Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2006, 14:48   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb je posting, in tegenstelling tot wat ik tegen Jehann beweerde, nu eens met verdubbelde aandacht gelezen, maar heb daarbij geen bijkomende inzichtenwinst geboekt.
't Is niet verboden om de inhoud van mijn posting te weerleggen. Enkel be- of veroordelen is natuurlijk simpeler. Daar hoef je geen inzichten voor te verwerven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 14:54   #62
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Adalpha : Het slachten van dieren is een heel andere discussie. Het komt me eigenlijk voor dat men hier naar de middeleeuwse toestand gaat waarin dieren voor de rechtbank moeten verschijnen en veroordeeld kunnen worden.
Met alle sympathie voor Gaia : ik stel toch voorrang te geven aan de mens
vooraleer zich in overdreven mate aan dierenrechten te wijden. Ik heb meer sympathie voor een organisatie die de armoede wil bestrijden, dan voor een organisatie dat de dieren beter wil laten behandelen dan de mensen.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 15:48   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nog geen reden voor Gaïa om hun kas pogen te spijzen op de kap van een kwiet die ze voor het gerecht sleepten.
Dat zou leiden tot een klikkersmaatschappij, waar je er belang bij hebt om anderen voor het gerecht te slepen:
  • vergeten de kanarie voeren: 15 € boet + 100 € voor Gaïa
  • hond geschopt: week bak + 250 € voor Gaïa
  • goudvissen beledigd: 15 dagen werkstraf + levenslang Michel Van Den Bossche voederen
Nou, die Gaia-tarieven "revolutionaire dierenliefhebbers-belasting" bepaal je dan wel maar even zelf
En hoeveel boete moeten we opleggen aan iemand die ons zo onterecht belastert???

Gaia beledigen = één keer gesodomiseerd worden door Michel...

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 15:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 17:35   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En hoeveel boete moeten we opleggen aan iemand die ons zo onterecht belastert???

Gaia beledigen = één keer gesodomiseerd worden door Michel...
Dan Michel last krijgen met zijn eigen clubke: 't schijnt dat ik een echt varken ben.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 17:37   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nou, die Gaia-tarieven "revolutionaire dierenliefhebbers-belasting" bepaal je dan wel maar even zelf
Uit hun reactie op het vonnis kon ik afleiden dat Gaïa ook graag de strafmaat had bepaald in de plaats van de rechter........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 11:20   #66
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uit hun reactie op het vonnis kon ik afleiden dat Gaïa ook graag de strafmaat had bepaald in de plaats van de rechter........
Ja, wie niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 16:16   #67
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dan Michel last krijgen met zijn eigen clubke: 't schijnt dat ik een echt varken ben.
Is dat zo? Ik wil Michel graag vervangen dan
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 16:54   #68
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Ach Michel...

Ooit beweerde hij dat Disney een deel van hun royalties op hun tekenfilmfiguurtjes zou moeten schenken aan dierenbewegingen. Dit om het onterecht gebruik van de portretrechten van dieren door het tekenen van eenden met gekke petjes en muizen met broeken, te vergoeden.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 17:11   #69
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ach Michel...

Ooit beweerde hij dat Disney een deel van hun royalties op hun tekenfilmfiguurtjes zou moeten schenken aan dierenbewegingen. Dit om het onterecht gebruik van de portretrechten van dieren door het tekenen van eenden met gekke petjes en muizen met broeken, te vergoeden.
Je meent het...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 19:12   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ach Michel...

Ooit beweerde hij dat Disney een deel van hun royalties op hun tekenfilmfiguurtjes zou moeten schenken aan dierenbewegingen. Dit om het onterecht gebruik van de portretrechten van dieren door het tekenen van eenden met gekke petjes en muizen met broeken, te vergoeden.
Wat een geldgeile, poenige freak!
Ik zal nog gelijk krijgen dat Gaïa's protest zo luid was omdat ze niet genoeg schadevergoeding kregen........
Die schlemielen zouden chetfertemme nog huishuur proberen te trekken van de wormen in hun gat!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 10:02   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ach we kennen hier maar een flauw afkooksel van het die-harde fanatieke dierenrechtenactivisme zoals dat in de Angelsaksissche contreien op een eeuwenoude traditie stoelt en met een lovenswaardige zelfonthechting hartstochtelijk beoefend wordt, vooral in de strijd tegen de onvoorstelbare wreedheden waaraan populaties dieren onderworpen worden in proeflaboratoria.
Zodra dat naar hier overwaait, gaan de dierenbeultjes en hun sycofanten nog wat andere oogjes opzetten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 12:46   #72
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die schlemielen zouden chetfertemme nog huishuur proberen te trekken van de wormen in hun gat!
'k Denk dat gij doodgraag fwa grah eet.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 15:13   #73
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zopas op het radio-journaal (15:00 16/02/2006) werd medegedeeld dat Gaïa zich verontwaardigd uitliet over de lichte straf die een 'hondeliefhebber' opliep, op het proces na aangifte van zijn liederlijk gedrag met 'des menschens besten vriend'.
Deze vereniging die op militante wijze het eco-fascistische gedachtengoed uitdraagt, vaak met meer respect voor dieren dan voor mensen, plaatst zich hiermee qua handelswijze op hetzelfde niveau als de veroordeelde VB-mandatarissen, die na hun uitspraak ons gerecht ook zwaar contesteerden en op de korrel namen.
Protest tegen een gerechtelijke actie, behoort uiteraard te kunnen waar er vrije meningsuiting heerst. Dat neemt echter niet weg dat ook Gaïas' mening zwaar mag bekritiseerd worden.

