Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2017, 16:05   #41
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

En het is geeneens 34°C geworden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 16:13   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij denkt dat die beveiligingsagenten die 25k per jaar verdienen health care van de firma krijgen en een 401k krijgen?

Dat soort hamburgerjobs krijgt zo goed als niks van benefits. Aangezien zo goed als niks verplicht is, itt Europa.

Neen, die mensen mogen 200-300 dollar per maand ophoesten voor health care met franchise van enkele duizenden dollars en pensioen is een raadsel.
Inderdaad zo is het. De Amerikaanse samenleving en sociale zekerheid is absoluut niet om jaloers op te zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 21:03   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat gij nogal een levendige fantasie hebt. Bijna zo goed als die gazetten-schrijvers in het voormalige Oost-Duitsland die over West-Duitsland schreven. Die waren er ook nog nooit geweest.
Ik ben voldoende in de VS geweest om te beseffen dat je er de grootste rijkdom hebt, maar ook de grootste armoede.

Het is een gefaald systeem. De verkiezing van Trump toont dat aan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 21:36   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik pleit altijd voor marktconformiteit.
Als die job daar in Zaventem te zwaar is tegenover andere jobs in vergelijkbare situaties, dan zullen de iets betere werknemers zeer gauw de plaat poetsen.
En bij de keuze van het moment van de plaat te poetsen, gaan ze niet veel rekening houden met de wensen van de firma.

Verder omtrent de usa.
Ik ben er maar twee keer geweest, en heb eigenlijk niet veel kunnen spreken met Joe six pack.
Maar toen ik mijn moto kocht, ben ik wel ruime tijd actief geweest op een Amerikaans forum van mensen met hetzelfde merk en type van moto.
Raar volkje.
Op het ene moment hebben ze drie moto's van een verschillend type, en leven ze als god in Frankrijk,
het volgende moment kondigen ze aan dat ze hun werk kwijt zijn, dat ze alles moeten verkopen, en in een trailer gaan wonen,
en enkele maanden later hebben ze terug werk, en zijn ze daar weer met twee auto's en drie motoren.
Ze klagen wel steen en been over de prijs van de brandstof. Die is naar onze normen laag, maar als het stijgt, dan stijgt het. (en omgekeerd).

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 21:55   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Amerika groeit aan een tempo die nooit gezien is met Trump.
Natuurlijk haten ze hem. De meesten zomaar zonder eigenlijk te weten waarom en de europese leiders omdat met Trump de rente in snel tempo omhoog zal gaan waardoor de schulden van onze landen nog een flink pak hoger zullen worden.
Hier slagen ze er niet in wat geld te verdienen en de toestand wat te verbeteren. Dus haat gewoon degene die het wel kan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:14   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De ganse Midwest woont in een trailer.
In België MAG je gewoon niet in een trailer wonen.
Indien je dat wel doet ... al je burgerrechten kwijt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:17   #47
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is een gefaald systeem. De verkiezing van Trump toont dat aan.
Hier heeft het systeem ook gefaald. Alleen wil een grote groep dat (nog) niet inzien.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:29   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier heeft het systeem ook gefaald. Alleen wil een grote groep dat (nog) niet inzien.


Ander forum waar ik actief op ben. User postte dit.

Er zijn vele miljoenen amerikanen zonder health care insurance. En er komen er 23 miljoen bij indien Trump zijn wil krijgt.

Deze persoon had geen insurance.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 22:30   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ohja, het was een herseninfarct (stroke).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:04   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ohja, het was een herseninfarct (stroke).
Voor of na de rekening ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:12   #51
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Appelen met appelen vergelijken - de originele stelling was dat een security 1500 euro/maand job goed betaald was naar US normen. Niet dus - zie mijn link met de USA data

Dat iemand specifiek slecht of onderbetaald wordt komt overal voor, maar dat was het punt niet.
Ik heb het niet over 1 specifieke person doe slecht betaald wordt maar over een algemeen verschijnsel in een bepaalde staat, m.a.w. mensen van vlees en bloed. Jij wilt je blijven blindstaren op een bronnetje dat je met wat googelen hebt gevonden. Ga al die bewakers hier eens vertellen dat ze redelijk goed betaald worden. Je zult nogal wat tomaten naar je smoelwerk geworpen krijgen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:40   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is even naïef als een voorstel om alle honden dood te schieten omdat we nog steeds hondenstront op straat vinden.

Kuis de stront gewoon op.

In dit geval .... zorg voor een correct loon - afgestemd op de hoge onkosten in dit land. Wie denkt van met een zweep de mensen naar een job te jagen waar ze ook niet van kunnen leven moet maar eens twee minuten nadenken.
Als er meer mensen werken (lees minder teren op uitkeringen) dan kan ons nettoloon hoger zonder dat het bruto moet stijgen.

