Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2020, 15:02   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Chiche.
Gij wel ja.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:04   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gij wel ja.
Kijk, wat ik wil zeggen is dat dat een systeem is dat weeral niet gaat werken, en enorm veel extra ambras gaat veroorzaken. Het is zo klaar als pompwater dat dat niet anders kan dan misbruikt worden. Wie bedenkt nu zoiets ?

Ik heb het niet over die 70% van de burgers die het spel zullen spelen. Ik heb het over die 30% die daar natuurlijk op allerlei manieren misbruik gaan van maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 mei 2020 om 15:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:08   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Meer dan je melden dat je 14 dagen in thuisquarantaine moet blijven zal dat niet zijn.

Dat is inderdaad een kort gesprek.
Ja maar. Daar zeg je zoiets. Als je zo'n telefoontje krijgt, en als ik het citaat lees dan is dat reëel, dan moeten die twee weken quarantaine toch op een of andere manier worden opgevolgd, om niet te zeggen gecontroleerd. Dus, waar blijft het bewaren van de privacy dan ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:10   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja maar. Daar zeg je zoiets. Als je zo'n telefoontje krijgt, en als ik het citaat lees dan is dat reëel, dan moeten die twee weken quarantaine toch op een of andere manier worden opgevolgd, om niet te zeggen gecontroleerd. Dus, waar blijft het bewaren van de privacy dan ?
Als je dus geen zin hebt om in quarantaine te gaan, moet je alle nummers die in de krant staan zijnde corona callers, blokkeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:13   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, wat ik wil zeggen is dat dat een systeem is dat weeral niet gaat werken, en enorm veel extra ambras gaat veroorzaken. Het is zo klaar als pompwater dat dat niet anders kan dan misbruikt worden. Wie bedenkt nu zoiets ?

Ik heb het niet over die 70% van de burgers die het spel zullen spelen. Ik heb het over die 30% die daar natuurlijk op allerlei manieren misbruik gaan van maken.
Je hebt weinig vertrouwen in uw medemense Patrick.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:14   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt weinig vertrouwen in uw medemense Patrick.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:20   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb het niet over die 70% van de burgers die het spel zullen spelen. Ik heb het over die 30% die daar natuurlijk op allerlei manieren misbruik gaan van maken.
70% klinkt nogal optimistisch.
En dan nog. Vind je dat die eventuele 30% die om principiële redenen niet willen meedoen aan het contactopsporing misbruik maken ?

Ik vind het al erg dat het systeem zou bestaan. De woordvoerders hebben de mond vol over privacy, maar er is niemand die kan garanderen dat de gegevens, of weigering om mee te werken, niet in uw electronisch medisch dossier bij e-Health geraken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:22   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En dan nog. Vind je dat die eventuele 30% die om principiële redenen niet willen meedoen aan het contactopsporing misbruik maken ?
Ik bedoelde eerder "zich uitgeven als contact opspoorder", of willekeurige mensen opbellen om te zeggen dat ze in quarantaine moeten blijven of zo ;

of, indien men uw contacten vraagt, willekeurige namen opgeven en dergelijke.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:26   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het al erg dat het systeem zou bestaan. De woordvoerders hebben de mond vol over privacy, maar er is niemand die kan garanderen dat de gegevens, of weigering om mee te werken, niet in uw electronisch medisch dossier bij e-Health geraken.
Er is een beperkt, maar vrij goed systeem in de maak door Apple en Google, dat op puur vrijwillige basis werkt, en totaal anoniem is. Het enige wat nodig is, is een centrale server (die moet niet eens nationaal zijn) waar een besmette die dat wil kenbaar maken aan zijn contacten, zijn random sleutels die hij uitgedeeld heeft via bluetooth, aan oplaadt.

Mensen die dat dan willen, kunnen nagaan of ze zo een sleutel ontvangen hebben op die server. Indien wel, dan zijn ze mogelijk besmet.

Dat is volledig vrijwillig en anoniem. Maar ja, daar kan dan ook geen enkel element van dwang bij zijn. Er is ook geen mogelijkheid van misbruik: ge kunt niemand die sleutels opsolferen. Ge moet geen namen noemen. Zij weten niet wie gij zijt.

Ja, de enige mop die ge kunt uithalen is om elke dag al uw sleutels op te laden en te beweren dat gij positief zijt, dat wel. Dan gaan wat meer mensen zich laten testen. Het punt is natuurlijk dat als ge dat spelleke 20 keer speelt als lolbroek, uw dagelijkse contacten dat in de smiezen gaan hebben natuurlijk.

Als al uw collega's 20 keer op een rij "prijs hebben" dan zal het niet ver zoeken zijn he...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:27   #50
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Nog zo'n vraag: wat gaan ze doen met mensen die al eens besmet zijn geweest maar nooit in het ziekenhuis werden opgenomen? En wat met mensen die besmet zijn geweest maar geen symptomen vertoonden? Allemaal in verplichte quarantaine, willen of niet?

