Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2018, 10:06   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard ‘Crevits moet debat openen over hoofddoek op school’

‘Crevits moet debat openen over hoofddoek op school’

Citaat:
De Vlaamse Scholierenkoepel geeft onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) goede punten. Maar ze moet wel meer de kaart van diversiteit trekken.
De problematiek moet in dit geval gezocht worden bij voor wat het hoofddeksel in dit geval staat en dat is en blijft 'wij zijn moslims'.

Op zich is er niets mis met één of ander hoofddeksel het hangt er juist maar van af waar het voor staat dacht ik?

Stel dat er één of andere leerling zich dat ter harte trekt en de klas binnenkomt met een base-ball petje met het nummer 88 (achtste letter van het alfabet: Heil Hitler dus ) op en het vertikt om dat af te zetten?

Dat gaat echt leuk worden denk ik (<-- door Sarcasmus)

Bij volgende gaat men nog iets verder zelfs ...

Ben jij een gesluierde moslima? Werkgevers kunnen je vanaf vandaag ontslaan wegens je hoofddoek

Zo ziet u maar, we zijn nog niet aan de 'nief petatjes'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:14   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Toen ik vroeger naar school ging, was iedereen binnen de schoolmuren ook blootshoofds. En niemand die protesteerde. Much ado about nothing dus.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:21   #3
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
‘Crevits moet debat openen over hoofddoek op school’



De problematiek moet in dit geval gezocht worden bij voor wat het hoofddeksel in dit geval staat en dat is en blijft 'wij zijn moslims'.

Op zich is er niets mis met één of ander hoofddeksel het hangt er juist maar van af waar het voor staat dacht ik?

Stel dat er één of andere leerling zich dat ter harte trekt en de klas binnenkomt met een base-ball petje met het nummer 88 (achtste letter van het alfabet: Heil Hitler dus ) op en het vertikt om dat af te zetten?

Dat gaat echt leuk worden denk ik (<-- door Sarcasmus)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:29   #4
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Islam is geen godsdienst het is een gewelddadige doctrine zoals het nazisme of het communisme van Stalin. Het is al lang geweten maar altijd in stilte geaccepteerd geweest omdat het weeral zo zachtjesaan gegaan is. Ik herinner me nog goed de eerste moslima's die hier aankwamen. Gekleed in mooie geborduurde gewaden en hun haar in en prachtige dikke vlecht en zonder hoofddoek. De mannen droegen gewone kleren gelijk wij. Later zijn de vrouwen dan een donkerder gewaad beginnen dragen en nog iets later , eerst de oudere vrouwen, een hoofddoek. Nog iets later begonnen ook de jonge meisjes een hoofddoel te dragen op straat. In diezelfde periode begonnen de mannen ook Arabische jurken te dragen en werd er ook aanstoot genomen aan Kerstmis, de Sint, een kruisbeeld enz. Wij hebben niets gedaan om die sluipende islamisering tegen te gaan en staan nu voor een voldongen feit. Onze eigen wetten gaan ons verplichten om te dansen naar hun pijpen. Probeer nu maar eens in een school met 98% moslims een hoofddoek te verbieden, dan krijg je een revolutie. Ik bedank dus de linkse politici in het algemeen en in het bijzonder de Groenen en Roden voor de rol die ze gespeeld hebben in het naar de kl.ten helpen van ons land.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:00   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:14   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:39   #7
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
Wie niet akkoord is gaat maar in Saoudi Arabie wonen. Daar lopen de vrouwen ingepakt in verplichte zwarte "kledij".
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:42   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
Schiet er in ons land van die democratie ook nog maar iets over?

Of laten we die 'democratie' in het plaatje zetten zoals Plato het zag?

Plato was tegenstander van de democratie, omdat democratie volgens hem leidt tot dictatuur.

Citaat:
Bovendien vinden sommigen dat een democratie niet voldoende de rechten van burgers kan garanderen. Een meerderheid van de bevolking kan immers instemmen met het schenden van die rechten
Ach, men doet maar, het zal mij uiteindelijk allemaal een worst wezen.