Momenteel wordt er met ons loon al heel veel betaald vooraleer we het zelf in handen krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:50   #53
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Eigenlijk ongelofelijk dat er vandaag nog dergelijke jobs zijn en vooral zo slecht betaald.
Daarom dat uw moeder U zei om uw best te doen op school.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 07:06   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze voormiddag gewoon iets hilarisch gezien. Ik moest iemand op de luchthaven van Zaventem gaan afzetten en zette mij op de parking drop of zone. Er liepen daar enkele gemachtigde opzichters van de security rond en nog even een praatje mee gedaan. Die mannen staan daar dus acht uur en langer in volle uitrusting in de hete zon. Hun eigen wagen moeten ze enkele kilometers verder op een personeelsparking parkeren, nog een stuk naar een bushalte wandelen en met een pendelbus tot aan hun werkplaats rijden. Een dik half uur zijn ze enkele rit kwijt. Onbetaald. Ze krijgen bij het begin van hun werk een halve liter water. Als ze het al krijgen want meestal brengen ze het zelfs niet. In een PVC flesje en niet gekoeld. Schaduw is er niet en ze zouden in het beste geval maximum een half uur eetpauze krijgen en verder geen pauzes. Meer drinken nodig is zelf kopen of meebrengen. Bescherming tegen de zon zoals zonnecrème is zelf meebrengen. Staand werk en betrapping op zitten is een schriftelijke verwittiging met kans op C4 werkweigering. Klagen bij de vakbond is een antwoord krijgen dat ze moeten stoppen met zagen. Maar volgens de mannen bestaat er zelfs niet echt een vakbond. Verkiezingen zijn er niet en de afgevaardigden hebben allemaal de mooiste jobs gekregen of zijn langdurig ziek. En als de manager het weet dat je klaagt dan maakt die u het leven zuur. Als ik dan vernam dat die mannen met een 1500 euro/maand naar huis gaan? Ze wat opgehitst en gezegd dat ze dat niet moesten pikken en naar de controles van de overheid moesten bellen. Maar als dat zou uitkomen was het direct C4 dus ik hoorde direct dat ze dat nooit zouden durven.

Eigenlijk ongelofelijk dat er vandaag nog dergelijke jobs zijn en vooral zo slecht betaald. Straffer vond ik dat er eigenlijk geen vakbond is en dat die de mooiste jobs krijgen. Hoe was het weer? het zijn zotten die werken ... En dat terwijl wij massaal vluchtelingen met open armen ontvangen en ze direct een gouden hangmat aanbieden. Arm Belgistan
fleske water ... t is ramadan voor die mannen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:04   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In België MAG je gewoon niet in een trailer wonen.
Indien je dat wel doet ... al je burgerrechten kwijt.
Wat een leugenachtige bewering !
Maak daarover maar eens een aparte draad, waarbij je in de openingspost opsomt welke al je burgerrechten zijn (wat is dat trouwens, hetzelfde als grondwettelijke rechten ?), en hoe je die dan kwijt speelt.

Ikzelf kan je maar met één ding helpen: als je geen offcieel adres hebt, kan je geen of zeer moeilijk ocmw-hulp krijgen.
Maar bijvoorbeeld je pensioen kwijtspelen: neen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:20   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat gij nogal een levendige fantasie hebt. Bijna zo goed als die gazetten-schrijvers in het voormalige Oost-Duitsland die over West-Duitsland schreven. Die waren er ook nog nooit geweest.
Als je er gewoond hebt ben je er dan ook geweest ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:24   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben voldoende in de VS geweest om te beseffen dat je er de grootste rijkdom hebt, maar ook de grootste armoede.

Het is een gefaald systeem. De verkiezing van Trump toont dat aan.
Klopt volledig. De grootste sukkels liggen in hun onderbroek terwijl ze uitzicht hebben op het LA Hollywood embleem....Ik ben niet jaloers op hun social security systeem....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:27   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In België MAG je gewoon niet in een trailer wonen.
Indien je dat wel doet ... al je burgerrechten kwijt.
Dat klopt. Het zou een niet slechte oplossing zijn voor veel armere mensen mochten we hier in stacaravans mogen wonen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom dat niet mag ? Sommige van die trailers zijn comfortabeler als flats......goedkoop in aankoop...onderhoud en nog eens milieuvriendelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 mei 2017 om 09:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:57   #59
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt. Het zou een niet slechte oplossing zijn voor veel armere mensen mochten we hier in stacaravans mogen wonen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom dat niet mag ? Sommige van die trailers zijn comfortabeler als flats......goedkoop in aankoop...onderhoud en nog eens milieuvriendelijk.
Mijn ouders hadden vroeger een weekendverblijf. Er warenn er genoeg die de facto verbleven in hun bungalow of stacaravan en een fictieve domicilie hadden of een postbus adres.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 11:41   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De basisbehoeftes zijn voor ieder mens hetzelfde.
Eten - warmte - droog blijven, en als het even mag, gewassen/geschoren/fatsoenlijk geknipt en aangekleed door het leven stappen.
Dat kost geld en dat zal dus van ergens moeten komen.
De laagste inkomens uit loon zijn voor alleenstaanden al onvoldoende om bovenstaande behoeftes te dekken.

Dus worden er enkelen geschrapt. Gewassen, geschoren , geknipt en netjes gekleed dient men al te vergeten. Zichzelf warm houden is gemakkelijker onder een pak dekens met de verwarming op nul.
Zich voeden kan goedkoop als je maar tevreden bent met de grootste ongezonde rommel die je kan vinden.
Op die manier kan je als alleenstaande overleven met de uitkeringen van vandaag. De sprong naar een job met een voldoende loon om die extra's opnieuw bij uw 'basis pallet' te voegen is veel te groot en betekent nog meer armoede.

Pak uw zweep maar... of wacht op wat inzicht om alles correct in te schatten.
Ja want dat hebbedingetje waar ze mee rondzeulen is zoveel belangrijker.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be