Dit gaat nogal wat geven hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:29   #51
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit draait sowieso uit op een fiasco, onze overheid kan zoiets gewoon niet organiseren en dit virus verspreid zich zodanig snel dat zoiets op deze manier niet bij te houden is.
idd en de mensen moeten dan nog willen antwoorden
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:32   #52
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja maar. Daar zeg je zoiets. Als je zo'n telefoontje krijgt, en als ik het citaat lees dan is dat reëel, dan moeten die twee weken quarantaine toch op een of andere manier worden opgevolgd, om niet te zeggen gecontroleerd. Dus, waar blijft het bewaren van de privacy dan ?
Welke privacy heb je het precies over ?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200505_04946640

Citaat:
De politie kan patiënten die zich niets aantrekken van een verplichte zelf-isolatie, naar het ziekenhuis brengen en bewaken.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:37   #53
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke privacy heb je het precies over ?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200505_04946640
De politie kan patiënten die zich niets aantrekken van een verplichte zelf-isolatie, naar het ziekenhuis brengen en bewaken.
Me dunkt dat kan handig gecombineerd worden met een alcoholtest. En zo kan men de achterstand, die men opgelopen heeft door het Covid-19 gebeuren inlopen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:45   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
70% klinkt nogal optimistisch.
En dan nog. Vind je dat die eventuele 30% die om principiële redenen niet willen meedoen aan het contactopsporing misbruik maken ?

Ik vind het al erg dat het systeem zou bestaan. De woordvoerders hebben de mond vol over privacy, maar er is niemand die kan garanderen dat de gegevens, of weigering om mee te werken, niet in uw electronisch medisch dossier bij e-Health geraken.
Maar enfin zeg heggen jullie dan zo’n slecht gedacht van uw medemensen? Meer dan 30% zouden bedriegers en misdadigers zijn?

Het voornaamste probleem dat ik zie is dat de mensen die telefonische bevraging niet gaan vertrouwen. Daarom zou ik altijd eerst de huisdokter de bevraagde laten verwittigen dat er zo’n telefoontje aankomt, eventueel op afgesproken dag en uur.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:49   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin zeg heggen jullie dan zo’n slecht gedacht van uw medemensen? Meer dan 30% zouden bedriegers en misdadigers zijn?
Meer dan 30% zal niet akkoord zijn met de manier van doen. Dat gaat toch niet op dat het volstaat dat gelijk wie U ambras kan aandoen door U te vernoemen he. Denk jij dat minder dan 30% van de bevolking niet overhoop ligt met minstens een andere mens in zijn buurt ? Een ex ? Een rivaal ?

Denkt gij echt dat er geen 30% van de mensen zijn die het eens plezant zouden vinden om de kans te krijgen iemand eens te ambeteren ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 15:53   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Meer dan 30% zal niet akkoord zijn met de manier van doen. Dat gaat toch niet op dat het volstaat dat gelijk wie U ambras kan aandoen door U te vernoemen he. Denk jij dat minder dan 30% van de bevolking niet overhoop ligt met minstens een andere mens in zijn buurt ? Een ex ? Een rivaal ?

Denkt gij echt dat er geen 30% van de mensen zijn die het eens plezant zouden vinden om de kans te krijgen iemand eens te ambeteren ?
En hoe zouden ze dat doen? Uw naam valselijk opgeven? En wat dan? Dan krijgt ge een gratis Covid test.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 16:03   #57
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En hoe zouden ze dat doen? Uw naam valselijk opgeven? En wat dan? Dan krijgt ge een gratis Covid test.
Dat van die test is nieuw voor mij.

Bron ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 16:19   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat van die test is nieuw voor mij.

Bron ?
Dat is het ergste dat u kan overkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 16:21   #59
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin zeg heggen jullie dan zo’n slecht gedacht van uw medemensen? Meer dan 30% zouden bedriegers en misdadigers zijn?
Wat is daar zo vreemd aan? Als iemand besmet geraakt, is er een zeer grote kans dat dat is omdat hij de regels niet gevolgd heeft.

Zwartwerkers, drugdealers, illegalen, hoeren en hoerenlopers, daarvan moet ge toch niet verwachten dat ze U nuttige informatie gaan geven?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2020, 16:24   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat is daar zo vreemd aan? Als iemand besmet geraakt, is er een zeer grote kans dat dat is omdat hij de regels niet gevolgd heeft.

Zwartwerkers, drugdealers, illegalen, hoeren en hoerenlopers, daarvan moet ge toch niet verwachten dat ze U nuttige informatie gaan geven?
En dat is meer dan 30% van onze bevolking?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be