Waarom vind ik Gaïas protest in deze kwestie zo schandelijk, smakeloos en ongepast? Heel simpel:
Als er in heel deze zaak van bestialiteit één slachtoffer is, dan behoort dat toch de aangerande teef zelve te zijn? We kunnen uiteraard het beest niet vragen of ze van de actie genoot of er fysieke of geestelijke schade van opliep. De verbeeste caniche heeft ook geen bankrekening om morele schadevergoeding op te ontvangen, maar levenslang Chappi of César, zou al een fijne tegemoetkoming betekenen.
Stuurt Gaïa aan op een dergelijke faire genoegdoening van het slachtoffer? Bijlange niet, meneer den apotheker! Op de kap van het onmondige rechteloze slachtoffer probeert deze wansmakelijke organisatie schaamteloos haar eigen zakken te vullen om ons met Nieuwjaar nog wat harder te ergeren en onze feestdis te vergallen met hun zielige affiches tegen foie gras.
Hun protest tegen de luttele 1 €uro schadevergoeding die de hondeverkrachter opliep, sprak boekdelen. Achter de tralies had de onverlaat niet gemoeten, maar zijn have en goed verkopen om de opbrengst in de Gaïaanse strijdkas te storten, dat zou hen blijkbaar welgevallig geweest zijn.
Nog een stap verder en die groene griezels eisen schadeloosstelling van in het park verkrachte vrouwen, wegens molesteren van het malse gras.

Enfin, eens temeer blijkt de perfide, immorele geldhonger en de zucht naar gemakkelijk plat gewin op de kap van de dierenliefhebbers vanwege de groene extremisten.
Ik sta voor 100% achter Gaia [SIZE=1](zonder trema trouwens), [/SIZE][SIZE=2]ook in deze zaak! Ik heb niks dan respect voor deze organisatie die zich inzet voor de dierenrechten in onze maatschappij. Dat Gaia de "eigen zakken zou willen vullen" is ronduit belachelijk. Het is net de 'beestenidustrie' (veemarkten, e.d.) die de zakkenvullers zijn! Ik zal nooit vergeten hoe Michel VDB in elkaar werd geslagen door een bende wilde smeerlappen van "veeboeren".[/SIZE]

Mensen die geen respect hebben voor dieren kunnen ook geen respect hebben voor mensen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 09:38   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
[SIZE=2]Dat Gaia de "eigen zakken zou willen vullen" is ronduit belachelijk.
Hoe verklaar je dan hun verontwaardiging over de uitspraak? [/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]
Citaat:
[SIZE=2]Ik zal nooit vergeten hoe Michel VDB in elkaar werd geslagen door een bende wilde smeerlappen van "veeboeren".[/SIZE]
Ik zal nooit vergeten hoe GAïa de ordediensten onder dranghekkens vertrappelde.
[/SIZE]
Citaat:
Mensen die geen respect hebben voor dieren kunnen ook geen respect hebben voor mensen.
De pot op met uw respectclaim.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 09:46   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
'k Denk dat gij doodgraag fwa grah eet.
Van eend én van gans.
Op lauw gegrillde rozijnentoast.
Een flesje Jurançon erbij of Muscat de Rivesaltes of Monbazillac, of Sauternes of simpelweg champagne.

Op een biefstukje is dat ook niet mis. Maar dan geen zoete wijn erbij hee! Je moet het leed dat je aan druiven veroorzaakt een beetje verdelen.

En voor een sobere mens, die de kosten wat wil drukken: leg een schoongemaakte foie in een terrine, dek hem af met gehakt (liefst van dat ruige dat je in een Franse slagerij kunt kopen) Giet er een glaasje armagnac over, en daarna een pan gesmolten ganzevet.
In een matige oven boven een kom water laten garen tot het gehakt mooi bruin ziet. Laten afkoelen en in plakjes snijden en opdienen met ajuinconfituur (rood én wit) Een Orvalleke smaakt er hemelsch bij.

Slurpieslurpie.
Eat that Gayanen!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 februari 2006 om 09:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 16:34   #76
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik sta voor 100% achter Gaia [SIZE=1](zonder trema trouwens), [/SIZE][SIZE=2]ook in deze zaak! Ik heb niks dan respect voor deze organisatie die zich inzet voor de dierenrechten in onze maatschappij. Dat Gaia de "eigen zakken zou willen vullen" is ronduit belachelijk. Het is net de 'beestenidustrie' (veemarkten, e.d.) die de zakkenvullers zijn! Ik zal nooit vergeten hoe Michel VDB in elkaar werd geslagen door een bende wilde smeerlappen van "veeboeren".[/SIZE]

Mensen die geen respect hebben voor dieren kunnen ook geen respect hebben voor mensen.
Goed zo, Zeno.
Eno
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 17:04   #77
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
'k Denk dat gij doodgraag fwa grah eet.
Ik eet ook DOODgraag foie gras. Levend is die niet zo lekker.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2006, 17:51   #78
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

superstaaf:

Citaat:
Van eend én van gans.

Foie gras????

Je bedoelt van eend en van gras, zeker?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be