Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2006, 10:01   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd afbreken die handel. Als we er toch niets aan hebben waarom dan ook niet ? Als ze allemaal vertrekken met hun debiele stinkfabrieken en slavenateliers dan hebben we tenminste terug plaats om wat normale dingen te kunnen doen zoals lekker lui een boekje liggen lezen naast een watertje en neuken in het hoge gras 8)
In de rode paradijzen steken ze dergelijke 'mensen' in een verbeteringsgesticht, niettegenstaande ze goed weten dat die toch niet te veranderen zijn. Vandaar dat die verderfelijke profitariërs enkel in hun gedachten in het hoge gras kunnen neuken...

'Het' rode boekske mogen ze mss lezen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 februari 2006 om 10:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 10:16   #22
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
In Duitsland heeft men ook lang in de illusie geleefd dat hoge lonen en een hoge graad van sociale voorzieningen een geboorterecht was. Na 15 jaar achteruitgang en met een werklo0sheidspercentage van 12% zijn ze nu eindelijk zover dat ze hun verzorgingsstaat willen hervormen.

Hoge lonen en 100% jobzekerheid is fantastisch, maar het kan nu eenmaal niet. Je kunt als economie gewoonweg niet meer concurreren. Domme oogkleppenpolitiek.

goedkope slaven en 100% uitbuiting is misschien fantastisch voor de brave werkgevers, maar zulke slaven maken ze hier niet meer.
werkgevers moeten dat maar eens snappen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 10:41   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
In de rode paradijzen steken ze dergelijke 'mensen' in een verbeteringsgesticht, niettegenstaande ze goed weten dat die toch niet te veranderen zijn. Vandaar dat die verderfelijke profitariërs enkel in hun gedachten in het hoge gras kunnen neuken...

'Het' rode boekske mogen ze mss lezen...
de rode paradijzen staan en stonden ook vol stinkfabrieken en zijn ook eenzijdig op productie en industrialisatie gericht. Totaal naast de kwestie dus in deze. Staatskapitalisme-industrie is even verwerpelijk om niet te zeggen nog verwerpelijker als zg vrij kapitalisme-industrie
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 10:42   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
In Duitsland heeft men ook lang in de illusie geleefd dat hoge lonen en een hoge graad van sociale voorzieningen een geboorterecht was. Na 15 jaar achteruitgang en met een werklo0sheidspercentage van 12% zijn ze nu eindelijk zover dat ze hun verzorgingsstaat willen hervormen.

Hoge lonen en 100% jobzekerheid is fantastisch, maar het kan nu eenmaal niet. Je kunt als economie gewoonweg niet meer concurreren.[SIZE=3] Domme oogkleppenpolitiek[/SIZE].
domme we moeten [SIZE="3"]ten koste van alles[/SIZE] kunnen concurreren-politiek !

ten koste van alles ?

ten koste van kinderen, bejaarden, armen, onze eigen moeder zouden we verkopen ! ten koste van onze tijd, van onze vrijheid, van onze gezondheid, ons leven, de natuur, de toekomstige generaties, de waarheid, ten koste van onszelf ...

en dan durven zeggen dat de westerse cultuur superieur is
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 10:47.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 11:01   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
domme we moeten ten koste van alles kunnen concurreren-politiek !

ten koste van alles ?

ten koste van kinderen, bejaarden, armen, onze eigen moeder zouden we verkopen ! ten koste van onze tijd, van onze vrijheid, van onze gezondheid, ons leven, de natuur, de toekomstige generaties, de waarheid, ten koste van onszelf ...

en dan durven zeggen dat de westerse cultuur superieur is
Inderdaad, als de industrie hier wegtrekt zullen de kinderen, bejaarden, armen, en uw eigen moeder daar de eerste slachtoffers van zijn.
Het is niet het VWS dat ze verder te eten zal geven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 11:22   #26
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, als de industrie hier wegtrekt zullen de kinderen, bejaarden, armen, en uw eigen moeder daar de eerste slachtoffers van zijn.
Het is niet het VWS dat ze verder te eten zal geven.
de armen hebben om zeggen niets aan de industrie.

