Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2017, 08:57   #961
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jan is bezig aan de "vasten". Veertig dagen geen politics.be
Doet hij elk jaar trouwens.
Arme kindjes in zijn klas dan. Niet te benijden, die boelekes.
Gedurende veertig dagen de geestesgesteldheid van een vrouw met haar vodden. Miljaar!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 22:32   #962
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn vrouw heeft een universitaire titel van een niveau dat weinigen op dit forum hebben en hoge opbrengsten en inkomen van vastgoed. Zij heeft die smeerlapperij niet nodig. Uw crapuleuze insinuaties zijn totaal misplaatst.

Uw vriend daarentegen die graag de moralist speelde is gepakt voor fabricatie en traffic van drugs. Al uw verhalen om dat te verbloemen zijn lachwekkend.
Nogmaals, uw vrouw en ook uw kapitaal interesseren me niet. Zolang ze niet minderjarig is want dat is pedofilie. Misschien valt ze wel op oude venten, en heeft het niets met geld te zien, of misschien valt ze op uw gouden hart (maar dat laatste zou me nog het meest van al verbazen).

Nee, hij is "gepakt" voor drugsproductie in zijn huis, niemand die beweert dat hij zelf ooit geproduceerd of gedeald heeft, of er iets aan verdiende.
Ik heb hier heel concrete bewijzen gegeven dat de meerderheid van de procureurs in BoliviË erg corrupt zijn, en zelfs het Boliviaanse parlement kwam tot die conclusie. Dat zijn geen verhalen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 22:47   #963
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zomaar een wild idee.
Bel in naam van de aanklager naar de griffier en zeg dat hij meteen een bevel tot vrijlating naar de gevangenis moet faxen en dat je de rest van de dag absoluut niet mag gestoord worden.

Met wat geluk?
Met m'n typisch Boliviaans accent bedoelt U?
Nee, ik blijf erbij dat hij zich best op een alternatieve manier laat vrijlaten. "On bail" bestaat in de VS ook. In Bolivië is het net iets minder officieel maar goed.
Johan probeert echter de strijd aan de gaan met corrupte elementen, en hoopt dat het hooggerechtshof recht door zee is. Ik hoop het voor hem, en als hij daarin slaagt zou dat fantastisch zijn, maar wel een risico.
Zowiezo, moest het verkeerd lopen, is deze zaak nog niet gedaan, dan moet er druk uitgeoefend worden op de Belgische overheid. Ik ben nu vrij druk bezig dus kan hem niet veel helpen in dit stadium. MAar moest dit een zaak van lange duur worden kunnen we het niet zo laten. Overigens gaat dit niet alleen over Johan, ook over welke hulp die Belgen in het buitenland kunnen krijgen van de Belgische overheid. Nu de wereld steeds internationaler wordt is dit geen detail. En natuurlijk over corruptie bij justitie, een wereldwijd probleem waar meer aandacht voor moet komen. Zie de reportage van Vranckx bvb. .



Hebt U de reportage gezien op Vranckx over de Haïtiaanse gevangenis? Wel, met rechtvaardigheid heeft dit niets te zien, wel alles met inefficiëntie en corruptie. Wel dat is zo in de meeste Latijns-Amerikaanse en derde wereld landen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 22:57   #964
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gip, laat je niet zo opjagen. Waarom? ...zeker niet door iemand die zelf postte dat hij zijn zwarte dame regelmatig wat op d'r gezicht sloeg, om respect af te dwingen, uiteraard.
Live and let die!, zoals Ceaucescu toen. Bon débarras...
Uit zelfverdediging heb ik er toen ook bijgeschreven. Al eens een "zwarte dame" in actie bezig gezien? https://www.youtube.com/watch?v=muTVJao_qio

In het roemenië van Ceausescu gebeurden zulke zaken niet. Daarom en om veel andere redenen hebben de meeste Roemenen er heimwee naar.
The most incredible result was registered in a July 2010 IRES (Romanian Institute for Evaluation and Strategy) poll, according to which 41% of the respondents would have voted for Ceausescu, had he run for the position of president. And 63% of the survey participants said their life was better during communism, while only 23% attested that their life was worse then.
http://www.balkanalysis.com/romania/...for-communism/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 23:04   #965
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, er zijn hier enkele "moralisten" die de les willen spellen maar die zelf in realiteit een totaal ander leven leiden. Ik geef toe dat ik daarom niet een zekere pret kon onderdrukken toen één van die moralisten, JB, in de bak belande voor drugs.

Touchant hoe zijn "collega's" hem met leugens willen goedpraten en zelfs een heldenrol toekennen. Walgelijk.
Ik ben zelf geen moralist, ieder doet wat hij wil, maar ik geloof wel in een rechtvaardigere wereld.

Welke leugens? Dat de Boliviaanse justitie corrupt is?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 23:12   #966
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jan is bezig aan de "vasten". Veertig dagen geen politics.be
Doet hij elk jaar trouwens.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 00:07   #967
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Met m'n typisch Boliviaans accent bedoelt U?
Nee, ik blijf erbij dat hij zich best op een alternatieve manier laat vrijlaten. "On bail" bestaat in de VS ook. In Bolivië is het net iets minder officieel maar goed.
Johan probeert echter de strijd aan de gaan met corrupte elementen, en hoopt dat het hooggerechtshof recht door zee is. Ik hoop het voor hem, en als hij daarin slaagt zou dat fantastisch zijn, maar wel een risico.
Zowiezo, moest het verkeerd lopen, is deze zaak nog niet gedaan, dan moet er druk uitgeoefend worden op de Belgische overheid. Ik ben nu vrij druk bezig dus kan hem niet veel helpen in dit stadium. MAar moest dit een zaak van lange duur worden kunnen we het niet zo laten. Overigens gaat dit niet alleen over Johan, ook over welke hulp die Belgen in het buitenland kunnen krijgen van de Belgische overheid. Nu de wereld steeds internationaler wordt is dit geen detail. En natuurlijk over corruptie bij justitie, een wereldwijd probleem waar meer aandacht voor moet komen. Zie de reportage van Vranckx bvb. .