Of onze kinderen en kleinkinderen een goede toekomst tegemoet gaan als het allemaal meer en meer uit de hand loopt?

Mag ik daar aan twijfelen.

Met dank bij voorbaat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 januari 2018 om 11:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 18:04   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
Vraag eens aan Bart of hij het aandurft een radicale scheidingsvorm van kerk en staat gewoon toe te passen? CD&V zal niet meewillen, maar de rest zou toch gemakkelijk moeten mee te krijgen zijn.



Moet toch niet zo moeilijk zijn?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 18:19   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
Mee eens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 18:44   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het debat moet niet geopend worden, het moet gesloten worden.
Er is nu al lang genoeg en veel genoeg over gezeverd.
De standpunten zijn gekend.
De democratische beslissing mag duidelijk zijn.
Vriend schoof : ik ben het 100% eens met jou !
Laat de scholieren maar babbelen, de politiek heeft gesproken. Geen enkele reden om opnieuw in die stront te gaan roeren. Dat wakkert alleen maar de polarisatie extra aan, niemand wint en iedereen verliest.
Ik kan enkel hopen dat het GO als baken van de beschaving het been blijft stijfhouden (sorry voor het éénmalige gebruik van deze vloms nationalistische stijlfiguur...) en dat ze de deur dichthouden voor alle obscurantisme en cultuurrelativisme. Dat veel kalotenscholen daarin willen meestappen vervult me met walging, maar dat is hun eigen probleem. Fout van de inrichtende macht, van hun koepel.

Dit hier is géén probleem, het is niet omdat een paar 18 jarigen wat aandringen op dialoog dat men daar politiek gevolg moet aan geven. Elk debat daarover is toch maar steeds weer een parade van blokkers die hun beerkar komen uitkieperen en wie zit daarop te wachten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 januari 2018 om 18:46.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 19:52   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

In 2014 verklaarde de Raad van State dat de SCHOLEN ZELF moeten beslissen wat te doen met dat hoofddoeken"probleem".
Crevits zegt zelf dat ze géén "schoonmoeder" over de scholen wil spelen.
Et alors ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 20:36   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In 2014 verklaarde de Raad van State dat de SCHOLEN ZELF moeten beslissen wat te doen met dat hoofddoeken"probleem".
Crevits zegt zelf dat ze géén "schoonmoeder" over de scholen wil spelen.
Et alors ???
Et alors?

Trop c'est trop misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 20:49   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In 2014 verklaarde de Raad van State dat de SCHOLEN ZELF moeten beslissen wat te doen met dat hoofddoeken"probleem".
Crevits zegt zelf dat ze géén "schoonmoeder" over de scholen wil spelen.
Et alors ???
Crevits heeft al problemen genoeg met de kostprijs en de kwaliteit van ons onderwijs, zeker als de kwaliteit omgekeerd evenredig blijkt te zijn met de kostprijs.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 23:09   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Wie niet akkoord is gaat maar in Saoudi Arabie wonen. Daar lopen de vrouwen ingepakt in verplichte zwarte "kledij".
Wie niet akkoord gaat, mag in dit land, waar de grondwet nu eenmaal een hele reeks vrijheden garandeert, dat ook uiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 23:17   #16
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Islam is geen godsdienst het is een gewelddadige doctrine zoals het nazisme of het communisme van Stalin. Het is al lang geweten maar altijd in stilte geaccepteerd geweest omdat het weeral zo zachtjesaan gegaan is. Ik herinner me nog goed de eerste moslima's die hier aankwamen. Gekleed in mooie geborduurde gewaden en hun haar in en prachtige dikke vlecht en zonder hoofddoek. De mannen droegen gewone kleren gelijk wij. Later zijn de vrouwen dan een donkerder gewaad beginnen dragen en nog iets later , eerst de oudere vrouwen, een hoofddoek. Nog iets later begonnen ook de jonge meisjes een hoofddoel te dragen op straat. In diezelfde periode begonnen de mannen ook Arabische jurken te dragen en werd er ook aanstoot genomen aan Kerstmis, de Sint, een kruisbeeld enz. Wij hebben niets gedaan om die sluipende islamisering tegen te gaan en staan nu voor een voldongen feit. Onze eigen wetten gaan ons verplichten om te dansen naar hun pijpen. Probeer nu maar eens in een school met 98% moslims een hoofddoek te verbieden, dan krijg je een revolutie. Ik bedank dus de linkse politici in het algemeen en in het bijzonder de Groenen en Roden voor de rol die ze gespeeld hebben in het naar de kl.ten helpen van ons land.
ah maar da's logisch ook hé TREBRON als rechts die zekere evolutie _ die trouwens volledig vrije keuze is _ wou beknotten door enkel wat aan symptoombestrijding te gaan doen door absurde regeltjes ( met de duidelijk onderliggende boodschap ) te willen invoeren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 23:23   #17
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Schiet er in ons land van die democratie ook nog maar iets over?