1. mogen ze er niet in werken wegens allerlei redenen.
2. hebben ze geen geld om de producten die er gemaakt worden te kopen.

bovendien kreperen ondanks dat u dat mss niet door hebt de armen nu ook al.

Wat u verder vergeet dat is dat armen - die wel overleefden door ontbering gehard zijn geworden.

Geloof me het zijn vooral de middeklassers die de peer zullen zijn indien hun slavenstallen verdwijnen en indien blijkt dat de regering hun centen voor hun pensioen opgesoupeerd heeft. Het zijn zij immers die van de productiemachine afhankelijk zijn. Vergelijk het met een vogeltje dat in gevangenschap opgroeide en dat je plots in de vrije natuur los laat. een vogeltje voor de kat dus
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 11:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 11:50   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de armen hebben om zeggen niets aan de industrie.

1. mogen ze er niet in werken wegens allerlei redenen.
2. hebben ze geen geld om de producten die er gemaakt worden te kopen.

bovendien kreperen ondanks dat u dat mss niet door hebt de armen nu ook al.

Wat u verder vergeet dat is dat armen - die wel overleefden door ontbering gehard zijn geworden.

Geloof me het zijn vooral de middeklassers die de peer zullen zijn indien hun slavenstallen verdwijnen en indien blijkt dat de regering hun centen voor hun pensioen opgesoupeerd heeft. Het zijn zij immers die van de productiemachine afhankelijk zijn. Vergelijk het met een vogeltje dat in gevangenschap opgroeide en dat je plots in de vrije natuur los laat. een vogeltje voor de kat dus
Wie betaald het leefgeld van de armen, hun opleiding, hun gezondheidszorg ?
Waar haalt ge uw computer, internet, uw gsm ?
Ik ken geen enkel derdewereldland dat een aanzuigeffect heeft op armen uit geïndustrialiseerde landen, omgekeerd echter...
Zelfs jij blijft als een wandluis zo dicht mogelijk bij de rijk gevulde tafel de kruimeltjes oppikken terwijl elders op de wereld uw natuurlijk erfdeel op u wacht om uw vier palen in de grond te kloppen
En zoals ge zelf toegeeft, het zal vooral uw moeder, de ouden en zieken zijn die daar het slachtoffer van worden.
Die loonslaven kunnen nog altijd de wegtrekkende industrie volgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:07   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie betaald het leefgeld van de armen, hun opleiding, hun gezondheidszorg ?
industrie veroorzaakt doordat het het natuurlijk erfdeel van velen inpikt ook armoede, de noodzaak aan opleiding en ook gezondheidsproblemen.
Citaat:
Waar haalt ge uw computer, internet, uw gsm ?
zijn idd kruimels die van tafel vallen en die ik recycleer teneinde ze opportunistisch als ik ben te gebruiken tegen het systeem dat die dingen ten koste van alles produceert. Indien dat systeem zou wegtrekken heb ik die dingen dus ook nie meer nodig om ze ertegen te kunnen gebruiken.
Citaat:
Ik ken geen enkel derdewereldland dat een aanzuigeffect heeft op armen uit geïndustrialiseerde landen, omgekeerd echter...
is nogal wiedes. De mensen zijn ginder ook hun grond kwijt en ipv hun eigen voedsel te kweken moeten ze nu koffie, tabak ea luxeproducten produceren voor de decadente westerling die te dom is om te begrijpen dat hij naast de prijs die hij betaald voor een pakje koffie ook betaald in de vorm van dat aanzuigeffect.

Citaat:
Zelfs jij blijft als een wandluis zo dicht mogelijk bij de rijk gevulde tafel de kruimeltjes oppikken terwijl elders op de wereld uw natuurlijk erfdeel op u wacht om uw vier palen in de grond te kloppen
ergens in een gat in de grond kruipen zoals osama bin laden heeft geen zin. het is erop of eronder. het kapitalisme moet kapot of alles is naar de kloten. geloof me ik zou niet liever doen dan het hier afbollen, doch burgerzin maant mij aan om op post te blijven
Citaat:
En zoals ge zelf toegeeft, het zal vooral uw moeder, de ouden en zieken zijn die daar het slachtoffer van worden.
die zijn slachtoffer van de industrialisatie en de illusie als zou economische groei oneindig zijn. Het zullen vooral diegenen zijn die afhankelijk zijn op ene of gene wijze van die industrie die de peer zijn. met mijn moeder valt dat anders nog mee hoor. En vergeet ook niet dat wat ik schrijf ook de bedoeling heeft om de aankomende miserie die je in je glazen bol ziet te vermijden. Maar of er geluisterd zal worden is natuurlijk de vraag.
Citaat:
Die loonslaven kunnen nog altijd de wegtrekkende industrie volgen
ja idd, mss op schepen aan kettingen zoals met de afrikaanse slaven van destijds
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 12:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:17   #29
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Terug naar de oertijd?