Hebt U de reportage gezien op Vranckx over de Haïtiaanse gevangenis? Wel, met rechtvaardigheid heeft dit niets te zien, wel alles met inefficiëntie en corruptie. Wel dat is zo in de meeste Latijns-Amerikaanse en derde wereld landen.
Nooit corruptie of onrelmatigheden aanklagen als je zelf in hun handen zit.
Komt altijd op je eigen nek.

Dat hij probeert zichzelf vrij te kopen of op borg of zoiets zoals jij zegt.
En maakt dat hij weg is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 00:22   #968
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We hebben een huwelijkscontract gebaseerd op volledige scheiding van goederen. Alles gaat naar mijn zoon, ik hoef niets van haar en zij niets van mij.
In dat geval zie ik absoluut niet in waarom een mens zou trouwen. Voor uw pensioentje moet ze het ook al niet doen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 maart 2017 om 00:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 00:39   #969
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In dat geval zie ik absoluut niet in waarom een mens zou trouwen. Voor uw pensioentje moet ze het ook al niet doen.
Huwen voor een Belgisch paspoort dus; ik was er zelf niet opgekomen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 00:54   #970
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nooit corruptie of onrelmatigheden aanklagen als je zelf in hun handen zit.
Komt altijd op je eigen nek.


Dat hij probeert zichzelf vrij te kopen of op borg of zoiets zoals jij zegt.
En maakt dat hij weg is.
Dat lijkt mij ook. Ze staan niet te trappelen om iemand uit hun midden de poten onder de stoel te zagen. Dit kan alleen maar tegen werken, zeker als de 'klager' een buitenlander is.

Iedereen is druk bezig met overleven en de kost te verdienen. Zolang de zaakjes van 'bovenaf' niet geregeld zijn, blijft alles hetzelfde. Het systeem is tergend traag en eet je uiteindelijk op.

Tenzij JB ooit eens een bus vol met schoolkinderen uit het ravijn gered heeft en daarvoor een eremedaille van President Morales zou hebben gekregen. Dat zou zijn kansen aannemelijk beter maken. Maarja met 'ooit en zou hebben' kom je niet ver in de hoge Andes.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 maart 2017 om 00:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 01:17   #971
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Aan de ander kant ik weet niet hoe het Boliviaanse hooggerechtshof is. Van Spanje weet ik dat onschuldige gevangen hun straf bijna geheel uit moeten zitten. Ook als uit nader forensisch onderzoek blijkt dat ze totaal onschuldig zijn. Zie http://www.gimbrere.nl/spanje/de-laa...in-spaanse-cel En dan ligt Spanje nog in Europa. Misschien worden zaken sneller afgehandeld bij het Boliviaanse hooggerechtshof.

Laat ik er niet over oordelen..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 maart 2017 om 01:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 01:34   #972
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Aan de ander kant ik weet niet hoe het Boliviaanse hooggerechtshof is. Van Spanje weet ik dat onschuldige gevangen hun straf bijna geheel uit moeten zitten. Ook als uit nader forensisch onderzoek blijkt dat ze totaal onschuldig zijn. Zie http://www.gimbrere.nl/spanje/de-laa...in-spaanse-cel En dan ligt Spanje nog in Europa. Misschien worden zaken sneller afgehandeld bij het Boliviaanse hooggerechtshof.



Laat ik er niet over oordelen..
Zelfs in België raad ik het u af.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 01:36   #973
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelfs in België raad ik het u af.
Off topic: Geld kan je terugverdienen; tijd niet. Tijd ben je voorgoed kwijt.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:42   #974
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Huwen voor een Belgisch paspoort dus; ik was er zelf niet opgekomen.
Dat is dan het enige intelligente gedeelte van die zin. Proficiat.
Toelichting voor het problematisch werkend hersenlob van sommigen: huwen betekent niet per definitie van nationaliteit veranderen, noch om per definitie een ander paspoort te bekomen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 09:03   #975
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nooit corruptie of onrelmatigheden aanklagen als je zelf in hun handen zit.
Komt altijd op je eigen nek.

Dat hij probeert zichzelf vrij te kopen of op borg of zoiets zoals jij zegt.
En maakt dat hij weg is.
Daar heb je idd een punt.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 09:06   #976
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik kijk in ieder geval uit naar de reportage met Luk Alloo.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 09:09   #977
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik las eens in de Dag Allemaal dat buiten die B. Feys ie zo ook een andere landgenote heeft weten te bevrijden naar BE..... de president had haar gratie verleend of zoiets...... (zij was geklist geweest als koerier).....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 09:56   #978
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik kijk in ieder geval uit naar de reportage met Luk Alloo.......
Waarom vraag je niet aan de strandzanger dat hij een deeltje van zijn fenomenale beleggingswinsten gebruikt om JB vrij te kopen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 10:02   #979
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom vraag je niet aan de strandzanger dat hij een deeltje van zijn fenomenale beleggingswinsten gebruikt om JB vrij te kopen ?
Pandareus ik ben iets op poten ah zetten voor Johan, en het zal niet mis zijn, ps eno heeft een buffer nodig voor zijn heup enz. ik vind het nogal gemeen dat je over hem weer begint... on topic pls....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 10:51   #980
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

=>
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be