Of laten we die 'democratie' in het plaatje zetten zoals Plato het zag?

Plato was tegenstander van de democratie, omdat democratie volgens hem leidt tot dictatuur.
Schoofs varinat lijkt aar alvast sterk op

Citaat:
Bovendien vinden sommigen dat een democratie niet voldoende de rechten van burgers kan garanderen. Een meerderheid van de bevolking kan immers instemmen met het schenden van die rechten
...ook dat is bij Schoof geen probleem als ge op voorhand korte metten maakt met die rechten dan hoef je ze alvast net meer te schenden

Citaat:
Ach, men doet maar, het zal mij uiteindelijk allemaal een worst wezen.

Of onze kinderen en kleinkinderen een goede toekomst tegemoet gaan als het allemaal meer en meer uit de hand loopt?

Mag ik daar aan twijfelen.

Met dank bij voorbaat.
't Is wat ge moge verstaan onder 'uit de hand lopen' hé
...blijkbaar is er geen ziel die geeft om onze westerse democratische waarden daar we bereid zijn ze onmiddellijk op het spel te zetten als dat maar kan verhinderen dat we geen soepjurken of sjaaltjes meer zien
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 23:26   #18
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie niet akkoord gaat, mag in dit land, waar de grondwet nu eenmaal een hele reeks vrijheden garandeert, dat ook uiten.
ah Jan... maar ge moet eerst bij die groep 'wie' horen hé
Blijkbaar horen soepjurken en sjaaltjes volgens velen daar a priori niet bij
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2018, 19:31   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vraag eens aan Bart of hij het aandurft een radicale scheidingsvorm van kerk en staat gewoon toe te passen? CD&V zal niet meewillen, maar de rest zou toch gemakkelijk moeten mee te krijgen zijn.



Moet toch niet zo moeilijk zijn?
Waarom moet "Bart" dat doen?
We zijn al die vreemde lastposten beu, en meer dan beu. Ze verdienen zelfs geen discussie meer. Ze moeten gewoon behandeld worden zoals zij zelf in hun landen anderen behandelen. Er zou meteen veel opgelost zijn...
Onze wetten zijn niet gemaakt voor hen, ze passen er gewoon niet bij. Ze hebben er zelf geen zaken mee, tenzij om van ons te profiteren en voor de aap te houden.

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2018 om 19:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2018, 21:35   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom moet "Bart" dat doen?
We zijn al die vreemde lastposten beu, en meer dan beu. Ze verdienen zelfs geen discussie meer. Ze moeten gewoon behandeld worden zoals zij zelf in hun landen anderen behandelen. Er zou meteen veel opgelost zijn...
Onze wetten zijn niet gemaakt voor hen, ze passen er gewoon niet bij. Ze hebben er zelf geen zaken mee, tenzij om van ons te profiteren en voor de aap te houden.
Pure toogpraat. Onze wetten gelden voor iedere burger van dit land. Onverkort. Naar plichten, maar ook naar vrijheden en rechten.

Leer eens als democraat omgaan met verschil in mening. U wil het debat ontlopen door mensen in hun rechten te treffen. Dat lijkt me allesbehalve democratisch, eigenlijk zelfs intellectueel zwak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be