Geen water,elektriciteit, medische verzorging,georganiseerde voedselproductie,brandstof,bouwmaterialen.....

Want dat zijn allemaal resultaten van investeerders en loonslaafjes.

Een paar aartsluieriken hier willen verder blijven bloedzuigen.

Er zal wel minder bloed ter beschikking zijn in de toekomst.

En eigenlijk vind ik dat goed.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:19   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
industrie veroorzaakt doordat het het natuurlijk erfdeel van velen inpikt ook armoede, de noodzaak aan opleiding en ook gezondheidsproblemen.zijn idd kruimels die van tafel vallen en die ik recycleer teneinde ze opportunistisch als ik ben te gebruiken tegen het systeem dat die dingen ten koste van alles produceert. Indien dat systeem zou wegtrekken heb ik die dingen dus ook nie meer nodig om ze ertegen te kunnen gebruiken.is nogal wiedes. De mensen zijn ginder ook hun grond kwijt en ipv hun eigen voedsel te kweken moeten ze nu koffie, tabak ea luxeproducten produceren voor de decadente westerling die te dom is om te begrijpen dat hij naast de prijs die hij betaald voor een pakje koffie ook betaald in de vorm van dat aanzuigeffect.

ergens in een gat in de grond kruipen zoals osama bin laden heeft geen zin. het is erop of eronder. het kapitalisme moet kapot of alles is naar de kloten. geloof me ik zou niet liever doen dan het hier afbollen, doch burgerzin maant mij aan om op post te blijven die zijn slachtoffer van de industrialisatie en de illusie als zou economische groei oneindig zijn. Het zullen vooral diegenen zijn die afhankelijk zijn op ene of gene wijze van die industrie die de peer zijn. met mijn moeder valt dat anders nog mee hoor. En vergeet ook niet dat wat ik schrijf ook de bedoeling heeft om de aankomende miserie die je in je glazen bol ziet te vermijden. Maar of er geluisterd zal worden is natuurlijk de vraag.ja idd, mss op schepen aan kettingen zoals met de afrikaanse slaven van destijds
Waarschijnlijk zullen die 3 andere leden van het VWS kortelings wel ingrijpen en iemand van zijn troon stoten, omdat ze beseffen dat dergelijke prietpraat de echte (kans)armen (dus niet de profitariërs) enorm veel schade berokkenen...

In het beste geval kan hij dan nog als hofnar optreden...

Als hij
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:22   #31
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
domme we moeten [SIZE=3]ten koste van alles[/SIZE] kunnen concurreren-politiek !

ten koste van alles ?

ten koste van kinderen, bejaarden, armen, onze eigen moeder zouden we verkopen ! ten koste van onze tijd, van onze vrijheid, van onze gezondheid, ons leven, de natuur, de toekomstige generaties, de waarheid, ten koste van onszelf ...

en dan durven zeggen dat de westerse cultuur superieur is
Als ge niet wilt concurreren, dan moet ge accepteren dat er geen geld wordt verdiend. Dat gaat pas echt ten koste van arme bejaarden etc.

Iedereen die meent dat andere culturen beter voor hun armen zorgen, die raad ik aan eens op reis te gaan en eens in die andere culturen te gaan kijken. Ik heb daar genoeg van gezien om te beseffen dat ONZE armen beter af zijn dan de armen in andere culturen. Dus in dat opzicht is Europa zeker superieur.

Als ge meent dat ge het leefgeld voor de armen kunt verdienen zonder te concurreren, dan leeft ge in een gigantische illusie. Ontwaakt, linkse dromers !

