te plegen tegen Israël, zijn medeplichtig.

De migrant en vluchteling zijn daar slachtoffer van. We hebben hopelijk meer gemeen met de slachtoffers dan de daders die deze via beleid tot een onwaardig bestaan herleiden.
De toekomst zal ons dit niet vergeven en polariseren op nabestaanden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be