Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2015, 09:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Een WE op reis naar een Syrisch vluchtelingenkamp. Zin en onzin.

Wat kost het en wat brengt het op ?

Citaat:
Een groep van vijftien Vlaamse en Brusselse politici, onder wie Fatma Pehlivan, Karin Temmerman en Peter Vanvelthoven, reisde afgelopen weekend naar Turkije om onder meer een kamp van Syrische vluchtelingen te bezoeken.
Drie sossen dus, en wie waren de anderen ?
Hoeveel kost zo'n grapje ?
En wat hebben we vandaag geleerd ? 1) ....


Olala, ze hebben iemand ontmoet. Een Brusselaar.
Citaat:
We hebben de man ontmoet op het vliegtuig’, zegt Kamerlid Peter Vanvelthoven (SP.A). ‘Hij vertelde dat zijn vrouw met hun zoontjes op weg zou zijn naar Syrië. We hebben dan geprobeerd om hem te helpen door onze contacten aan te spreken.’
Ja wadde: de vent van een vrouw die universitaire studies voltooide !

Hier is het hele verhaal:

titel: Brusselse moeder met kleuters op weg naar Syrië
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150306_01565171


Citaat:
Een moeder uit Molenbeek zou met haar kinderen van 3 en 5 jaar oud vanuit het Turkse Istanbul de Syrische grens willen oversteken. Dat meldt Het Nieuwsblad. De vader ging naar Istanbul in een poging de kinderen terug te halen, en kreeg daar steun van een groep Belgische politici. Child Focus wil helpen, maar kan weinig doen eens de kinderen in Syrië zijn.

Toen de vader van de kinderen op 13 februari ’s avonds thuiskwam in Sint-Jans-Molenbeek, waren zijn vrouw en hun zoontjes van 3 en 5 jaar verdwenen. Later bleek dat ze die dag via de luchthaven van Schiphol naar Turkije waren gereisd. Ondertussen zouden de drie zich in de buurt van de Turks-Syrische grens bevinden.

De vrouw, die een universitair diploma heeft, knoopte de afgelopen weken weer contact aan met haar geradicaliseerde broer. Negen maanden geleden vertrok die naar Syrië. ‘Dat wist ik’, zegt haar man. ‘Maar ik had nooit durven te denken dat ze hem met de kinderen achterna zou gaan.’

Hulp van politici

Een groep van vijftien Vlaamse en Brusselse politici, onder wie Fatma Pehlivan, Karin Temmerman en Peter Vanvelthoven, reisde afgelopen weekend naar Turkije om onder meer een kamp van Syrische vluchtelingen te bezoeken. ‘We hebben de man ontmoet op het vliegtuig’, zegt Kamerlid Peter Vanvelthoven (SP.A). ‘Hij vertelde dat zijn vrouw met hun zoontjes op weg zou zijn naar Syrië. We hebben dan geprobeerd om hem te helpen door onze contacten aan te spreken.’

In Istanbul had de groep afspraken met verschillende autoriteiten en enkele Turkse organisaties. ‘We hebben hen telkens op de hoogte gebracht, en hen gevraagd om te helpen. Van de man hadden we enkele foto’s gekregen van zijn vrouw en kinderen. Die hebben we uitgedeeld.’

Child Focus: 'Ontvoering naar Syrië ligt moeilijk'

Child Focus wil de man helpen, maar hoopt dat de kinderen zich nog niet in Syrië bevinden, klonk het op Radio 1. 'Als het gaat om een internationale parentale ontvoering naar Syrië, ligt het moeilijker. Bij andere landen kunnen we een beroep doen op het verdrag van Den Haag (dat bepaalt dat kinderen terug moeten keren naar hun thuisland, red.) of op onze diplomatieke betrekkingen, maar dat is in Syrië niet het geval.'
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 maart 2015, 09:25   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Misschien kunnen ze ginder ook blijven? Gaan we ze missen? Ik dacht het niet.
Skobelev is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:25   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat kost het en wat brengt het op ?



Drie sossen dus, en wie waren de anderen ?
Hoeveel kost zo'n grapje ?
En wat hebben we vandaag geleerd ? 1) ....


Olala, ze hebben iemand ontmoet. Een Brusselaar.


Ja wadde: de vent van een vrouw die universitaire studies voltooide !

Hier is het hele verhaal:

titel: Brusselse moeder met kleuters op weg naar Syrië
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150306_01565171
Istamboel ligt toch in Turkije? Waarom konden ze dan niets doen?
Sukkelaar is offline  
Oud 6 maart 2015, 19:33   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Nog maar eens een bewijs dat slagen op den unief geen bewijs is voor het hebben van verstand
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline  
Oud 6 maart 2015, 22:27   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat slagen op den unief geen bewijs is voor het hebben van verstand
als islamitische een universitair diploma....dat ruikt naar positieve discriminatie.
Wedden dat ze, als voorbeeldfunctie, haar diploma zo goed als gekregen heeft?
Skobelev is offline  
Oud 6 maart 2015, 23:21   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Istamboel ligt toch in Turkije? Waarom konden ze dan niets doen?
Wat "ze" konden doen in Is't'dan'boel interesseert me maar weinig.

Wat ik me afvraag:
wat leren 15 Vlaamse en Brusselse politici, waarvan we nu toevallig weten dat er drie sossen bij waren, op 'school'-reis naar Turkije, om er een Syrisch vluchtelingenkamp te bezoeken, gedurende een weekend ?

Let op, van mij mogen ze gaan en staan waar ze willen. Ecologisch belastend of niet, maakt me niet uit.

Maar wie is daar 'slimmer' of 'beter' van geworden ? Eén Syrische vluchteling ? Eén politieker ?
Ik vraag het maar. Leg het me uit aub.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 maart 2015, 00:41   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat "ze" konden doen in Is't'dan'boel interesseert me maar weinig.

Wat ik me afvraag:
wat leren 15 Vlaamse en Brusselse politici, waarvan we nu toevallig weten dat er drie sossen bij waren, op 'school'-reis naar Turkije, om er een Syrisch vluchtelingenkamp te bezoeken, gedurende een weekend ?

Let op, van mij mogen ze gaan en staan waar ze willen. Ecologisch belastend of niet, maakt me niet uit.

Maar wie is daar 'slimmer' of 'beter' van geworden ? Eén Syrische vluchteling ? Eén politieker ?
Ik vraag het maar. Leg het me uit aub.

.
Citaat:
naar Turkije om onder meer een kamp van Syrische vluchtelingen te bezoeken.
Welke andere zaken zijn ze daar gaan doen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 maart 2015, 11:12   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Zullen wij als belastingbetalers ooit een verslag krijgen van de door hen behaalde " resultaten" ?
Sukkelaar is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be