Laatst gewijzigd door oeps : 22 februari 2006 om 12:23.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:25   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
industrie veroorzaakt doordat het het natuurlijk erfdeel van velen inpikt ook armoede, de noodzaak aan opleiding en ook
Onzin, de mensen verlieten hun natuurlijk erfdeel om naar de steden te trekken waar ze het daar beter hadden dank zij de industrie.
Dat de industrie steeds moest uitbreiden komt omdat door de betere leefomstandigheden de bevolking kon aangroeien wegen het wegvallen van de natuurlijke selectie.
Citaat:
gezondheidsproblemen.zijn idd kruimels die van tafel vallen en die ik recycleer teneinde ze opportunistisch als ik ben te gebruiken tegen het systeem dat die dingen ten koste van alles produceert. Indien dat systeem zou wegtrekken heb ik die dingen dus ook nie meer nodig om ze ertegen te kunnen gebruiken.is nogal wiedes. De mensen zijn ginder ook hun grond kwijt en ipv hun eigen voedsel te kweken moeten ze nu koffie, tabak ea luxeproducten produceren voor de decadente westerling die te dom is om te begrijpen dat hij naast de prijs die hij betaald voor een pakje koffie ook betaald in de vorm van dat aanzuigeffect.
ergens in een gat in de grond kruipen zoals osama bin laden heeft geen zin. het is erop of eronder. het kapitalisme moet kapot of alles is naar de kloten. geloof me ik zou niet liever doen dan het hier afbollen, doch burgerzin maant mij aan om op post te blijven die zijn slachtoffer van de industrialisatie en de illusie als zou economische groei oneindig zijn. Het zullen vooral diegenen zijn die afhankelijk zijn op ene of gene wijze van die industrie die de peer zijn. met mijn moeder valt dat anders nog mee hoor. En vergeet ook niet dat wat ik schrijf ook de bedoeling heeft om de aankomende miserie die je in je glazen bol ziet te vermijden. Maar of er geluisterd zal worden is natuurlijk de vraag.ja idd, mss op schepen aan kettingen zoals met de afrikaanse slaven van destijds
Is mij geen reactie waard.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:32   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Als ge niet wilt concurreren, dan moet ge accepteren dat er geen geld wordt verdiend. Dat gaat pas echt ten koste van arme bejaarden etc.

Iedereen die meent dat andere culturen beter voor hun armen zorgen, die raad ik aan eens op reis te gaan en eens in die andere culturen te gaan kijken. Ik heb daar genoeg van gezien om te beseffen dat ONZE armen beter af zijn dan de armen in andere culturen. Dus in dat opzicht is Europa zeker superieur.

Als ge meent dat ge het leefgeld voor de armen kunt verdienen zonder te concurreren, dan leeft ge in een gigantische illusie. Ontwaakt, linkse dromers !
Heeft hij al gedaan.
Hij leefde enkele maanden als bedelmonnik in India.
Dat de meeste aalmoezen die ze kregen afkomstig waren van stinkend rijke toeristen stoorde hem niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:38   #34
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Onzin, de mensen verlieten hun natuurlijk erfdeel om naar de steden te trekken waar ze het daar beter hadden dank zij de industrie.
Dat de industrie steeds moest uitbreiden komt omdat door de betere leefomstandigheden de bevolking kon aangroeien wegen het wegvallen van de natuurlijke selectie.
fout de mensen hun natuurlijk erfdeel werd hen afgepakt en vervolgens werden ze als werkvee naar de steden en industrie gedreven.
Citaat:
Is mij geen reactie waard.
ik dacht dat je het nooit ging zeggen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:44   #35
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft hij al gedaan.
Hij leefde enkele maanden als bedelmonnik in India.
Dat de meeste aalmoezen die ze kregen afkomstig waren van stinkend rijke toeristen stoorde hem niet.
Het linkse ideaal : de armen leven van aalmoezen en moeten bedelen bij rijke toeristen. Inderdaad veel beter dan de Europese verzorgingsstaat.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:52   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Het linkse ideaal : de armen leven van aalmoezen en moeten bedelen bij rijke toeristen. Inderdaad veel beter dan de Europese verzorgingsstaat.
Noem het werken in de toeristische sector voor toeristen die de industriële kerkhoven komen bezichtigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:58   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Als ge niet wilt concurreren, dan moet ge accepteren dat er geen geld wordt verdiend. Dat gaat pas echt ten koste van arme bejaarden etc.

Iedereen die meent dat andere culturen beter voor hun armen zorgen, die raad ik aan eens op reis te gaan en eens in die andere culturen te gaan kijken. Ik heb daar genoeg van gezien om te beseffen dat ONZE armen beter af zijn dan de armen in andere culturen. Dus in dat opzicht is Europa zeker superieur.

Als ge meent dat ge het leefgeld voor de armen kunt verdienen zonder te concurreren, dan leeft ge in een gigantische illusie. Ontwaakt, linkse dromers !
1. geld kan ik niet eten.
2. wereldwijde armoede wordt vanuit het westen georganiseerd.

de oplossing is dus niet loonmatiging en inperking van de sociale zekerheid en zodoende hier ook nog wat meer armoede gaan organiseren maar wel gewoon stoppen met armoede in het zuiden te organiseren, syndicaten en de sociale strijd aldaar ondersteunen, stoppen met koffie drinken ( is trouwens ongezond ) enz.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2006 om 13:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 15:09   #38
oeps
Schepen
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
1. geld kan ik niet eten.
2. wereldwijde armoede wordt vanuit het westen georganiseerd.

de oplossing is dus niet loonmatiging en inperking van de sociale zekerheid en zodoende hier ook nog wat meer armoede gaan organiseren maar wel gewoon stoppen met armoede in het zuiden te organiseren, syndicaten en de sociale strijd aldaar ondersteunen, stoppen met koffie drinken ( is trouwens ongezond ) enz.
Nou ik denk toch niet dat het oplossen van de armoede in het zuiden onze slechte concurrentiepositie oplost. Als de Afrikanen geld zouden hebben is China nog steeds goedkoper dan wij, en verkopen wij nog steeds niets meer. Dat kan alleen als wij producten of services leveren die concurrerend zijn.

En dat je geld niet kunt eten is niet echt een relevante opmerking. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat een hongerige Noord-Koreaan met genoeg geld zijn honger in no-time gestild zal hebben. Hij weet namelijk wel dat je met geld eten kunt kopen.

Sociale zekerheid legt kosten op arbeid, en vermindert daarmee de concurrentiekracht van arbeidsintensieve bedrijven. Een te groot gegroeide sociale zekerheid wordt daarmee slachtoffer van het eigen succes : prima beschermde arbeiders zonder werk die geen welvaart voor anderen meer creeren.
De Europese economische ontwikkeling laat zien dat onze sociale zekerheid tever is doorgeschoten : Duitsland, Frankrijk, Italie hebben sterke syndicaten die de werkers goed bedienen. Jammer alleen dat er steeds minder welvaart wordt gecreerd om die bescherming te betalen. De syndicaten bijten dus in eigen staart. Eigenlijk komt het vanzelf wel goed, de wal keert gewoon het schip, zie Duitsland !
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 20:04   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De markt is zichzelf aan het regulariseren, de rangen worden gesloten en de contracten worden NU ondertekend!
Zeg maar stilletjes bye tegen je dure baan allemaal!
En de politiek staat er bij en kijkt er naar net als de vakbonden en net zoals onze vriend DeKoster die ook nog zijn bokes met choco met kroetjes moet leren eten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 20:08   #40
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De markt is zichzelf aan het regulariseren, de rangen worden gesloten en de contracten worden NU ondertekend!
Zeg maar stilletjes bye tegen je dure baan allemaal!
En de politiek staat er bij en kijkt er naar net als de vakbonden en net zoals onze vriend DeKoster die ook nog zijn bokes met choco met kroetjes moet leren eten.
Eens zullen de linksen wakker worden, maar, zoals steeds, te laat...
En wie zal bij hun de fout krijgen? Juist, de Mambo's van deze wereld...

Enkel de spitsmuizen zullen er kunnen uitmuizen...
En wie blijft er achter? Juist.. de luizen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 februari 2006 om 20:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be